skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
21:11:47
31.10.2011
31.10.2011

Mil@n
-> vhml: Ono je to individualní ale nejvíc se dá ušetřit uškrcením na hadici,je to o pokusech a pomalu ubírat až se to bude zdat OK a pojede to jak má....
20:51:50
31.10.2011
31.10.2011

vhml
-> Mil@n: právě právě. Otec mi tvrdil že je to normální, ale on vždy jezdil s naloženým pikapem. Tudíž mám kam klesat...
A nechci točit jen tak naslepo, ale vědět kam a proč točím
A nechci točit jen tak naslepo, ale vědět kam a proč točím
20:18:17
31.10.2011
31.10.2011

Mil@n
-> vhml: To je dost velká spotřeba
Ja ted mám naladěno aby to jelo a jezdím mezi 8-9 litry LPG a to často jezdím víc jak 90


18:16:48
31.10.2011
31.10.2011

vhml
Nahodím svůj dotaz ladění spotřeby.
Aktuálně mám na motoru vychytáno vše k funkčnosti a jsem spokojen, tudíž nezbývá nic jiného než to v honbě za nižší spotřebou zkusit rozesrat :-D
Žere mi to 9,5-10,5 při pravidelných trasách 25km, ale proč to nezkusit na nižší spotřebu
Jedná se zatím o BMM 50kW ( do budoucna 77x72mm s KP 10,5 ), systém BRC, nejprimitivnější i bez servotorku.
Otázka tedy zní jak správně ladit a co který šroubek znamená.
Aktuálně jsem na reduktoru ubral 1/6 otáčky a na hadici 1/2 otáčky, bez výrazný změny, jen nad 4500 to už netočí tak ochotně. A kolem 2000 ot. to nechce moc ject ( to nechtělo ani předtím, je nutno provozovat na 2400+ )
Jak poznat ideální nastavení jednotlivých šroubků? Šroub na hadici má vliv ve všech stavech, nebo jen v maximu?
Aktuálně mám na motoru vychytáno vše k funkčnosti a jsem spokojen, tudíž nezbývá nic jiného než to v honbě za nižší spotřebou zkusit rozesrat :-D
Žere mi to 9,5-10,5 při pravidelných trasách 25km, ale proč to nezkusit na nižší spotřebu
Jedná se zatím o BMM 50kW ( do budoucna 77x72mm s KP 10,5 ), systém BRC, nejprimitivnější i bez servotorku.
Otázka tedy zní jak správně ladit a co který šroubek znamená.
Aktuálně jsem na reduktoru ubral 1/6 otáčky a na hadici 1/2 otáčky, bez výrazný změny, jen nad 4500 to už netočí tak ochotně. A kolem 2000 ot. to nechce moc ject ( to nechtělo ani předtím, je nutno provozovat na 2400+ )
Jak poznat ideální nastavení jednotlivých šroubků? Šroub na hadici má vliv ve všech stavech, nebo jen v maximu?
20:39:42
30.09.2011
30.09.2011

spartra
-> Jarda: mno to není úplně ideál
tak hadice je 16 - t kus by měl bejt na 16 též.
Je otázka zda li by ty větší sponky nedeformovali plastový téčko

Je otázka zda li by ty větší sponky nedeformovali plastový téčko

19:29:31
28.09.2011
28.09.2011

Jarda - zrušená registrace
-> spartra: mas spis vetsi vnitrni prumer hadice, taky mi takove dali, dal jsem to na cervenej motorovej silikon a je pokoj
akorat rozdelavani bude naprd, ale proste hadice nechas na reduktoru

17:50:36
28.09.2011
28.09.2011

spartra
že se ptám, jak jste řešili netěsnosti plastovejch t kusů, mám problém u 105 i berlinga
klasický sponky jsou dotažený po ohřátí motoru to v tomto spoji kape.
lil se tam i utěsňovač tekutej, bez úpsěchu.
bylo by možný zkusit i větší sponky? www.konekt-hadice.cz/kone kt/.../0 12 ks cca 500káčé
klasický sponky jsou dotažený po ohřátí motoru to v tomto spoji kape.
lil se tam i utěsňovač tekutej, bez úpsěchu.
bylo by možný zkusit i větší sponky? www.konekt-hadice.cz/kone kt/.../0 12 ks cca 500káčé
10:56:31
19.08.2010
19.08.2010

lacko
mne to fungovalo,sviecky -boss,brisk -alebo tie na plyn len nazov neviem nieco podobne, vzdialenost elektrod 0,6-0,7mm, nove su nastavene,
00:00:04
19.08.2010
19.08.2010

Zeke-ten šestý
-> King: no svicky co se menuji Beru Ultra :D rikal sem ze to chci do formana 135 a dali mi tohle
23:55:11
18.08.2010
18.08.2010

King
-> Zeke-ten šestý: Co je to Ultra? Jinak je dobrý preventivně drobet zklepnou tu elektrodovou vzdálenost na 0,5-0,6mm.
23:25:05
18.08.2010
18.08.2010

Zeke-ten šestý
-> King: diky za rady, tak s tim syticem...zapnu klicek, zmacknu sytic a nastartuje to, takze tak, nekdy to napoprvy nechytne, tak na druhej start uz jo....a to cukani....svicky jsou novy Beru Ultra.....tak mozna kabely koupim novy
23:21:10
18.08.2010
18.08.2010

King
-> Zeke-ten šestý: Každá lpg zástavba se chová drobátko jinak, ale obecně se dá říct, že ten LPG "sytič" není radno mačkat dlouho. Měl jsem ve škodivce Zavolli (což je hodně podobný lovatu) a optimální start byl: zapnutí zapalování, cca 0,5s ďobnutí do "sytiče", krátká pauza, zážeh s lehce sešláplým plynem. I v hlubokým mrazu to blaflo na druhou otáčku startéru. Ale na každým HW to chce vychytat vlastní postup.
Problém se startem, ale může způsobovat netěsnost tenký hadičky mezi sacím potrubím a reduktorem (podtlak pro odblokování malý membrány v reduktoru) - tedy pokud máš tenhle systém odbloku. Případně je problém, když netěsní ta malá membrána. Nic se nezkazí, když se ta tenká hadička na koncích zkrátí o ty zpuchřelý konce a dotuní hadicovejma sponama, na který montážníci obvykle dlabou. Těsnost membrány se dá zkusit fouknutím (nebo cucnutím) do tý hadičky hubou :)
U cukání bych prvně zpytoval svědomí, jak jsou starý svíčky a jakej je tam typ a s jakou elektrodovou vzdáleností.
-> lacko: "…ja som 10× nacukal-namackal malinko som slapol na plynovy pedal nastartovalo to,ale iny hovoria ze staci chvylu podrzat."
Tak on skutečně neexistuje žádnej důvod, proč by se mělo to tlačítko mačkat opakovaně, dokonce 10x
"Sytič" funguje tak, že elektromagnet zatlačí na "velkou" membránu a po dobu stisknutí tlačítka proudí do sání plyn skrz nuceně otevřenej ventil 2. stupně v reduktoru. Je to kvůli tomu, že potlak v sání při malých otáčkách při startu obvykle nedokáže skrze velkou membránu dodat dostatečně bohatou směs.
Problém se startem, ale může způsobovat netěsnost tenký hadičky mezi sacím potrubím a reduktorem (podtlak pro odblokování malý membrány v reduktoru) - tedy pokud máš tenhle systém odbloku. Případně je problém, když netěsní ta malá membrána. Nic se nezkazí, když se ta tenká hadička na koncích zkrátí o ty zpuchřelý konce a dotuní hadicovejma sponama, na který montážníci obvykle dlabou. Těsnost membrány se dá zkusit fouknutím (nebo cucnutím) do tý hadičky hubou :)
U cukání bych prvně zpytoval svědomí, jak jsou starý svíčky a jakej je tam typ a s jakou elektrodovou vzdáleností.
-> lacko: "…ja som 10× nacukal-namackal malinko som slapol na plynovy pedal nastartovalo to,ale iny hovoria ze staci chvylu podrzat."
Tak on skutečně neexistuje žádnej důvod, proč by se mělo to tlačítko mačkat opakovaně, dokonce 10x

09:23:57
18.08.2010
18.08.2010

lacko
zeke-ten sesty....ja som 10x nacukal-namackal malinko som slapol na plynovy pedal nastartovalo to,ale iny hovoria ze staci chvylu podrzat.
22:52:55
17.08.2010
17.08.2010

su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> spartra: Pecka, díky... jsem ani netušil že tady něco takového je. No mě se sešlo asi víc problémů navíc... Takže to musím pořešit postupně.
Ok, směšovač alias reduktor - určitě nemám vpořádku protože ten šroub jsem měl skoro až venku. Na benzín je to auto 100%-tní, bezproblémové, LPG mi blbne už delší dobu, ale našel bych kopu výmluv proč jsem se na to nepodíval dříve. Začalo to a hlavně pokračuje hlavně tím, že na studený motor to nedrží volnoběh, ale teď už je to horší i když je motor teplý... tak uvidíme co najdu po rozebrání toho "reduktoru". Díke.s

22:23:54
17.08.2010
17.08.2010

Zeke-ten šestý
Já se hlasim do fronty...mam formana karbec s LPG od Lovtecu myslim....ve smesovaci jsou nove membrany a tesneni a tak. a ted k problemu, startuju na LPG a dam ten sytic, ono to hned na zacatku jakoby blafne a pak chcipne a pak uz to na plyn nenatocim...musim na benal a pak prepnout.....dal se mi dnes stalo, ze auto na plyn dost cukalo, nebylo to pravidelne proste jak kdy....takze na co se mam podivat a co udelat pro to, aby to na LPG startovalo? pripadne tak vy startujete na lpg? ten sytic drzite nebo mackate??
19:51:27
17.08.2010
17.08.2010

spartra
-> su.tech: skoda-virt.cz/cz/.../4406
-lpg?gotopost= už jsem našel
19:16:29
17.08.2010
17.08.2010

COL
-> su.tech:
koukam ze rikas smesovac reduktoru/zplynovaci - chvili jsem byl zmatenej...
myslim, ze je tam jen pruzinka
melo by to stacit rozebrat/vymenit/slozit.. .
Spatny starty dela obvykle prilis bohata smes za studena, coz uz king psal.
koukam ze rikas smesovac reduktoru/zplynovaci - chvili jsem byl zmatenej...
myslim, ze je tam jen pruzinka
melo by to stacit rozebrat/vymenit/slozit.. .
Spatny starty dela obvykle prilis bohata smes za studena, coz uz king psal.
18:49:47
17.08.2010
17.08.2010

su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> King: Takže...
Směšovač je v háji. Po tom co jsem zkoušel jiný je ten můj nějaký "nemocný" ten štelovací šroub je skoro venku a netáhne. Takže jsem se rozhodl pro repas... sehnal jsem si repasní sadu pro směšovač. A chci se zeptat zda jsou u systému Lovtec nějaké záludnosti o kterých bys případně věděl. Zatím jsem ho ještě nerozebral. Zajímá mě:
- jestli pod tím šroubem směsi je jen pružinka. Jak jsem s tím jel tak strašně slabě táhl tak jsem chtěl zkusit přidat na tom šroubu a ten už byl tak na kraji, že vyskočil a vypadlo mi to na zem. Našel jsem ten šroub a pružinku. Patří tam ještě něco?
- A při repasi se to jen rozebere, vyčistí, nahradí novýma dílama a nijak se to nesilikonuje, nelepí, netěsní? Jen to rozebereš a složíš?
Díky.
Směšovač je v háji. Po tom co jsem zkoušel jiný je ten můj nějaký "nemocný" ten štelovací šroub je skoro venku a netáhne. Takže jsem se rozhodl pro repas... sehnal jsem si repasní sadu pro směšovač. A chci se zeptat zda jsou u systému Lovtec nějaké záludnosti o kterých bys případně věděl. Zatím jsem ho ještě nerozebral. Zajímá mě:
- jestli pod tím šroubem směsi je jen pružinka. Jak jsem s tím jel tak strašně slabě táhl tak jsem chtěl zkusit přidat na tom šroubu a ten už byl tak na kraji, že vyskočil a vypadlo mi to na zem. Našel jsem ten šroub a pružinku. Patří tam ještě něco?
- A při repasi se to jen rozebere, vyčistí, nahradí novýma dílama a nijak se to nesilikonuje, nelepí, netěsní? Jen to rozebereš a složíš?
Díky.
23:06:56
15.08.2010
15.08.2010

spartra
takže se sosnu taky, pořád přetrvávají horší starty na lpg/ba
kurva nevím proč
rozdělovače, víčka, kabely, cívky, sem měnil, ventily seřídil, nový filtry koupil - vzduchovej/lpg, karburátor nechal seřídit, tlaky to mělo dobrý
membrány jsou do roka starý, páku sem seřídil do roviny, volnoběh to má kolem
950 ot/min - ohřátej a nekolísá
spotřeba je 8 l LPG/100 km
kurva nevím proč
rozdělovače, víčka, kabely, cívky, sem měnil, ventily seřídil, nový filtry koupil - vzduchovej/lpg, karburátor nechal seřídit, tlaky to mělo dobrý
membrány jsou do roka starý, páku sem seřídil do roviny, volnoběh to má kolem
950 ot/min - ohřátej a nekolísá
spotřeba je 8 l LPG/100 km
22:58:47
15.08.2010
15.08.2010

King
-> lacko: Hmmm.....budu muset kontaktovat někoho z adminů - s takhle mizerně vyplněný ID karty se trestní oznámení sesmolit nedá :)
20:52:12
15.08.2010
15.08.2010

lacko
to posledne ma nezujima.kludne praskaj mne to zily netrha
18:36:07
15.08.2010
15.08.2010

King
-> lacko: Mno...to je hodně odvážná teorie :) Předně - při opékání prasete se používá plynová bomba ze který se odebírá plynná fáze PB. Tím dochází k jejímu ochlazování a následnýmu poklesu tlaku plynného PB v bombě. Teplá voda má za úkol vykrývat ztráty tepla a udržet tlak v bombě.
Z LPG nádrže v autě se odebírá KAPALNÝ LPG a v reduktoru (odpařovači) se plyn odpařuje. tepelnou ztrátu (skupenský teplo varu) kryje voda z chladící okruhu, která už od startu cirkuluje reduktorem.
Problém nový vs. starý filtr spočívá v tom, že nový filtr sníží podtlak v oblasti směšovače a tudíž dojde k ochuzení volnoběžný směsi a následnýmu poklesu volnoběhu.
Jinak vřele doporučuju používat SHIFT a ty dvě klávesy napravo od "M" (předpokládám jejich stejnou polohy i na SK klávesnici), nebo tě prásknu slovenskejm orgánům za zločin proti mateřštině
Z LPG nádrže v autě se odebírá KAPALNÝ LPG a v reduktoru (odpařovači) se plyn odpařuje. tepelnou ztrátu (skupenský teplo varu) kryje voda z chladící okruhu, která už od startu cirkuluje reduktorem.
Problém nový vs. starý filtr spočívá v tom, že nový filtr sníží podtlak v oblasti směšovače a tudíž dojde k ochuzení volnoběžný směsi a následnýmu poklesu volnoběhu.
Jinak vřele doporučuju používat SHIFT a ty dvě klávesy napravo od "M" (předpokládám jejich stejnou polohy i na SK klávesnici), nebo tě prásknu slovenskejm orgánům za zločin proti mateřštině

16:29:18
15.08.2010
15.08.2010

lacko
preco sa plynova flasa davala do teplej vody ked si opekal prasa pri zakalacke , aby lepsie davalo plyn, ak ti to pri zohriatom motore bezi dobre naco stelujes,staci ak to mas dobre nastavene mas tam stary vzduchovy filter vymenis ho za novy potom zistis ze to na plyne zdochyna lebo filter je novy a tym padom dostava viacej vzduchu pre benzin to problem neni ale pre plyn ano a budes to stale stelovat
22:41:27
14.08.2010
14.08.2010

King
-> su.tech: Hmmm....napadá mě, že by mohla bejt bohatá volnoběžná směs za studena. Zkoušels při tom ladění šroubem na reduktoru taky jeho "utažení" z výchozího nastavení.
A obligátní otázka - je vykuchaná termostatická klapka z airboxu?
Ten šroub, co škrtí přívod plynu do směšovače, nemá na volnoběh skoro vliv (s vyjímkou chybně příliš velkýho zaškrcení). Ovšem až dořešíš ten volnoběh, doporučil bych seštělování toho škrťáku, protože jinak to bude žrát i trávu ze škarpy....
A obligátní otázka - je vykuchaná termostatická klapka z airboxu?
Ten šroub, co škrtí přívod plynu do směšovače, nemá na volnoběh skoro vliv (s vyjímkou chybně příliš velkýho zaškrcení). Ovšem až dořešíš ten volnoběh, doporučil bych seštělování toho škrťáku, protože jinak to bude žrát i trávu ze škarpy....
20:56:19
14.08.2010
14.08.2010

su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> King:
Nazdárek...
...potřeboval bych poradit s LPG. Dělá/nedělá mi to následující:
- start na LPG - volnoběh nedrží - když se zahřeje tak je to OK.
- na benzín vše OK.
Zkoušel jsem přidávat na tom šroubu co je na směšovači, ale ten je už skoro venku. Tak jsem si říkal, že bude něco špatně v tom směšovači a tak jsem sehnal jiný starší a přehodil je abych mohl jezdit na LPG a kdyžtak nechat opravit ten první. Jiný směšovač funguje stejně - start na LPG - nedrží volnoběh po zahřátí OK. Zkoušel jsem točit taky tím šroubem na směšovači, ale ať do jedné nebo do druhé strany tak se mi stane, že mi začne chcípat motor. Když to vrátím nazpět tak volnoběh drží (motor zahřátý). Tak nevím...
Děkuji za rady...
Nazdárek...
...potřeboval bych poradit s LPG. Dělá/nedělá mi to následující:
- start na LPG - volnoběh nedrží - když se zahřeje tak je to OK.
- na benzín vše OK.
Zkoušel jsem přidávat na tom šroubu co je na směšovači, ale ten je už skoro venku. Tak jsem si říkal, že bude něco špatně v tom směšovači a tak jsem sehnal jiný starší a přehodil je abych mohl jezdit na LPG a kdyžtak nechat opravit ten první. Jiný směšovač funguje stejně - start na LPG - nedrží volnoběh po zahřátí OK. Zkoušel jsem točit taky tím šroubem na směšovači, ale ať do jedné nebo do druhé strany tak se mi stane, že mi začne chcípat motor. Když to vrátím nazpět tak volnoběh drží (motor zahřátý). Tak nevím...
Děkuji za rady...

23:16:18
19.05.2010
19.05.2010

King
-> kfw+: Oni obvykle nejsou "kaput", jenom jsou drobátko tvrdší. Může se to projevovat např. nestabilitou volnoběhu a nemožností ho správně nastavit, horší startovatelností. Je jakejsi předpis o výměně mebrán jednou za 60tkm. Osobně jsem je měnil poprvé asi po 80tkm, ale nic se tím nezlepšilo. Jde tam taky o to, že v rámci repase se mění i sedla ventilků (bývají vymačkaná a netěsní), těsněníčka atd.
Na fitr jsem nehrábnul snad 120tkm a taky žádná změna po vyčištění.
Pokud jseš kutil, doporučuju, ale spíš bych si sehnal repasní sadu a případně to udělat před zimou...
Na fitr jsem nehrábnul snad 120tkm a taky žádná změna po vyčištění.
Pokud jseš kutil, doporučuju, ale spíš bych si sehnal repasní sadu a případně to udělat před zimou...
23:02:29
19.05.2010
19.05.2010

kfw+
Maly dotaz,ono to tady mozna nekde je,ale nechce se mi hledat.Jak se zacne projevovat ze jsou kaput membrany v reduktoru nebo pricpanej filtrlpg.mam nalitano 90kkm za 4roky na 742.13 lpg lovtek a krome povinnych revizi,odkaleni redutoru a nejake to sezizeni bohatosti zima/leto na to nebylo sahnuto.jede to velmi dobre,neni duvod se v tom hrabat.Pravda je,ze pod -10 to na plyn nechyti,ale to neslo od zacatku a uz jsem si na to zvykl.je tedy radno menit mebrany+filtr preventivne? dik
22:10:50
18.05.2010
18.05.2010

King
-> lacko: U předohrabů na lpg je to častej jev, ale zadohraby tím nijak zvlášť netrpěj. Navíc, pochopil jsem to tak, že po svižnější jízdě na dálnici a zastavení je na místě nižší volnoběh (?).
V případě takový zátěže se dá čekat, že v mot. prostoru bude vyšší teplota, čili směs bude trušku ochuzená. Možná by to vyřešilo drobný pootočení šroubem bohatosti na reduktoru směrem k bohatší směsi na volnoběh (povolit)....
V případě takový zátěže se dá čekat, že v mot. prostoru bude vyšší teplota, čili směs bude trušku ochuzená. Možná by to vyřešilo drobný pootočení šroubem bohatosti na reduktoru směrem k bohatší směsi na volnoběh (povolit)....
19:01:18
18.05.2010
18.05.2010

lacko
mozna vela vzduchu a ked stojis na mieste vpohode,favorit mal tiez taky problem,vzducovu hadicu som ohol opacne, a drzalo to otacky ak som dobre pochopil,vytocis ho na 4500 na dialnici a vyradis rychlost vtedy nedrzi zdochne.
23:51:22
17.05.2010
17.05.2010

targa 2
jo to vse je pryč
22:07:58
17.05.2010
17.05.2010

King
-> targa 2: A je nějakej důvod podezřívat membránu?
Máš vykuchaný sání? (termostatická klapka pryč, žádná hadice na teplej vzduch)
Máš vykuchaný sání? (termostatická klapka pryč, žádná hadice na teplej vzduch)
07:41:49
17.05.2010
17.05.2010

targa 2
Mam 130 s feldou motorem a po delší jízdě po dalnici ve vyšších otáčkách cca 4500, nedrží volnoběh.Jinak je bez problemů na 750 otáčkách. Může to být ničím jiným než membránou?
09:44:17
15.05.2010
15.05.2010

King
-> lacko: Tak lpg samozřejmě není pro někoho, kdo najezdí plácnu 5000/rok a míň. Ovšem jinak ty zmíněný vícenáklady moc nechápu. V mým případě to bylo dtto jenom 200Kč+200Kč/2 roky za revizi a emise. Ze zvědavosti jsem si střihnul i repasi reduktoru a další po 100tkm(600+600Kč) a výměnu filtru (50Kč). Celkově jsem na 105tce na plyn nalítal asi 180tkm na plyn s počáteční investicí 12000Kč. S "vícenákladama" na lpg to dělá nějakých 15tisíc/600eur. Přibližná úspora oproti benzínu při spotřebě 7,5l lpg celkem asi 150tkč. Pravda, je po třeba do toho započítat i to, že jsem studiem problematiky a amatérským troubleshootingem strávil dost času, ale to je prostě daň za to, že nesnáším, když používám něco, čemu nerozumím resp. jsem kolenovrt :)
19:59:17
14.05.2010
14.05.2010

lacko
najviac ma sralo to,ze ten pan uz tam nerobi, a ten po nom co dosiel, to tak rozladil, ze to pri 60-ke trhalo ale ozves sa a posle ta do pr..le a emisnu ti nespravi, ale uz je tomu 5rokou, formanka som predal teraz sedlam feldu som spokojny,6-6,5litra na100km vpohode plyn ma prestal bavit. na plyn je to lacne jazdenie, lenze udrzba, nie je pre moju penazenku.
10:49:02
14.05.2010
14.05.2010

King
-> lacko: Emisák, kterej lpg rozumí, to našteluje tak, že to splní emisní limity a dá se s tím i jezdit. Samozřejmě, pokud je motor, zapalování a lpg bordel v pořádku.
Pokaždý, když jsem jel na emise, tak chlápkovi stačilo jenom mikroskopicky poladit šroub bohatosti na reduktoru, aby uspokojil měřák. Nijak přenastavovat jsem to po něm nemusel.
Šáhnout mi na nastavení škrťáku, pracky bych mu urazil :)
Pokaždý, když jsem jel na emise, tak chlápkovi stačilo jenom mikroskopicky poladit šroub bohatosti na reduktoru, aby uspokojil měřák. Nijak přenastavovat jsem to po něm nemusel.
Šáhnout mi na nastavení škrťáku, pracky bych mu urazil :)
17:53:58
13.05.2010
13.05.2010

lacko
oni to tam nastavia podla noriem, ake maju byt on sa nestara ze to rano nenatocis
16:50:15
13.05.2010
13.05.2010

King
-> lacko: Pán na emisnej by si měl drobátko nastudovat teorii alternativních pohonů a motorů obecně. Podotýkám, že lpg teorie není v tomhle ohledu v rozpru s praxí.
08:55:26
13.05.2010
13.05.2010

lacko
nechcem tarat, mne to vysvetloval pan na emisnej,musis mat trocha vecsie otacky na benzine cc950-1000ot. aby ked prepnes na plyn, aby sa ti to drzalo na 850-950ot. priklad. no problem bol ze za studena nestartoval, ubral na predstihu ale ja som si spravil ciarku na rozdelovaci,a natocil som ho spet,mozes mat maly predstih, mne to nastartovalo na benzine na pretocenie, a na plyn tiez len som mu musel trochu nacukat plynu.a drzat mu trochu otacky kym sa trochu nezohrial.....bohatost na zmesi, to neviem kolko nastavil.
23:22:19
12.05.2010
12.05.2010

hacek
Jak se to chova pri jizde na LPG ? Skube, neni to line ? Pokud ano, tak me napada moc pritazeny sroub bohatosti LPG. Pokud se to za jizdy chova OK, tak bych videl problem v membranach v reduktoru.
21:11:01
12.05.2010
12.05.2010

Kounect
Volnoběh na benzín jsem šteloval včera, paráda, motor ani neklepne, sem tam minimálně zaškobrtne, ale to je normální. Na LPG drží o dost nižší volnoběh, ale šroubkem na směšovači to doladit nejde. Na obě strany už začne ubírat, takže dolazeno na max.
Další problém co se nyní vyskytl je to, že to nestartuje studené. Ani na benzín ani na LPG. Co to dělá je když dám plnej plyn, tak to kucká tak na 400ot a dál se tomu nechce. Připadá mi i že je to tak na 2 válce, občas to povyskočí a naběhne na 3. Po 5ti minutách trápení se to ohřálo a začal se chytat 4tý válec. Pak jsem jel až se prohřála a držela volnoběh ok, tak jsem si s tím pohrál a teplý to frčelo luxusně. Mohl jsem jet od 1000, při 1500 se trošku zadusila a při 1700už zase frčela neohroženě vstříc vyšším otáčkám. Pokud bych jezdil obvyklý styl ( 2000 - 3000 ot ) tak o tom ani nevím. Proto se mi zdá, že to tak bylo perfekt, ale teď nevím co s tím dál.
Svíce nové brisk na LPG, palec + víčko nové, zítra dám ještě kabely abych eliminoval problém v zapalování.
Ještě jsem si všiml, že z volnoběhu se to trochu hůře sbírá a jedinou poslední věc co jsem nekontroloval je předstih.
Co vy na to?
Další problém co se nyní vyskytl je to, že to nestartuje studené. Ani na benzín ani na LPG. Co to dělá je když dám plnej plyn, tak to kucká tak na 400ot a dál se tomu nechce. Připadá mi i že je to tak na 2 válce, občas to povyskočí a naběhne na 3. Po 5ti minutách trápení se to ohřálo a začal se chytat 4tý válec. Pak jsem jel až se prohřála a držela volnoběh ok, tak jsem si s tím pohrál a teplý to frčelo luxusně. Mohl jsem jet od 1000, při 1500 se trošku zadusila a při 1700už zase frčela neohroženě vstříc vyšším otáčkám. Pokud bych jezdil obvyklý styl ( 2000 - 3000 ot ) tak o tom ani nevím. Proto se mi zdá, že to tak bylo perfekt, ale teď nevím co s tím dál.
Svíce nové brisk na LPG, palec + víčko nové, zítra dám ještě kabely abych eliminoval problém v zapalování.
Ještě jsem si všiml, že z volnoběhu se to trochu hůře sbírá a jedinou poslední věc co jsem nekontroloval je předstih.
Co vy na to?

22:32:31
06.05.2010
06.05.2010

King
-> Kounect: Stěžejní otázka: funguje správně volnoběh na benzín?
22:12:17
05.05.2010
05.05.2010

Kounect
Tož nemám, ale někam zajedu, to je na minutku
Jinak jde o to - motor Fakan 136, distanční podložka pro vyrovnání, karburátor neznámý ( vzhledem k tomu, že mám ruční sytič, předpokládám, že je tam origo 120 starej ( SEDR? )).
Co když tam dám Fakaní? To by mělo být ok ne? Když jo, počítám se zapojením automatického sytiče, ale nevím jestli i tak tam zůstává distanční podložka?

Jinak jde o to - motor Fakan 136, distanční podložka pro vyrovnání, karburátor neznámý ( vzhledem k tomu, že mám ruční sytič, předpokládám, že je tam origo 120 starej ( SEDR? )).
Co když tam dám Fakaní? To by mělo být ok ne? Když jo, počítám se zapojením automatického sytiče, ale nevím jestli i tak tam zůstává distanční podložka?
21:58:17
05.05.2010
05.05.2010

jarda.u1
-> Kounect: jestli mas stroboskop,tak predstih neni problem.
21:51:56
05.05.2010
05.05.2010

Kounect
Mám na mysli Fakan r.v.1991 čistej karbec
21:51:07
05.05.2010
05.05.2010

Kounect
Já to spíš myslel z druhé strany, jestli se v tom už někdo nevrtal a nerozladil tak, že by to teď chtělo seřídit, tak se ptám, jestli je možné to rozdělovačem i přes elektronickou krabičku "ladit".
Jinak jsem našel, že dám předstih na 10° aby to na LPG fungovalo nejlépe a do toho už sahat nebudu, pak budu řešit karbec mno. To už se ptám jinde, zda LEDR karbec by byl ok.
Pamatuju sousedovo Fakana, který na LPG fungoval perfektně, včetně volnoběhu. A byl to 91 karbec. Proč by nemohlo obdobně fungovat to samé v Rapidu?
Jinak jsem našel, že dám předstih na 10° aby to na LPG fungovalo nejlépe a do toho už sahat nebudu, pak budu řešit karbec mno. To už se ptám jinde, zda LEDR karbec by byl ok.
Pamatuju sousedovo Fakana, který na LPG fungoval perfektně, včetně volnoběhu. A byl to 91 karbec. Proč by nemohlo obdobně fungovat to samé v Rapidu?

21:20:39
05.05.2010
05.05.2010

jarda.u1
-> Kounect: jestli to mas v 742,tak menis predstih pootocenim rozdelovace.Ale nevim zda tim neco vyresis ohledne toho volnobehu,spis si ten motor muzes jeste vic rozladit.Volnobeh se neladi na rozdelovaci.
21:17:50
05.05.2010
05.05.2010

Kounect
Já bych měl otázku, když mám 136 motor, LPG BRC a kraví volnoběh, dá se ještě laborovat s předstihem i když je tam elektronický z Fakana? Slouží ta krabička jenom na "převod signálu" nebo i "něco řídí" - upravuje předstih sama do správna i když budu hejbat s rozdělovačem?
19:31:30
11.04.2010
11.04.2010

targa 2
pomalu mi padaj otáčky na lpg, na benzín je to v pohodě, lankem to neni to by to delalo i na benzín.cim to muze byt. chova se to jak kdyz se zasekává plyn.
18:07:10
11.04.2010
11.04.2010

Toušík
-> King: Svíčky to jsou Brysk do feldy, sem přišel řekl že chci svíčky do feldy a bylo to
. Elektrodovou vzdálenost bohužel neznám
, ale dělá to svíčka pouze na prvním válci, ostatní jsou úplně v pořádku. A Lpg je tam nějaké s počítačem nebo co a bylo štelované naposledy v létě.


16:51:37
11.04.2010
11.04.2010

King
-> Toušík: Tak předně, co je to za svíčky? Jaká je elektrodová vzdálenost?
Kdo naposled šteloval LPG?
Kdo naposled šteloval LPG?