skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
20:34:43
30.03.2010
30.03.2010

spartra
-> su.tech: myslíš tento šroubek
18:50:54
30.03.2010
30.03.2010

su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> King: Nazdárek...
- no nejdřív normálně na přívodních tubkách - ze směšovače (pozink bazmek přidělaný nad převodovkou na podběhu) - nejdřív jde jedna trubka, ta se pak větví na 2 které jdou do filterboxu. Hned za tím rozdělením jsou 2 ventily - na těch jsem to ubíral a pak až to nechtělo jet zas trochu přidal.
- potom na směšovači (pozink bazmek přidělaný nad převodovkou na podběhu - vedou do toho dvě hadice na vodu) spodní šroub tam je odkalovací jestli jsem to pochopil správně a nad ním na straně toho směšovače je ještě jeden - tak tím jsem taky točil (moc ne) a pak zas trochu přidal...
Jinak s volnoběhem problémy nemám - nekope, necuká - bezproblémovka - otáčky 800 - 900 což bude podle tebe asi málo, ale funguje to, fungovalo to stejně i dříve tak do toho nechci moc zasahovat. Ráno normálně (mrazy/nemrazy) příjdu, sešlápnu pedál plynu, lehce cvaknu po tom červeném tlačítku na ovládání LPG (sytič bych to nazval) a pak startuju bez plynu (plynový pedál) - auto chytne - automatický sytič to hodí do vyšších otáček které postupně jak se auto zahřívá padají dolů... až na klasický volnoběh. Vše včetně toho automatického sytiče funguje jak má - bezproblémově tak si myslím že je to OK. Pokud se ti něco na tom nezdá, rád si přečtu nějakou radu... ale jak jsem psal dříve - motor má naběháno poctivých 55.000 a šlape jak hodinky, volnoběh, akcelerace vše OK.
Jinak díky za rady.

- no nejdřív normálně na přívodních tubkách - ze směšovače (pozink bazmek přidělaný nad převodovkou na podběhu) - nejdřív jde jedna trubka, ta se pak větví na 2 které jdou do filterboxu. Hned za tím rozdělením jsou 2 ventily - na těch jsem to ubíral a pak až to nechtělo jet zas trochu přidal.
- potom na směšovači (pozink bazmek přidělaný nad převodovkou na podběhu - vedou do toho dvě hadice na vodu) spodní šroub tam je odkalovací jestli jsem to pochopil správně a nad ním na straně toho směšovače je ještě jeden - tak tím jsem taky točil (moc ne) a pak zas trochu přidal...
Jinak s volnoběhem problémy nemám - nekope, necuká - bezproblémovka - otáčky 800 - 900 což bude podle tebe asi málo, ale funguje to, fungovalo to stejně i dříve tak do toho nechci moc zasahovat. Ráno normálně (mrazy/nemrazy) příjdu, sešlápnu pedál plynu, lehce cvaknu po tom červeném tlačítku na ovládání LPG (sytič bych to nazval) a pak startuju bez plynu (plynový pedál) - auto chytne - automatický sytič to hodí do vyšších otáček které postupně jak se auto zahřívá padají dolů... až na klasický volnoběh. Vše včetně toho automatického sytiče funguje jak má - bezproblémově tak si myslím že je to OK. Pokud se ti něco na tom nezdá, rád si přečtu nějakou radu... ale jak jsem psal dříve - motor má naběháno poctivých 55.000 a šlape jak hodinky, volnoběh, akcelerace vše OK.
Jinak díky za rady.


23:07:04
29.03.2010
29.03.2010

King
-> su.tech: Výborně :) Jenom jestli si správně rozumíme:
# utahoval šrouby na těch 2 trubkách k filterboxu dokud to nemělo slabý výkon a pak jsem to o kousek vrátil nazpátek – obě
# utahoval šroub na směšovači, taky dokud to nemělo slabý výkon a pak jsem to zase vrátil o kousek nazpátek aby to jelo normálně
šrouby na trubkách - OK, ale "šroub na směšovači" (předpokládám, že se jedná o šroub na reduktoru, směšovač čili mixer je bazmeg nad karbem) - ten se nastavuje tak, aby otáčky volnoběhu na lpg byly co možná nejvyšší = aby odpovídaly otáčkám volnoběhu na benál.
# utahoval šrouby na těch 2 trubkách k filterboxu dokud to nemělo slabý výkon a pak jsem to o kousek vrátil nazpátek – obě
# utahoval šroub na směšovači, taky dokud to nemělo slabý výkon a pak jsem to zase vrátil o kousek nazpátek aby to jelo normálně
šrouby na trubkách - OK, ale "šroub na směšovači" (předpokládám, že se jedná o šroub na reduktoru, směšovač čili mixer je bazmeg nad karbem) - ten se nastavuje tak, aby otáčky volnoběhu na lpg byly co možná nejvyšší = aby odpovídaly otáčkám volnoběhu na benál.
14:52:59
29.03.2010
29.03.2010

su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> King: Nazdár... tak jsem se k tomu dostal a udělal následující...
- utahoval šrouby na těch 2 trubkách k filterboxu dokud to nemělo slabý výkon a pak jsem to o kousek vrátil nazpátek - obě
- utahoval šroub na směšovači, taky dokud to nemělo slabý výkon a pak jsem to zase vrátil o kousek nazpátek aby to jelo normálně
- výsledek? - zatím jezdím za zhruba 9 litrů LPG na 100 km což je podstatně lepší než předtím. Je mi jasné, že určitě pomohlo i teplejší počasí, ale proti 12 litrům je to dost podstataný rozdíl. Díky za rady, snad to už bude OK, jinak to totiž běhá bezproblémově. Svíčky jsem zatím na tvoji radu neměnil a přestih si nechám při další výměně oleje a kontrole celkového stavu dát na těch 10 stupňů co jsi mi radil, ale jak jsem psal dříve motor má naběháno poctivých 55 tisíc kilometrů a jezdí bez problémů takže to nastavení co tam mám teď zatím nechám tak.
Díky za rady.
- utahoval šrouby na těch 2 trubkách k filterboxu dokud to nemělo slabý výkon a pak jsem to o kousek vrátil nazpátek - obě
- utahoval šroub na směšovači, taky dokud to nemělo slabý výkon a pak jsem to zase vrátil o kousek nazpátek aby to jelo normálně
- výsledek? - zatím jezdím za zhruba 9 litrů LPG na 100 km což je podstatně lepší než předtím. Je mi jasné, že určitě pomohlo i teplejší počasí, ale proti 12 litrům je to dost podstataný rozdíl. Díky za rady, snad to už bude OK, jinak to totiž běhá bezproblémově. Svíčky jsem zatím na tvoji radu neměnil a přestih si nechám při další výměně oleje a kontrole celkového stavu dát na těch 10 stupňů co jsi mi radil, ale jak jsem psal dříve motor má naběháno poctivých 55 tisíc kilometrů a jezdí bez problémů takže to nastavení co tam mám teď zatím nechám tak.
Díky za rady.

23:14:37
21.03.2010
21.03.2010

King
-> targa 2: Trysky v karbu to prakticky neovliňujou. Nejčastější příčinou problémů s lpg je nějaká netěsnost v systému sání, která nemá na benzín obvykle žádnej vliv, ale na lpg dokáže kurevsky rozhodit. Jde hlavně o těsnost mixeru na karbu. mixeru vůči airboxu a těsnost vzduchovýho filtru.
Ještě, co mám představit pod "běžným seřizováním" ?
Ještě, co mám představit pod "běžným seřizováním" ?
21:42:11
20.03.2010
20.03.2010

targa 2
cim by to mohlo být bežné seřizování nefunguje
20:29:18
20.03.2010
20.03.2010

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> targa 2: spíš ten predstih, na lpg ty trysky nemají vliv
18:36:07
20.03.2010
20.03.2010

targa 2
Má karbec nějaký vliv na lpg?Jede mi to po pretryskování o dost hůře na lpg.Menil jse i vzduchovej filtr a je vyšší předstih. Nemůžu to seřídit,jde to pomalu do otacek nad 4000 a za studena to nenastartuju.Driv jsem startoval v pohodě i při -15.
17:00:37
19.03.2010
19.03.2010

King
-> spartra: Zas takovej úžasnej diagnostik nejsem, abych moh vynášet ortely na základě videa z TyTrubky :-)
Chytnu se toho sytiče - stalo se mi, resp. stalo se jednomu známému exotovi, co měl lpg ve Waranovi, že to bylo špatně startovatelný a různě to kolísalo a chcípal volnoběh.
Měl tam nějaký starší LOVATO, kde je elektromagnet "sytiče" zašroubovanej do středu reduktoru přes jakousi gumovou podložku. Když jsem pozorně poslouchal v mot. prostoru po zapnutí klíčku, bylo slyšet slabonký syčení z reduktoru. Problém byl v tom, že trn toho sytiče i v klidový poloze tlačil na střed membrány a tím rozhazoval nastavení. Stačila jedna podložka mezi sytič a reduktor a bylo....
Chytnu se toho sytiče - stalo se mi, resp. stalo se jednomu známému exotovi, co měl lpg ve Waranovi, že to bylo špatně startovatelný a různě to kolísalo a chcípal volnoběh.
Měl tam nějaký starší LOVATO, kde je elektromagnet "sytiče" zašroubovanej do středu reduktoru přes jakousi gumovou podložku. Když jsem pozorně poslouchal v mot. prostoru po zapnutí klíčku, bylo slyšet slabonký syčení z reduktoru. Problém byl v tom, že trn toho sytiče i v klidový poloze tlačil na střed membrány a tím rozhazoval nastavení. Stačila jedna podložka mezi sytič a reduktor a bylo....
06:19:53
19.03.2010
19.03.2010

spartra
00:57:01
15.03.2010
15.03.2010

Gemini
-> King: na to budem mat iny reduktor - z Fiata cromy turbo LPG
20:23:34
14.03.2010
14.03.2010

King
-> Gemini: -> Gemini: S turbem? :)
17:10:20
14.03.2010
14.03.2010

Gemini
-> King: nesuvisi to so sluzobakom.....taky chcem dat do rapidy
14:19:54
14.03.2010
14.03.2010

King
-> su.tech: Čili motor není na lpg nastavenej, pouze prošel emisema.
Svíčky - pokud motor necuká (nevynechávaj zápaly) v režimu nízký zátěže (courání se v nízkejch otáčkách s minimálně sešlápnutým plynem) nebo to obtížnějc chytá, na svíčky bych nesahal. na plynivce mi fungovaly předepsaný boschky, brisky a překvapivě i sada brisků-silver, na kterejch jsem najel posledních 35tkm. Moc se nehoděj ty s víceelektrodovým jiskřištěm, páč maj elektrodovou vzdálenost klidně přes 1mm a víc a nejsou konstruovaný pro slabší zapalování (např. ETZ s odrušeneným palcem a kabelama). Provozoval jsem je tam taky, ale po 3tkm šly do kopru, protože cukaly.
Problém vidím taky v tom, že motor je 135, kdežto jeho předchůdce byl 136. Nízkej kompresní poměr 135 není zrovna vhodnej pro provoz na lpg, kde díky vysokýmu "oktanovýmu číslu" lpg slušej spíš vyšší k.p. - aspoň ta 136tka (nebo 135 se sníženou makovicí) nebo rozumně vyšší. S tak nízkým k.p. to to tu 136tku ve spotřebě asi nedožene.
Nemám moc zkušeností s nastavování systému s dvěna škrťákama u mixeru, ale doporučuju spíš použít současný nastavení jako výchozí bod a postupným škrcením o 1/4 otáčky a následnou jízdní zkouškou to maximálně stáhnout, tak aby to výrazně nezlenivělo.
Používá se i tzv. metoda 3000rpm. To se otevře klapka tak, aby měl na místě běžící motor cca 3000 otáček a škrtí se dokud nezačnou otáčky klesat. Pak se zhruba půl otáčky přidá. Obvykle je pak potřeba ještě doladit otáčky volnoběhu na maximum možného pomocí šroubu bohatosti na reduktoru (platí pro obě metody). U neodlehčenejch setrváků se dá škrtit i podle akcelerační pružnosti motoru na místě, kdy se tůruje motor a subjektivně se vyhodnocuje rychlost nárůstu otáček při prudkým otevření klapky. Když začne motor "vadnout", nastaví se předchozí krok a je nastaveno - ale opět platí, že nejlepší pro hodnocení pořádná čočka do kopce s vytočeným motorem.
Svíčky - pokud motor necuká (nevynechávaj zápaly) v režimu nízký zátěže (courání se v nízkejch otáčkách s minimálně sešlápnutým plynem) nebo to obtížnějc chytá, na svíčky bych nesahal. na plynivce mi fungovaly předepsaný boschky, brisky a překvapivě i sada brisků-silver, na kterejch jsem najel posledních 35tkm. Moc se nehoděj ty s víceelektrodovým jiskřištěm, páč maj elektrodovou vzdálenost klidně přes 1mm a víc a nejsou konstruovaný pro slabší zapalování (např. ETZ s odrušeneným palcem a kabelama). Provozoval jsem je tam taky, ale po 3tkm šly do kopru, protože cukaly.
Problém vidím taky v tom, že motor je 135, kdežto jeho předchůdce byl 136. Nízkej kompresní poměr 135 není zrovna vhodnej pro provoz na lpg, kde díky vysokýmu "oktanovýmu číslu" lpg slušej spíš vyšší k.p. - aspoň ta 136tka (nebo 135 se sníženou makovicí) nebo rozumně vyšší. S tak nízkým k.p. to to tu 136tku ve spotřebě asi nedožene.
Nemám moc zkušeností s nastavování systému s dvěna škrťákama u mixeru, ale doporučuju spíš použít současný nastavení jako výchozí bod a postupným škrcením o 1/4 otáčky a následnou jízdní zkouškou to maximálně stáhnout, tak aby to výrazně nezlenivělo.
Používá se i tzv. metoda 3000rpm. To se otevře klapka tak, aby měl na místě běžící motor cca 3000 otáček a škrtí se dokud nezačnou otáčky klesat. Pak se zhruba půl otáčky přidá. Obvykle je pak potřeba ještě doladit otáčky volnoběhu na maximum možného pomocí šroubu bohatosti na reduktoru (platí pro obě metody). U neodlehčenejch setrváků se dá škrtit i podle akcelerační pružnosti motoru na místě, kdy se tůruje motor a subjektivně se vyhodnocuje rychlost nárůstu otáček při prudkým otevření klapky. Když začne motor "vadnout", nastaví se předchozí krok a je nastaveno - ale opět platí, že nejlepší pro hodnocení pořádná čočka do kopce s vytočeným motorem.
13:58:12
14.03.2010
14.03.2010

King
-> Gemini: Mno, jak se to vezme....mám na feldě BMM reduktor BRC AT90E, což je reduktor řízenej primárně podtlakem a pro potřeby plnění emisních limitů je tam servo škrtící hadici reduktor-mixer ovládaný signálem z lambdy. Souvisí to nějak s tvým služebákem? :-)
10:13:02
14.03.2010
14.03.2010

Gemini
ma tu niekto z vas Lambdou riadeny reduktor ??
08:52:29
14.03.2010
14.03.2010

spartra
-> su.tech: tak u 135/136 tam je rozdíl pár stupňů, jestli se dobře pamatuju.
svíčky to je kapitola, štěstí padne na vola nepomůže nic
měl jsem brisky, teď mám championky, žádnej rozdíl, studený to brblá stejně blbě
spotřeba a jízdní vlastnostni na emisích jsou tak pro nalepní nálepky nikoliv moc pro provoz, níže zmínil King
baj voko škrťák , utáhni na doraz, povol o 2,5 otáčky(+- hrubý nastavení), pak musíš zkoušet, jak to jede, když hneš se škrťákem budeš muset hrábnout i na volnoběh(nevím co máš za systém) můj lovtec má plastoý šroubek, d 1cm, tím se točí vlevo(začnou padat otáčky), točíme vpravo(začnou padat otáčky) rozdíl 1 otočky - mezitím by měl bejt ideální volnoběh.
svíčky to je kapitola, štěstí padne na vola nepomůže nic

měl jsem brisky, teď mám championky, žádnej rozdíl, studený to brblá stejně blbě

spotřeba a jízdní vlastnostni na emisích jsou tak pro nalepní nálepky nikoliv moc pro provoz, níže zmínil King
baj voko škrťák , utáhni na doraz, povol o 2,5 otáčky(+- hrubý nastavení), pak musíš zkoušet, jak to jede, když hneš se škrťákem budeš muset hrábnout i na volnoběh(nevím co máš za systém) můj lovtec má plastoý šroubek, d 1cm, tím se točí vlevo(začnou padat otáčky), točíme vpravo(začnou padat otáčky) rozdíl 1 otočky - mezitím by měl bejt ideální volnoběh.
22:31:47
13.03.2010
13.03.2010

su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> King: Zdar...
...nastavení, seštelování a vše kolem dělá přímo plynař (zabývá se jen motnáží, opravou a údržbou aut na LPG). Co se týká nastavení - začal na benzín - nastavil předstih, trochu seřídil volnoběh, pak to kontroloval v otáčkách. Potom to nastavil a vytiskl papír o emisích na benzín. Pak jsme to přepli na LPG (předtím vyšrouboval ten šroub ze směšovače - ne ten na boku, ale ten zespodu - z toho vytekla trocha nějakého olejovitého bordelu, pak to našrouboval nazpátek). Frčelo to na LPG otáčky všechno drželo bez problémů, pak to vytočil do otáček vytiskl zprávu o emisích na LPG a bylo. Jo a předtím to celé prošel tím přístrojem jestli to někde neuniká.... toť vše co si tak zhruba pamatuju. Se šroubem na směšovači - ten z boku, a se šroubama na přívodních hadicích - jde to vkuse, pak je tuším propojka na 2 hadice - tam jsou 2 ventily a pak to jde do filterboxu nic nedělal. Aspoň co jsem si všiml. Odskakoval jsem jen na starty auta a přepnutí z benzínu na LPG - jen jsem držel motor v otáčkách do spotřebování benzínu. Nic víc nic míň... takže doporučuješ zkusit experimentovat s těmi škrtícími ventily co jsou u filterboxu? Jo a prosímtě - rád bych si nechal proradit ohledně svíček - Na tom rapidu co jsem psal dříve s LPG byl motor 136 a v tom jsem měl svíčky CHAMPION - z hlavy ti neřeknu ten typ, ale byly prostě normálně na MPi - Feldu a maximální spokojenost. Teď v tom favoritu je motor 135 a jsou tam Brisky - vše funguje zatím jak má, ale přemýšlím o výměně z preventivích důvodů. Máš nějaké dobré zkušenosti s nějakýma svíčkama pro auto s motorem 135 na LPG? Díkes.
...nastavení, seštelování a vše kolem dělá přímo plynař (zabývá se jen motnáží, opravou a údržbou aut na LPG). Co se týká nastavení - začal na benzín - nastavil předstih, trochu seřídil volnoběh, pak to kontroloval v otáčkách. Potom to nastavil a vytiskl papír o emisích na benzín. Pak jsme to přepli na LPG (předtím vyšrouboval ten šroub ze směšovače - ne ten na boku, ale ten zespodu - z toho vytekla trocha nějakého olejovitého bordelu, pak to našrouboval nazpátek). Frčelo to na LPG otáčky všechno drželo bez problémů, pak to vytočil do otáček vytiskl zprávu o emisích na LPG a bylo. Jo a předtím to celé prošel tím přístrojem jestli to někde neuniká.... toť vše co si tak zhruba pamatuju. Se šroubem na směšovači - ten z boku, a se šroubama na přívodních hadicích - jde to vkuse, pak je tuším propojka na 2 hadice - tam jsou 2 ventily a pak to jde do filterboxu nic nedělal. Aspoň co jsem si všiml. Odskakoval jsem jen na starty auta a přepnutí z benzínu na LPG - jen jsem držel motor v otáčkách do spotřebování benzínu. Nic víc nic míň... takže doporučuješ zkusit experimentovat s těmi škrtícími ventily co jsou u filterboxu? Jo a prosímtě - rád bych si nechal proradit ohledně svíček - Na tom rapidu co jsem psal dříve s LPG byl motor 136 a v tom jsem měl svíčky CHAMPION - z hlavy ti neřeknu ten typ, ale byly prostě normálně na MPi - Feldu a maximální spokojenost. Teď v tom favoritu je motor 135 a jsou tam Brisky - vše funguje zatím jak má, ale přemýšlím o výměně z preventivích důvodů. Máš nějaké dobré zkušenosti s nějakýma svíčkama pro auto s motorem 135 na LPG? Díkes.
22:13:09
12.03.2010
12.03.2010

King
-> su.tech: LPG směs hoří pomalejc a proto se nastavuje větší předstih, než doporučení na benál. Jinak to pak má horší účinnost a samozřejmě větší spotřebu.
Podtlakem řízený LPG je dost háklivý na změny podtlakovejch poměrů v sání a termostatická klapka to dost rozhazuje. Sání teplýho vzduchu spotřebě LPG taky 2x nepřidá.
No a kterej pak "odporník" nastavoval LPG směs? Na emisích se nastavuje bohatost směsi na volnoběh na minimum CO a HC, ale prděj na nastavení škrťáku mezi reduktorem a mixem, který kecá do složení směsi v zátěži a rozhoduje o spotřebě. Nastavení škrťáku se obvykle musí vyexperimentovat postupným utahováním a následnou zkoužkou akcelerační pružnosti a jízdou s motorem vytočeným na max. Když začne vadnout a dlouho trvá než se dostane "do červenýho" vrátí se nastavení na předchozí stav a mělo by to bejt optimum spotřeba/výkon. Pokud ten škrťák je otevřenej moc, tak to sice luxusně táhne díky obohacení směsi nad optimum, ale zase si to nechá u pumpy zaplatit :)
Podtlakem řízený LPG je dost háklivý na změny podtlakovejch poměrů v sání a termostatická klapka to dost rozhazuje. Sání teplýho vzduchu spotřebě LPG taky 2x nepřidá.
No a kterej pak "odporník" nastavoval LPG směs? Na emisích se nastavuje bohatost směsi na volnoběh na minimum CO a HC, ale prděj na nastavení škrťáku mezi reduktorem a mixem, který kecá do složení směsi v zátěži a rozhoduje o spotřebě. Nastavení škrťáku se obvykle musí vyexperimentovat postupným utahováním a následnou zkoužkou akcelerační pružnosti a jízdou s motorem vytočeným na max. Když začne vadnout a dlouho trvá než se dostane "do červenýho" vrátí se nastavení na předchozí stav a mělo by to bejt optimum spotřeba/výkon. Pokud ten škrťák je otevřenej moc, tak to sice luxusně táhne díky obohacení směsi nad optimum, ale zase si to nechá u pumpy zaplatit :)
07:34:17
12.03.2010
12.03.2010

su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> spartra: No jestli se nesekl a nenastavil to jako 135-tku…
Tam by to asi mohlo být jinak ne?

16:50:10
11.03.2010
11.03.2010

spartra
-> su.tech: tu klapku vyndej, nebo tam dej samořez aby to nesálo teplej vzduch
předstih je dost malej baj voko u 136 tam mám kolem 10st.
předstih je dost malej baj voko u 136 tam mám kolem 10st.
14:35:54
11.03.2010
11.03.2010

su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> King: Zdar, no ta klapka je normálně funkční - zatím to s tím jezdí bez problémů. Dneska jsem na to byl dělat emise tak jsem měl předstih -2 a dal mi ho na 4 tuším? Že prý to tak má být podle škodovky (podle mě tímpádem na benál ale ne kvůli LPG) jezdí to o poznání lépe, ale ta spotřeba co jsem uváděl je v létě 10 v zimě trochu víc. Motor je pohodovka - najeto 55.000 km - řetěz OK, ventily seřízené, filtr na plynu, filtr na vzduch, olej, filtr na olej - vše nové o motor je staráno jak má být. (předstih a nastavení karburace si nechávám dělat)
07:37:11
11.03.2010
11.03.2010

spartra
-> King: hadice od posilovače kdepak nezkoušel
už zkusil na studeným motoru, beze změny chod stejný.
cívky tam mám teď 2, v podstatě se problém nevyřešil
vyměnil se kablík cívka - víko, na cívce nějak blbě držel
co třeba snímácí cívka v rozdělovači? samotná ETZ?
je dost individální , některý ty naše střepy, můžou jezdit s více povoleným škrtákěm za menší spotřebu
když si vzpomenu, kdy karb. 135 jezila za 11l/lpg, byl špatnej jeden z ventilů ba/lpg - už nevím jetsli to mělo vliv na jízdu

cívky tam mám teď 2, v podstatě se problém nevyřešil
vyměnil se kablík cívka - víko, na cívce nějak blbě držel
co třeba snímácí cívka v rozdělovači? samotná ETZ?
je dost individální , některý ty naše střepy, můžou jezdit s více povoleným škrtákěm za menší spotřebu
když si vzpomenu, kdy karb. 135 jezila za 11l/lpg, byl špatnej jeden z ventilů ba/lpg - už nevím jetsli to mělo vliv na jízdu
23:35:51
10.03.2010
10.03.2010

King
-> su.tech: Máš vykuchanou termostatickou klapku ze sání? Nebo aspoň zablokovanou v poloze sání studenýho vzduchu?
Jestli si s raplem jezdil kolem 8/100 pak není důvod, aby favo žralo víc, pokud s tím jezdíš stajný trasy stejnou rychlostí a stylem.
Máš přidanej předstih na tom fáčku? (tak na 5-10st)
Nejde to škrťákem na hadici mezi reduktorem a mixem drobátko seškrtit aniž by to ztratilo na výkonu?
Jestli si s raplem jezdil kolem 8/100 pak není důvod, aby favo žralo víc, pokud s tím jezdíš stajný trasy stejnou rychlostí a stylem.
Máš přidanej předstih na tom fáčku? (tak na 5-10st)
Nejde to škrťákem na hadici mezi reduktorem a mixem drobátko seškrtit aniž by to ztratilo na výkonu?
15:52:27
10.03.2010
10.03.2010

vhml
-> su.tech: favorit nám žere taky tak. S károu 12
11:39:46
10.03.2010
10.03.2010

su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> King: Zdar, vidím tohle téma a docela mě to zaujalo a vidím, že víš k tématu hodně. O co mi jde. Kdysi jsem měl Rapida 136 na LPG - šlapalo to bezproblémově a spotřeba byla mezi 7,5 -8l LPG... nevím proč ani nač ale bylo to tak. Mám teďka Favorita. Měl najeto 50.000 km když jsem ho koupil a nechal si ho v dobré víře zplynovat. LPG je tuším lovato nebo lovtec - stáří do 2 let... co mě furt zaráží v porovnání s tím výše zmiňovaným Rapidem je právě ta spotřeba - u toho FA je to 10 - 10,5 litrů LPG na 100km... je to normální? Případně na co se zaměřit? - Hned ze začátku po přestavbě jsem to řešil - 3x jsem byl u toho LPG-čkáře co mi to dělal na seštelování ale to nikdy nikam nevedlo - snad jen že naposled si za to vzal prachy a nic se nezlepšilo a ještě jsem dostal školení, že FA s karburátorem tolik žerou a že co se divím a že lépe to nesešteluje... jinak to jezdí dobře na benál i na LPG to jezdí slušně, necuká, v mínusech startuje - automatický sytič funguje - vše se zdá být vpořádku... ale ta spotřeba je normální? díke.s
10:32:26
10.03.2010
10.03.2010

King
-> spartra: Bůh suď :) Ta cívka je míň pravděpodobná - pokud by byla "slabší" obvykle se projeví na teplým motoru, kdy je směs chudší.
Už jsi zkoušel odpojit a zaslepit přípojku hadice k posilovači?
Už jsi zkoušel odpojit a zaslepit přípojku hadice k posilovači?
07:11:47
10.03.2010
10.03.2010

spartra
zdravíčko sem tu zas,
spotřeba se částečně vyřešila bylo vysoký HC místo 400 bylo 1350.
Byli podpálený ventily na 2 válcích, nová hlava se srovnala, zabrousily se ventily, těsnění nový.
Ventily seřízený, předstih též, karburátor odzkoušen a seřízen u p. Kratochvíla.
Stejně jedu jak cigán
Studený to nechce držet volnoběh, chcípá to.
Na BA to jenom nedrží volnoběh a chcípá, volnoběh drží chvíly, na LPG nedrží volnoběh, volnoběh se houpe, jako když se rozbíhá na 3válce, jedou všici 4, taky špatný starty, na sytič nereaguje.
po ohřátí držíme volnoběh, občas to lekne taky, parkrát to buchlo do vejfuku.
napadá někoho něco? mám 2 varianty:
1) špatná směs, nevím kudy by to přisávalo + možnost posrání ba,lpg ventilu(by pouštěli oba 2 palivo
2) problém v zapalování, cívka, nevím zda by to ovlivnilo studenej/teplej chod
spotřeba se částečně vyřešila bylo vysoký HC místo 400 bylo 1350.
Byli podpálený ventily na 2 válcích, nová hlava se srovnala, zabrousily se ventily, těsnění nový.
Ventily seřízený, předstih též, karburátor odzkoušen a seřízen u p. Kratochvíla.
Stejně jedu jak cigán

Na BA to jenom nedrží volnoběh a chcípá, volnoběh drží chvíly, na LPG nedrží volnoběh, volnoběh se houpe, jako když se rozbíhá na 3válce, jedou všici 4, taky špatný starty, na sytič nereaguje.
po ohřátí držíme volnoběh, občas to lekne taky, parkrát to buchlo do vejfuku.
napadá někoho něco? mám 2 varianty:
1) špatná směs, nevím kudy by to přisávalo + možnost posrání ba,lpg ventilu(by pouštěli oba 2 palivo
2) problém v zapalování, cívka, nevím zda by to ovlivnilo studenej/teplej chod
18:46:51
13.02.2010
13.02.2010

spartra
-> King: se mě moc nechce, by to neodpadlo, neudělalo něco v motoru
což prozatímně gumička nic neudělá.
je dost problém to odmastit v případě lepení z druhý strany, přístup na h...o
nejlepší zavařit, obrousit z obou stran, jestli by to šlo, kdo ví co je ta zo za slitinu
mno jinak sem jel s náhradním karburátorem +- 8,5/100

je dost problém to odmastit v případě lepení z druhý strany, přístup na h...o

nejlepší zavařit, obrousit z obou stran, jestli by to šlo, kdo ví co je ta zo za slitinu

mno jinak sem jel s náhradním karburátorem +- 8,5/100
22:49:17
12.02.2010
12.02.2010

King
-> spartra: To by mělo stačit přeplátovat kouskem tkaniny a zalaminovat nebo něco v tom stylu. Není to nijak mechanicky ani tepelně namáhaný....no ni? :)
23:00:17
11.02.2010
11.02.2010

spartra
-> King: dout do něj nemusím, červený je naústek o chlup vejš než díra, černý je vyrtaná díra
nejspíš to tam bylo, dostal jsem to zdarma, dneska slyším něco v tom rachtá, koukám, že tam jě nějakěj pór, vypadla taková hmota, něco jako zaschlý zbytky lpg za několik let, sem to pročistil, zjevila se dírka 10x5mm, sem jí udělal na +- 10mm a dal tam špuntík, vím, že tam moc dlouho nevydrží
novej mix 650 káčé, nevím, jestli je v tom i kolínko co stálo kolem100 káčé
nejspíš to tam bylo, dostal jsem to zdarma, dneska slyším něco v tom rachtá, koukám, že tam jě nějakěj pór, vypadla taková hmota, něco jako zaschlý zbytky lpg za několik let, sem to pročistil, zjevila se dírka 10x5mm, sem jí udělal na +- 10mm a dal tam špuntík, vím, že tam moc dlouho nevydrží

novej mix 650 káčé, nevím, jestli je v tom i kolínko co stálo kolem100 káčé

21:02:22
11.02.2010
11.02.2010

King
-> spartra: Pokud to z tý tvojí dírky fouká, když duješ do přívodního náústku mixu, pak to může bejt velkej problém. Ten prstenec dírek je vlastně lpg difuzor, kde se kromě míchání lpg se vzduchem taky snímá podtlak pro reduktor. Taková džuzna to pak může pěkně rozhodit. To tam bylo odjakživa? :)
17:56:58
11.02.2010
11.02.2010

spartra
dírku jsme malinko zvětšil aby byla trochu kulatá, plácnul tam gumičku
co ta dírka ca 10 mm může ovlivnit? nevychází nad difuzory
díky
co ta dírka ca 10 mm může ovlivnit? nevychází nad difuzory
díky
17:55:24
11.02.2010
11.02.2010

spartra
bíden, no byla na lekru vypadlá jedna pružinka, typuju že to mohlo ovlivnit spotřebu, zejtra to vezu p. kratochvílovy, pak se ukáže pravda
mám problém další, jelikož karb co je na autě půjde na repas, musel sem upravit druhej
hle problém se objevil na mixeru, drobek sme ho očistil a nadnou na mě vykoukla dírka
mám problém další, jelikož karb co je na autě půjde na repas, musel sem upravit druhej
hle problém se objevil na mixeru, drobek sme ho očistil a nadnou na mě vykoukla dírka
17:12:48
08.02.2010
08.02.2010

spartra
-> Dušan: předstih by měl bejt seřízenej, nejspíš by to chtělo na přístroji změřit
-> jarda.u1: ventily jsme dělal před 14 dny.
-> jarda.u1: ventily jsme dělal před 14 dny.
07:59:11
08.02.2010
08.02.2010

jarda.u1
-> spartra: mozna jsem prehledl,ale co vule ventilu,mas je v poradku?
23:37:35
07.02.2010
07.02.2010

Dušan
-> spartra: LPG by za studena nemelo cukat vubec. Zapalovani mas v poradku ? Predstih ?
23:01:16
07.02.2010
07.02.2010

spartra
takže sem zkusil, jestli mě tam el.mag nepouští k plynu i benzín, nikoliv, výstup byl suchý
přijde mě že tam jde moc paliva, když to tak staršně cuká studený, kdo by ho tam tlačil?

přijde mě že tam jde moc paliva, když to tak staršně cuká studený, kdo by ho tam tlačil?
13:10:57
06.02.2010
06.02.2010

spartra
-> King: na karburátrou, sem to dal nejdřív na ba a seřídil, poté to vyšlo +- stejně na lpg.
jestli sem nepsal, studená špatně drží volnoběh, běží trhaně, jako když tam jde moc nebo málo paliva, na ba je to krapat lepší
jestli sem nepsal, studená špatně drží volnoběh, běží trhaně, jako když tam jde moc nebo málo paliva, na ba je to krapat lepší
10:12:39
06.02.2010
06.02.2010

King
-> spartra: A čím si ty otáčky snížil?
21:19:34
05.02.2010
05.02.2010

spartra
-> King: já čekám
vyměnil jsem vzduchovej filtr, snížil volnoběžný otáčky na 800/850ot/min zázrak se nekonal
jede to jak zdechlý stejně, co pak? karburátor? el.mag.ventil.plynu?el.ma g. ventil ba?


jede to jak zdechlý stejně, co pak? karburátor? el.mag.ventil.plynu?el.ma g. ventil ba?
18:41:18
04.02.2010
04.02.2010

spartra
-> 105: hele -> King: to dneska nejde, jestli máš lovtec, je tam šroub na 13 klíč, dej si bacha na ty o kroužky, ať to něděláš přes víkend
mě se rozpad při povolení, čekat kvůli tomu do pondělí
taky si povol přivodní trubku na 14 klíč, ať ten zvonek vytáhneš
-> King: takže sem prohlídnul lpg filtr, pár zrníček tam bylo, nic co by rozhodilo systém, vzduchovej filtr(proufouk sem ho kompresorem) vyměním ho zejtra, nebylo to zas tak špatný.
volnoběžný otáčky teda drobet stáhnu na předespaných 850

mě se rozpad při povolení, čekat kvůli tomu do pondělí

-> King: takže sem prohlídnul lpg filtr, pár zrníček tam bylo, nic co by rozhodilo systém, vzduchovej filtr(proufouk sem ho kompresorem) vyměním ho zejtra, nebylo to zas tak špatný.
volnoběžný otáčky teda drobet stáhnu na předespaných 850
14:30:34
04.02.2010
04.02.2010

105
-> King: :D jasny:) dekuju system mam lovtec..jinak chapu
postup
postup
14:25:14
04.02.2010
04.02.2010

King
-> 105: Je ve spodku elektromag. ventilu kapalný fáze. Ten se montuje obvykle těsně před reduktor. U běžnejch systému lovato/lovtec, BRC se naspodku vyšroubuje 8čka šroub a z ventilu se sundá "zvon" s filtříkem a magnetkem. Filtr obvykle stačí pořádně vyklepat od ocelovejch pilin z nádrže a dalšího bordelu, vymejt v benzínu a namontovat zpátky.
Jenom pro jistotu uvádím, že je nanejvejš žádoucí před demontáží filtru zavřít ventil na multiventilu nádrže směrem k reduktoru a nechat puštěnej motor, dokud se nevyjede ten zbytek v potrubí. On se samozřejmě nevyjede úplně, takže při povolování bude plyn ještě syčet případně prskat. Proto není úplně dobrej nápad u toho hulit nebo si nasvětlovat scénu svíčkou :)
Jenom pro jistotu uvádím, že je nanejvejš žádoucí před demontáží filtru zavřít ventil na multiventilu nádrže směrem k reduktoru a nechat puštěnej motor, dokud se nevyjede ten zbytek v potrubí. On se samozřejmě nevyjede úplně, takže při povolování bude plyn ještě syčet případně prskat. Proto není úplně dobrej nápad u toho hulit nebo si nasvětlovat scénu svíčkou :)
14:17:19
04.02.2010
04.02.2010

King
-> King: Njn :) Jsem jenom chlap, kterej je od přírody lovec, kterejžto má tudíž problém koncentrovat se na víc věcí najednou. Pracovat a radit na virtu současně mi prostě dělá problémy :)
Jenže skoro 1000 otáček na volnoběh je prostě moc. Jednak to zvyšuje spotřebu při volnoběhu a u plynu to navíc víc žere i při brždění motorem.
A co třeba vzduchovej filtr? Úplně se bojím zeptat, jestli jsem to někde nepřehlíd :)
Při jeho ceně jsem ho tam nenechával víc jak 5tkm....
Jenže skoro 1000 otáček na volnoběh je prostě moc. Jednak to zvyšuje spotřebu při volnoběhu a u plynu to navíc víc žere i při brždění motorem.
A co třeba vzduchovej filtr? Úplně se bojím zeptat, jestli jsem to někde nepřehlíd :)
Při jeho ceně jsem ho tam nenechával víc jak 5tkm....
14:17:07
04.02.2010
04.02.2010

105
kde se nachazi prosim ten lpg filtrik?:)
13:33:30
04.02.2010
04.02.2010

spartra
-> King: něčteš mezi řádky
níže je psáno karburátor je LEKR(sedr odstaven).
otáčky sem na karburátoru snížil asi na 950 jsou +- stejné jak na ba tak lpg. voolnoběh jde seřídit jak ho nastavím
už mě nic nenapadá, jěště se podívat na lpg filtr, pak jedině karburátor, že by chtěl přezkoušet


otáčky sem na karburátoru snížil asi na 950 jsou +- stejné jak na ba tak lpg. voolnoběh jde seřídit jak ho nastavím

už mě nic nenapadá, jěště se podívat na lpg filtr, pak jedině karburátor, že by chtěl přezkoušet

10:35:29
04.02.2010
04.02.2010

King
-> spartra: Takhle: ta moje otázka byla špatně položená - nejde o to, kolik je aktuální volnoběh na benál. Jde o to, jaký maximální otáčky volnoběhu lze nastavit na benál při štelováním pouze šroubkem bohatosti (na sedru ten menší, spodnější) . Vsadím se, že ti půjde nastavit taky minimálně 1000 rpm volnoběhu a to je špatně. Buď je moc vyšroubovanej šroub přídavnýho vzduchu nebo to někde přisává....
09:13:37
03.02.2010
03.02.2010

spartra
-> King: Volnoběh na benzín zjistím, na volnoběh sem nešahal, točil sem jen na reduktoru mezipolohu při snižování otáček.
Těsnění podhlavní a svodů je přes rok starý, když se dělal motor.
Karburátor je lekr(sedr mě přisával okolo osek), podložka je kovová + 2 těsnění
Těsnění podhlavní a svodů je přes rok starý, když se dělal motor.
Karburátor je lekr(sedr mě přisával okolo osek), podložka je kovová + 2 těsnění
01:15:02
03.02.2010
03.02.2010

105
-> King: jasny jedna se o 130 seriovka... problem yl ve svickach :) ted to lupne i v mrazech na 5st... zkousel sem i 10 a taky dobry
dik:-)
dik:-)