
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> minno: Skoro bych ty návody nepřeceňoval. U zánovní Dacie sem se v návodu na téma "oleje" dočetl pouze odrážku, že olej má být mezi ryskama. Případně že se má dolejt 5W30 s normou RN17. Nebylo tam ani množství nebo interval. 

-> minno 06.05.25 12:08:21: pojedu si pro to asi v patek, navod by tam byt mel, snad tam bude i nejakej "nelonglife" rezim.
-> Sita: K autu by mal byť aj návod a v ňom by mali byť uvedené predpísané oleje.
-> Milan 136: ok, tyhle publikace zatím u sebe nemám, tipuju že tam bude jasně jen ten jeden 0w-20
-> Sita 06.05.25 12:02:53: To není o praxi. To je o tom, co říká dílenská příručka.
-> Milan 136 06.05.25 11:41:00: úplně 100% jistej si nejsem, vlastně proto se ptám, jestli to třeba není v servisech doporučená praxe. Ještě doplním, že bych ho chtěl měnit jednou za rok nebo do 10tkm. Já s tím praktický zkušeniosti nemám, něco k tomu psali na auto.cz, něco jsem četl na nějakých fórech, údajně se tím přechodem, cituju, "motoru udělá obrovská služba"...
-> Sita 06.05.25 11:36:51: A může se tam vůbec dát?
O4 1.0 e-TSi 60tkm, v motoru 2x měněnej olej 0W-20 (cca po 30tkm). Chci ho hned vylejt a přejít na 5W-30 (VW504/507), máte k tomu někdo nějakej postřeh nebo komentář? Převodovku chci nechat vyměnit oba oleje.
-> ajok 05.05.25 18:21:02: mam polodot a nic takovýho nepozoruju
na nastavení času musím sáhnout akorát při změnách zimní/letní 


-> palinator 05.05.25 18:58:06: nebo jestli to muze byt nejakym studenackem, protoze se mi stalo, ze ve vedrech, kdyz jsem pustil klimu, tak mi otackomer a mozna i tachac sel skokove, ale to se mi uz dlouho nestalo, ted v hungaros bylo v sobotu 30 ve stinu, jinak olej jsem zatim nedostal nad 108°C, ale ja to porad sleduju a poustim naplno vrtule a jak leze teplota, tak tomu prestavam davat, diky tomu jsem najel na 55l LPG pres 600km, dokud jsem ten udaj nemel k dispozici, tak jsem najel i o 100 min :)
-> ajok:
Nic takovýho nepozoruju. Hejbalo se akorát JVC rádio v Toledu.
Nic takovýho nepozoruju. Hejbalo se akorát JVC rádio v Toledu.
Tak ten rozvod se zas chova zajimave, kdyz to nastartuji a neprohreju, tak je remen vic u bloku a kdyz se to prohreje, tak leze zas ke krytu, mozna ze je uz tak vybehly vackovy kolo, ale je zaroven, mimo jako driv neleze, tak to snad nicemu nevadi, kdybych nedal nebo dal slabsi podlozku pod kladku, tak bych to nasilim cpal k bloku, ale nevim, jestli by to bylo pro remen uplne dobre
Zatim na tom mam jen 2500km a chova se to celou dobu stejne... Nezvejka, nepiska, nedela bordel, nesmrdi... tak snad OK.
Jinak mam to jen ja nebo vsechny maxidoty maji blbej krystal?, u octy mi za pul roku jdou hodiny o 6 minut a u fabie za mesic snad o 2 minuty.
na obyc budikach sly hodiny presne.
Zatim na tom mam jen 2500km a chova se to celou dobu stejne... Nezvejka, nepiska, nedela bordel, nesmrdi... tak snad OK.
Jinak mam to jen ja nebo vsechny maxidoty maji blbej krystal?, u octy mi za pul roku jdou hodiny o 6 minut a u fabie za mesic snad o 2 minuty.


-> Milan 136 04.05.25 20:51:13: pravda, pravda. Zvedám nohu - stál jsem si na vedení, tohle jsem si neuvědomil 

-> Jura_Favorit 04.05.25 19:58:38: Tak asi nevynulovalo. Ale bez baterky to asi nemá jak odčítat dny ne?
-> Milan 136:
-> saskyn2:
Ahoj kluci, nemáte tucha, jak je to s pamětí servisního intervalu u O1 - pamatuje si ho i po odpojení baterky na delší dobu nebo ne?
Měl jsem ji přes zimu v garáži bez baterky, víceméně někdy od konce listopadu do konce února, jen v půli ledna jsem ji tam dal na pár hodin kvůli potřebě pohnout s autem bokem.
Teď za deset dní to vychází na rok od předchozího servisu (nakódován tam je pevný interval 1 rok / 15000 km) a pořád nic nehlásí - je možné, že se to za takovou dobu bez baterky vynulovalo? Nikdy jsem z ní tak dlouho baterku venku neměl, tak nevím... O1 2002.
-> saskyn2:
Ahoj kluci, nemáte tucha, jak je to s pamětí servisního intervalu u O1 - pamatuje si ho i po odpojení baterky na delší dobu nebo ne?
Měl jsem ji přes zimu v garáži bez baterky, víceméně někdy od konce listopadu do konce února, jen v půli ledna jsem ji tam dal na pár hodin kvůli potřebě pohnout s autem bokem.
Teď za deset dní to vychází na rok od předchozího servisu (nakódován tam je pevný interval 1 rok / 15000 km) a pořád nic nehlásí - je možné, že se to za takovou dobu bez baterky vynulovalo? Nikdy jsem z ní tak dlouho baterku venku neměl, tak nevím... O1 2002.
-> Milan 136 29.04.25 10:48:52: diky, tak si asi udelame vylet
-> Sita 29.04.25 10:24:17: Nemám tušení. Tohle nemám jak zjistit. Moc jich asi nebude
otazka asi nejvic pro Milana: da se nejak zjistit kolik se vyrobilo O4 Sport/Sportline s 1.0 e-TSi liftback? Jde mi o to, ze jsem na jednu narazil az v NL a potreboval bych vedet jak moc vzacna konfigurace to je 

Rok starej Karoq 2,0 TDI 110 kW, jak se delší jízdou pořádně prohřeje, tak je nad 100°C v podstatě pořád. Běžně na dálnici tak 105°C, na konci Mohelničáku přes 110. Olej 0W20. 

-> ajok: Octavia TDI 2.0. Výjezd v létě na chatičku v kopcích .. a olej bez problémů 105°C. V létě na dovolené, při tachometrových 160 po dálnici i 110°C. Olej měním každý rok a nedosahuju nájezdu 15000 km ročně.
nad 100 no není neobvyklé, není uplně ideální drtít stovky kilometrů nad 100° ale když to teplotu neukazuje tak to nikdo ani neví..přičemž se v mnoha návodech k obsluze vozu uvádí že dlouhodobé provozování v dálničním provozu se bere jako provoz ve ztížených podmínkách a je nutno zkrátit výměnu motorového oleje na polovinu běžného předpisu...
-> ajok 24.04.25 18:34:51: 104°C je v pohode. Na TDI jsem v lete na dalnici bezne mival 105°C. Na TSI mivam pres 105°C i kdyz je venku chladno a jedu po dalnici 130 tacho na tempomat.
-> ajok: 104 má klidně tdi v létě
-> ajok: na turbo benzínu klidně 110-115
kolik je jeste OK teplota oleje? cekal jsem u 1.8T nizsi, voda se mi drzi tak 92-94°C, kdyz tomu davam za usi, ale lekl jsem se oleje, sel az na 104°C, ale pod vikem ventilu to je cisty, nic nezakarbonovava, kde jsem to pred 100tis.km ocistil, tam to ciste je... tak asi shell helix ultra 5W40 nebude nejhorsi olej, ale asi ted, kdyz to vidim, tak budu vic pouzivat plne vrtule, vlastne uz je tak nejak zapinam hned, jak nemam napor...
Uz premyslim i budik predelat na realnou teplotu, sice si ji tam hodim digitalne, ale pak zas nevidim teplotu oleje...
Uz premyslim i budik predelat na realnou teplotu, sice si ji tam hodim digitalne, ale pak zas nevidim teplotu oleje...

-> minno:
Za chvíli nebudou třeba... v době elektrické všechny tyto neduhy zmizí mávnutím kouzelného proutku.
Za chvíli nebudou třeba... v době elektrické všechny tyto neduhy zmizí mávnutím kouzelného proutku.

-> palinator: Holt, musíme si priznať, že odborníci na šoférovanie a jazdu existujú...no je nás málo



-> minno:
No, ono když jsem včera viděl, jak řídí profík autobus, tak jsem taky docela koukal. Přitom byl standardně autobusácky rozkydlej, takže praxi už mít musel dlouhou.
Nevhodná volba rychlostních stupňů, rozjezdy se zbytečným prokluzem spojky, vypínání spojky v době, kdy měl ještě sešlápnutej plyn, nebrzdění motorem...
No, ono když jsem včera viděl, jak řídí profík autobus, tak jsem taky docela koukal. Přitom byl standardně autobusácky rozkydlej, takže praxi už mít musel dlouhou.

Nevhodná volba rychlostních stupňů, rozjezdy se zbytečným prokluzem spojky, vypínání spojky v době, kdy měl ještě sešlápnutej plyn, nebrzdění motorem...
-> palinator: To asi nebude ten prípad
Napríklad včera šla okolo Yeti a v rýchlosti asi 50kmh hore kopcom sa ozvali také hrozné zvuky od prevodovky, že tam vodič v tej rýchlosti asi radil Raketu
Iný prípad zo včera - rovná cesta popred panelák, dostatočne široká aj pre autobus a osobák drel pravú stranu kolies asi 20m o obrubník chodníka

Napríklad včera šla okolo Yeti a v rýchlosti asi 50kmh hore kopcom sa ozvali také hrozné zvuky od prevodovky, že tam vodič v tej rýchlosti asi radil Raketu

Iný prípad zo včera - rovná cesta popred panelák, dostatočne široká aj pre autobus a osobák drel pravú stranu kolies asi 20m o obrubník chodníka

-> minno:
Mně třeba praskla ta snad centimetrová příruba na HBV u Škodovky
Mně třeba praskla ta snad centimetrová příruba na HBV u Škodovky

-> Jarda/felda 22.04.25 20:29:29: Nějaká levná převodovka.
-> Milan 136 22.04.25 20:20:44: me taky ne, ale vic jsem se nedovedel

Ako tak pozorujem, čo ľudia s tými autami stvárajú, tak sa nečudujem ani tým špecifickým "poruchám" ala "zničiť nezničiteľné".
-> Milan 136 22.04.25 20:20:44: taky už jsem slyšel zajímavý příběh o Crafterovi který neřadil kde chtěl VW servis měnit skříň snad za 70 tak to u firmy odstavili do kopřiv až přijel zákazník taky crafterem a co s ním je.... nakonec jim ho rozebral a bylo jen prasklý táhlo někde pod řadičkou tak ho vyndali ve firmě ho tigem zavařili, soustružník udělal nový futra a rázem řadil jak za mlada



-> vhml 22.04.25 14:51:01: To je zvláštní, to se mi moc nezdá.
-> minno 22.04.25 12:51:26: Nejde. Všude jinde jdou šortky na první dobrou, ale tady ne. Evža by měl povolat Bartoša. 

V mý bývalý Octavii 2FL , 1.6TDI CAYC údajně odešla převodovka. Copa na tich pětikvaltech vlastně padá? Prej projela díru, vyšla rána a bylo dojeto.
Popř neví někdo o jiný?
Popř neví někdo o jiný?
-> 11mAjA11 21.04.25 21:47:17: ale já řemen od oleje vůbec neměl a ta pumpa, já ten Okrouzek olejem maznul při montáži... teď jsem to udělal zas blbec, ale zas jsem ještě dál plošku mezi pumpou a blokem na rensosil, Okrouzky je potřeba mazat, ale teda budu to dělat silikonovým olejem.
Nenamazanej Okrouzek se při montáži překroutit a pak netěsní, i těsnění pod filtrem se musí mazat.
Nenamazanej Okrouzek se při montáži překroutit a pak netěsní, i těsnění pod filtrem se musí mazat.
No má pravdu kolega...kamkoli se dostane motorový olej jinam než má být (vnější pryžové díly motoru) tak všechno zlikviduje, v nějakém časovém horizontu...typický střelí třeba hadice od chladiče, začnou prochcavat příruby na motoru (protože těsní okrouzkama které pod vlivem oleje pojdou)..a třeba i ta vodní pumpa která by byla těsněná okrouzkem tak časem začne chcat....
se starym remenem jsem zkontroloval, ze to sedi na ryskach, tak jsem dal stejne novy, dlouho jsem se rozhodoval, jestli INA UK nebo Bosch Romania, ale ten Bosch byl trochu robustnejsi a i o par gramu tezsi, INA mi prisel zas, ze ma trochu lepsi zpracovani, ale nakonec jsem se rozhodl pro bosch...
Jinak kolega me strasil, ze kdyz mi na remen obcas ukapne nejaky olej, ze to muze selhat, ze to remen rozlepta... ale tomu SKF remenu vubec nic nebylo, nesmrdelo to kvuli oleji, ale kvuli tomu, ze se bok palil o plastovy kryt rozvodu.
Jinak kolega me strasil, ze kdyz mi na remen obcas ukapne nejaky olej, ze to muze selhat, ze to remen rozlepta... ale tomu SKF remenu vubec nic nebylo, nesmrdelo to kvuli oleji, ale kvuli tomu, ze se bok palil o plastovy kryt rozvodu.
rozdil v pumpach SKF a Graf
Te SKF nic nebylo, netekla ona, ale teklo to kolem
Stejne tak byl remen celkem OK, nevim, proc sel ke strane, az se palil o kryt, mozna, ze jsem pod kladku nemel davat tu podlozku, ale INA ji mela a ted je celkem uprostred, jedine na tech SKF rozvodech bylo chrastici to male lozisko na napinaku (tlumici vibraci)
Jeste nechapu, na vsech dilech (napinak, kladka, pumpa) tech SKF rozvodu vyjiskreno SKF, ale na loziskach nejake NGTS

Te SKF nic nebylo, netekla ona, ale teklo to kolem
Stejne tak byl remen celkem OK, nevim, proc sel ke strane, az se palil o kryt, mozna, ze jsem pod kladku nemel davat tu podlozku, ale INA ji mela a ted je celkem uprostred, jedine na tech SKF rozvodech bylo chrastici to male lozisko na napinaku (tlumici vibraci)
Jeste nechapu, na vsech dilech (napinak, kladka, pumpa) tech SKF rozvodu vyjiskreno SKF, ale na loziskach nejake NGTS

-> Milan 136 19.04.25 20:57:10: no ono to bude mozna ukazovat i zaporne hodnoty :), ale ty nizke teploty budou plus minus autobus stejne
-> ajok 19.04.25 20:03:16: No ze by chtěl, aby to ukazovalo dřív než 50.
-> minno 19.04.25 13:00:55: tak bezelo to asi minutu nebo co myslis?
jeste jsem nasel teplotu v haldex jednotce - to bude asi olej v haldex spojce, ale vubec nemam sajnu, kolik ma mit a pak tam je load v % - neni to kolik jde vykonu na zadek?
jeste jsem nasel teplotu v haldex jednotce - to bude asi olej v haldex spojce, ale vubec nemam sajnu, kolik ma mit a pak tam je load v % - neni to kolik jde vykonu na zadek?
-> ajok 19.04.25 10:43:30: Pekne. Teplotu oleja pod 50 st. by som teda bral.
-> Milan 136 19.04.25 08:15:23: ještě jednou díky, povedlo se
-> Milan 136 19.04.25 08:15:23: diky Milane, mel by jit... tak proto mi to nikdy neukazalo nizkou hladinu :) a ja myslel, ze jsem ji nikdy nedopustil
A i u nafty to pritelkyne oceni :) to zas bude, uz to vypni, uz mi to tyden sviti :))
A i u nafty to pritelkyne oceni :) to zas bude, uz to vypni, uz mi to tyden sviti :))

-> ajok 19.04.25 05:46:13: A nejde tam nakódovat interval QG2? Pokud tam máš QG0, tak potom je snímač hladiny/teploty vypnutý a neukáže to ani nízkou hladinu.