Tak se přidám v jedním problemem který jsem řešil.... passat b5 1,9tdi afn......, před cca měsícem jsem vyměnil čidlo teploty, které bylo prasklé, kapala skrz něj voda ale ukazovalo to na budíkách normální teplotu+-90st.C ..... po výměně to najednou ukazovalo cca o 20st.C míň a dost to kolísalo podle zatížení motoru a moc netopilo.... tak jsem přečetl několik diskuzí na vw fórech kde pár lidí psalo že to je vadným termostatem ale plno lidí psalo že to neni termostatem a že ho měnili a žádná změna, že to je normální u nafty že se ten motor v zimě neohřeje apod... Takže jsem koupil nový termostat od Wahlera, namontoval a světe div se, motor se ohřeje na 90st cca po 4-5km po městě (konkretně dnes ráno při +3st.C) a teplota tam drží ať jedu bez plynu z kopce nebo do kopce a topí to daleko líp.
Termostat byl v autě ještě původní Wahler z výroby, 20let starý... jinak výměna je sranda, ale nejhorší bylo ten nový termostat usadit do domku s O-kroužkem tak aby nevyskočil z tioho osazení..... jelikož se mi to při první výměně stalo a ve spoji to kapalo, tak jsem to dneska musel znova rozebírat, takže radím pořádně usadit nebo přilepit na tmel a poté zaklopit tím kolínkem.
Třeba to někomu pomůže kdo má podobný problem
