skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
VW Passat
18:22:18
04.12.2018
04.12.2018

suri
-> MATTESS: to nemá krúťák
18:16:45
04.12.2018
04.12.2018

MATTESS
-> Milan 136 04.12.18 17:22:55: to by mi vyhovovalo 

18:12:45
04.12.2018
04.12.2018

suri
-> Tomaso435: tu je to podobne už ,mám doktora jedného 84ročného , pred rokom kúpil štvorokú OIII 1,6TDI a na jar sa dočítal že v nemecku zakazujú vjazd do miest dieslom /samozrejme EU1-2-3 a pod, nie EU6+ čo mal on/ tak to predal , prerobil na tom cca 7tis eur a kúpil 1,5TSI :D
18:10:28
04.12.2018
04.12.2018

Tomaso435
-> Pavell 04.12.18 17:30:37: tady se zase každej nafty spíš zbavuje... a nebo přemejšlí o obnově vozového parku a už vybírá výhradně benzíny.
18:00:47
04.12.2018
04.12.2018

suri
-> Jirik_Tuňák1983: neviem koľko je 35tis eur czk ale pozri si to na nete ..
17:59:26
04.12.2018
04.12.2018

Jirik_Tuňák1983
-> suri 04.12.18 17:36:07: My ti vůbec nerozumíme, mohl bys prosím vyjadřovat hodnotu věcí v naší mezinárodní měně, abychom to nemuseli pořád přepočítávat? 

17:36:07
04.12.2018
04.12.2018

suri
-> Milan 136: to je trieda auta 35tis eur hore , otázka je či mi to niečo ponúkne čo som nemal , podvozokovo oproti dvojke super , motor je fajn ale v6 je v6 pri rovnakej spotrebe no ... najlepšie auto je tá biela octavia , stála pár korún a chodí tak ako dvojka chodiť má , žiadne trasenie , smrad v aute , vysvietené svetlá , rozjebané nápravy a zhnité excentre
17:30:37
04.12.2018
04.12.2018

Pavell
Také nevidím nic špatného na naftě. O1 mám už cca 6 let. nějakých 110tis Km, neznám problém s palivem, max. horší starty v mrazu. Teď jsem měl 1,5 roku insignii v naftě, taky žádný problém. Z benzínů není moc co vybírat, ted pomalu scháním velky rodinný kombík a vůbec nevím do čeho jít - ale asi zase nafta 

17:22:55
04.12.2018
04.12.2018

Milan 136
Mně by třeba vůbec nevadil Superb III Sportline 2.0TSI 206kW. S tím se jezdí fajn. Navíc by s tím šlo občas pozlobit někoho na křižovatce na launch control

17:16:48
04.12.2018
04.12.2018

suri
-> Jirik_Tuňák1983: ja som po mesiaci presadol do svojej Octavie a som spokojný , človeče nejak mi nič nechýba čo sa týka auta . Keby som to mal tak zhrnúť tak sa v tom aute rád vozím ... Rýchlejšie tu mám 1,8TSi čo je podľa vás slabota, 3,6 Superba a to je viacmenej všetko , SDI a Feliciu nerátam
17:05:21
04.12.2018
04.12.2018

Jirik_Tuňák1983
-> suri 04.12.18 14:40:30: Auto nemusí být rychlé, jen musí umět rychle a pružně akcelerovat. 

14:41:28
04.12.2018
04.12.2018

palinator
-> Nwkt:
Tak to jsou starý TDI pěkný sráče když vydržej tak 400 a motor na odpis..
Tak to jsou starý TDI pěkný sráče když vydržej tak 400 a motor na odpis..

14:40:30
04.12.2018
04.12.2018

suri
-> Jirik_Tuňák1983: ja už jazdím len predpisovo a nezáleží mi na tom aké je to konkrétne auto rýchle , skôr bezpečnosť a jazdné vlastnosti ...
14:38:21
04.12.2018
04.12.2018

Nwkt
-> palinator: Já ti nevím, zrovna ty 2010+ CRka od VW najedou na původní DPF (původní SW) klidně 700-800 tisíc 

14:34:15
04.12.2018
04.12.2018

palinator
-> bouchy:
To by mě zajímalo, co si představuješ pod pojmem "neustálý potíže s palivem". Já znám akorát takovou potíž, že palivo dochází a je drahý.
Starty - 2x za život auta vyměnit žhaviče, baterku a jednou repasovat startér. Je fakt, že u starejch dieselů start trvá o 10 vteřin dýl, u novejch o 2, než u benzinů.
Netvrdim o dieselech, že jsou nějakej zázrak, ale oproti většině benzinů mají mechanickou životnost vyšší, servisně jsou samozřejmě náročnější a je to celkově rizikovější investice. A spíš bych dieselům vyčet to, že ty "cenově dostupný" diesely jsou vylítaný mrchy, který pěkně smrděj. Dá se říci nehledě na EURO normu. Osobně jsem docela zvědav na dobu, kdy budou hromadně umírat diesely vyrobené po roce 2010 s DPF - jaké problémy budou právě s tim, že skrz DPF nemůžou pouštět ven kdeco (v důsledku špatného vstřikování zasírání DPF, časté regenerace, atd.). Nebo jestli to dřív půjde do šrotu v důsledku značného množství chyb a nouzových režimů, generovaných celkově špatným stavem komponent kolem motoru.
A nevim jestli je nějak významnej rozdíl mezi tim, když člověk neudržuje benzín nebo neudržuje diesel. Možná naopak diesel bude klepat jako haraburda až do svý nejdelší smrti (pokud teda zrovna nelehne čerpadlo)
To by mě zajímalo, co si představuješ pod pojmem "neustálý potíže s palivem". Já znám akorát takovou potíž, že palivo dochází a je drahý.

Starty - 2x za život auta vyměnit žhaviče, baterku a jednou repasovat startér. Je fakt, že u starejch dieselů start trvá o 10 vteřin dýl, u novejch o 2, než u benzinů.
Netvrdim o dieselech, že jsou nějakej zázrak, ale oproti většině benzinů mají mechanickou životnost vyšší, servisně jsou samozřejmě náročnější a je to celkově rizikovější investice. A spíš bych dieselům vyčet to, že ty "cenově dostupný" diesely jsou vylítaný mrchy, který pěkně smrděj. Dá se říci nehledě na EURO normu. Osobně jsem docela zvědav na dobu, kdy budou hromadně umírat diesely vyrobené po roce 2010 s DPF - jaké problémy budou právě s tim, že skrz DPF nemůžou pouštět ven kdeco (v důsledku špatného vstřikování zasírání DPF, časté regenerace, atd.). Nebo jestli to dřív půjde do šrotu v důsledku značného množství chyb a nouzových režimů, generovaných celkově špatným stavem komponent kolem motoru.
A nevim jestli je nějak významnej rozdíl mezi tim, když člověk neudržuje benzín nebo neudržuje diesel. Možná naopak diesel bude klepat jako haraburda až do svý nejdelší smrti (pokud teda zrovna nelehne čerpadlo)
13:57:19
04.12.2018
04.12.2018

dragon_cb_cz
-> Jarda/felda 04.12.18 12:27:07: Jen do doby, než vyzkouší nějakej rozumnej 

13:39:53
04.12.2018
04.12.2018

bouchy
-> vhml 03.12.18 21:59:03: Trochu mí při předváděčce vadil turbolag; tahalo to pochopitelně líp jak 1.4 63kW ( jiný epochy) 
Jinak za mě vždy benzín - zatím každýho ten diesel dohnal (servis, neustálý potíže s palivem a kvalitou, starty), kor takový ty, co chtěj jezdit za 1 kč/km, ale jezděj kolem komína (10tkm/rok max), servis to auto nevídí, přezažený intervaly... a pak tohle po někom koupit. Jo, něco na lítání po dálnicích, to už je jiná, ale na to si kupuje auto málokdo (spíš ta chatka, supermarket a jednou za rok Chorvatsko). A to nemluvim o nový ekodobě - zákazy dieselů, brzy přijdou pokuty za provoz, nafta slabší a slabší, DPF, STK,...

Jinak za mě vždy benzín - zatím každýho ten diesel dohnal (servis, neustálý potíže s palivem a kvalitou, starty), kor takový ty, co chtěj jezdit za 1 kč/km, ale jezděj kolem komína (10tkm/rok max), servis to auto nevídí, přezažený intervaly... a pak tohle po někom koupit. Jo, něco na lítání po dálnicích, to už je jiná, ale na to si kupuje auto málokdo (spíš ta chatka, supermarket a jednou za rok Chorvatsko). A to nemluvim o nový ekodobě - zákazy dieselů, brzy přijdou pokuty za provoz, nafta slabší a slabší, DPF, STK,...
13:33:56
04.12.2018
04.12.2018

Jirik_Tuňák1983
-> suri 04.12.18 13:20:30: Zrovna u tebe bych čekal, že to pochopíš.
13:20:30
04.12.2018
04.12.2018

suri
-> Jirik_Tuňák1983: bežne použiteľné rýchlosti, to my ide aj na 1,8-> Jarda/felda: jojo , som rád že som sa zbavil skoro všetkého čo som tu mal -> darabos: ten je OK
12:49:59
04.12.2018
04.12.2018

darabos
-> suri 04.12.18 08:29:30: jj myslim SIII, teda od roku 2015, ci ako to je, cital som niekde, ze starsie motory mali nejaky problem s poddymenzovanymi piestnymi kruzkami.
12:27:07
04.12.2018
04.12.2018

Jarda/felda
jo kdo jednou zkusí zátak nafty tak už se těžko vrací k benzínu 

12:14:38
04.12.2018
04.12.2018

MATTESS
-> Jirik_Tuňák1983: přesně tak. A být ta 308 o 100kg hubenější, bylo by to ještě lepší 

12:07:29
04.12.2018
04.12.2018

Jirik_Tuňák1983
-> MATTESS 04.12.18 11:50:48: Máš v podstatě to samé co já v Cromaňonci, máme stejné papírové parametry.
Protože jsem s těmito pohony neměl nikdy zkušenost, jsem i teď po roce stále překvapený, jak rychle leze nahoru rychloměr i ve vysokých dálničních rychlostech na 5 a 6 při sešlápnutí plynu. Např. od 130 - 180 je to docela síla. Takže vím, na co narážíš.

11:50:48
04.12.2018
04.12.2018

MATTESS
-> suri: jak píše můj mlučí, 308 SW 2,0HDi, 110kW, 340Nm
-> Jirik_Tuňák1983: jen pro info 120kW byl v automatu
A spíš bych chtěl do budoucna víc, to je logické. Jenže v dostupných koncernech (PSA, VW) není moc co brát v benzínu. Takže stagnuju
-> Jirik_Tuňák1983: jen pro info 120kW byl v automatu
A spíš bych chtěl do budoucna víc, to je logické. Jenže v dostupných koncernech (PSA, VW) není moc co brát v benzínu. Takže stagnuju
11:44:53
04.12.2018
04.12.2018

Jirik_Tuňák1983
-> suri 04.12.18 10:07:48: 308 SW s 2.0 Hdi. Akorát nevím, zda 100, 103, 110 nebo 120 kW. 

10:07:48
04.12.2018
04.12.2018

suri
-> MATTESS: a čo máš teraz ?
10:07:09
04.12.2018
04.12.2018

MATTESS
-> suri: stovky km jsem v tom nejel, to ano. Jeli jsme asi 20km a to mi stačilo. Jeli jsme místy, kde sem tam jedu se svým, takže jsem si vyzkoušel reakce, zrychlení. Sednout do tý OIII po Fabii, kterou jsem měl dřív, tak by to bylo OK. Ale tohle by byl pro mě krok zpět.
Jiřík, jak vidím, mě chápe.
Jiřík, jak vidím, mě chápe.
09:46:27
04.12.2018
04.12.2018

Jirik_Tuňák1983
Podle mého to jede sterilně. Vyrazí to, má to výkon, ale je to takový prázdný. A to je asi to, na co naráží Mattess.
08:29:30
04.12.2018
04.12.2018

suri
-> MATTESS: ja som teda jazdil aj aj , a nie len 3km na skúšku a nikdy mi to tak neprišlo , ako tie silné dvojlitre zaberú tak tak aj skapú , 1,8 ide lineárne , možno slabšie ale lineráne ... je to o pocitoch , v manuáli je to iné ako pri škrtenej dsg ... nech si kúpi každý čo chce , pravda je niekde možno uprostred -> darabos: 1,8TSI v SIII je ale iné ako 1,8TSI v SII , minimálne v spoľahlivosti
22:39:57
03.12.2018
03.12.2018

Nwkt
-> darabos: Zase z těch 130kW v CFGC vytáhneš bez problémů 150 jenom čipem 

22:26:24
03.12.2018
03.12.2018

darabos
-> Nwkt 03.12.18 22:08:15: nojo, vykonu *edit: krutaku* nikdy nie je dost
ale nemal som problem ani s 96kw passatom, sice tdi...a 140kw superbcka este su celkom drahe na moj rozpocet.

22:22:47
03.12.2018
03.12.2018

MATTESS
-> darabos: nejde jen výkon. Ruku v ruce s tím jde kroutící moment. Pro mě byl zátah tý 1,8 málo
22:08:15
03.12.2018
03.12.2018

Nwkt
-> darabos: Nestačilo, to říkám rovnou
resp. stačí to tak první měsíc





22:07:55
03.12.2018
03.12.2018

palinator
-> vhml:
Našich CHPA 103 kW taky docela jede. Jde lehko do otáček. Ale když jí drtíš na šestku v kopci mezi 2000-3000, tak je cejtit že stejně výkonná nafta by si to potahala lepší.
Našich CHPA 103 kW taky docela jede. Jde lehko do otáček. Ale když jí drtíš na šestku v kopci mezi 2000-3000, tak je cejtit že stejně výkonná nafta by si to potahala lepší.
22:05:13
03.12.2018
03.12.2018

darabos
Akurat skumam aj ja moznost 1.8tsi v superb, kamos to ma v octavii so sedemstupnovym dsg-ckom ale nestazuje sa. Tych 132kw, by mohlo stacit.
21:59:03
03.12.2018
03.12.2018

vhml
Já jezdil nedávno s 1.4 110kW ve čtyřoký oktávce a byl jsem z toho projevem docela nadšenej. To fakt jelo jak praštěný a hlavně oproti naftě tichoučký.
21:56:28
03.12.2018
03.12.2018

Jirik_Tuňák1983
-> Kocvin 03.12.18 19:23:43: Já v turbobenzínu nevidím problém. V některých konfiguracích je to akorát. 

21:48:29
03.12.2018
03.12.2018

Kocvin
-> MATTESS: Díky.. :)
-> Nwkt: Okej, dík za tip..
-> Nwkt: Okej, dík za tip..
21:24:44
03.12.2018
03.12.2018

Nwkt
-> Kocvin: Jestli kouká po Passatu, tak ať koupí B7, 130kW naftu. Akorát to jsou dražší kousky, jelikož jsou novější ...
19:58:07
03.12.2018
03.12.2018

MATTESS
-> suri: vše to byly manuály. Ten motor by snesl více než 250Nm. Prostě proti 340Nm je to málo
A výkon to nezachrání. Kdyby měl o 50víc, tak by to bylo jiné kafe
-> Kocvin: mělo by to být květen 2012

-> Kocvin: mělo by to být květen 2012
19:23:43
03.12.2018
03.12.2018

Kocvin
-> Nwkt: A ta přišla kdy? Nebo spíš jakých motorů se týká.. Ať si trošku rozšířím obzor.. 
-> MATTESS: Taky budu vždycky radši preferovat turbonaftu než turbobenzín, zatím mě nic nepřesvědčilo.. Ani 1.8t ani 1.4 TSI ve Fab 2.. A už vůbec ne 1.4 TSI v trojkovém superbu, kterého měl teď kámoš jako náhradní vozidlo a dali jsme mu trošku za uši..

-> MATTESS: Taky budu vždycky radši preferovat turbonaftu než turbobenzín, zatím mě nic nepřesvědčilo.. Ani 1.8t ani 1.4 TSI ve Fab 2.. A už vůbec ne 1.4 TSI v trojkovém superbu, kterého měl teď kámoš jako náhradní vozidlo a dali jsme mu trošku za uši..

19:10:42
03.12.2018
03.12.2018

suri
-> MATTESS: 1,8 záleží či je dsg alebo manuál , tá trojka je trošku lenivšia ale že by tomu chýbal krúťák teda neviem , ten motor je super, keby boli spoľahlivé čo už v trojke sú tak je to jeden top benzínový motor -> Nwkt: mne by bolo nejaké turbo
19:08:21
03.12.2018
03.12.2018

Nwkt
-> Kocvin: TSi až po inovaci kroužků ...
19:02:48
03.12.2018
03.12.2018

MATTESS
-> Kocvin: Chtěl jsem se vrátit z nafty na benzín. Projel jsem Leona 1,4 TSi (92kW), ale na můj zvyk slabý. Nabídli mi ještě těch 110kW, který má vypínání válců - to ani omylem. Pak jsem zkusil 1,8TSi v OIII, to už bylo lepší, ale taky tomu chybí krouťák. Takže jsem zůstal u svý nafty.
18:46:48
03.12.2018
03.12.2018

Kocvin
-> suri: Jojo psal jsem mu ať se dívá po něčem jiném a zkusí dát šanci i nějakému TDi třeba.. Benzíny jsou v tomhle autě úplně out.. TSI nepoužitelné a 3.6 v rozumném stavu drahé..
18:43:12
03.12.2018
03.12.2018

suri
-> Kocvin: neviem aký je kurz , za 250tis to bude len hujda , taký som už mal , a rýchlo to doženie ... a v passate možno ešte horšie , aj spotrebovo aj cenou auta ...
18:41:06
03.12.2018
03.12.2018

Kocvin
-> suri: Mě ne to shání kámoš.. Má prý strop 250 tis. a to by měl té tvojí vůně tak polovinu ne ? 

18:36:07
03.12.2018
03.12.2018

suri
-> Kocvin: predám ti Supa 3,6
17:35:38
03.12.2018
03.12.2018

Kocvin
-> Jarda/felda: Tak to ale nemá u tohohle modelu žádný..
17:30:53
03.12.2018
03.12.2018

Jarda/felda
-> Kocvin 03.12.18 16:52:44: obecně tsi kde je rozvodový řemen 
