
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Autodrom Most
-> vhml: mně taky ne, ale docela mě zklamalo, že se deska aktivovala jen v rychlosti max. 30 km/h, nebo tak nějak. Při rychlejším průjezdu to neseplo. A to mě moc nebavilo
Závěrem byl nějaký jednoduchý krátký slalom (pro našince nic zajímavého), ale byl jsem tam svezen a následně měl i možnost se sám svézt s Nissanem 350Z. Driftóóóóó!!!

Závěrem byl nějaký jednoduchý krátký slalom (pro našince nic zajímavého), ale byl jsem tam svezen a následně měl i možnost se sám svézt s Nissanem 350Z. Driftóóóóó!!!

-> Luky 07.12.16 09:40:11: z otce byli na desce taky neštastný, že ho nedokázali roztočit
Každopádně u předního náhonu se přetáčivý smyk dá nejsnáze korigovat přidáním plynu. Samozřejmě se to musí ale trochu mět. Obecně se třeba na rally přední náhony nastavují přetáčivě, s tím, že to ukoriguješ plynem a hewlandem. Když jsem teď na šotolinovém Waldviertelu poprvné seděl s předokolce, tak jsem absolutně nechápal jak se s tím autem nechá permanentně letět v lehounkém přetáčivém smyku a jen to plynem narovnávat.

Každopádně u předního náhonu se přetáčivý smyk dá nejsnáze korigovat přidáním plynu. Samozřejmě se to musí ale trochu mět. Obecně se třeba na rally přední náhony nastavují přetáčivě, s tím, že to ukoriguješ plynem a hewlandem. Když jsem teď na šotolinovém Waldviertelu poprvné seděl s předokolce, tak jsem absolutně nechápal jak se s tím autem nechá permanentně letět v lehounkém přetáčivém smyku a jen to plynem narovnávat.
-> MVM 06.12.16 22:45:14: tak je to taky o tom při vyrovnání smyku včas ubrat a samozřejmě vrátit kontra. Nedovedu si představit v situacích, které v na sněhu předvádím v poměrně vysokých rychlostech, ubrat. To si netroufnu, to by asi nedopadlo dobře...
Ale pro běžné řidiče, jak jsi psal, to je možná řešení, nevím, nikdy jsem to nezkoušel
-> Burák 06.12.16 23:13:58: jako chápu, že je to pruda, ale zkus těch 3/4 na 3. Ono je to fakt asi lepší
Před pár lety jsem byl s Imprezou na takovým kurzu v Jihlavě. Projel jsem cuk-desku, srovnal jsem smyk, a ve vysílačce se ozval instruktor "jsem vám sakra říkal, ať si ty stabilizace vypnete". Blbý bylo, že já ji měl vypnutou celou dobu
Ale pro běžné řidiče, jak jsi psal, to je možná řešení, nevím, nikdy jsem to nezkoušel

-> Burák 06.12.16 23:13:58: jako chápu, že je to pruda, ale zkus těch 3/4 na 3. Ono je to fakt asi lepší

Před pár lety jsem byl s Imprezou na takovým kurzu v Jihlavě. Projel jsem cuk-desku, srovnal jsem smyk, a ve vysílačce se ozval instruktor "jsem vám sakra říkal, ať si ty stabilizace vypnete". Blbý bylo, že já ji měl vypnutou celou dobu

Já si myslim, že obecně tyhlety stabilizační systémy maj přínos hlavně ve vyšších rychlostech. Krizové brzdění s ABS nebo vyhýbací manévr na dálnici s ESP jsou v autě bez stabilizace někde úplně jinde. Daní za to je nepředvídatelné a nepřirozené chování v menších rychlostech (chtěl jsem se sklouznout a ono to zatočilo tam, kam jsem zatočil, což jsem nečekal...)
-> MVM 06.12.16 22:45:14:
Musim uznat, že máš asi pravdu. Smyky, který jsem s předokolkou řešil, byly poměrně hodně v úhlu a malejch rychlostech, kde přínos toho plynu byl. Smyky ve vyšších rychlostech asi skutečně vedou k další nestabilitě při přidání plynu. V těchto situacích sice ani vyšlápnutí spojky není všehospásné, ale alespoň při tom více klesne rychlost. Toť jsem teď napozoroval na simulátoru LFS, kteréhož považuju za nejdokonalejší podobu reálu, v praxi ověřenou.
Ještě se tomu bádání budu věnovat.
Musim uznat, že máš asi pravdu. Smyky, který jsem s předokolkou řešil, byly poměrně hodně v úhlu a malejch rychlostech, kde přínos toho plynu byl. Smyky ve vyšších rychlostech asi skutečně vedou k další nestabilitě při přidání plynu. V těchto situacích sice ani vyšlápnutí spojky není všehospásné, ale alespoň při tom více klesne rychlost. Toť jsem teď napozoroval na simulátoru LFS, kteréhož považuju za nejdokonalejší podobu reálu, v praxi ověřenou.
Ještě se tomu bádání budu věnovat.
Trochu na odlehčení přidám příklad,že v testech na řidičák se praví: Přetáčivý smyk u vozidel s předním náhonem řešit sešlápnutím spojky.U zadního náhonu citlivým sešlápnutím plynu...
-> MVM: Já to nerozporuju, spíš jsem to komentoval proto, že se ze mě snažil udělat idiota, aby mi dokazal, že má pravdu. 

-> Burák: Jenže to se bavíme právě o tom že Ty nebo já máme za sebou 750tis a různý příčiny a různý situace smyků umíš reagovat různě. Když si přečteš co jsem psal k týhle věci uplně první reakci tak se to vztahovalo k lidem kteří v životě smyk nedostali,neví co si mají představit pod pojmem citlvý přidávání plynu atd. Tzn, pro takový začínání se smyky,nebo smyky pro obyč smrtelníky se už v základech učí vyšlapávat spojku(to totiž nepotřebuje cit) ti lidi mají plný ruce volantu a vůbec se zorientovat v tom co se dějě (Jsou ženský co jsou schopný pustit volant a zakrýt si oči a ječet ...) .Ti lidi se obecně v tom autě bojí když ho neovládají.. Takže se učí na to reagovat a udělat to nejmenší v jejich schopnostech možné v daný situaci aby to pokud možno ustáli. K volantu se správný držení 3/4 na 3 učí od doby zamontovaných Airbagů kdy Ti takto držený volant v případě nárazu aiirbag nezpřeráží pracky . jinak si lidi volanty samozřejmě drží jak chtějí .. Ale minimálně kdy čekáš náraz při prudkým brždění je lepší ten volant držet tak jak se má.
-> MVM: Jojo, bohuzel jsem na polygonu byl. Instruktor se mi snazil vsugerovat, ze ted hned kdyz zacnu drzet volant ve 3/4 na 3, kdyz jsem najel 750tis km za deset dve, jak jsem se to ucil v autoskole, ze budu mnohem jistejsi. Takze aby dokazal, jakej je frajer, trhak deskou pode mnou na plny koule. 8 z 10 jsem srovnal s citlive davkovanym plynem. Jo, byl jsem tam Peugeotem 406 break... Takze od ty doby tam nelezu.
-> palinator 06.12.16 22:30:30: Záleží v jaký rychlosti a do jakýho úhlu se to auto smykem zadní nápravy dostalo, v jaký fázi ten smyk člověk rozezná a zareaguje na něj,jak je rychlý na volantu. Pokud pojedeš na ručku 20/30km/h ..budeš na ni chtí vzít vingl - tak samozřejmě dvojkou pod plynem odjíždíš .. Ale když v 70 -80km/h uděláš vyhýbací manévr a auto/kombík) má svý pohybový energie až moc tak přidáním plynu ten první přetáčivý sice vychytáš ale vrátí se ti druhý přetáčivý s větší razancí který tě vyhodí ze silnice ..
-> Tuner#2: Blbec seš tady jen Ty, sorry ale dodneška jsi nepochopil slovo odborník i když jsi dostal odkaz na wikipedii. Nemíním to znova opakovat a vysvětlovat jak malýmu děcku jak jsem to myslel s "odborníky" na pneu.
PS: Pro ostatní .. Přihlaste se do jakýhokoliv kurzu pokud máte smíšený pociy jak situace řešit. Instruktoři přesně ví jak Vám poradit. Pokud by náhodou nevěděli .. poradí Vám T2. Já se starám o technický zabezpečení a chování aut vím leda kulový .. Taky to z mý strany uzavírám
Dobrou
PS: Pro ostatní .. Přihlaste se do jakýhokoliv kurzu pokud máte smíšený pociy jak situace řešit. Instruktoři přesně ví jak Vám poradit. Pokud by náhodou nevěděli .. poradí Vám T2. Já se starám o technický zabezpečení a chování aut vím leda kulový .. Taky to z mý strany uzavírám

-> MVM:
Promiň, v tomhle se chci Tunera zastat, protože v tom minimálně nemám jasno. Dosud jsem úmyslně vyvolaný smyky řešil jako Honza, resp. znám situace, kdy by vyšláplá spojka poslala auto spíš do plotu, než aby ho po tečně vyvedla. Nicméně připouštím, že reálnou situaci, resp. modelový situace na škole smyku neznám a v budoucnu se jim nebráním. Jen bych pak žádal objektivní dialog.
Promiň, v tomhle se chci Tunera zastat, protože v tom minimálně nemám jasno. Dosud jsem úmyslně vyvolaný smyky řešil jako Honza, resp. znám situace, kdy by vyšláplá spojka poslala auto spíš do plotu, než aby ho po tečně vyvedla. Nicméně připouštím, že reálnou situaci, resp. modelový situace na škole smyku neznám a v budoucnu se jim nebráním. Jen bych pak žádal objektivní dialog.
-> MVM 06.12.16 22:19:27: O tom kdo tu ví všechno nejlépe a všichni na virtu jsou pro něj "odborníci" (správně čti blbci) tu nemusíme diskutovat, to už jsi tady předvedl. Tím bych to raději uzavřel...
-> Tuner#2 - zrušená registrace 06.12.16 22:05:53: U Tebe platí jiný fyzikální zákony, Ty na polygon radši nesmíš půlku věcí bys instruktorům popřel, přece víme .. A hlavně se nebudu hádat s někým kdo ví vše nejlíp. Bohužel pro mě (měl bych jinak svůj volný čas) u škol smyku musím být pokaždý,vidím jak obyčejní lidi reagují,jaký mají zkreslený info. Já psal o bezpečným provozu na pozemní komunikaci s krizovým smykem. Nepíšu tady prujezd zatáčkou řízeným smykem. Na polygon chodí i třeba ženský co maj málo naježděný,bojí se pořádně dupnout na brzdu. Píšu to, proč jsou sražení lidi na přechodu proč se stávaj nehody. Nic nepokazíš když ve smyku (pokud v něm nechceš záměrně pokračovat a snažit se to vxychytat) vyšlápneš spojku,nebudeš brzdit provozní brzdou a budeš pracovat správně a rychle s volantem .. víc k tomu nemám co dodat
-> MVM:
A při týhle tvojí modelový situaci bys to nějak dokázal vyřešit? Tušil bych, že se to auto přetočí okamžitě a v hodinách půjde kamsi.
A při týhle tvojí modelový situaci bys to nějak dokázal vyřešit? Tušil bych, že se to auto přetočí okamžitě a v hodinách půjde kamsi.
-> palinator: To je teoretická úvaha když budeš mít kruh o velkým rádiusu a budeš mít prostor jednak ten oblouk ještě víc natahovat a řešit smyk zadní nápravy u předokolky dalším smykem přední nápravy ,navíc řídící ,ztrátou její aheze. Udělej si takovou zatáčku z pet lahví na parkovišti,vem třeba octávku/fábii v kombíku s naloženým kufrem,vlítni tam 60 ručka,spojka,prudce volantem ve směru zatáčky .. dostaneš takovej přetáčivej smyk tak rychle - že i když přidáš, půjde auto stejně bokem ven ..
pokud te to zajimá přihlas se někam do kurzu a opravdovi instruktoři Ti dají správný instrukce .. já instruktorský raiztko zatim nemám.

pokud te to zajimá přihlas se někam do kurzu a opravdovi instruktoři Ti dají správný instrukce .. já instruktorský raiztko zatim nemám.

-> MVM 06.12.16 21:53:20: Mám na to jiný názor. Některé situace jde vidět i u mě na youtube a přidáním plynu situaci dost často vyřešíš. Letos se mě to několikrát potvrdilo na slalomu, ale třeba i na Šumava ringu na silnici. Vyšlápnout spojku a nebo dokonce ubrat by mělo fatální následky...
Co se týče 5x překývnutí, tak na to trpělo sériové odpružení a mnohdy to už ani nešlo pochytat. Odpovědí na to bylo použít tužší pružiny.
-> Milan 136 06.12.16 21:03:14: Jo to je to promile případů a i tam předokolku narovnáš přidáním...
-> Jirik_Tuňák1983 06.12.16 21:29:38: Tak to je dost častý jev, prostě si posouváš hranice tam kde to znáš a nebo přestaneš být koncentrovaný a "vypneš". Nicméně je to i o tom jak říkal Jakub, stále mít dvě ruce ve třičtvrtě na tři na volantu jen tak toho dost vyřešíš včasnou a správnou korekcí.
Co se týče 5x překývnutí, tak na to trpělo sériové odpružení a mnohdy to už ani nešlo pochytat. Odpovědí na to bylo použít tužší pružiny.
-> Milan 136 06.12.16 21:03:14: Jo to je to promile případů a i tam předokolku narovnáš přidáním...
-> Jirik_Tuňák1983 06.12.16 21:29:38: Tak to je dost častý jev, prostě si posouváš hranice tam kde to znáš a nebo přestaneš být koncentrovaný a "vypneš". Nicméně je to i o tom jak říkal Jakub, stále mít dvě ruce ve třičtvrtě na tři na volantu jen tak toho dost vyřešíš včasnou a správnou korekcí.
-> MVM:
Budeme-li se ale držet u předního náhonu, tak právě ta ztráta adheze na přední nápravě zhoršovaná přidáním plynu poměrně efektivně řeší přetáčivý smyk ne? Nedotáčivý samozřejmě v žádném případě ne.
Budeme-li se ale držet u předního náhonu, tak právě ta ztráta adheze na přední nápravě zhoršovaná přidáním plynu poměrně efektivně řeší přetáčivý smyk ne? Nedotáčivý samozřejmě v žádném případě ne.
-> palinator 06.12.16 21:25:25: Každej smyk znamená ztrátu adheze ... Pokud ve fázi smyku jak přetáčivým i nedotáčivým přidáš plyn situaci zhoršíš - potřebuješ větší čas a prostor na vyrovnání na což bežný účastník provozu který v životě smyk nedostal nemá ani čas ani prostor... Pokud jsi o tři levely dál v ovládání zadního pohonu ,můžeš citlivě přidat,tj. přenést váhu dozadu,ale musíš to mít v ruce a počítat s tím - že ty sinusoidy se budou opakovat a přetáčivý smyk vychtáš až tím třeba pátým překývnutím ,ale za tu dobu ujedeš nějaku dráhu a nějaký čas .. .. 
PS: Pokud máš možnost,teď v zimě prázdný parkoviště, jakákoliv zkušenost z polygonu je přínos,nejlíp víckrát po sobě aby reakce přicházely automaticky bez přemýšlení .. Nejen blbnout na ručku a hrabat v omezovači.. ale zkoušet vyhnout překážce,odhad brzdný vzdálenosti atd,, simulovat krizovky z provozu..

PS: Pokud máš možnost,teď v zimě prázdný parkoviště, jakákoliv zkušenost z polygonu je přínos,nejlíp víckrát po sobě aby reakce přicházely automaticky bez přemýšlení .. Nejen blbnout na ručku a hrabat v omezovači.. ale zkoušet vyhnout překážce,odhad brzdný vzdálenosti atd,, simulovat krizovky z provozu..
-> MVM 06.12.16 21:19:22: On je každej závodník do doby, než si rozbije hubu tam kde to bezpečně zná. 

-> MVM:
A řešit smyk přidáním plynu je nepřípustné? Když jsem nejspíše v kategorii "civilní uživatel"?
E: nikdy jsem na polygonu nebyl a velkej nečekanej smyk ani nikdy nedostal, jen jsem se o ně pokoušel a z nich jsem se plynem taky vytáh...
A řešit smyk přidáním plynu je nepřípustné? Když jsem nejspíše v kategorii "civilní uživatel"?
E: nikdy jsem na polygonu nebyl a velkej nečekanej smyk ani nikdy nedostal, jen jsem se o ně pokoušel a z nich jsem se plynem taky vytáh...
-> Milan 136 06.12.16 21:03:14: Největší plus má ESP na sněhu, ledu a mokru. Mám vyzkoušeno několik aut s a bez (vypínatelné) a pro standardní opici jsou výsledky bez ESP za výše uvedených podmínek katastrofální.
Zkuste si s nějakým autem vypnout ESP a vyhýbací manévr nebo tzv.losí test v nájezdovce na začátek 60km/h .. mokrý asfalt po začátek. (S instrukrtorem si sednu na židličku s pytlíkem chipsů a budem se vsázet o počet sražených kuželek) Na okruh patří závodní auta/ na silnici auta s bezp.systémy. Není o čem polemizovat. Nevím o žádný krizový situaci kde by se to řešilo přidáním plynu co se civilních uživatelů aut týká. Ve smyku krom korekce volantu,práci s brzdou a vyšlápnutou spojkou se s plynem nepracuje. Protože cílem bezp.jízdy je smykům předcházet,potažmo když nastane je umět řešit...
-> Tuner#2 - zrušená registrace 05.12.16 16:32:27:
Hehe, na vteřinu stejnej čas jako já s Toledem na zimákách co jsem si našel nějaký random kolo.
E: ale já bych měl mít o nějakej ten kilowatt víc a o nějakej metrák míň
Hehe, na vteřinu stejnej čas jako já s Toledem na zimákách co jsem si našel nějaký random kolo.

E: ale já bych měl mít o nějakej ten kilowatt víc a o nějakej metrák míň
-> Tuner#2: treba kdyz nekde poletis po dalnici a jednou stranou vletis do kaluze, tak je to fajn. Tady v tom pripade nemas plynem co rovnat
-> Tuner#2 - zrušená registrace 06.12.16 19:10:05: průser je, že 90% ,,řidičů" o nějakých možnostech srovnání plynem netuší. A na to jsou ty systémy nastavený 

-> Tuner#2 - zrušená registrace 06.12.16 19:10:05: V jiných autech, zejména sportovních modelech, může být nastaveno zcela jinak. Hlavně má vliv i generační stáří.
-> Nwkt 06.12.16 08:42:24: Tak v nějaké nečekané krizovce na silnici to možná v promile případů pomůže, ale v drtivé většině, kdy by jsi to srovnal plynem to ubere a dvě vteřiny nic nedělá. 

-> Nwkt 06.12.16 08:42:24: To je správný
. Aby se jednou z té bezpečnosti všichni neposrali.
Jedině tak jsem mohl pobavit Karkuli a projet celé parkoviště u Globusu bokem. 



-> djmaso: Dobře, úplně vypnout tlačítkem 

-> Nwkt: vždy jde vypnout :) u ZR1 nám taky říkali, že nejde vypnout, když nejde vypnout tlačítkem nebo takto , hledej pojistky :)
-> Tuner#2: Buď rád, že ti to ESP jde vypnout
-> Tuner#2: Jo, vona ta bestie ma z 0-100 6,3, na to ze to je diesel je to to obstojny
-> Burák 05.12.16 21:47:04: To je pěkný na takový tank, ale stejně nejlepší byl první průjezd s X5 M pod Matadorem vše dveřema napřed. Na to, že do toho sedl a ujel první kilometr fakt slušný.
-> Tuner#2: Ja delal 195 a Kuba s x5 M power tam mel 215. Taky mi bavilo, ze se auto da bez systemu docela vodit. I kdyz v extremu to stejne pribrzdi 

-> Zazaa 05.12.16 21:04:47: Tak rekordy jsou tady: www.autodrom-most.cz/cz/.
../o-nas
Reálné časy s autama majitelů třeba z letošního challenge zde: www.autodrom-most.cz/cz/. ../konecne-vysledky-2016
Nutno dodat, že třeba první Octavia je nové RSo, ale v úpravě APR se špérou a jiným podvozkem tuším Eibach. Sériová to jezdí přes 2 min.
Reálné časy s autama majitelů třeba z letošního challenge zde: www.autodrom-most.cz/cz/. ../konecne-vysledky-2016
Nutno dodat, že třeba první Octavia je nové RSo, ale v úpravě APR se špérou a jiným podvozkem tuším Eibach. Sériová to jezdí přes 2 min.
sou nekde casy za kolik to s cim jezdeji ? jestli z tech 2:05 co dala "rakvicka" mam mit radost :)
Tady ještě jedna fotka od kamaráda, když jsme vyráželi na trať.
-> T 05.12.16 20:49:48: JJ tři kola, ale zážitek intenzivní a jinak pokec po celý den i s dvouma přednáškama. Fakt super neděle i počasí vyšlo luxusně a trať byla suchá.
-> Tuner#2: takže svezení v subaru s Jakubem , pár kol a nějaký povídání ? to zní parádně :-)
-> CpEaRjHaY-průserář 05.12.16 17:09:54: Je to o tom jak moc okruh znáš a jak se tě daří jezdit stopu. Mluvil jsem o tom s Jakubem a získal zase pár cenných rad. Je to o zkušenostech a najetých kilometrech. Byl tam se mnou kamarád s jedničkovým RSem a ač to auto jede na cílovce parádně a bylo tam nějakých 180 oproti mým 140ti, tak prostě výsledný časy daleko horší i přes to, že jsem se ho snažil vést. Když se teď zpětně kouknu na své první videa, tak až teď vidím kolik je tam chyb a to si netroufám tvrdit, že teď to jezdím bez nich.
Co mě mile potěšilo, že brzdy to daly celé v pohodě, dá se krásně brzdit na limitu kdy řvou gumy a ještě se neaktivuje ABS. Vyloženě mě zklamalo ESP, to do toho sahá tak, že to spíš rozhodí a po jeho vypnutí jsem z toho měl o dost lepší pocit nehledě na to, že na výjezdu z vracáku ESP třeba vteřinu/dvě úplně odpojilo plyn a auto nechtělo zatočit a odjet ze zatáčky.
-> Milan 136 05.12.16 17:29:36: Na tom by se ta 1,6 ani nerozjela
Co mě mile potěšilo, že brzdy to daly celé v pohodě, dá se krásně brzdit na limitu kdy řvou gumy a ještě se neaktivuje ABS. Vyloženě mě zklamalo ESP, to do toho sahá tak, že to spíš rozhodí a po jeho vypnutí jsem z toho měl o dost lepší pocit nehledě na to, že na výjezdu z vracáku ESP třeba vteřinu/dvě úplně odpojilo plyn a auto nechtělo zatočit a odjet ze zatáčky.
-> Milan 136 05.12.16 17:29:36: Na tom by se ta 1,6 ani nerozjela

-> Tomaso435: 

-> CpEaRjHaY-průserář: Pajo o tom to je, že si řekneš "super 30let starý auto dokaže to co dnešní se silnější motorem"
já bych to černě neviděl
já bych to černě neviděl

-> CpEaRjHaY-průserář: pro ten pocit že ta stará hujda umí stejně jako dnešní standart :-)
Tak už je termín na 2017- 16.dubna neděle
-> Milan 136 05.12.16 17:29:36: len či by bol čas na R17 rovnaký
-> Tuner#2: peknej cas. Mas mit zimaky jako ja
Funguje to skoro jako v lete

Funguje to skoro jako v lete
-> Tuner#2: 2:27
To snad nemám ani s BAGRem. To pak člověk uvažuje jestli má smysl vůbec něco upravovat a vylepšovat. Když se dá svést stejně s obyčejnou oktávkou

