-> Tuner#2 - zrušená registrace 08.01.17 21:49:35: proto se s tím jezdí po sněhu a ne po asfaltu. Kterýmu to mimochodem nic neudělá, jen ty hřeby zavratnou rychlosti zmizí.
No a v případě sněhu tam mají povrch jakej? To jen prohrnujou? Nebo jak to tam funguje?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Autodrom Most
-> vhml 08.01.17 21:39:28: Předpokládáš správně, ani se neptej co stojí ten speciální asfalt...
-> Tuner#2 - zrušená registrace 08.01.17 21:30:27: předpokládám že ani v případě správnýho počasí se tam asi s hrebikama nesmí?
-> kamikaze 08.01.17 21:26:35: Taky jsem koukal, ale večer jdeme na bál, tak nevím, ale třeba by se to dalo skloubit 

-> Tuner#2: To já si udělám výlet snad už v sobotu 

-> Luky: nespoléhám, jen jezdím svižně
nějaký km jsem najezdil se zadohrabem, s pickupem něco přes 100tkm, tak že bych byl na to navyklej se říct určitě nedá

nějaký km jsem najezdil se zadohrabem, s pickupem něco přes 100tkm, tak že bych byl na to navyklej se říct určitě nedá
-> Milan 136: moc spoléháš na elektronické pomocníčky - to nedělá dobře Jaromíre s těma sirkama 

-> MVM 10.12.16 19:28:08: ja brzdil s regulaci abs tenhle tyden 3x
Ale pokazdy proto, ze me zavrel neohleduplnej zmrd z vedlejsiho pruhu. Vcera jsem vyjel z prace s Yetim, se kterym jedu v pondeli rano do MB a po pul km mohl byt poladenej od transita, kdybych na to fakt nedupnul a nenajel skoro do svodidel.
A dneska v tom samym aute zasahovalo esp
Ac to bylo v poledne, tak pravouhla zatacka byla stale oslizla. A auto jelo vesele rovne na obrubnik a na plot. Sundal jsem akorat nohu z plynu a pak to pribrzdilo zadni vnitrni kolo a zatocilo to. Nebyt zasahu, tak jsem to zvladnul i sam,ale asi po obrubniku. Moc nechybelo
Ale pokazdy proto, ze me zavrel neohleduplnej zmrd z vedlejsiho pruhu. Vcera jsem vyjel z prace s Yetim, se kterym jedu v pondeli rano do MB a po pul km mohl byt poladenej od transita, kdybych na to fakt nedupnul a nenajel skoro do svodidel.
A dneska v tom samym aute zasahovalo esp

Ac to bylo v poledne, tak pravouhla zatacka byla stale oslizla. A auto jelo vesele rovne na obrubnik a na plot. Sundal jsem akorat nohu z plynu a pak to pribrzdilo zadni vnitrni kolo a zatocilo to. Nebyt zasahu, tak jsem to zvladnul i sam,ale asi po obrubniku. Moc nechybelo

-> MVM: No, tam je dulezita jedna vec. Slousta lidi na silnici si mysli, ze jsou nesmrtelny, takze si posunou jen dal hranici rizika.
-> saskyn2: Ja nerikam, ze je na to lek, bohuzel velmi pravdepodobne neni. Ale to, ze dnes maj auta mraky asistentu a nektery povinne proste v urcitech situacich neni dobre. Snizovani naroku nevedou ke zlepseni umeni rizeni, bohuzel naopak. A ze jednou lidstvo zblbne, to je taky fakt.
FAktum je, ze je to i o urovni tech autoskol. Dalo by se ledacos. Ale furt je to dokola, kazdej chce fsechno bez prace a bez problemu. Muj ucitel autoskoly me vytahl jedno na cvicak za naledi, taky jsem dostal pojeb, kdykoli jsem dal nohu na brzdu driv, nez jsem zapnul blinkr. Dneska jsem potkal autoskolu, kde proste suverenne neblikala.
A posledni vec, co mi fakt sere, ze se zrusily cvicaky. Jak napadl snih, brali jsme auto a jeli na vyasfaltovanej plac uprostred louky, kde jsme delali kraviny do aleluja. Dneska se tyhle prostory zamerne rusej a zaviraj a to jednak proto, aby lidi meli klid a druhak proto, ze je to pry nebezpecne. Ja myslim, ze je mnohem lepsi si to osahat sam, nez si pak vybijet frustrace na silnici
-> saskyn2: Ja nerikam, ze je na to lek, bohuzel velmi pravdepodobne neni. Ale to, ze dnes maj auta mraky asistentu a nektery povinne proste v urcitech situacich neni dobre. Snizovani naroku nevedou ke zlepseni umeni rizeni, bohuzel naopak. A ze jednou lidstvo zblbne, to je taky fakt.
FAktum je, ze je to i o urovni tech autoskol. Dalo by se ledacos. Ale furt je to dokola, kazdej chce fsechno bez prace a bez problemu. Muj ucitel autoskoly me vytahl jedno na cvicak za naledi, taky jsem dostal pojeb, kdykoli jsem dal nohu na brzdu driv, nez jsem zapnul blinkr. Dneska jsem potkal autoskolu, kde proste suverenne neblikala.
A posledni vec, co mi fakt sere, ze se zrusily cvicaky. Jak napadl snih, brali jsme auto a jeli na vyasfaltovanej plac uprostred louky, kde jsme delali kraviny do aleluja. Dneska se tyhle prostory zamerne rusej a zaviraj a to jednak proto, aby lidi meli klid a druhak proto, ze je to pry nebezpecne. Ja myslim, ze je mnohem lepsi si to osahat sam, nez si pak vybijet frustrace na silnici
-> saskyn2: AE, ale uvidíme co vymyslí Ferda
-> Nwkt: Podle mě stačí nahrát starší verzi sw. Jestli máš ABS jednotku s indexem AF na konci tak tam naprat sw z 109P
-> saskyn2: Tlačítko ESP OFF vypíná ASR
no asi v lednu pojedu do Strakonic, tak zatím píšu seznam co bych nechal přeflashovat



-> Nwkt 10.12.16 17:26:40: Taky to máš viď
Hele rád bych, ale neumím
-> Burák: Ok, tak povinnou školu smyku jako součást autoškoly? Ale to pak bude ten řidičák stát 3x tolik a všichni zase budete řvát co to zase vymysleli za blbost. Nebo jak by sis to jinak představoval? Nastrkat lidi do nějaký starý vrány a pár jich nechat povinně zabít? O tom že spousta lidí prostě řídit není sporu, ale bohužel to tak je, a žádné inteligentní a úměrně drahé řešení pro to neexistuje. To že tyhle systémy a moderní konstrukce aut fungují je jasně vidět na úmrtnosti na silnicích ČR, zatím co v době „kralování“ favoritu to bylo 1600 lidí za rok, tak dnes to je „jen“ 600. A to při mnohem větším provozu.


-> Burák: Ok, tak povinnou školu smyku jako součást autoškoly? Ale to pak bude ten řidičák stát 3x tolik a všichni zase budete řvát co to zase vymysleli za blbost. Nebo jak by sis to jinak představoval? Nastrkat lidi do nějaký starý vrány a pár jich nechat povinně zabít? O tom že spousta lidí prostě řídit není sporu, ale bohužel to tak je, a žádné inteligentní a úměrně drahé řešení pro to neexistuje. To že tyhle systémy a moderní konstrukce aut fungují je jasně vidět na úmrtnosti na silnicích ČR, zatím co v době „kralování“ favoritu to bylo 1600 lidí za rok, tak dnes to je „jen“ 600. A to při mnohem větším provozu.
-> Burák 10.12.16 19:06:44: 90% lidí si koupí auto plný systémů a asistentů buď povinných v základu a nebo dodatečných za příplatek -ale vůbec se nepřiblíží k tomu aby vůbec věděli jak a kdy který z nich pracuje. Kolikrát za rok běžný řidič brzdí v regulaci ABS ? Kdyby všichni začínající měli hledat hranu mezní adheze bez systémů - tak to začnu radši chodit pěšky nebo jezdit zase busem. Protože se většina autoškol pohybuje rychlostí 40km/h a pak si doma od táty každej půjčí auto a jde to pořádně prohnat s kámošema.... Tak jako nikdo nedokáže tak rychle rozeznat zkluz při brždění a frekvenci povolení a nárůstu tlaku jako ABS, nedokáže běžnej uživatel rozeznat ztrátu stability rychleji než snímače. A že ty snímače reagují "příliš" brzo je daný typem auta, hmotností auta,rychlostí kterou se jezdí -protože jen tehdy je reálný to ještě nějak ESP srovnat.Od určitý rychlosti a překročení géček nepomůže ani svěcená voda a modlení.. Je omyl si myslet že když mám tyhle vychytávky v autě - tak jsem nesmrtelnej.. Jízda na okruhu se víc či míň odehrává v řízených smycích jedné či obou náprav a je nesmyslný vůbec při vjezdu na dráhu systém ESP vůbec aktivovat - pokud ovšem nejde o sporťáka nebylo pro takovej druh jízdy programovaný..
Ale ja teda souhlasim s Tunerem. Lidi by se umeli nejdriv naucit obejit bez systemu a pak klido pro pohodli jezdit s nim. Potiz je, ze skoro vsichni, co jsme tu, umime auto ovladat a esp a podobny systemy jsou nadstavba. Dneska ridici kteri zacinaji jezdit se systemama a je to pro ne zakladni limit. A tihle ridici si pak skutecne nedovedou predstavit, co se stane, kdyz dojdou za hranici, kde uz je systemy nedovedou ochranit. Takze ono to s tim zvysenim bezpecnosti neni uplne tak, jak se to prezentuje. Ze by se spousta lidi nedovedla ani rozjet je sice mozna pravda, ale jen proto, ze jsou zvykly, ze jde vsechno samo. Moje mama taky jezdila jako mlada starou Octavii, rozumejme, model 1960 a taky to slo.
-> saskyn2: Jde to nějak překódovat? 

-> saskyn2 10.12.16 11:12:33: No vidíš ..... asi po ránu zavřený jedno oko a půlka mozku ještě spala 

-> M@rtin: No že píšeš o stabilizaci. Ale ASR je protiprokluz. To pomáhá jen proti gumoléčbě při rozjezdu

-> saskyn2: ASR, ESP vypnout nejde
-> M@rtin: Počkej co vypínáš? Pokud vím tak 1.6TDI je moc nová, tam ESP vypnout nende...
-> saskyn2, Luky: Nemá to smysl.
-> Luky 10.12.16 00:28:50: Tak tak Luky, na normální ježdění to u O2 nechávám zaplý, ale třeba na letní výlet Litvínov - hotel na Klínech jezdím se služebákem s vyplou stabilizací, ta do toho hrabe fakt zbytečně moc. A pak se nahoře na kopci divím ..... palubák na 1,6TDI ukazuje spotřebu 20, teplotu oleje 110-115, brzdy lehce do fialova
-> Luky 10.12.16 06:51:22:

-> Luky 10.12.16 06:51:22:


-> Tuner#2: to bylo obrazně. Když jsou koleje tak trochu ubírám 
BTW před lety ještě s Fabií RS jsem jel na mokru po tý hlavní Tábor - Pelhřimov, protiprokluz samozřejmě vypnutý (ESP to nemělo). A najednou koukám jak tachometr běží 120-140-160
Otáčkoměr totéž. Chytli jsem předkem v kolejích pěkný akvaplanning a hrabalo mi to na hladině
Vyřešilo to vyšlápnutí spojky. Docela mi to překvapilo, nic to nedělalo, šlo to poznat jen podle budíků 

BTW před lety ještě s Fabií RS jsem jel na mokru po tý hlavní Tábor - Pelhřimov, protiprokluz samozřejmě vypnutý (ESP to nemělo). A najednou koukám jak tachometr běží 120-140-160




-> Luky 10.12.16 00:28:50: Jo s tímhle se dá souhlasit snad jen krom toho, že prostě já nepojedu 150 když v kolejích stojí voda. To jede jen blbec co se na ty berličky spoléhá a jak to dopadá vidíme pomalu každý den z bouraček na dálnicích.
-> Tuner#2: o tom se nepřu. Jen říkám že stabilizace není zase tak zlá. Když dělám třeba s Imprezou pičoviny na mokru, na dálnici si to zase vždycky zapnu. Takovej borec nejsem, abych jel někde kilopade smykem ve vyjetých kolejích (a odvážím se tvrdit že ty taky ne
)
Na Nordschleife na vodě jsem to sice vypnul, ale jel jsem 110% soustředěný, s určitou rezervou a stejně se mi to párkrát nehezky spakovalo. Takhle se dá zablbnout ale nedá se takhle cestovat x km. Tam ta stabilizace sakra pomůže.
Ještě taky samozřejmě záleží jak je elektronika nastavená. U Fabie to bylo debilní jak píšeš - vypnutý plyn, čelem o volant a za 5 vteřin to zase přidalo. Oproti tomu Mazda spíš drží aktuální otáčky než kola přestanou hrabat, spíš jako start program u závodních aut. Tam to na mokru nevypínám, bez toho to nejde vůbec uhlídat. Naopak i s tím to je perfektně čitelný a gumy taky hoří
Jen třeba při 2500 a ne 5000 ot./min.

Na Nordschleife na vodě jsem to sice vypnul, ale jel jsem 110% soustředěný, s určitou rezervou a stejně se mi to párkrát nehezky spakovalo. Takhle se dá zablbnout ale nedá se takhle cestovat x km. Tam ta stabilizace sakra pomůže.
Ještě taky samozřejmě záleží jak je elektronika nastavená. U Fabie to bylo debilní jak píšeš - vypnutý plyn, čelem o volant a za 5 vteřin to zase přidalo. Oproti tomu Mazda spíš drží aktuální otáčky než kola přestanou hrabat, spíš jako start program u závodních aut. Tam to na mokru nevypínám, bez toho to nejde vůbec uhlídat. Naopak i s tím to je perfektně čitelný a gumy taky hoří

-> Tuner#2 - zrušená registrace 09.12.16 23:57:10: Nemůžeš srovnávat okruh a běžnej provoz. Já taky nikdy auto s ESP neměl a nechybí mi, ale jeho vliv na bezpečnost provozu je nepopíratelný. Dneska má řidičák každej, kdo má do prdele díru a zaplatí usmolenejch 10tis. A když ten někdo vletí do kaluže, nebo na sněhu na zmrzlejší sníh, nebo třeba most, tak mu to ESP a další věci pomůžou srovnat a zastavit. o žádnym přidávání plynu nebo ničem podobnym nemůže být řeč. Proč by jinak auto "samo" zvýčilo brzdnej tlak na max a rozdělilo ho na určitý kola, samo malinko cuklo volantem do kontra aby řidiči napovědělo kam má tim volantem točit atd...
Tak za mě ESP na dvojkové oktávce zasahuje zbytečně brzy, ale pro normálního řidiče za normálního provozu je to určitě velké plus v bezpečnosti. Co mě tady zaujalo jak Honza píše že to „nejezdí to po čumáku ven jako těžký nafty“ Já teda nevím jak na okruhu, ale na běžný silnici má ta nafta lepší vlastnosti, díky váze to mnohem líp žehlí nerovnosti a je to celkově jistější auto v zatáčkách.
-> Luky 10.12.16 00:01:26: NJ ale to jsem pořád u jádra pudla. Kdysi se 100vkou na OR6 musel člověk umět řídit a zvládat krizové situace pomalu v každé zatáčce. Dnes tam jede jednou tak těžkým autem jednou takovou rychlostí, ale když pak přijde krizovka, tak jí řešit neumí, protože se s ní potká mnohdy prvně v životě. Lidi prostě neumí jezdit a je to čím dál tím horší a horší a ESP z nich lepší řidiče neudělá. Co se týče GT-R, tak to bylo vždy spíše přímkový auto, v zatáčkách to nikdy moc neumělo a dobré časy to zajíždělo díky brutální akceleraci a dobré trakci na výjezdu.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 09.12.16 22:49:42: po vypnutí stabilizace "...najednou ta prdel chce jet do strany...", což je pro drtivou většinu řidičů nezvladatelný problém. V čem ten pozitivní přínos stabilizace nechápeš? Jejím účelem je auto svázat tak, aby se v tom lidi nepozabíjeli hned na výjezdu ze salonu (tím spíš takovouhle Godzillu).
Zrovna GTR je proslulý tím, že díky vymakané elektronice i přes vysokou hmotnost skvěle funguje a umí být neskutečně rychlý (to se teda říkalo o 1. generaci, ale předpokládám, že to platí pořád)
Zrovna GTR je proslulý tím, že díky vymakané elektronice i přes vysokou hmotnost skvěle funguje a umí být neskutečně rychlý (to se teda říkalo o 1. generaci, ale předpokládám, že to platí pořád)
-> George88 09.12.16 23:49:31: Možná to někdy pomůže v situaci co tu psal Milan, ale jinak je to zlo. Komentuje to i můj spolujezdec v prvních kolech se zaplým ESP. Sahá do toho úplně neohrabaně a už se mě to stalo na mokru i na silnici. Pomalu 20 let jezdím bez těchto berliček a to jezdím poměrně razantně a zažil jsem desítky, možná spíše stovky krizovek, ale nikdy jsem si neřekl, sakra mít tak to ESP. Naopak jsem viděl řadu neřidičů s jednou rukou na dvanácté jak letí v prudkém dešti 140+ a myslí si, že je pan Bosch zazachrání a obelže fyziku...
-> Tuner#2 - zrušená registrace 09.12.16 22:49:42: nějak nechápu, v čem je to ESP tak strašně nebezpečný. Má "zabraňovat smykům", což dělá. Při normální jízdě nepoznáš žádnej elektronickej pomocníček. Tyhle systémy mají fugovat až "když to řidič podělá", ne mu v pomáhat..
-> Jirik_Tuňák1983 07.12.16 21:29:22: Tak ono těch pozitivních vlivů opravdu moc není, ostatně tady třeba sportovní auto, kde by člověk čekal, že do toho bude elektronika krafat co nejméně a výsledek si můžete pustit kolem 6min. a takových příkladů je celá řada...
Jinak v autoškole jsem taky ještě zažil za deset dvě, ale časem a hlavně díky volantu ve Žlutce jsem si to velmi rychle předělal na třičtvrtě na tři, protože je to prostě o řád někde jinde v možnostech ovládání auta.
Jinak v autoškole jsem taky ještě zažil za deset dvě, ale časem a hlavně díky volantu ve Žlutce jsem si to velmi rychle předělal na třičtvrtě na tři, protože je to prostě o řád někde jinde v možnostech ovládání auta.
-> Burák: ja taky 97 a urcite nas ucili 3/4 na 3 ;)
-> MVM: jasny... jedna vec je chtit, druha to dokazat, precijen par tisic km uz odjezdeno mam. Posez za volantem ale asi spatnej nemam (zapesti na vrch volantu, spojku s hodne mirne pokrcenou nohou kdyz je nadoraz atd.)
-> MVM: jasny... jedna vec je chtit, druha to dokazat, precijen par tisic km uz odjezdeno mam. Posez za volantem ale asi spatnej nemam (zapesti na vrch volantu, spojku s hodne mirne pokrcenou nohou kdyz je nadoraz atd.)
-> U-Geen: 1996-97 

-> MVM 08.12.16 18:17:21: ahoj, můžu vědět kde ty kurzy s tvojí účastí probíhají? Když tak sz
-> U-Geen 08.12.16 08:48:35: Já v 99 a taky nás učili za deset dvě
Ono u stotříci se ten volant, mám-li jej pevně držet oběma rukama, takto drží nejlépe

Ono u stotříci se ten volant, mám-li jej pevně držet oběma rukama, takto drží nejlépe

-> U-Geen 08.12.16 08:47:53: Ne nebudu,stačí mi tam být instruktorovi k dispozici a občas si sednout k lidem do auta,když to nezvládají teoreticky pochopit oč jde.. Zlozvyky musíš chtít odnaučit především sám na to lék není. Stačí pro začátek zkoušet správně sedět a držet volant. Jen toto kolikrát zabere i dost času na to si zvyknout.
-> U-Geen 08.12.16 08:47:53: Michale, já se taky připojuju - navrhoval bych kurs pro staré škodovky 

-> Burák 06.12.16 23:13:58: v jakym roce jsi delal autoskolu? :)
-> MVM: a ty si ten certifikat instruktora budes delat? :) popravde potreboval bych nejakej kurz, ale nevim, jestli staryho vola odnaucej spatnejm navykum
-> Tuner#2 - zrušená registrace 07.12.16 21:23:20: Ano, ty to zpochybňuješ neustále. Pořád se snažíš jeho pozitivní vliv minimalizovat / degradovat. MVM to popisuje správně. Na silnici nejsi na závodní dráze a máš tam méně místa + auta někdy mnohem blíže okolo. A i kdyby se někomu příčilo jeho názoroví, tak popisuje věc velmi rozumně. A to nejen s ohledem na schopnosti řidičů.
-> Jirik_Tuňák1983 07.12.16 21:20:05: A to tady někdo zpochybnil? Nechápu tuhle reakci...
-> Tuner#2 - zrušená registrace 07.12.16 19:29:40: Ty si s tím ESP jedeš pořád dokola jednu a tu samou sračku. Psal jsem, že u každého auta je nastavené jinak. Pěkně to popsal tady vhml:
-> vhml 07.12.16 21:08:30:
-> vhml 07.12.16 21:08:30:
Já si třeba nemůžu vynachválit ESP u trojkový oktávky. Máme tu parádní serpentýny a na vodě se tam nechá pekelně letět, protože nedotáčivej smyk ESP vyřeší přibržděním jednoho zadního kola čímž se auto krásně stočí, vyrovná a vystřelí pryč. Zatímco třeba u trojkový Fabie to jen pekelně ubere výkon a nějaký stočení přibržděním kola se moc nekoná.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 07.12.16 19:29:40: Když je to pitomost tak radši nenavštěvuj žádný školy bezpečný jízdy. Neexistuje Tvůj žádný argument oproti osnovám který se učí v kurzu bezpečný jízdy. Ty osnovy a návody vymysleli lidi kteří asi ví proč.. Pravidlo číslo 1 je spojka,číslo 2 je kontra pohyb volantem. Prvotním účelem za dané situace je co možná nejdřív uklidnit/stabilizovat vzniklý smyk! (Jedině a pouze když to člověk umí je u zadního náhonu mírné přidání plynu.) Tím se ale předpokládá že větší procento lidí to neumí (a lidi to rovnou řeknou) - proto se vyučuje vyšlápnutá spojka - neučí se přidávat plyn. U předohrabu sice prvnímu smyku přidaným plynem ujedeš - ale následuje druhý opačný úměrně větší čím rychleji jsi mu chtěl ujet a čím větší byl úhel k ose vozovky. Takže v provozu je to pitomost. To už jsem ale psal.
O tom co tu kdo předvádí si hlavně Ty prosím zameť před svým prahem
O tom co tu kdo předvádí si hlavně Ty prosím zameť před svým prahem

-> MVM 07.12.16 18:00:31: Já jsem možná lidsky hloupý a "odborník", ale to co tady předvádíš ty tomu nesahá ani po kotníky. Vždy se snažíš poučovat a přitom nepíšeš nic nového co by každý správný autař nevěděl a co už tady dříve nezaznělo...
Já reagoval na tuhle pitomost: "Nevím o žádný krizový situaci kde by se to řešilo přidáním plynu co se civilních uživatelů aut týká. Ve smyku krom korekce volantu,práci s brzdou a vyšlápnutou spojkou se s plynem nepracuje."
Já jsem nikde nepopíral, že ESP v určitém procentu případů v krizovce pomůže, ale z většiny je pro zkušenějšího řidiče spíše na obtíž. Řešili jsme to tady ve vztahu k mému videu a jízdě na okruhu. Ženský a nebo řidiče co jezdí s jednou rukou na volantu na dvanácté hodině jsi do toho začal zatahovat až ty a nikdo nevyvracel, že v takovém případě může být ESP i přínosem. Ovšem to nebylo předmětem debaty.
Já reagoval na tuhle pitomost: "Nevím o žádný krizový situaci kde by se to řešilo přidáním plynu co se civilních uživatelů aut týká. Ve smyku krom korekce volantu,práci s brzdou a vyšlápnutou spojkou se s plynem nepracuje."
Já jsem nikde nepopíral, že ESP v určitém procentu případů v krizovce pomůže, ale z většiny je pro zkušenějšího řidiče spíše na obtíž. Řešili jsme to tady ve vztahu k mému videu a jízdě na okruhu. Ženský a nebo řidiče co jezdí s jednou rukou na volantu na dvanácté hodině jsi do toho začal zatahovat až ty a nikdo nevyvracel, že v takovém případě může být ESP i přínosem. Ovšem to nebylo předmětem debaty.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 07.12.16 16:06:03: Máš dlouhé myšlení a trvá Ti moc dlouho než si to uvědomíš,pk to značí něco o lidské hlouposti. Nuž i tak se dá žít.. Takových chytrých co si myslí že ESP a ostatní systémy jsou jen přítěž jsou v každým kurzu minimálně tři. Já to chápu moc dobře jak to myslíš,neboj, na okruhu jsem se taky s pár otravnýma autama svezl a vadilo mi ESP,ve svý RS mi to taky v zimě vadí ,nedá se s tím jet, ABS mi taky pořád kope příliš brzo.Nepotřebuju dělat z klientů blbce a dělat machra,nepotřebuju si nic dokazovat - spíš chci aby si lidi uvědomili svý limity a naučili se něco sami. Žádnej z našich instruktorů není takový jak tu někdo psal - ŽE SE SNAŽÍ UDĚLAT Z KLIENTA BLBCE- TO BY HNED LETĚL -ale ti lidi pak sami řeknou na konci že to auto zvládá neskutečný limity.Co auto to jiný chování systémů. Třeba na snow driving adventure jsem to vždy musel jezdit beze všeho,protože se to nedá. Ale tak musíš chápat že jsou lidi bez citu k autům a řízení vůbec, Nevěnují se řízení,čumí do mobilů -tak je pak potřeba tu úmrtnost na silnicích diky těm systémům trochu korigovat. Ano na okruhu kde si to vše povypínáš,a navíc dosahuješ s tím autem nadlimitních Géček v různých osách,který ten systém dávno vyhodnotí jako kolizní a dávno s předstihem koriguje, ty jako řidič ty situace můžeš různě řešit. Můžeš ten smyk řešit součinností různých pohybů,korekcema volantem a vším co máš k dispozici. Ale to co pořád nechápeš je věc - že blbou ženskou nebo chlapa co je natvrdlej nenaučíš co je to s citem přidávat plyn aby ho to vytáhlo,ruku na srdce který auto má takovej přebytek výkonu v serii aby se to auto probralo z podtočený čtverky a ve 110km/h ti srovnalo na okresce přetáčivej smyk ...Bavim se o malých autech pro běžně pracující lidi jedoucí do práce,ženský s děckama do školky atd. To vš jezdí ve slabých těžkých pekáčích.. A navíc s tím že mášomezený prostor v jízdním pruhu páč třeba něco jede v protisměru. Na okruhu na to vše máš patnáct metrů trati kde můžeš ten smyk zkoušet na třikrát vychytat a auto který na povel zatáhne a ze smyků pomůže. Svý jsem k tomu řekl - dál už tady v týhle věci radši beze mě. How
To jsem rád, že v tom nejsem sám... 

-> Luky 07.12.16 10:59:08: Ale krásně tomu předchází to rozhoupání o kterým mluví MVM 
