TUNER / Zelenka TUNER / Zelenka

komentáře | popis | fotky | TUNER | 27.06.13 08:35 | 591x v oblíbených
Novou karoserii jsem koupil 15.9.2000 v jednom bazaru.Narazil jsem na ní na inzerát a že jí majitel měl od roku 1990 schovanou ve stodole.Taky podle toho vypadala!!!Né že by byla skorodovaná,to ani náhodou,ale zabydleli se vní slepice a byla plná hoven a sena.......Chtěli za ní 17000.-.Ukecal jsem je na 15000.- a hned si jí odvezl domů.V té době jsem ještě nevěděl co se stane a že do toho "zahučí" tolik peněz.Pak jsem se asi někde praštil do hlavy a TUNING mohl začít........:-)


Karoserii jsem svěřil v okolí vyhlášenému klempíři a i když překročil domluvenou cenu byl jsem spkojený,blatníčky (vnitřní podběhy škody 120) tam byli jak z AZNP..:-)Nanesl jsem patřičnou vrstvu ochraných prostředků a pak jsem zajel za lakýrem a hrozně dlouho jsem si nemohl vybrat barvu.Napřed to měla být žlutá,ale pak jsem změnil názor na zelenou.Vybral jsem asi 8 odstínů podobné barvy a začal vyřazovat.Nakonec padla volba na VW SIGNAL GREEN.

Okna jsem zajel natónovat (pokovení) do Prahy na 98%.

Nápravy jsou z části nové a z části zrenovované škoda 130.Udělal jsem si výztuhy na předek i na zadek,vzpěru do kufru a ještě je jedna výztuha uprostřed vozu pod origoš výztuhou.

Brzdy jsou ve předu 4 pístky,ale ne ze 130 ale z 1203!!!!Jsou prostě větší a vzadu z Octavie kůli mechanické ruční brzdě.Kotouče jsu ve předu dvojité chlazené a ještě jsou navíc vrtané a mají drážky,průměr 288....A zadní jsou z Felicie ale také vrtané s drážkama.Oboje jsou od firny HPR. Kola jsou značky ATS a mají velikost 8j*17" ET 38 + pneumatiky 205/40-17
DRUHÝ kola jsou OZ Ultraleggera 7j*16" s pneumatikama 205/45-16. Jen použitím těchto kol se váha sníží o 20 kg.
Náboje jsou upravené na rozteč 100 mm + doladění rozchodu duralovýma podložkama. - Na 16" kola časem nové zadní náboje s větším rozchodem a přední nápravu by to chtělo novou s širšíma ramenama,jestli se na to někdy dostan

Pružiny jsou vyrobené z průměru drátu 14 a tlumiče jsou s nastavitelnou tuhostí značky SPAX..(28 poloh).

Interiér je skoro seriovej až na pár drobností....Třeba skořepinové sedačky SPARCO Evo,tříbodové bezpečnostní pásy SCHROT,hasicí přístroj,digi. tachometr SIGMA BC 1400,,středový panel z filcky,el. ovládaná okna,upravená palubní + přístrojová deska,přečalouněný dveře a strop,volant VICTOR a nějaká ta řadička.Dále namontovaný duralový bezpečnostní ochranný rám origo MTX + další výztuha napříč auta pod sedačkama...

Muzika
Hlavní jednotkou která bude mít vše na povel je autorádio s CD/MP3/WMA přehrávačem Alpine CDA-9835 která přes čtyřkanálový zesilovač Carpower VORTEX 4/400 bude pohánět přední komponentní reproduktory Magnat Extrema 2160 a zadní Magnat Xtrema 216. Dvoukanálový zesilovač je zmůstkovaný a pohání woofer Ground Zero GZUW 10" (bylo JL Audio 10W7-3) ....Jsou kompletně vytlumeny přední dveře,malinko i BR bedna a prostor za zadní stěnou....Zesilovače jsou umístěny v kufru a baterie pod dnem kufru (ano,místo rezervy))) kvůli lepšímu rozložení hmotnosti.

Motor z okti 1.8 T kterej je zatim v sérii (150 ps) protože je na sériovej převodovce (3,9) akorát je tam delší 4 a 5 stupeň.Setrvák fabia,4-lamelová kovokeramická spojka od FERODO.Startér felicia,el. benzínové čerpadlo BOSCH. Uchycení přes mezikus a nově vyrobené držáky motoru.
Časem se plánuje výměna převodovky z jiného vozu která snese podstatně větší výkon a hlavně točivej moment....ale zatim se mi nechce.Ve voze je už asi 8 převodovka...))
Nyní delší 4 a 5 stupeň pro pohodovou jízdu na dálnicích... ;-)

Váha cca 1050 kg s plnou nádrží na 17" kolech....:-(

Nejlepší čas sprintu na 400 m - 14,473 s

Alfa V6 vs. Zelenka


www.autotuning.cz/index.p hp?page=2&...

VIDEO Z 1. VEŘEJNÉ JÍZDY V ROCE 2004

1. jízda Zelenky


Pár fotek z cesty pro ty co nejsou na FB

Croatia 2010 aneb "stodvacítkou" k moři : www.facebook.com/album.ph p?aid=34541&...

TUNER / Zelenka - komentáře:

21:19:22
29.10.2009
MATTESS
-> Quest: tehdy, tzn. před 8mi roky, to "frčelo"4
20:33:34
29.10.2009
TUNER
-> Syny: Jo v nádrži. Musim se podívat jak jsem to tam dělal,mam tam totiž někde vratku zpátky do nádrže,tak to nějak předělam.
-> jarda.u1: Světla tam jsou už dlouho,SPZetku jsem snad kdysi před lety z nerozvážnosti umyl 1
5ka ze začátku držela,ale když se dal kopr,tak vypadla...a začalo se to zhoršovat,že už tam nedrží vůbec...
-> T: Mě se ty 17" taky líbí...jsou každý svym stylem trochu jiný,ale váha hraje svou roli a když se člověk chce povozit,tak musí zbytečný kila dolů,nehledě na dizajn,ten při tom nehraje žádnou roli....takže ať se někomu líbí nebo ne,na okruh jsou prostě vhodnější 16".
upraveno 1x, naposled 29.10.2009 20:33:57
20:22:33
29.10.2009
T
-> TUNER: : tak se taky přidam teda do debaty, když už tu máš nějakou změnu 4
zadní světla určo super,to bylo totiž to poslední,co mi na tom autě chybělo k dokonalost 5 ale abych trošku oponoval tak kola ne 8 vim,že váha atd super,ale nějak mi k tomu autu neseděj,ty 17-ky padly k zelence líp 40 4
19:04:53
29.10.2009
jarda.u1
-> Quest: no davaly se spis na vleky a na nakladaky,ale to je jedno.

-> TUNER: ta 5-ka Ti zacala vyskakovat az cestou domu,nebo zlobi od zacatku pouzivani teto prevodovky?
18:56:18
29.10.2009
Quest
-> jarda.u1:
to sou světla z traktoru 3
18:51:51
29.10.2009
jarda.u1
-> TUNER: Ty zadni svetla se mi urcite libi vic nez ty predchozi kulate a ty kola jsou taky moc hezky,jen to trosku rozsirit,ale vim ze uz to planujes.Jen ze zvedavosti....myl jsi nekdy tu zadni spz-ku?Jinak vim,ze je to schvalne4
17:53:15
29.10.2009
Syny
-> TUNER: Kde se ti odlejva benzin? 9 V nadrzi?

Tohle sem jednou videl vyreseny tak, ze nekdo tu spojovaci hadici nahradil trubkou, ktera byla niz nez samotna nadrz a vyvod hadicky pro cucani benzinu byl uprostred v nejnizsim miste.

Jinak kola jsou supr, 100x lepsi jak predtim 4
14:51:53
29.10.2009
TUNER
-> Tuneman2: Tolik zase nepřeháněj )))
-> Eidy: Díky,ještě doladit zbytek aute k těm kolum a bude to snad ještě lepší.. ;-)-> radekp: Jasně že to tancování je rozchodem... 4
S gumama už jsem to koupil,takže je dojezdim,tak jednu sezonu a koupim pořádný...vzadu Bravuris 205/45 a vepředu zero nero 195/45...stejný jako mam na 17" ale 6,5 roku starý....3
13:41:36
29.10.2009
radekp
-> TUNER: Tak necitlivost na vyjeté koleje je dána určitě i užším rozchodem kol. Jaké máš pneu? Já mám stejnou zkušenost s mýma Yokohamama: když jsem vyjel kopec, byly krásně měkké jako chewing gum
13:26:00
29.10.2009
Eidy
-> TUNER: Ani jsem ti to nestihl říct tak aspoň VIRTuálně. Kolečka jsou peckovní. Sice jsou menší než předchozí, ale jsou evidentně technicky dokonalejší což líp pasuje k celýmu autu.4
12:55:54
29.10.2009
Tuneman2
-> TUNER: pozoruju to auto teměř od začatku a klaním se...zelenka je pro mě top auto z virtu...na těch 16kach se mi to líbí víc..ty 17 mi přišly "přerostlý"...a zadní světla velkoplošny origo místo těch 4ech kulatych..no nadhera:-)
10:10:13
29.10.2009
TUNER
-> M@rtin: Jj,jsou malý no,neudělam nic...Kdybych viděl inzerát za tu samou cenu na 17ky tak je koupim,ale naskytlo se tohle,tak jsou 16ky nooo...holt si na to musíme zvyknout....Ale měl jsem takovou představu,že bych ty kola střídal,podle toho na jakou akci bych jel.... ;-) OZta by dostali kvalitní gumy ala Eidy........uvidíme4

-> MATTESS: Nj,musel jsem vás trochu pozlobit 1 Tak aspoň že to bylo překvapení v dobrym. 4

-> radekp: Auto jak je užší,tak se chová na běžnej silnici uplně jinak....řekl bych líp...Hlavní rozdíl je tam kde jsou vyjetý koleje,kde to tolik netancuje. Řekl bych že je i lepší kontakt s vozovkou,prostě líp cítit co pod kolama zrovna je. Kola půjdou ven cca na stejnou hodnotu jako to bylo se 17kama...to znamená cca ten jeden palec o co jsou užší. To je ale jen na zadku...předek ještě nevim jak budu řešit,větší podložkou určitě ne...
Ještě to bude chtít časem vyměnit litinový brzdiče za duralový - kvůli váze. Jinak brzdy na okruhu no problem,po zahřátí to spíš brzdí líp...po vadnutí žádnej náznak.Na 6,5 roku starý gumy tak se 4 mm vzorkem,který za studena šli utrhnout pouhym pohledem na brzdovej pedál (vždy první zatáčku po výjezdu z boxů jsem probrzdil))) tak se po ohřátí nechalo rozumě jezdit... Největší problem byl s odlejvajícím se benzínem,takže každej výjezd z pravý zatáčky,jsem několik vteřin čekal než se auto rozjede a ztrácel moc moc vteřin v každym kole ((( to musim nějak vyřešit.
09:02:14
29.10.2009
radekp
-> TUNER: Kolečka jsou luxusní. 16" jsou opticky tak akorát. Jaký je subjektivní dojem z hmotnostního rozdílu?
O kolik půjdou kola ještě ven?
07:29:03
29.10.2009
MATTESS
OZka Zelence seknou. Dost to auto oživily. Ještě až se doladí rozchod, tak to bude luxusní
Příjemně jsi včera překvapil.
H: "Co Lubka, jede?"
J: "Nevím, zatím se neozval."
H: "Tak chvíli počkáme."
J: "Ty wole, a pak že mu to nejezdí. Pacient. Na na OZkách!"

Tak nějak to včera ráno bylo1
07:00:32
29.10.2009
M@rtin
-> TUNER: No pěkný kolečka, jen ten jeden palec na průměru jim chybí, najednou má Zelenka mrňavý kola :-D
23:40:02
28.10.2009
škodec
kolieska skvele sekne jej to.)
07:31:26
21.10.2009
Eidy
-> TUNER: Moc pěkně. To máš z toho, že šlapeš málo na plyn a ta převodovka pak není zvyklá na výkon.
17:22:49
20.10.2009
Miky
toje vprdeli. Ekologický likvidáor převodovek v čechách :D teda pokud ji někde nerozkřápneš a nevyteče ti :D doufám, že jich namě pár zbyde tvl:D
00:05:38
20.10.2009
U-Geen
-> TUNER: tj., nocni mura z gear box uz je vohrana
23:38:07
19.10.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> TUNER: Jeje, uz je to tu zase 10
Extreme Tyres