skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> dragon_cb_cz: Nie. To by človek nesmel používať ručku roky :)
hehe ruční brzdu zatahuju akorát když přehazuju na zimáky 

-> dragon_cb_cz: nebo naopak v zimě zamrzlej, když ručku náhodou použiješ 

-> minno: Ty jsi nikdy nepotkal zatuhlej/zarezlej lanovod?
-> vhml: a čo sa stane lankám, pri ich nepoužívaní? :) Okrem toho, že nič.
-> Luky 07.01.15 14:06:48: Tak to já jí používám úplně všude, i na rovině.
Ono nepoužívat jí je taky pro lanka slušná cesta do záhuby...
Ono nepoužívat jí je taky pro lanka slušná cesta do záhuby...
-> vhml: hele já ručku při parkování skoro nepoužívám. To musí být jó kopec... Spíš si ji šetřím na zatáčení 

A nestačí zatáhnout ručku?




tak si chlapci zaparkujte auto na nejaký krpál, hodte tam nejaký vyšší kvalt a pozorujte čo sa bude diať. auto sa posunie spomalí posunie spomalí .... na nižšom prevodovom stupnni to tá kompresia udrží bez problémov. A aj keď valec nie je 100 % plynotesný, stačí to.
-> MOLSO: Stlačuješ (když motor neběží) vzduch, jehož molekuly se o sebe třou .. protože se maj rády, když se na ně přitlačí..
-> Bukaj: Hele, ono auto na kopci drží primárně valivej odpor penumatik, takže nějaký kroužky a ložiska, to je nula nula nic.. když si u těch služebáků na odstávku vypustíš gumy, uvidíš, že se jejich chování při stání ve svahu o hodně zlepší..
Ale jinak jo, modelově když vystrkáš auto na svah ještě tak akorát, aby nesjíždělo dolů samo od sebe a vyšroubuješ svíčky, tak se vůbec nic nestane..
-> Bukaj: Hele, ono auto na kopci drží primárně valivej odpor penumatik, takže nějaký kroužky a ložiska, to je nula nula nic.. když si u těch služebáků na odstávku vypustíš gumy, uvidíš, že se jejich chování při stání ve svahu o hodně zlepší..
Ale jinak jo, modelově když vystrkáš auto na svah ještě tak akorát, aby nesjíždělo dolů samo od sebe a vyšroubuješ svíčky, tak se vůbec nic nestane..

-> minno: Hergot! Se zelím!
Komprese má za následek to, že pokud je auto v pohybu, zpomalí jeho pohyb. Ano, v optimálním případě (jak jsem popsal dříve) by komprese vůz i zastavila a udržela v klidu. Ale spalovák nikdy není 100% plynotěsný, takže ve výsledku to, co drží auto v klidu je tření a gravitace. Tření součástí a náplní v motoru, převodovce, ložiskách, kolech, pneu vs. vozovka atd.
Proč myslíš, že je tak obtížné roztlačit vůz (odbržděný, odkvaltovaný) na rovné silnici?
Dost záleží i na sklonu terénu a dalších věcech, ale obecně bych si troufl tvrdit, že tam, kde se nepohne z místa auto s kvaltem, tam se totéž auto nepohne ani bez svíček. Bez kvaltu pravděpodobně ano, neboť v motoru je takové tření, které v součtu všech tření, držících vozilo v klidu nebude zanedbatelné.
Jinak jistota je kvalt, ručka a špalky pod kola
Třeba u nás před firmou kvalt a ručka u některých vozů nestačí (například firemní Ducato)

Komprese má za následek to, že pokud je auto v pohybu, zpomalí jeho pohyb. Ano, v optimálním případě (jak jsem popsal dříve) by komprese vůz i zastavila a udržela v klidu. Ale spalovák nikdy není 100% plynotěsný, takže ve výsledku to, co drží auto v klidu je tření a gravitace. Tření součástí a náplní v motoru, převodovce, ložiskách, kolech, pneu vs. vozovka atd.
Proč myslíš, že je tak obtížné roztlačit vůz (odbržděný, odkvaltovaný) na rovné silnici?
Dost záleží i na sklonu terénu a dalších věcech, ale obecně bych si troufl tvrdit, že tam, kde se nepohne z místa auto s kvaltem, tam se totéž auto nepohne ani bez svíček. Bez kvaltu pravděpodobně ano, neboť v motoru je takové tření, které v součtu všech tření, držících vozilo v klidu nebude zanedbatelné.
Jinak jistota je kvalt, ručka a špalky pod kola

Třeba u nás před firmou kvalt a ručka u některých vozů nestačí (například firemní Ducato)

-> minno: ja bych řekl že pistni kruhy o stěnu válce, šaly o kliku, ojnice... proste vše co se hybe, i vačka bude davatt nějaký odpor a všechno dohromady udělá dost velký odpor k tomu aby se to přes převodovku nehlo... toť muj názor.
-> Bukaj: a trenie čoho voči čomu? Myslím, že keby sa z motora vybrali sviečky, tak auto v kopci na kvalte neudrží.
komprese sama o sobě vůz v kopci v klidu neudrží. Leda, že by byl spalovací prostor dokonale vzduchotěsný, což nikdy není. To, co drží auto v klidu, je tření a nic jiného 

-> Jozka: naozaj neni 

Není ona ta "komprese" taky vlastně jenom tření..

-> Luky: 

-> Luky: hele nepamatuji si to přesně ale tuším že se došlo k tomu že se ta komprese časem ztrati a drží to třetí 

-> Majki: to netuším, ale můj názor je komprese
(se šípkovou nebo se zelím?
)

(se šípkovou nebo se zelím?

zase hledam.... a marně!
Někde tady se resilo proč auto auto stojící v kopci s kvatlem se nerozjede, jeden názor byla komprese a druhý tuším "tření". nemáte někdo páru v kterém tématu se to probiralo?
Někde tady se resilo proč auto auto stojící v kopci s kvatlem se nerozjede, jeden názor byla komprese a druhý tuším "tření". nemáte někdo páru v kterém tématu se to probiralo?
-> Bucin: a ted si představ že s takovýmhle přesahem akorát narváno d vnitřku až po strop a v místech spolujezdce až na čelní okno sem ve fávu vez prkna 

-> minno 06.01.15 13:26:02: Nojo, prdlavka, no... 

-> minno 06.01.15 13:09:40: Něco je špatně. Správně by to mělo dělat.
HHHHHHHHHHHHH - ŠKYT - HHHHHHHHHHH - ŠKYT - KUCK - H H H - H - CVAK - CVAK.
V kolik že mi to jede ten autobus?
HHHHHHHHHHHHH - ŠKYT - HHHHHHHHHHH - ŠKYT - KUCK - H H H - H - CVAK - CVAK.
V kolik že mi to jede ten autobus?

-> Kocvin: Ronelt.
-> minno: Co tam máš za výfuk? :)
-> jourin: tak ked to beries takto tak jo 

-> Tuner#2: No zatím omezene neco muzu, ale myslim ze pak dame vsechny az to zacneme delat
-> Shackall: To budeme muset zjistit :-) Hodne napovi az se to rozebere
-> castrol: s necim se musime naucit driftovat ne? :)
-> Luky: Prisla na nas financni krize, nikdo nam nechce dat na servis poradny kary tak uz bereme i tykovy hruzy :)
-> Pavel P@nkáč: Prototyp Garde r.v. 1975
-> Shackall: To budeme muset zjistit :-) Hodne napovi az se to rozebere
-> castrol: s necim se musime naucit driftovat ne? :)
-> Luky: Prisla na nas financni krize, nikdo nam nechce dat na servis poradny kary tak uz bereme i tykovy hruzy :)
-> Pavel P@nkáč: Prototyp Garde r.v. 1975
-> krtik: husty diky!
-> jourin: co to je za vůz? važně.
-> Koblet: fajn, píšu si Tě na konec předlouhého seznamu
-> jourin: odkdy se zabýváte takovými tuzingy?

-> jourin: odkdy se zabýváte takovými tuzingy?

-> jourin: nie je ti blbo to tahat do snehu
?

-> jourin: stejně je to auto zajimavej počin... :D
-> castrol: ále jeli jsme pro nábytek konkrétně nějaků šatní skříň



-> jourin: Nádhera. Co z toho je origoš a co napadení kutilem?
-> jourin 05.01.15 17:48:29: A tuhle fotku uz jsi sem smel dat? 

-> castrol: toho sa neboj, odolavat nemusim, kedze ma to nechyta 

měnil jsem blatník na felině, borec ohrňal sněh a nacůval do mě
-> K1NYO: teplemu frontu
-> castrol: comu?
-> K1NYO: no len odolavaj 

-> Luky: No kdyby jsi ji zachovat nechtel, tak ja ji zachovam za Tebe.
Par korun to sezere, ale s tim nic nenadelas. Mne stala renovace Tecka cca 35tis a to jsem delal vsechno sam az na chrom.
Ale radost jezdit.



-> castrol: nie, nastastie niesom tepelno spracovany obcan 

-> K1NYO: a jeje tu bude nieco viac nez priatelstvo 

-> Koblet: tak já nejsem úplně motorkový typ. Tohle je po dědovi, takže když už ji mám, tak bych ji chtěl v rodině nějak zachovat. Budu kupovat výfuky a zadní blatník (tenhle je z péráka) a možná i řídítka, plus nějaký chromování. No, při té představě mě trochu brní peněženka
Ale už je na tom hromada práce udělaná od minule, takže teď už jen dokompletovat, nalakovat a vzbudit. Letos by to snad mohlo vyjet, ale uvidíme, žádný spěch, mám ji doma už asi 12 let

Ale už je na tom hromada práce udělaná od minule, takže teď už jen dokompletovat, nalakovat a vzbudit. Letos by to snad mohlo vyjet, ale uvidíme, žádný spěch, mám ji doma už asi 12 let