-> Sita 27.01.25 12:54:59:
Samozřejmě že tu možnost mám, protože s těma keplama, o kterejch je tahle stránka, je to trochu složitější.
Ale třeba Ovci jsem v rámci úspor peněz a času vzal do města kde dělám, "přišel, viděl, zvítězil". Pochválil že je pěkná, jen musel rozbrzdit brzdy, protože vzadu nesouměrnost. Emise měřil že na ní dupl jak na rejč a i se softem je to na 60% dovolené hodnoty.
Ano, zažil jsem kámoše kterej má O1 jako novou a vyhodil ho za silentbloky ramen, kterejm skoro nic nebylo. To bych byl pochopitelně nasranej.
S Toledem mě jednou vyhodili kvůli korozi zadních kotoučů.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes našli
-> Borderer 27.01.25 14:00:03: jo u techto predohrabovych aut O1, golf se ty napravy lamou, kolega golf variant z venku docela zachovalej, ma to od novoty, jel na ryby a naprava se mu zlomila, jednomu znamymu na O1 rotacce taky, nevis jestli se lamou i na fabii? me se vubec nelibi, ale na STK rikal, ze to je jeste OK, naopak predni ramena jsou jeste pekne a k tem mel kecy, tak jsem mu dal do ruky sroubovak :)
Jinak na te ouze ty napravy budou drzet silou vule :), to je jako kdybych ja vytahl 110LS, ta je snad i lepsi...

Jinak na te ouze ty napravy budou drzet silou vule :), to je jako kdybych ja vytahl 110LS, ta je snad i lepsi...
-> Sita: mam kamaráda co vlastní a provozuje STK a když auto se kterým tam jedu, nebo tam případně pošlu, není OK tak mi to dá na měsíc a nebo mi rovnou řekne ať to ani nezapisuju a prvně ať se to opraví... za mě je STK dobrý nástroj a nejvěší problém celého cirkusu je osazenstv účinkujících..
-> Borderer: Zase tak černě bych to neviděl.
Třeba tohle auto fakt nevypadá zvenčí hezky a na STK, kde opravdu nemám žádné známosti a kam chodím jako "hejl z ulice" (krásný termín Saskyne
) prošlo s nulama na protokolu, právě proto, že technik viděl, že funkčně tomu není co vytknout (nápravy po GO, čistý interiér, zdravé nosné části, žádné prohnilé díry...) 
Třeba tohle auto fakt nevypadá zvenčí hezky a na STK, kde opravdu nemám žádné známosti a kam chodím jako "hejl z ulice" (krásný termín Saskyne


Já treba jednu STK mám kam jezdim uz drahně let a tam mají hlavu na krku. technok mě tam prudil jen jednou a skrz kola, pak zjistil, že jsem tam na opakovaný a tak se mi ještě omlouval ... Manželky oktávka pravidlně posledních 6let dělá emise napodruhý - holt diesel se kterým se jezdí šoulačky. te´d se s nim jezdí víc, ale musím nechat udělat rozovdy, tak servismana zaúkoluju rovnou ať udělá STK ... Ale spíš proto, že si na ten den nemusím brát dovolenou, abych to absolvoval sám. Po práci se už nikde nechytám v okolí 30 km
-> ajok: Ale furt ten pán ohrožuje maximálně sám sebe, tak o co jde? Dokud není nahnilý uchycení náprav do karoserie atd. tak to nehodu způsobit nemůže. A v případě nehody bude lečo z něj a ne z toho, koho naboural. Na druhou stranu tu jezdí tři prdele hezkých jedničkových Ovcí s vyhnilou zadní nápravou a na STK to v klidu prochází, dokud není díra durch na ruku - jenže ouha, není to vidět. A v tom je asi celej můj problém s STK. "Kamarádi" se vyvažují tím, že se na okyslejch starejch vránách "vždycky něco najde", aby STK plnila tabulky a nevyčnívala. Procházej vraky ale já mam pak problém projít s feldou na který sem si udělal GO podvozku z origo dílů včetně brzd, jen proto, že se z červený oloupal lak a veškerý "bubáky" zatírám prostě tím, co mám po ruce...
-> Kocvin 27.01.25 11:29:59: Nadává se na systém který nefunguje a za obrovský prachy přináší prakticky nulový užitek. Ale chápu že když tě to živí tak si nebudeš podřezávat větev pod sebou, mně to taky nějaký peníz přinese, určitě teda dělám mnohem mín aut než ty, takže sice pro mě osobně to je přínos, ale nemám problém přiznat že pro společnost je to celý úplně k hovnu
Bohužel ta stk je jen střípek toho co naše společnost úplně zbytečně a neefektivně vynakládá.

-> Sita 27.01.25 13:12:05: v Novym Veseli me vyhodil tenkrat technik za VINko u MTX, tak alespon to mam zapsany, ale byl to problem, na jine STK u druheho mi technik napsal do poznaky, ze je potreba VIN zapsat a i tak se ve Zdare cukali, tak jsem jel, kde to zapsali a tam taky nechtel, tak jsem vytahl technicak s tim zapsanym, ze to zapsal jeho sef a uz to slo... :) Jinak ten technik ve Veseli pry pravidelne vyhazuje i sam sebe :)
-> StepaNoFUN 27.01.25 13:04:39: Jet jinam nebylo moc reseni, zkusil jsem kdysi v okoli CB skoro vsechny a je to plus minus stejny... Zkouset jsem to prestal cca 12 (?) let zpatky, kdy se zaznam o zavade zacal psat do systemu a pak uz se to muselo resit. Tehdy mi jako vaznou zavadu zapsal necitelny VIN (predchozi majitel ho z nejakyho duvodu nechal vyrazit nahradni technologii, ale 3x jsem s tim normalne prosel) a dalo mi dost behani to zase postavit na koleje... A jak jsem tim prispel k bezpecnosti dopravy, to opravdu nevim.
EDIT: proste se mi to uz nechce riskovat, model se zprostredkovanim mi nejak funguje a vychazi mi ekonomictejsi. Ale to rozhodne neznamena, ze jsem s timhle "systemem" spokojenej a ze bych se diky nemu citil na silnici bezpecneji...
EDIT: proste se mi to uz nechce riskovat, model se zprostredkovanim mi nejak funguje a vychazi mi ekonomictejsi. Ale to rozhodne neznamena, ze jsem s timhle "systemem" spokojenej a ze bych se diky nemu citil na silnici bezpecneji...
-> Bukaj 27.01.25 12:41:04: ja s tim focenim teda moc nesouhlasim, protoze co se meni na aute, jestli je vyvareny a flekaty nebo polity celolakem? technicky je to stale to same auto, jen to flekate pusobi na mnohe lidi jako vrak, ikdyz neni... a kdyz vidim jakou tu jezdi jeden pan uzovkou, vse vyboptnaly, do prahu kopnout kdekoliv, tak je tam dira, jsou cele z lepenky, lemy a blataky taky, rikal ze pred STK nechal udelat trubky, tak ze mu to jeste pres znameho dali, to opravdu nema na silnici co delat, ikdyz pan argumentuje, ze 50kmh je jeho maximalka

-> Sita: Jestli Te nejaka STK sere, ze Te buzeruje, jezdi jinam. To dneska uz jde. Pamatuju si, ze se muselo na STK podle mista registrace auta. Ale to uz je hodne davno.
Kazdopadne ja jezdim na technickou 30km, i kdyz nejblizsi mam asi 8km. V okoli 15ti km dalsi 2 a cestou z prace okolo jedny taky jezdim...
A jezdil jsem tam uz v dobe, kdy jsem tam nikoho neznal i kdyz na ty nejblizsi ano a srali mne tam.
Samozrejme, ze za ty roky (jezdim tam vic jak 20let, z toho vic jak 5let jako mechanik) uz se s minimalne pulkou osazenstva znam.
Kazdopadne ja jezdim na technickou 30km, i kdyz nejblizsi mam asi 8km. V okoli 15ti km dalsi 2 a cestou z prace okolo jedny taky jezdim...
A jezdil jsem tam uz v dobe, kdy jsem tam nikoho neznal i kdyz na ty nejblizsi ano a srali mne tam.
Samozrejme, ze za ty roky (jezdim tam vic jak 20let, z toho vic jak 5let jako mechanik) uz se s minimalne pulkou osazenstva znam.
-> palinator 27.01.25 09:57:26: ad zeleznizni policie: to byla jen analogie k dopravni policii. Proste vraky, o kterych mluvite, dokaze dostat ze silnic efektivneji PCR. STK je na to logicky neefektivni - je to jako chytat pachatele tak, ze si sednes za stul v policejni stanici a budes cekat, az se ti prijdou priznat
A neni to trochu tak, ze vetsina z vas, co tu pisete, ze nechapete picovani na STK, tam mate znamy nebo kamose, ktery vam treba primo nezprostredkovavaji protekci, ale rozhodne vas nesikanujou, takze vpodstate nemate tucha o cem je rec? Ja to nikomu nevycitam ani nezavidim, jsme lidi a to, ze nekde nekoho znam, se obcas stane.
A nekdo se tim systemem i prizovujete (viz Kocvin jestli to dobre chapu), tak pak je uplne logicky, ze se divite

A neni to trochu tak, ze vetsina z vas, co tu pisete, ze nechapete picovani na STK, tam mate znamy nebo kamose, ktery vam treba primo nezprostredkovavaji protekci, ale rozhodne vas nesikanujou, takze vpodstate nemate tucha o cem je rec? Ja to nikomu nevycitam ani nezavidim, jsme lidi a to, ze nekde nekoho znam, se obcas stane.
A nekdo se tim systemem i prizovujete (viz Kocvin jestli to dobre chapu), tak pak je uplne logicky, ze se divite

-> Kocvin 27.01.25 11:29:59: Asi nejde nesouhlasit 

-> MVM 26.01.25 18:56:09: Ale však to je znakem moderní doby a úzké specializace profesí - dneska málokterý uživatel ví, jak vypadá telefon, počítač, pračka nebo třeba auto "zevnitř" (zatímco dřív to bylo podmínkou užívání - znát princip fungování jakéhokoli stroje a mít znalosti a schopnosti jej udržovat v chodu).
S tím se, vzhledem k širokému spektru lidských činností, musíme smířit, že dnes už nejsou "univerzální všeumělové", kterým stačí si vyrobit zbraň a pluh, postavit obydlí a nalovit či vypěstovat si jídlo, rozmnožit se a předat získané znalosti, zkušenosti a dovednosti potomstvu...
Souhlasím s Bordererem v tom, že institut absolvování STK by měl být dobrovolný, ale už nesouhlasím s tím, že by někdo za technickou závadu měl zbankrotovat a stát se doživotním "otrokem systému". Dokázal bych si představit třeba systém vyšší spoluúčasti na případném pojistném plnění nebo naopak výhody v případě pravidelného absolvování (nepovinné) technické kontroly třeba každých 20 tisíc ujetých kilometrů nebo každé dva roky (dle toho, co nastane dřív).
A aby tu STK byly pro lidi a ne jako buzerační nástroj státu a dojná kráva "spřátelených" podniků - člověk by dostal od STK protokol se seznamem závad, jak je tomu dnes, ale ten protokol by byl pouze informační pro vlastníka vozidla a pouze na něm by bylo, jak a zda závady odstraní (a poté může absolvovat opakovanou TK), nebo bude lajdák a nechá to být...
S tím se, vzhledem k širokému spektru lidských činností, musíme smířit, že dnes už nejsou "univerzální všeumělové", kterým stačí si vyrobit zbraň a pluh, postavit obydlí a nalovit či vypěstovat si jídlo, rozmnožit se a předat získané znalosti, zkušenosti a dovednosti potomstvu...

Souhlasím s Bordererem v tom, že institut absolvování STK by měl být dobrovolný, ale už nesouhlasím s tím, že by někdo za technickou závadu měl zbankrotovat a stát se doživotním "otrokem systému". Dokázal bych si představit třeba systém vyšší spoluúčasti na případném pojistném plnění nebo naopak výhody v případě pravidelného absolvování (nepovinné) technické kontroly třeba každých 20 tisíc ujetých kilometrů nebo každé dva roky (dle toho, co nastane dřív).
A aby tu STK byly pro lidi a ne jako buzerační nástroj státu a dojná kráva "spřátelených" podniků - člověk by dostal od STK protokol se seznamem závad, jak je tomu dnes, ale ten protokol by byl pouze informační pro vlastníka vozidla a pouze na něm by bylo, jak a zda závady odstraní (a poté může absolvovat opakovanou TK), nebo bude lajdák a nechá to být...
-> Matthes, záškodník z TechWebu 26.01.25 18:21:46: A co je tam špatně? Že místo závlačky použil inbusový klíč? To na funkci nemá vliv, jen to zajišťuje destičky, aby nevypadly z brzdiče a není to žádný pevnostní materiál (viz třeba škodovácké přední brzdy)...
Od doby co se fotí, se situace o dost zlepšila, alespoň co se vzhledu kontrolovaných aut týče, dříve bylo běžné protahovat hrůzostrašné vrány a člověk se jen modlil aby ho nečapli za prvním rohem. Ale třeba to nastavení povinné půlhodiny je absolutní nesmysl, to auto je zkontrolováno za deset minut a pak tam zbytek času akorát stojí na lince, tímhle se ničemu nepomohlo.
Na STK jezdím se zhruba 300 auty ročně a musím říct, že lépe nastaveno by to asi být nemohlo(až na zmiňované drobnosti s časem např.), všechno podstatné je kontrolováno a to, že nějaký technik nemá kapku soudnosti a pro kámoše pustí i to, co by mohlo být opravdu nebezpečné a neověří si že k odstranění závad opravdu dojde, je problém v něm a né v systému. Můj technik naštěstí dobře ví, že když něco najde, tak se to pak u nás okamžitě řeší. Je to výdělek pro něj i pro nás, auta jsou v pohodě a všechno šlape jak má. To že si před technickou zkontroluji jestli všechno svítí je asi to nejmenší co mohu udělat, abych alespoň nikoho zbytečně nedráždil, když vím že auto není úplně stopro, tyhle lidi bych vyhazoval rovnou.
Moc tedy nechápu proč tady pičujete na systém, když největší problém v něm je lidský faktor a to se řeší fakt blbě. Až to dojde do bodu, kdy bude kontrola nejen online jako teď, ale i s kamerami, tak to bude zase úplně jiný sport a upřímně se na to moc netěším.
Na STK jezdím se zhruba 300 auty ročně a musím říct, že lépe nastaveno by to asi být nemohlo(až na zmiňované drobnosti s časem např.), všechno podstatné je kontrolováno a to, že nějaký technik nemá kapku soudnosti a pro kámoše pustí i to, co by mohlo být opravdu nebezpečné a neověří si že k odstranění závad opravdu dojde, je problém v něm a né v systému. Můj technik naštěstí dobře ví, že když něco najde, tak se to pak u nás okamžitě řeší. Je to výdělek pro něj i pro nás, auta jsou v pohodě a všechno šlape jak má. To že si před technickou zkontroluji jestli všechno svítí je asi to nejmenší co mohu udělat, abych alespoň nikoho zbytečně nedráždil, když vím že auto není úplně stopro, tyhle lidi bych vyhazoval rovnou.
Moc tedy nechápu proč tady pičujete na systém, když největší problém v něm je lidský faktor a to se řeší fakt blbě. Až to dojde do bodu, kdy bude kontrola nejen online jako teď, ale i s kamerami, tak to bude zase úplně jiný sport a upřímně se na to moc netěším.
-> Sita 26.01.25 12:14:53:
Proč by měla existovat nějaká železniční policie? Bez revize ti to na koleje prostě nesmí, tak to nejede, tečka. Dneska je dokonce v platnosti nějaká evropská norma, že máš předem stanovenej počet ujetejch kilometrů nebo roky, po které musí dojít k velké opravě. A je úplně jedno, jestli je ten vůz zkurvenej Sparťanama nebo stál někde v kopřivách a nepohnul se ani o metr.
Úplně jednoduše můžeš říct, že by si měl cestující mít možnost vybrat, jestli pojede s předraženým spojem s nějakým pětiletým Ivecem, nebo se slzou oku vzpomíná na sociálně citlivé jízdné v Maršrutce někde v Novgorodu.
-> Borderer 26.01.25 17:59:46:
Je fascinující, že se píčuje na STK hlavně od doby, kdy se začalo po korupci jít. Dneska se sice vyhazuje za mnohem větší píčoviny než před lety, ale ruku na srdce, už před 20 lety by polovina dneska vyhozenejch aut správně nikdy neprošla, ale protože se to poctivě nedělalo nikdy a to dokonce bez úplatků, žádnej velkej povyk z toho nebyl. Tady se zavřelo oko, tady se emise poctivě nezměřily nikdy, protože "koho to sere"... U dieselů uděláme přeběh kterej trvá pět sekund, protože si nebudeme přidělávat starosti.
Představa, že lidi jsou zodpovědní, že nebudou sebe ohrožovat (o druhejch nemluvim, ti jsou lidem tak nějak jedno), je asi tak vypovídající, jako že si podobná sociální skupina dokáže spočítat, kolik má vejplatu, kolik může utratit za píčoviny, kam případně schovat peníze aby jim je nežrala inflace, nakolik mají být zajištěni na stáří nebo na co má nebo nemá smysl si půjčit.
Rozhodně nesouhlasím s tím, že je systém TK nastavenej dobře. Buzerace je v něm až to hezký není, ale volat po zrušení je opačnej extrém. Jako by nestačilo že těch vraků jezdí už teď až až. Tak ty nejvíc shnilý kouřící sračky aspoň konečně jdou do lisu, protože vyvařit (čti polemtat) prahy za 7 litrů na autě který stojí patnáct je asi vcelku kokotina.
Ve finále i moje Toledo, který jsem vez do šrotu že jsem ani naftu nevyjezdil, bylo poslaný na poslední cestu proto, že už mě s ním prostě došla trpělivost a poslední moje vyjádření znělo "Tohle auto už několik let nemělo jezdit", proto jsem se ho ani nesnažil prodat, protože jsem ho už prostě nechtěl nikdy potkat, i když jsem s nim prožil nejhezčí léta života a odešlo s ním spousta vzpomínek.
Proč by měla existovat nějaká železniční policie? Bez revize ti to na koleje prostě nesmí, tak to nejede, tečka. Dneska je dokonce v platnosti nějaká evropská norma, že máš předem stanovenej počet ujetejch kilometrů nebo roky, po které musí dojít k velké opravě. A je úplně jedno, jestli je ten vůz zkurvenej Sparťanama nebo stál někde v kopřivách a nepohnul se ani o metr.
Úplně jednoduše můžeš říct, že by si měl cestující mít možnost vybrat, jestli pojede s předraženým spojem s nějakým pětiletým Ivecem, nebo se slzou oku vzpomíná na sociálně citlivé jízdné v Maršrutce někde v Novgorodu.
-> Borderer 26.01.25 17:59:46:
Je fascinující, že se píčuje na STK hlavně od doby, kdy se začalo po korupci jít. Dneska se sice vyhazuje za mnohem větší píčoviny než před lety, ale ruku na srdce, už před 20 lety by polovina dneska vyhozenejch aut správně nikdy neprošla, ale protože se to poctivě nedělalo nikdy a to dokonce bez úplatků, žádnej velkej povyk z toho nebyl. Tady se zavřelo oko, tady se emise poctivě nezměřily nikdy, protože "koho to sere"... U dieselů uděláme přeběh kterej trvá pět sekund, protože si nebudeme přidělávat starosti.
Představa, že lidi jsou zodpovědní, že nebudou sebe ohrožovat (o druhejch nemluvim, ti jsou lidem tak nějak jedno), je asi tak vypovídající, jako že si podobná sociální skupina dokáže spočítat, kolik má vejplatu, kolik může utratit za píčoviny, kam případně schovat peníze aby jim je nežrala inflace, nakolik mají být zajištěni na stáří nebo na co má nebo nemá smysl si půjčit.
Rozhodně nesouhlasím s tím, že je systém TK nastavenej dobře. Buzerace je v něm až to hezký není, ale volat po zrušení je opačnej extrém. Jako by nestačilo že těch vraků jezdí už teď až až. Tak ty nejvíc shnilý kouřící sračky aspoň konečně jdou do lisu, protože vyvařit (čti polemtat) prahy za 7 litrů na autě který stojí patnáct je asi vcelku kokotina.
Ve finále i moje Toledo, který jsem vez do šrotu že jsem ani naftu nevyjezdil, bylo poslaný na poslední cestu proto, že už mě s ním prostě došla trpělivost a poslední moje vyjádření znělo "Tohle auto už několik let nemělo jezdit", proto jsem se ho ani nesnažil prodat, protože jsem ho už prostě nechtěl nikdy potkat, i když jsem s nim prožil nejhezčí léta života a odešlo s ním spousta vzpomínek.
-> Tomaso435: A pak je to autorizovaný servis který ti originální díl prodá asi třikrát dražší než ho lze sehnat.
Autorizak Ti ten dil proda za cenu, ktera je normalni. Pokud s nima mas nejakou ramcovou smlouvu, tak minus sleva, pripadne nekdy vyjde lip napr sleva na dily pro auta starsi 5ti let.
To ze se na trhu obcas objevej totozny dily z nejakyho vyprodeje, nebo corky je vec jina.
Ad hodinovka v atorizaku - ano stoji nesmysl, ale neplatis ruzny pokusy a omyly. Na vsechno jsou normohodiny a je jedno, jestli to mechanik dela pul hodiny, nebo se s tim sere celej den.
Autorizak Ti ten dil proda za cenu, ktera je normalni. Pokud s nima mas nejakou ramcovou smlouvu, tak minus sleva, pripadne nekdy vyjde lip napr sleva na dily pro auta starsi 5ti let.
To ze se na trhu obcas objevej totozny dily z nejakyho vyprodeje, nebo corky je vec jina.
Ad hodinovka v atorizaku - ano stoji nesmysl, ale neplatis ruzny pokusy a omyly. Na vsechno jsou normohodiny a je jedno, jestli to mechanik dela pul hodiny, nebo se s tim sere celej den.
-> StepaNoFUN 27.01.25 08:46:38: když se podívám tady po širokém okolí jsou to většinou takový ty servisy který si buď hrajou na velký servis a mají dokonce náhradní vozidlo A nebo to jsou takové ty malé servisy typu pronajatá velká dvougaráž s umaštěným týpkem od oleje a zahulená garáž jakmile on je uzeš dveře.
Všichni tyhle ty objednávají Auto Kelly elit ACI a podobný sračky.
Drtivý většině případů je ten díl který používáj totální šmejd za cenu normálního dílu případně menší šmejd který je dražší než originál.
Taková ženská která přinese auto s tím že je to rozbitý opravte to tak opravdu nemá páru o tom jestli chce díl originální nebo Taiwan....
A pak je to autorizovaný servis který ti originální díl prodá asi třikrát dražší než ho lze sehnat. Plus celkem rozumná hodinovka a záruka.
V podstatě si ani nemáš Jak vybrat no
Všichni tyhle ty objednávají Auto Kelly elit ACI a podobný sračky.
Drtivý většině případů je ten díl který používáj totální šmejd za cenu normálního dílu případně menší šmejd který je dražší než originál.
Taková ženská která přinese auto s tím že je to rozbitý opravte to tak opravdu nemá páru o tom jestli chce díl originální nebo Taiwan....
A pak je to autorizovaný servis který ti originální díl prodá asi třikrát dražší než ho lze sehnat. Plus celkem rozumná hodinovka a záruka.
V podstatě si ani nemáš Jak vybrat no
-> StepaNoFUN 27.01.25 08:46:38: Jo přesně, já většinou ani na výběr nedávám, musím držet záruku a na ty čínský sračky to fakt nechceš. To raději pak řeknu at si ten díl teda koupí a doveze. Naštěstí nedělám takový ty úplný starý vrány kde každej šetří každou korunu, takže těch co chtějí to nejlevnější je absolutní minimum. Někdy je problém že novej díl je nesmyslně drahej nebo nedostupnej a když vím že to je věc co se moc nesere tak to raději doporučím z vrakáče než čínu. Zrovna dneska přijede borec na stahovačku a reprák B8. Reprák stojí nový 800 není co řešit, ale přední stahovačku vidím ko poprvé a nová origo stojí 5500, tak chtěl čínu, rozmluvil jsem mu to a raději sehnal od kluků z testovaček mírně jetou.
-> Tomaso435: servis pouziva ty dily, ktery je zakaznik schopnej a ochotnej zaplatit.
Kdyz jsem delal na servisu, tak jsem daval lidem na vyber. Original, dil znackovej, kterymu verim, nebo cina. A u tech nejlevnejsich sracek z ciny (na kterejch hromada lidi trvala) jsem upozornoval, ze zaruka na dil ano (protoze ze zakona), ale pokud se to posere vinou vadnyho dilu, tak ze praci platej znovu. Stejne na ty cine dost lidi trvalo. Tak se mi treba stalo, ze jsem si spojku na fabii dal po 1000 km znovu. Rozlitnul se novej pritlacak. To jsem jaksi montazi z principu nemohl zkurvit.
Kdyz jsem delal na servisu, tak jsem daval lidem na vyber. Original, dil znackovej, kterymu verim, nebo cina. A u tech nejlevnejsich sracek z ciny (na kterejch hromada lidi trvala) jsem upozornoval, ze zaruka na dil ano (protoze ze zakona), ale pokud se to posere vinou vadnyho dilu, tak ze praci platej znovu. Stejne na ty cine dost lidi trvalo. Tak se mi treba stalo, ze jsem si spojku na fabii dal po 1000 km znovu. Rozlitnul se novej pritlacak. To jsem jaksi montazi z principu nemohl zkurvit.
-> MVM 26.01.25 23:55:41: ještě bych k tomu přidal, takový ten nešvar....
Ti zodpovědní dávají pořád auto do servisu. Akorát servis servisuje neustále z čínských dílů a kvalita práce je na bodu mrazu, takže i nový díl zkurvií.... tudíž to auto tam je de facto pořád dokola s tím samým.
Ti zodpovědní dávají pořád auto do servisu. Akorát servis servisuje neustále z čínských dílů a kvalita práce je na bodu mrazu, takže i nový díl zkurvií.... tudíž to auto tam je de facto pořád dokola s tím samým.
-> saskyn2 26.01.25 22:37:47: O tom neni pochyb s ja taky na jednu stranu souhlasim s tim jak to myslíš. Nicméně jsou auta který stojí pod širákem oreventivni údržba žádná, lidi do toho sednou a jezdí. A jezdí tak dlouho dokud to jde. Tzn. V lepším případě se to auto usmrtí samo a k někomu na dílnu se to dostane zavčas. (Ovšem kvůli EGR např. pochybuju že někdo sundá kola a podíva se na obložení.. Jen příklad)
Ti zodpovědnějši si uvědomí že se technická blíží a auto nechají aspoň u někoho na tu technickou připravit. No a ten zbytek na to sere..A prostě to přijede na STK rovnou z ulice.
Ti zodpovědnějši si uvědomí že se technická blíží a auto nechají aspoň u někoho na tu technickou připravit. No a ten zbytek na to sere..A prostě to přijede na STK rovnou z ulice.
me zakony na zaklade kolektivni viny proste nebavi a neni to jen stk...
mimochodem kamarad delal v roce cca 2002 v behem studii v sydney brigadne pizza drivera, samozrejme bez pojisteni a jednou za volantem usnul, projel plot a napalil to nekomu do baraku. Byl soud, castku uz si nepamatuju, jen vim ze mu nikdo z CR nemusel pomahat (rodice treba). Dostal splatkovej kalendar a splatill to z ty brigady. A to tam byl jen dva roky...
mimochodem kamarad delal v roce cca 2002 v behem studii v sydney brigadne pizza drivera, samozrejme bez pojisteni a jednou za volantem usnul, projel plot a napalil to nekomu do baraku. Byl soud, castku uz si nepamatuju, jen vim ze mu nikdo z CR nemusel pomahat (rodice treba). Dostal splatkovej kalendar a splatill to z ty brigady. A to tam byl jen dva roky...
-> MVM 26.01.25 22:11:16: Není normální s takovým autem vůbec jezdit a hlavně by si ten majitel měl uvědomit že nejvíc ohrožuje v první řadě sebe. Stát tu přeci není proto aby buzeroval všechny protože jeden je debil. A teda když si to takhle hezky zmínil tak asi víš, že s autem co popisuješ není problém tu technickou dostat, jen to není zadarmo. A to je přesně ono co říkám, kdyby stát nevodil lidi za ručičku, (a nejen)tím jím nevyprázdnoval kapsu, pak by z ekonomických důvodů nemuseli jezdit v takový vráně.
-> Tom Troll: Já měl v servise taky válce a taky jsem prošlapnul válec na Rapidovi, praskla mi hadička od předního kola, urvaná ručka x krát (lanovody - resp.zborcený shnily bowden).
Upřímně je mi to celý nějak jedno dokud si svoje auta pohlídám i bez nutnosti stk,protože to řeším nejak průběžně. Spíš mi jde o ten zbytek lidi.
Upřímně je mi to celý nějak jedno dokud si svoje auta pohlídám i bez nutnosti stk,protože to řeším nejak průběžně. Spíš mi jde o ten zbytek lidi.
-> MVM: Já byl jednou svědkem že technik na STK na válcích prošlápnul brzdovou trubku. 

-> saskyn2 26.01.25 21:15:18: Takže je normální když přijede na technickou auto který ma tvrdý třmeny a nebo jednu destičku na plech? Nebo ten zadek třeba nebrzdí vubec?
Na školách smyku jsem zažil že na třech autech odešlo ABS. Jednou při krizovym brzdění praskla brzdová trubka.
Neříkám že se jinde neděje apokalypsa. Ale šroty taky potkávat nechceš. A kdo donutí ty lidi aby ta auta byla aspoň trochu v normě. ?
Jo pokud by se jezdilo jen v 5.letych autech do 100tis km.. tak možná jo ( Ale ani to neni zaruka že soudobý pětiletý sráč bude dostatečně funkční)
Na školách smyku jsem zažil že na třech autech odešlo ABS. Jednou při krizovym brzdění praskla brzdová trubka.
Neříkám že se jinde neděje apokalypsa. Ale šroty taky potkávat nechceš. A kdo donutí ty lidi aby ta auta byla aspoň trochu v normě. ?
Jo pokud by se jezdilo jen v 5.letych autech do 100tis km.. tak možná jo ( Ale ani to neni zaruka že soudobý pětiletý sráč bude dostatečně funkční)
Sita a Borderer mají v tomhle pravdu, je to jen další desátek a kdo ví jak to funguje tak musí souhlasit. Technický stav má na dopravních nehodách naprosto minimální podíl, konec konců v zemích kde žádná stk není se žádná apokalypsa taky nekoná. Monohem lepší by bylo kdyby lidi nebyli tak chudý aby museli udržovat pojízdný vraky, jenže to by se jim ty peníze nesměli z kapes vytahovat zbytečný ptákoviny mezi který mimo jiné patří i ta stk

-> Borderer 26.01.25 18:48:33: no tak to ja radsej budem chodit na stk, a ked ma dakto rozbije tak to poistovna vycaluje (aj ked to tiez neni terno) ako sa roky sudit s nejakou sockou co aj tak nikdy nebude mat ani korunu.
Pro ty, co leta nosí v hlavě otázku, jak panty a omezovače na kupé snášejí opotřebení na dveřích co jsou o půlku těžší jak ty ze sedanu.
Také jsem při té příležitosti zrychtoval zámek, nýbrž z mojí zkušenosti málokdo ocení, když je kupé schopno s mrtvým omezovačem za člověkem zabouchnout dveře a poté je zamknout, a nechat člověka u krajnice s běžícím motorem venku.

Také jsem při té příležitosti zrychtoval zámek, nýbrž z mojí zkušenosti málokdo ocení, když je kupé schopno s mrtvým omezovačem za člověkem zabouchnout dveře a poté je zamknout, a nechat člověka u krajnice s běžícím motorem venku.

-> Borderer: Nemyslim si že by to naše společnost zvládla. Lidi se obecně nechtějí starat o nic. (Teď neřeším lidi jako jsme my tady,nebo kteri maji péči o auto jako zábavu). Prostě mi přijde že se zvětšuje pocet lidi který řeší velkost displeje,dotykový ovládání. Ale ostatní neřeší,nebo resp jim nedochází že by to řešit měli. Znam lidi co neumí otevřít kapotu,lidi co by v životě nevyměnili kolo,lidi co neviděli auto zespoda. (Se obloukem dostavam někam že někteří lidi by vůbec neměli mít řidičák)
-> darklord: Tresty by musely být tak velké, aby to donutilo majitele vozu se o ně starat. Takže ano, nemáš? Vědomě si jezdil s autem, kterému kulak mlátil už půl roku, vyskočil a vzal si auto v protisměru? Tvůj problém, plať do konce života.
-> Tomaso435: Ne, ale za zpuchřelou hadici, která bouchla, ano.
-> Tomaso435: Ne, ale za zpuchřelou hadici, která bouchla, ano.
-> MVM: no ved prave...
Ja mam na STK vlastnj názor protože sám mám automobilní průmyslovku,brácha je technik. Takže k tomu mam blizko.
Nutno ale říct, že lidi obecně na auta serou na údržbu a jezdí dokud to jde. Je mnoho lidí kteří se technickou řídí a údržbu dělají po dvou letech, tzv "vyměním olej před technickou" .. atd.
Tak stejně preventivně se kroutí že to ještě vydrží atd. Nebýt toho, ze jim někdo pohrozí a nebo to vyrazí na měsíc, tak by do toho auta nedali ani kačku a srali by na to tuplovaně. To samý úpravy a jiny zbastlený opravy.
Nutno ale říct, že lidi obecně na auta serou na údržbu a jezdí dokud to jde. Je mnoho lidí kteří se technickou řídí a údržbu dělají po dvou letech, tzv "vyměním olej před technickou" .. atd.
Tak stejně preventivně se kroutí že to ještě vydrží atd. Nebýt toho, ze jim někdo pohrozí a nebo to vyrazí na měsíc, tak by do toho auta nedali ani kačku a srali by na to tuplovaně. To samý úpravy a jiny zbastlený opravy.
-> Borderer 26.01.25 17:59:46: vies mi povedat ako by si platil skodu zo svojho? A kolko ludi by si mohlo dovolit napriklad zaplatit skodu 30-50 mega?
-> Borderer 26.01.25 17:59:46: jako ze by sis šel za výrobce brzdových hadiček co při sešlápnutí vyletí ze zálisu z koncovky, sednout za 2 roky? .....
-> StepaNoFUN: Ale Sita má pravdu. Stk je jen odpustek aby si mohl dva roky jezdit a na závady se vyhazuji zpravidla hejlové z ulice, co tam nikoho neznají. Vraky jezdi dál, ale platíme všichni. Taky by se mi mnohem více líbil model, STK dobrovolná, ale jakmile uděláš průser skrze technický stav vozu, tak hradíš 100 procent škody ze svého a v případě zranění klidně basa.
Já teď našel před STK na obou stranách taky překvápko..takže výměna za hezké zachovalé záložní kusy..
Lehce čára přes časový rozvrh, ale udělat se to musí..co už..
Lehce čára přes časový rozvrh, ale udělat se to musí..co už..
-> StepaNoFUN: ok, ale mluvime o tom proto, ze je i pres zazracnou STK potkavas, coz ja vnimam jako dukaz o nefunkcnosti. Pokud mluvis o stavu po zruseni, tak viz USA, AUS, atd...
-> Sita: Stk to resi velmi jednoduse. Pokud jsou v napravach, nebo ulozeni diry, cepy na odpis, brzdy na sracku, tak to stk vyradi z provozu tim, ze ji proste nedostanes. Koupil sis opicku, musis se o ni starat a mit na banany. To uz mne min serou nadlimitni emise (pokud to fakt neni dymovnice, kde saze sbiras na lopatku a placas si z nich doma brikety), nez auta opravdu v bordelu. To proste na silnici potkavat nechci.
-> palinator: proc do individualni prepravy tahas hromadnu?
u svyho auta vim ze je ok, rucim si za to, nepotrebuju k tomu sikanu od nedouku z stk...
u verejny dopravy si cestujici treba priplati za tenhle servis... to je jins debsta
a pak jsem si nevsiml, ze by existolava zeleznicni nebo letecka policie... tenhle argument ti proste neberu...
u svyho auta vim ze je ok, rucim si za to, nepotrebuju k tomu sikanu od nedouku z stk...
u verejny dopravy si cestujici treba priplati za tenhle servis... to je jins debsta
a pak jsem si nevsiml, ze by existolava zeleznicni nebo letecka policie... tenhle argument ti proste neberu...
-> StepaNoFUN 26.01.25 11:21:25: jasny ale jaka je pravdepodobnost a jak tohle resi stk? Tyhle vraky at resi pcr v provozu, stk je zbytecnost, akorat krasnej monopolni business pro par podnikavcu...
-> Milan 136: tak to je asi jasnej pripad, snad ho brzo zahlidne PCR...
-> Milan 136: tak to je asi jasnej pripad, snad ho brzo zahlidne PCR...
-> Sita:
Můžeme to zavést i na železnici a po úspěšném zkušebním provozu i v letectví. Ušetří to takovejch peněz že to za pár mrtvých stojí...
Můžeme to zavést i na železnici a po úspěšném zkušebním provozu i v letectví. Ušetří to takovejch peněz že to za pár mrtvých stojí...
-> Sita: Az Te nekdo spali protoze to proste prestalo brzdit, nebo tomu upadlo kolo, protoze shnily ulozeni, nebo rameno...
-> Sita 26.01.25 10:40:16: Je to laguna v hrozným stavu. Všechny kapaliny z toho tečou proudem, nesvítí půlka auta, hulí to, shnilý na sračku i na nápravách. Stabilizátoru úplně uhnil, každou chvíli to nejde nastartovat. Jako sorry, ale takovej sráč nemá na silnici co pohledávat.