-> Lukyn742: & -> čert: oukej bude teda varianta číslo 2 :) Takže to znamená upravit šroub, aby pasoval do bloku + upravit do zátku na vodu u bloku, provrtat a udělat do ní trubičku na hadici ..
Jak je to s přisazováním výměníku na blok, má se nechat ta ocelová podložka na které původně seděl filtr a nebo se má vyndat ?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vymenik oleje
J a som akurat dokoncil vymennik z Audi tusim 2.0benzin.. vyvod siel do vyvodu kurenia (kovova trubka, vedena popod sviecky- okolo motora do pumpy) a vstup siel z bloku od 4.valca.. 

-> TechniX: já jsem zvolil variantu 2
-> TechniX: Já bych zvolil variantu č.2 protože 1. varianta by šla pouze s otevřeným topením. 

Mám taktéž výměník z Feldy 1.9D a jak je to s zapojením hadic ? Viděl jsem 2 způsoby buď
- sériově přes tu kovovou trubku jí rozpojit a zapojit to mezi to
nebo
- paralelně a to jedna trubka povede do té kovové a druhý konec z výměníku vede do bloku motoru
Jakou volbu bych z toho měl zvolit ? Jde to na motor 742.136
- sériově přes tu kovovou trubku jí rozpojit a zapojit to mezi to
nebo
- paralelně a to jedna trubka povede do té kovové a druhý konec z výměníku vede do bloku motoru
Jakou volbu bych z toho měl zvolit ? Jde to na motor 742.136
-> vhml: jj to pujde
-> suri: asi na vodni vstup napojim kompresor a ponorim do kyblu vody a uvidim jestli pujdou bublinky
Jestli to udrzi 8atm vzduchu tak to udrzi i 5atm oleje
Jestli to udrzi 8atm vzduchu tak to udrzi i 5atm oleje
-> vhml: netlakuje to nikto , na to jedine vymyslieť prípravok
-> suri: na praveze nasadil výměník a v půlce závodu šla z expanzky pěna, vybublalo to a od tý doby zase nic. Normálně to bublalo ven. Emulzce na žádným víčku není. Tak nevím co to mělo znamenat.
Umí někdo výměník otlakovat?
Umí někdo výměník otlakovat?
-> vhml: jo setkal, na motoru cca 140tis a prasknul tak že 6L oleje se dostalo do chladícího systému.. 3 dny se to dostávalo ven.. a po vyměně a celkovém vyčištění se tam mastnota zas dostala do nádobky od chlad. kapaliny
-> vhml: setkal , nie je to typická závada ale už boli aj deravé , našťastie v miere neškodnej motoru , objavilo sa to pri inej oprave motora
-> vhml: nerozumiem sa velmi do toho tak som sa radsej opytal akoby som mal nieco pokazit 

Setkal se někdo s tím, že by tekl olej do vody výměníkem? Vypouštěl jsem vodu a trošku mastná a montoval jsem nově fungl nový výměník...
-> bigfavo: problem to neni, Je to jen jiný typ
tento vymennik z octavie sa mi dostal pod ruky ale ma tam jednu dierku naviac ako tie co ste tu davali na ukazku,,,,bude v tom nejaky problem ked by som ho namontoval alebo nie ?? 

-> vhml: 028115721 by mel byt z Felicie 1.9D
-> vhml: Ten šroub tu mám, chceš ho?
Dokáže někdo zjistit katalogový číslo toho šroubu? Díky
-> vhml: jasný
-> myschaak AZNP K.Hora: kdyby někdo chtel jen ten vymenik tak na me mysli se sroubem :-)
-> afro100 02.02.12 20:39:53: bingo
-> alpin: mam, taky ako je na foto ...
-> vhml: Jasný. No nevím já na to koukal četl ale spíš bych to u mě vyděl na chladič s termostatem.
-> Toušík: dle zateze motoru. Na slalomy třeba fabii nechladim vubec, pro 10W-60 a kratkou trat to nema vyznam. Leč dám výměník, pro jistotu a lepší ohřívání
-> afro100: olejový
-> alpin: akyy filter ?
-> afro100: nemáš z rendlíka aj filter ?
-> afro100: já mam nějakej větší a má i větší šroub :(
-> Nwkt: Už jsem ho propláchnul benzínem
, snad to bude ok. Doufám, že to jde přes filtr až po průchodu tím výměníkem

Já se jen zeptám zda ten výměník chápu dobře: Je asi nejlepší pro seriové a lehce upravené motory, protože mě prostě rychleji ohřeje olej a pokud by se mi olej při chvilkovém tahu motoru ohřál víc, tak mě ho bude i chladit. Ale pro motory s větším výkonem např od 90k, už bude spíš potřeba chladič? Nebo třeba dát obě ty věci?
-> Nwkt: ja som za tisicku kupil komplet sadu aj so srobom na skodovku... Len ten eshop uz bohuzial neexistuje
-> Nepér: Novej stojí litr, to neni taková pálka
a ja mam vymennik z < >
a pasuje pnp na 105/120 emko blok, 130,fa,fe :D

Jen jsou ty výměníky z dýzlů plný sazí 

-> Čokin 02.02.12 20:38:56: Jop, v koncernu na to neni nasazenej filt, je tam přes redukci
-> Čokin: přesně tak
Tady ty koncernové výměníky by měly být všechny nebo většina stejné... já sám mám výměník z VR6 a je to furt to samo 


-> Jura_Favorit: presne tak ...
je to z motora, kde nebolo dost miesta na filter, tak je tam medzikus, vdaka ktoremu je to otocene o 90° voci bloku ... napr. aj vw golf mkII 1,6 TD to tak ma
je to z motora, kde nebolo dost miesta na filter, tak je tam medzikus, vdaka ktoremu je to otocene o 90° voci bloku ... napr. aj vw golf mkII 1,6 TD to tak ma
-> Jura_Favorit: Takže to jako sundám ten zadek a našroubím to na blok?
-> Čokin: to je nějaký další díl, na kterém je to nasazené..
Všimni si, že na tom šroubu je ještě matice, která to drží pohromadě.

-> myschaak AZNP K.Hora: Ten tvůj je nějaký divný teda aspon ta zadní strana, nemělo by to vypadat takto:
-> BeBe: Bylo by to možné oměřit přesně? Nebo už to nemáš fyzicky v ruce? Kdybych měl přesné parametry udělám výkres a zkusím to poptat co by stála výroba. Vím, že největší problém bude sehnat udané závitníky, jinak to asi není žádný problém.
-> vhml: zatim jen obojí,kdyžtak se ti ozvu
-> myschaak AZNP K.Hora: neprodas jen sroub?
-> suri: zalisované to není. V naftaku je to zasroubovany do toho adapteru pro filtr. Ta trubka ma uvnitr 6hran na imbus aby to šlo šroubovat.
-> vhml: nemá to číslo a asi to je vo fel zalisované
myslite totok ,zavit by mal byt 3/4 " -16 UNF, na tom metri su cm v pravo
Kdo ma ETKU a koukne jaka je dostupnost a cena toho sroubu z naftovy feldy? Třeba se necha koupit origo za par korun.
-> vhml: 3/8 UNF? snad
e: ne to asi ne to je asi málo už nevim ale dá se to dohledat v katalogách olejových filtrů
e: ne to asi ne to je asi málo už nevim ale dá se to dohledat v katalogách olejových filtrů
-> vhml: :D keby vedel, tak uz napisal ..