skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Sedr vs. Lekr
-> Boco: áno, to.
-> minno: čo myslíš, ten nápada dať termopodložku priamo na 5kanál sanie?
-> Boco: Tak, ako ti to vyšlo, by to malo byť Ok a asi by som sa toho nebál.
-> Boco: Osobně bych to asi řešil stejně. Nicméně podložku bych použil originální - 3D tisk bude z nějakého termoplastu, pro toto použití nevhodného. Origo podložka je nějaký termoset - jednak tepelně odolná a jednak tvrdá a nedeformovatelná (měkká podložka a měkká slitina v kombinaci s vyššími teplotami nad výfukovým potrubím byly příčinou deformací a nízké životnosti EDSR/SEDR karburátorů)...
Dnes so zase pozeral na tie príruby... napadlo ma dať priamo tú termoizolačnú podložku na sanie 5kanálu, Síce nebude tesnenie všade v plnej šírke ale tesniť by to mohlo myslím. Navŕtal by som M6 diery priamo do potrubia, jedna diera by mala byť ideáne slepá, tam bude dosť krátky závit. Potrubie bude treba trocha obrúsiť v mieste ako je ten segment na ovládanie plynu alebo dať hrubšie tesnenia (chýba tam tak cca 2mm). Získal by som tým cca 9mm, čo by mohlo stačiť. Nemá to takto niekto spravené? Optimálne by bolo vyrobiť tú termoizolačnú podložku s modifikovaným tvarom a trocha vyššie, napadla ma 3D tlač, ale neviem či existuje materál ktorý by tie teploty zvládol..
-> Bukaj: Presne na toto myslím. Včera som meral výšku SEDR a LEKR a prekvapivo sú prakticky rovnaké, takže rozdiel bude v tých podložkách a prírubách. DDSR by mal byť vyšší cca o 12mm
-> Boco: Asi jedině nějak upravit filtrbox.
110LS/R, které měly karburátor Jikov 32 DDSR, měly jiný filtrbox právě kvůli vyššímu karburátoru. Ale DDSR není oproti EDSR/SEDR vyšší o 30 mm, myslím, že je rozdíl 15, maximálně 20 mm...
110LS/R, které měly karburátor Jikov 32 DDSR, měly jiný filtrbox právě kvůli vyššímu karburátoru. Ale DDSR není oproti EDSR/SEDR vyšší o 30 mm, myslím, že je rozdíl 15, maximálně 20 mm...
U stovky to vzdycky bude problem. Je tam mnohem mene mista nez ve 120
Ahojte
pokusne som zložil zostavu s LEKRom na 5kanál - príruba na sacie je 10mm, celkovo je to celé vyššie o cca 30mm oproti tomu čo mám (SEDR).
Je tu niekto kto má LEKR v 100? Ak áno ako to má zložené a ako to vliezie pod kapotu?
Vedel by sto celé znížiť o cca 3mm ak sa spraví príruba tenšia, ale myslím že to problém aj tak nerieši..
Ešte ma napadá nejako vymyslieť inú (tenšiu) termoizolačnú podložku. Vyhodiť ju úplne je asi blbosť.
Ak máte nejaký nápad sem s ním
pokusne som zložil zostavu s LEKRom na 5kanál - príruba na sacie je 10mm, celkovo je to celé vyššie o cca 30mm oproti tomu čo mám (SEDR).
Je tu niekto kto má LEKR v 100? Ak áno ako to má zložené a ako to vliezie pod kapotu?
Vedel by sto celé znížiť o cca 3mm ak sa spraví príruba tenšia, ale myslím že to problém aj tak nerieši..
Ešte ma napadá nejako vymyslieť inú (tenšiu) termoizolačnú podložku. Vyhodiť ju úplne je asi blbosť.
Ak máte nejaký nápad sem s ním

-> marra_rwd: nějaká překážka v sani před karbcem? Superucpanej filtr? Vysoká hladina paliva?
Kluci, prosím, po čem jít - fávo 136 s LEKRem, svíčky černé, ale motor startuje na brnk, hezký volnoběh, kultura chodu fajn, necuká nic, sytič za tepla zavírá, studený taky ok. Jen prostě netáhne jak má. Předstih ok, vůle ventilů ok, nová AC pumpa, atd. Karbec má vyměněné membránky (dle majitele). Na emisích vše ok. Viděl jsem to jen chvilku, nemohl jsem rozebírat zatím více. Kousek jsem s tím jel. Mně to přijde, jako by to jelo jen na jednu komoru, zároveň je to ale bohatý dle svíček
Díky za postřehy
Díky za postřehy
-> darklord: Ja som mal odrezaný doraz na plynovom pedáli a na karburátore namiesto kolísky páčku zo SEDR (o 180 st. otočenú), pružinu samozrejme upravenú.
Tuším na 1000MB bol plynový pedál vhodnejšie prepákovaný na použitie s LEKR, ale ten asi len tak nezoženieš.
Tuším na 1000MB bol plynový pedál vhodnejšie prepákovaný na použitie s LEKR, ale ten asi len tak nezoženieš.
A este dalsia vec, ale to asi bude len na mojom rozhodnuti, ako vyriesit chod plynu? Kedze favorit ma vacsi polomer na pake. Napada ma bud nadstavit paku na pedale, alebo prerobit paku na karburatore. Tu neskutocne silno predopnutu pruzinu som vyriesil, takze snad sa pedal lamat nebude 

-> minno: presne takto si to predatavujem, snad vika hadice za 2€ budu fungovat.
-> darklord 13.04.25 20:53:21: Dôvod, prečo to tak nezapojiť asi neexistuje. Mal som to tiež tak (ako evo2) a fungovalo to úplne rovnako dobre ako evo1 (kde boli navyše 2 hadice + bočný vývod zo sania).
Existuje dovod preco nezapojit vodu zo sania do sytica a odtial do vodnej pumpy? Snazim sa najst nejake riesenie s co najmensim poctom uprav (nech je co najlepsia moznost vratit nazad SEDR). Od pohladu by na to mohli stacit favoritacke hadice 047129678 a 047129678A
Tak to potom vyzerá na "very same shit" :)
-> Boco: Tiež vika. 12 rokov dozadu kupovaná, ale asi to bude bez zmeny.
Vdaka za foto. Ty si mal tiež podložku od Vika? Alebo nejaku "original" skoda?
-> Boco 26.03.25 21:31:01: Už si nepamätám, ako som to mal ja, ale je možné, že rovnako.
A na sacom potrubí (742.136) to tiež nesedelo ideálne (otvor na sacom som potom dopiloval).
A na sacom potrubí (742.136) to tiež nesedelo ideálne (otvor na sacom som potom dopiloval).
Zdar všetci, zase tu mám "chuťovku"
kúpil som sadu na LEKR od Vika a pozerám že neviem či soudruzi někde udělali chybu alebo to takto má byť? na ľavej strane je kovová podložka pekne zarovnaná s tou izolačnou, ale na pravej je schod jak sviňa (viz žltá šípka, ukazuje na izolačnú podložku), diera v kovovej podložke je výrazne väčšia ako v izolačnej (mimochodom, tá izolačná je možno aj škoda originál?).
Má to takto byť alebo je to zase zmetek made in China?
PS: to ako vyzerá karbec si nevšímajte to je len mustra

kúpil som sadu na LEKR od Vika a pozerám že neviem či soudruzi někde udělali chybu alebo to takto má byť? na ľavej strane je kovová podložka pekne zarovnaná s tou izolačnou, ale na pravej je schod jak sviňa (viz žltá šípka, ukazuje na izolačnú podložku), diera v kovovej podložke je výrazne väčšia ako v izolačnej (mimochodom, tá izolačná je možno aj škoda originál?).
Má to takto byť alebo je to zase zmetek made in China?
PS: to ako vyzerá karbec si nevšímajte to je len mustra
-> Jakub05:
Dobrý zaklínadlo je dobrý zaklínadlo - měl jsem kdysi taky, na firemní dodávku, u který se po roce oloupaly zrcátka a začal stávkovat imobilizér - už si ho po těch letech nepamatuju, ale nebylo tak zdvořilý, tuším něco ve stylu "bestie španělská, prober se"..


-> Jozka: Jo modlení - to jsem kdysi praktikoval při ranním mrazivém startu už tehdy obstarožního Jumpera. Několikaminutové žhavení a pak obalen modrobílým kouřem, chytal válec po válci. A jám mu říkal - Ó velký Jumpere, naskoč!

... dneska ty lidské schopnosti jdou pozorovat třeba při startech zahradní techniky. Já tuhle koupil 2 identické fukary listí jako nefunkční. Jeden prý nešel vůbec (přišel jsem, nacupoval, zapnul sytič a chytnul hned), druhý prý nešel do otáček (tam jsem po startu zase ten sytič vypnul a běžel jak měl) A byly za pěkný peníze
Sousedka na chalupě ke mě pravidelně před sezonou nosí pilu, křoviňák a sekačku, že to nechce chytit...zatáhnu a jede to vždycky.
To už i děti se naučily ty jejich čínský pomstychtivý čtyřkolky a motorky se sytičem nějak startovat, byť pokaždé, když vyrazí, mám krizi, protože vím, že do hodiny je někdo zpátky se závadou a mám zbytek dne co dělat

Sousedka na chalupě ke mě pravidelně před sezonou nosí pilu, křoviňák a sekačku, že to nechce chytit...zatáhnu a jede to vždycky.
To už i děti se naučily ty jejich čínský pomstychtivý čtyřkolky a motorky se sytičem nějak startovat, byť pokaždé, když vyrazí, mám krizi, protože vím, že do hodiny je někdo zpátky se závadou a mám zbytek dne co dělat

-> MVM: Věřím - kámoš měl (u trucovitý hranatý 2-válcový ČZ 250) v tý proceduře i motlitbu..

-> Jozka 17.02.25 20:32:48: Když jsme s klukama jezdili na Jawach 350 výlety a dovolený po ČR a SR, tak každý z nás měl jinou startovací procedůru. Navíc měnící se od studeného motoru, přes vlažný po horký motor. I když ten horký chytnul na drc všem 

-> Jozka: 

-> Robert 106 17.02.25 20:02:43: jo tak to jo, to je pro me porad jeste "pred termostatem"
-> minno: Tvoje "každá škodovka sa štartovala trochu inak" jsem si náramně užil, jedna moje konfigurace se chovala tak, že když jsem před startem šlápl na plyn, mohl jsem si dát na 20 minut odchod - a až pak jít startovat znova.

-> ajok 17.02.25 17:31:29: Ja som kedysi (tak pred 20 rokmi) spísal bratovi návod na celú A4, ako štartovať škodovku
Dokonca by som to ešte aj niekde dohľadal.
To bola katastrofa, ako brat a otec ten sytič nevedeli používať a teda ani štartovať, mal som z toho hrozné nervy... A ani sa to nikdy nenaučili.
Myslím, že ani vtedy to veľa ľudí nevedelo používať, tak ako píše -> MVM 17.02.25 19:41:29: .
Zvlášť preto, že každá škodovka sa štartovala trochu inak a existovalo asi 1000 okolností, čo na to všetko vplývali.
Kto daným konkrétnym autom nejazdil denne a nebol s tým zžitý a neprišiel sám na postupy kedy, ako a čo robiť, nikdy na to neprišiel...
A ignorovali sa aj servisné potreby.
Otec bol schopný aj pri 80°C na budíku na križovatke po dobrzdení vytiahnuť sytič naplno, lebo pri bežných voľnobežných otáčkach sa mu zdalo, že to ide zdochnúť
A tak to hučalo na ohriatom motore v križovatke bežne na 3000 ot./min.
Podobných príkladov mám v pamäti viac.... A potom po 80 tkm vylágrovaný motor.
Favorit, to už bolo zlaté auto.

To bola katastrofa, ako brat a otec ten sytič nevedeli používať a teda ani štartovať, mal som z toho hrozné nervy... A ani sa to nikdy nenaučili.
Myslím, že ani vtedy to veľa ľudí nevedelo používať, tak ako píše -> MVM 17.02.25 19:41:29: .
Zvlášť preto, že každá škodovka sa štartovala trochu inak a existovalo asi 1000 okolností, čo na to všetko vplývali.
Kto daným konkrétnym autom nejazdil denne a nebol s tým zžitý a neprišiel sám na postupy kedy, ako a čo robiť, nikdy na to neprišiel...
A ignorovali sa aj servisné potreby.
Otec bol schopný aj pri 80°C na budíku na križovatke po dobrzdení vytiahnuť sytič naplno, lebo pri bežných voľnobežných otáčkach sa mu zdalo, že to ide zdochnúť


Podobných príkladov mám v pamäti viac.... A potom po 80 tkm vylágrovaný motor.
Favorit, to už bolo zlaté auto.
-> MVM: To máš i na SEDRu hlavní problém proč to v mazu nestatovalo, bylo krom mizerné údržby také hlavně neznalost ovládání. Pokud při vytaženém sytiči někdo startoval se sešlápnutým plynem tak to naředil. Pokud šlapal na plyn jak blbej tak to uchlastal.
Našlapávalo se jen za tuhých mrazů 3 před startem a pokusy na start byly ta 3 - 4 po 3 vteřinách dle stavu baterie myslím třeba při -15°C.
Dělám chytrýho, ale naučil mě to děda před 22 lety a do té doby jsem vždy - no skoro vždy odjel.
EDSR startoval v mazech líp hlavně ten první.
Našlapávalo se jen za tuhých mrazů 3 před startem a pokusy na start byly ta 3 - 4 po 3 vteřinách dle stavu baterie myslím třeba při -15°C.
Dělám chytrýho, ale naučil mě to děda před 22 lety a do té doby jsem vždy - no skoro vždy odjel.
EDSR startoval v mazech líp hlavně ten první.
-> Sita: Nevím jak to myslíš, ale vyhřívání je přeci připojené před termostatem stejně jako topení. Pokud dáš T-čko na vývod z domku termostatu pro topení, tak tudy voda teče přes sání a sytič a vrací se do vodní pumpy bez ohledu na otevření termostatu. Původní zkrat na trubkách od topení zrušíš.
-> ajok: Ale to máš i s tím Lekrem ve Favoritovi. Který "řidič" lépe řečeno vycvičený ovladač ví, že Favorita s karbecem aktivuješ tu tady omílanou přívěru(lidově sytič) - prošlapnutím plynovýho pedálu a potom startovat,bez plynu?
Lidi po vzoru americkýho filmu šlapou na plyn ja bubenik na šlapák.
A ono to nějak přece chytne.. A nebo ten plyn nesešlápnou a nechce jim to chytit..
Jen blbý spouštění motoru..
Nebo u Tdi .. kontrolka žhaveni.. je sice symbol žhaveni,ale významem určuje okamžik kdy je možný začít startovat,byť žhaveni probíhá dál..
A takových detailů je vic..
Převodovka,"automat& quot;... lidi nepoužívaji ruční brzdu pri parkování a jebnou tam jen péčko... serou na to..
Lidi po vzoru americkýho filmu šlapou na plyn ja bubenik na šlapák.
A ono to nějak přece chytne.. A nebo ten plyn nesešlápnou a nechce jim to chytit..
Jen blbý spouštění motoru..
Nebo u Tdi .. kontrolka žhaveni.. je sice symbol žhaveni,ale významem určuje okamžik kdy je možný začít startovat,byť žhaveni probíhá dál..
A takových detailů je vic..
Převodovka,"automat& quot;... lidi nepoužívaji ruční brzdu pri parkování a jebnou tam jen péčko... serou na to..
-> MVM 17.02.25 18:34:03: vidis, to jsi me dostal, ja vubec nevim, jestli to v tom navodu je, probehl jsem si ho, vim ze tam je popsane EBV a pak me zajimaly provozni kapaliny a ulpelo mi v hlave, ze se maji pravidelne delat dutiny a nikdy nedopustit, aby na karoserii ulpela voda, ktera pak zmrzne :) a dobre tam je, ze doporucuji na zimu mit lepsi svicky, nez na leto
a driv mel zigul v navodu, jak vyuzivat - motat rezervu, aby jsi sjel 5 kol a byvaly kolega to pak aplikoval i na felicii :)
Ale jak rikas, lidi dnes jsou, zvlaste u auta, schopni ignorovat kde co... zavadu brzd nebo se rozsviti mazani a rekne tyden budu jeste jezdit a dam to do servisu a ono mu to dojede velmi rychle, na Gumbalkanu byl clovek, kterej prorazil u feldy vanu a pokracoval... asi 500m :)

Ale jak rikas, lidi dnes jsou, zvlaste u auta, schopni ignorovat kde co... zavadu brzd nebo se rozsviti mazani a rekne tyden budu jeste jezdit a dam to do servisu a ono mu to dojede velmi rychle, na Gumbalkanu byl clovek, kterej prorazil u feldy vanu a pokracoval... asi 500m :)
-> Milan 136 17.02.25 09:30:27: Už se díky tomu ani moc nebojím, že mi někdo odebere embéčko na projížďku..
-> MVM: Návod se přece čte až nad doutnajícími troskami..

-> MVM: Návod se přece čte až nad doutnajícími troskami..

-> ajok 17.02.25 17:31:29: Každej výrobek od Durexu počínaje a jadernou elektrárnu konče má nějakej návod k obsluze. Tzn. Že je každy dneska mistr světa a směje se někomu že vůbec navod k obsluze čte je věc druhá. Prostě k automatické pračce si to lidi třeba prečtou, ale auto berou jako samozřejmost. A pak se mě chodí ptat vo je to za kontrolku. (Ku*va to ani ja kolikrát nevim a musim se do ty uživatelský příručky podivat.)
-> Milan 136 17.02.25 09:30:27: az tolik asi ne, ale velke procento to dnes uz bude... kdysi jsem zapnul televizi a tam bezela vymena manzelek a ta vymenena nedokazala nastartovat nejakou 120ku
Ale sytic je jeste primitivni, ja se na lada sraze snazil vysvetlit cloveku, ktery si koupil fungl novou 5dv. nivu, na co tam jsou ty dve paky, jak funguji a jak je pouzivat... jako asi po hodine jsem to vzdal :) a pochopil jsem, ze mu ten v salonu pry rekl, kdyz potrebujes dojet na chalupu, tak zastav a prerad tu velkou dozadu a na tu malou radeji nechmatej... a pak znamej koupil nivu od policie a rovnou menil pridavnou prevodovku, protoze nekdo tu uzaverku zaradil a jezdili s tim tak dlouho, dokud to jezdilo :)

Ale sytic je jeste primitivni, ja se na lada sraze snazil vysvetlit cloveku, ktery si koupil fungl novou 5dv. nivu, na co tam jsou ty dve paky, jak funguji a jak je pouzivat... jako asi po hodine jsem to vzdal :) a pochopil jsem, ze mu ten v salonu pry rekl, kdyz potrebujes dojet na chalupu, tak zastav a prerad tu velkou dozadu a na tu malou radeji nechmatej... a pak znamej koupil nivu od policie a rovnou menil pridavnou prevodovku, protoze nekdo tu uzaverku zaradil a jezdili s tim tak dlouho, dokud to jezdilo :)
-> kpt.Budha 17.02.25 09:28:33: To by tak 90 % "řidičů" nedalo.
Zrovna nedávno mi mamka říkala, že jsem jí jako asi tříletej zapínal na 1000MB sytič, když jsme jeli za taťkou do vedlejší vsi
A pak jsem ho vypnul tam, kde ho vypínal taťka.
Zrovna nedávno mi mamka říkala, že jsem jí jako asi tříletej zapínal na 1000MB sytič, když jsme jeli za taťkou do vedlejší vsi

A pak jsem ho vypnul tam, kde ho vypínal taťka.
Úplně mimo téma, ale když jsem to pročítal, tak jsem si představil, jak by se dneska tvářili zákazníci, kdyby si při kupování nového auta museli vyslechnout, jak se pracuje s manuálním sytičem 

-> Robert 106 15.02.25 23:32:52: uz jsem z toho dost vypadl, ale neni to vyhrejvani karbce zapojeny az ZA termostat tak trochu naruseni malyho (primarniho) ohruhu?
-> SO545: Děkuji za nabídku. Teď zrovna nemám co, ale jinak bych se určitě ozval a nějak se revanšoval.
-> ajok 16.02.25 21:15:16: Lekr má výhodu v tom, že ten sytičový systém sa dá krásne vyladiť. Bohatosť za studena a aj otáćky. Mne to studené držalo okolo 1000-1200 +posledný stupeň stupňovitej vačky som zbrúsil a tak sa to celé vyplo už pri cca 60st. vody na budíku. V origu to drží zbytočne dlho zvýšené otáčky voľnobehu až do cca 80 st.
me teda prijde, ze s lekrem to zbytecne bezi studene moc rychle, vstrikovana auta studena bezi tak 1100/min, rapida nastartuju na sytic a okamzite to davam dolu, otacky pres 1500 nikdy nenechavam, vim nekdo to nechava, aby se to rechle zahralo, ale neprijde mi to moc prospesne k tomu studenymu motoru...

-> Boco: No jo vlastně ty máš takovou specialitu. Já nikoho na vření hliníku nemám, tak to dělám vše na koleni. T-čko mám na té hadici k topení až za hlavou, aby byly všechny spoje přístupné z pravé strany.
Máma měla na favoritu, co jí za asi za dva měsíce ukradli, takový šikovný mechanismus, který měl páku z jedné strany mechanismu rohatky a fungovalo to tak ,že se tím dal jen bimetal přimáčknout jako, že je víc ohřátý. Sytič se tím dal jen přivřít. Vyvedené to bylo pod naklápěním světel a celé to působilo dost profesionálně. Byla tam i nějaká pružina byt se to nervalo na krev. Po koupi jsem si myslel, že to je ruční sytič a že to nefunguje, než jsem se podíval pod kapotu. Bylo to docela šikovný, ale málokdy jsme to reálně používali.
Většinou to fungovalo dobře.
Na 105 mi tehdy, když jsem tam dal Fávo bez vody, nabízeli mechanický sytič což bylo takový pozinkovaný táhlo co sprostě ovládalo přívěru a k tomu návod jak sundat původní automat.
Hlavně to, ale bylo por mě jako pro mlýčáka moc drahý, Takže jsem vyraboval ten domek s bimetalem a na tu páčku připojil táhlo sytiče. Sice to fungovalo obráceně - páčka dolů zapnutý sytič, ale vzhledem k tomu, že jsem věděl jako to na Lekru funguje to bylo dobrý řešení. Dát páčku dolů, sešlápnout plyn a pak nastartovat a postupně páčku zvedat.
Máma měla na favoritu, co jí za asi za dva měsíce ukradli, takový šikovný mechanismus, který měl páku z jedné strany mechanismu rohatky a fungovalo to tak ,že se tím dal jen bimetal přimáčknout jako, že je víc ohřátý. Sytič se tím dal jen přivřít. Vyvedené to bylo pod naklápěním světel a celé to působilo dost profesionálně. Byla tam i nějaká pružina byt se to nervalo na krev. Po koupi jsem si myslel, že to je ruční sytič a že to nefunguje, než jsem se podíval pod kapotu. Bylo to docela šikovný, ale málokdy jsme to reálně používali.
Většinou to fungovalo dobře.
Na 105 mi tehdy, když jsem tam dal Fávo bez vody, nabízeli mechanický sytič což bylo takový pozinkovaný táhlo co sprostě ovládalo přívěru a k tomu návod jak sundat původní automat.
Hlavně to, ale bylo por mě jako pro mlýčáka moc drahý, Takže jsem vyraboval ten domek s bimetalem a na tu páčku připojil táhlo sytiče. Sice to fungovalo obráceně - páčka dolů zapnutý sytič, ale vzhledem k tomu, že jsem věděl jako to na Lekru funguje to bylo dobrý řešení. Dát páčku dolů, sešlápnout plyn a pak nastartovat a postupně páčku zvedat.
-> MVM 16.02.25 17:01:43: ano ak si pedant a dbas kde co mas nastavene mozno.
Ale ak vsetko funguje tak po pridani to aj tak tu klapku otvorilo a ides bez sytica a ked pustis plyn na studenom motore tak to pekne podrzi a nezdochne. Ten karbec je tak zlozity tusim presne kvoli tomu.
Ja som si ho osahal az nedabno ked som si kupil favorita.
Karbec od Bukaja mam v policke, Velmi rychle a aj celkom lacno som spojazdnil ten povodny....a len pre jeho nepochopenie a nevedomost opravy som kupil velmi pekne povodne auto za par E.
Ale ak vsetko funguje tak po pridani to aj tak tu klapku otvorilo a ides bez sytica a ked pustis plyn na studenom motore tak to pekne podrzi a nezdochne. Ten karbec je tak zlozity tusim presne kvoli tomu.
Ja som si ho osahal az nedabno ked som si kupil favorita.
Karbec od Bukaja mam v policke, Velmi rychle a aj celkom lacno som spojazdnil ten povodny....a len pre jeho nepochopenie a nevedomost opravy som kupil velmi pekne povodne auto za par E.
-> SO545: Na krátký jízdy to mělo výhodu že jsem za kilometr od baráku jel bez "sytiče". Dřív to odblokovalo stupňovou vačku a mělo to hned ten nejnižší volnobězný otáčky. PRO běžného uživatele bylo tohle řešení přídavného systému spouštění a ohřevu naprosto v pohodě.
Jen říkám, že to umí fungovat i manuálně. Tzn za mě radši budu při zástavbě do zadomotoru řešit radsi jeden bowden než hadice s vodou..
Ale ten nazor je jen muj
Jen říkám, že to umí fungovat i manuálně. Tzn za mě radši budu při zástavbě do zadomotoru řešit radsi jeden bowden než hadice s vodou..
Ale ten nazor je jen muj
-> MVM 16.02.25 14:11:41: ak je vsetko v poriadku a podtlak funguje....tak ta prestavba nieje vobec nutna skor naopak. Ale kto mal zvyk zo starych aut ...mal asi lepsi pocit.