Sedr vs. Lekr

prohledat
599 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 11.06.2014 do 06.08.2025, založil/a BooCheer
řadit dle data
17:11:12
06.08.2025
darklord
-> minno: minimalne raz za rok absolvovat vymenu osadenia pred a po emisnej...47
16:54:21
06.08.2025
minno
-> darklord: Ako chceš, ale tmelu by som sa rozhodne nebál a je to istota. A demontáž to nijako nesťažuje, ak ide o to.

A LEKR nie je SEDR, že by ho trebalo sezónne demontovať a repasovať3
15:12:41
06.08.2025
darklord
-> Tomaso435: tu cinsku nemam ako prichytit k saniu.

-> minno: tmel tam fakt davat nechcem, a pod tym plechom som nechal tesnenie co bolo v sade, asi to tiez prehodim za sedrove. Pockam zajtra na papier a snad to bude ok
14:28:51
06.08.2025
minno
Tesnenia vystrihnuté z modrého "výkresu" a prilepené tmelom. 12 rokov stará fotka.
zvětšit Sedr vs. Lekr - obrázek od minno vložen 06.08.2025 14:28:51
14:25:56
06.08.2025
minno
-> darklord 05.08.25 20:24:29: Netreba vymýšľať nič špeciálne. Plastovú podložku očisti (ak máš podozrenie na jej krivosť, tak zabrúsiť na rovnej ploche). A tesnenia si vystrihni z obyčajného výkresu, alebo z tvrdého obalového papieru školského zošita (čo je vlastne tiež výkres) a prilep to na tmel (Dirko) a 100% to bude OK.

Mal som tiež túto čínsku sadu a za celú dobu s LEKR (11 rokov a asi 130 tkm) som nemal problém s tesnosťou. Za ten čas som karburátor zhadzoval asi 2x (pre iné práce) a zakaždým som ho nazad primontoval rovnakým spôsobom a zakaždým OK.



A tú kovovú podložku (medzikus) som mal k saciemu potrubiu primontovanú (a tiež prilepenú tmelom) za použitia papierového "SEDR" tesnenia.
zvětšit Sedr vs. Lekr - obrázek od minno vložen 06.08.2025 14:25:56
upraveno 1x, naposled 06.08.2025 14:27:08
14:12:44
06.08.2025
Tomaso435
-> Bukaj 06.08.25 13:57:52: pouze feldy. Favo nikdy. A bylo to i jako nd. K ničemu. Leda to lepit bez těsnícího papíru
14:11:26
06.08.2025
Tomaso435
-> darklord 05.08.25 20:24:29: mám vyzkoušeno i při použití klingeritu že to prostě tím těsněním podsává.

Pokud to máš favorití karburátor kup si za stovku tu gumokovovou čínskou ona sice vypadá že popraská ale 5 let vydrží.

Hlavně nekupuj ten hliníkový nesmysl .
13:59:02
06.08.2025
Bukaj
-> Milan 136 06.08.25 10:21:07: Membránu akcelerační pumpičky? Osvědčená je origo, nebo teď vyrábím z dobového pogumovaného plátna svojí verzi - s druhovýrobou to jde od deseti k pěti...8
13:57:52
06.08.2025
Bukaj
-> Boco: Můžu je nechat u Jarka v brně, nebo kdybys měl cestu do Prahy...

-> darklord 06.08.25 10:18:47: Tato verze podložky pod karburátor byla i originál - myslím, že ji měly poslední karburátorové Favority a pak byla v prodeji jako originál N.D.
10:21:07
06.08.2025
Milan 136
-> Bukaj: Mám na Tebe dotaz. Máš nějakou odzkoušenou membránu do SEDRu? Případně tip, kde pořídit?
upraveno 1x, naposled 06.08.2025 10:25:54
10:18:47
06.08.2025
darklord
-> Bukaj: co znamena origo tesneni? Original pokial viem bola taka gumokovova podlozka bez tesneni... Ja by som to rad mal cimskor, preto chcem dneska objednat papiere aby som zajtra mohol skusat.
09:42:45
06.08.2025
Boco
-> Bukaj: ja mam o tie tesnenia záujem, mám tú istú sadu ako darklord. Ešte som síce karbec nenahodil, ale to tesnenie je presne ako popisuje on, nalepené z oboch strán nejakým lepidlom možno silikónom celé je to zapatlane, tesnenie veľmi tenké, už na pohľad neverím že to bude tesnit.



Inak ta podložka v sade mi príde ako originál, má aj obj číslo na sebe
upraveno 1x, naposled 06.08.2025 09:45:38
08:32:59
06.08.2025
Bukaj
-> darklord: Kdybys nechtěl laborovat, tak mám origo těsnění. Případně můžu teď koncem týdne nechat u někoho v Brně...
08:21:55
06.08.2025
darklord
-> Bukaj: to by si musel vidiet. Papier tam bol daky 0.00nic z oboch stran uz nalepeny. Objednam dva nejake 0.8 a skusim to vytvorit po svojom.
07:22:35
06.08.2025
Bukaj
-> darklord: Nevím, co se dá zkazit na těsnění. Nebude spíš křivá ta "plastová" podložka? Zkusil bych ji z obou stran zabrousit na tušírovací desce (nějaké rovné ploše)... 4
20:24:29
05.08.2025
darklord
Tak som dneska konecne poskladal do stavu vrci. Kym to bezi na sytic tak ide pekne, ale akonahle ide sytic dolu tak auto nedrzi rozumny volnobeh. Postupne som zistil ze to brutalne prisava okolo plastovej podlozky, ktora na sebe sice mala nalepene nejake naznaky tesniaceho papiera, ale zjavne to sudruhovia v cinsku odflakli. Takze, moj plan je kupit obyc tesniaci papier (aky? filtreaoleje.sk/produkty/ tesniaci-papier ) a vystrihat si vlastne tesnenia. Je nejaky lepsi napad? Mam tuto sadu
zvětšit Sedr vs. Lekr - obrázek od darklord vložen 05.08.2025 20:24:29
upraveno 1x, naposled 05.08.2025 20:34:55
20:46:58
30.07.2025
Robert 106
-> Bukaj: Do přepadu jsem měl zavedenou zpátečku při zástavbě MPI a bylo to neštěstí. 1. ta hadice není zcela šikmo v plné délce, takže se nad nápravou utvořil "sifon" , který úspěšně zabraňoval natankování plné nádrže na jeden pokus. 2. Hadice byť benzínu odolná PVC se povážlivě zbarvovala 3. mi fakt vadilo, že benzín se čeří a i když se páry v nádrži nasytí, tak představa jak to stříká v poloprázdné nádrži mi vadila. Chtěl jsem vyndat hrdlo a shora instalovat a zaletovat měděnou trubku, která by vedla pokud možno až do nádrže. Nakonec jsem na to rezignoval a jako zpátečku použil původní přívod a na úplné opačnou stranu nainstaloval do propojovací hadice nádrže T-čko s 10kou odbočkou a hadicí. Funguje to dobře a odvzdušňuje se to taky v pohodě,

Propojovací hadici jsem ještě prověsil dolů a bubliny vzhledem k průměru nestrhává proud a jdou nahoru do pravé části nádrže (asi)
08:47:30
30.07.2025
minno
Istý čas (2-3 roky? á cca 30-40 tkm?) som mal prepad "dočasne" pichnutý do vývodu na odvzdušovaciu hadičku a hadičku nechal na prasáka voľne odpojenú a áno, vtedy bývalo víčko trochu ošpliechané benzínom, ale nebol s tým jediný problém, na veku hrdla je tesnenie.



Po skultúrnení a namontovaní náustku o tých 5-7 cm nižšie už bolo veko vždy suché a fungovalo to takto ďalších 9 rokov a asi aj funguje dodnes (v tejto polohe to už je dostatočne ďaleko od konca hrdla a hrdlo má zároveň sklon dodola).



Poloha vývodu bola volená hlavne z dôvodu bezpečného vŕtania, aby sa do hrdla dala natlačiť handra. Kvôli plnej nádrži až po hrdlo je tiež dôvod.



Navyše, dá sa takto jednoducho otestovať funkčnosť pumpy, dáš dole veko a vidíš, či benzín tečie1
zvětšit Sedr vs. Lekr - obrázek od minno vložen 30.07.2025 08:47:30
upraveno 1x, naposled 30.07.2025 08:52:26
07:03:40
30.07.2025
Bukaj
Osobně bych vratku řešil tak, jak to měl Minno, případně bych řízl pod obloukem tu trubku pro odvzdušnění při tankování a dal tam redukované Tčko.

Pokud bych zachovával původní čerpadlo Jikov MF/OD (či starší verze), tak bych se n vratku kliodně vykašlal - jehlový ventil je v LEKRu řešený lépe, než v SEDR/EDSR a tlak mechanického čerpadla v pohodě udrží.
23:09:09
29.07.2025
darklord
-> Robert 106: realne ked nad tym uvazujem, plnu tankujem na zaciatku jazdy. Cize stav plna nadrz trva naozaj kratko. Zato stav tecie benzin z prepadu je nonstop pri prevadzke... Pojdem cestou bez prepadu, pokial to nebude hnevat, tak to tak ostane. Aspon mozem z karbeca vyhodit cely ten plastovy bazmek a este aj jeho drziak. Navyse by pripadna hadica bola v priestorovom konflikte s hadicou vyhrevu sania, takze za mna len plusy.
22:31:53
29.07.2025
Robert 106
-> darklord: Jasně, ale zase to při natankování plné nebudeš mít pod hladinou benzínu a taky nevěřím, že by minno měl na autě něco co by 100% nefungovalo.
20:49:29
29.07.2025
darklord
-> Robert 106: tak umiestnenie tej pripojky od minna je fakt asi tak pol metra vyssie ako by som to dal ja, presne z tohoto dovodu
20:39:45
29.07.2025
Robert 106
-> minno: Takhle nějak jsem ještě s mokrým řidičákem navrtal hrdlo hadrovou metodou jak popisuješ. nestříkal Ti benzín na víčko ? Já jsem s tím měl problém a to jsem měl normální AC pumpu a když jsem tankoval tak mi z víčka tekl benzín. Dával jsem tam hadičku otočenou dolů, ale možná jsem byl výš.
17:16:30
29.07.2025
Boco
A už niekto vymyslel ako to spraviť na 100vku?
09:16:30
29.07.2025
minno
-> darklord: Opatrnosť musí byť, ale netreba to preháňať. Vŕtaš z vonka hrdla, tam nie sú benzínové výpary. Špony v nádrži? Si dám do hrdla handru, vŕtam postupne a opatrne, všetko padá vonku a ak náhodou bodka šponky spadne do hrdla (zachytí handra) a vytiahnem to magnetom na teleskope.
08:19:07
29.07.2025
MOLSO
-> darklord: je to ziarovo zinkovane tak s tym zvaranim to neni najlepsi napad 40
20:00:35
28.07.2025
darklord
-> minno: tak minimalne riziko poziaru pri vrtani, spony v nadrzi, atd... Keby som mal vyberat hrdlo, tak to tam rovno navarim matku, ale viem aky je to opruz s tym manipulovat.
18:03:19
28.07.2025
minno
-> darklord: Pri obyč. AC pumpe to bude asi jedno. Ja som mal Facetku a tam je prepad značné +.

e: a problém plynúci z vŕtania, rezania závitu, utesnenia a odklepania, by si mal snáď asi len ty, ako ťa tak sledujem33
upraveno 1x, naposled 28.07.2025 18:04:48
16:40:47
28.07.2025
darklord
-> minno: tak ja by som chcel co najmenej uprav, a pokial to funguje aj bez toho tak je o kurvitko menej. Aj tak mam packovu pumpu ktora ma snad mensi tlak ako favo. Neviem si predstavit co by malo vadit, zato zoznam problemov plynuci z vrtania do hrdla, zavitom, utesnenim, odklepanim, atd.. je snad nekonecny 40
16:02:45
28.07.2025
minno
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ale dostatočný na závit, aký som potreboval :)
16:00:54
28.07.2025
Matthes, záškodník z TechWebu
-> minno: Já si tam nalisoval matici. Hrdlo nemá moc tlustý plech...
15:45:36
28.07.2025
RoboSK
-> darklord: ja som jazdil lekr bez odbublinkovaca, z ac pumpy rovno do plavakovky a pohoda normalne to fungovalo
15:07:01
28.07.2025
minno
15:06:32
28.07.2025
minno
-> darklord: Prepad určite daj. Ja som mal urobený vývod do hrdla. Navŕtaná dierka, narezaný závit a osadený náustok.
zvětšit Sedr vs. Lekr - obrázek od minno vložen 28.07.2025 15:06:32
14:58:19
28.07.2025
darklord
Ako najlepsie vyriesit prepad z odbublinkovaca do nadrze? Alebo vysrat na neho a dat napriamo z acpumpy do karbeca?
08:42:45
11.05.2025
minno
-> Boco: áno, to.
22:44:43
10.05.2025
Boco
-> minno: čo myslíš, ten nápada dať termopodložku priamo na 5kanál sanie?
19:49:04
10.05.2025
minno
-> Boco: Tak, ako ti to vyšlo, by to malo byť Ok a asi by som sa toho nebál.
07:15:54
10.05.2025
Bukaj
-> Boco: Osobně bych to asi řešil stejně. Nicméně podložku bych použil originální - 3D tisk bude z nějakého termoplastu, pro toto použití nevhodného. Origo podložka je nějaký termoset - jednak tepelně odolná a jednak tvrdá a nedeformovatelná (měkká podložka a měkká slitina v kombinaci s vyššími teplotami nad výfukovým potrubím byly příčinou deformací a nízké životnosti EDSR/SEDR karburátorů)...
23:02:30
09.05.2025
Boco
23:02:09
09.05.2025
Boco
23:00:30
09.05.2025
Boco
Dnes so zase pozeral na tie príruby... napadlo ma dať priamo tú termoizolačnú podložku na sanie 5kanálu, Síce nebude tesnenie všade v plnej šírke ale tesniť by to mohlo myslím. Navŕtal by som M6 diery priamo do potrubia, jedna diera by mala byť ideáne slepá, tam bude dosť krátky závit. Potrubie bude treba trocha obrúsiť v mieste ako je ten segment na ovládanie plynu alebo dať hrubšie tesnenia (chýba tam tak cca 2mm). Získal by som tým cca 9mm, čo by mohlo stačiť. Nemá to takto niekto spravené? Optimálne by bolo vyrobiť tú termoizolačnú podložku s modifikovaným tvarom a trocha vyššie, napadla ma 3D tlač, ale neviem či existuje materál ktorý by tie teploty zvládol..
09:20:00
09.05.2025
Boco
-> Bukaj: Presne na toto myslím. Včera som meral výšku SEDR a LEKR a prekvapivo sú prakticky rovnaké, takže rozdiel bude v tých podložkách a prírubách. DDSR by mal byť vyšší cca o 12mm
06:55:19
09.05.2025
Bukaj
-> Boco: Asi jedině nějak upravit filtrbox.

110LS/R, které měly karburátor Jikov 32 DDSR, měly jiný filtrbox právě kvůli vyššímu karburátoru. Ale DDSR není oproti EDSR/SEDR vyšší o 30 mm, myslím, že je rozdíl 15, maximálně 20 mm...
19:14:35
08.05.2025
vhml
U stovky to vzdycky bude problem. Je tam mnohem mene mista nez ve 120
14:02:18
08.05.2025
Boco
Ahojte

pokusne som zložil zostavu s LEKRom na 5kanál - príruba na sacie je 10mm, celkovo je to celé vyššie o cca 30mm oproti tomu čo mám (SEDR).

Je tu niekto kto má LEKR v 100? Ak áno ako to má zložené a ako to vliezie pod kapotu?

Vedel by sto celé znížiť o cca 3mm ak sa spraví príruba tenšia, ale myslím že to problém aj tak nerieši..

Ešte ma napadá nejako vymyslieť inú (tenšiu) termoizolačnú podložku. Vyhodiť ju úplne je asi blbosť.

Ak máte nejaký nápad sem s ním 4
zvětšit Sedr vs. Lekr - obrázek od Boco vložen 08.05.2025 14:02:18
upraveno 1x, naposled 08.05.2025 14:30:44
19:45:11
14.04.2025
COL
-> marra_rwd: nějaká překážka v sani před karbcem? Superucpanej filtr? Vysoká hladina paliva?
19:40:46
14.04.2025
marra_rwd
Kluci, prosím, po čem jít - fávo 136 s LEKRem, svíčky černé, ale motor startuje na brnk, hezký volnoběh, kultura chodu fajn, necuká nic, sytič za tepla zavírá, studený taky ok. Jen prostě netáhne jak má. Předstih ok, vůle ventilů ok, nová AC pumpa, atd. Karbec má vyměněné membránky (dle majitele). Na emisích vše ok. Viděl jsem to jen chvilku, nemohl jsem rozebírat zatím více. Kousek jsem s tím jel. Mně to přijde, jako by to jelo jen na jednu komoru, zároveň je to ale bohatý dle svíček

Díky za postřehy
15:52:17
14.04.2025
minno
-> darklord: Ja som mal odrezaný doraz na plynovom pedáli a na karburátore namiesto kolísky páčku zo SEDR (o 180 st. otočenú), pružinu samozrejme upravenú.



Tuším na 1000MB bol plynový pedál vhodnejšie prepákovaný na použitie s LEKR, ale ten asi len tak nezoženieš.
15:04:55
14.04.2025
darklord
A este dalsia vec, ale to asi bude len na mojom rozhodnuti, ako vyriesit chod plynu? Kedze favorit ma vacsi polomer na pake. Napada ma bud nadstavit paku na pedale, alebo prerobit paku na karburatore. Tu neskutocne silno predopnutu pruzinu som vyriesil, takze snad sa pedal lamat nebude 40
Extreme Tyres