
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...
-> palinator 04.05.20 11:31:33: Co myslíš tahací klikou? Jako do strany? To ten Saab ale taky nemá
Právě z těch bezpečnostních důvodů.

-> Jirik_Tuňák1983: Si taky někdy musíš ostříhat nehty a ne je mít 3cm dlouhý 

-> palinator 04.05.20 11:31:33: Přenádherní, v skutku. 

-> dragon_cb_cz:
Jenže 742 neměla tahací kliky.
-> Jirik_Tuňák1983:
Radši budu mít lak probroušenej skrz než toto.
Jenže 742 neměla tahací kliky.
-> Jirik_Tuňák1983:
Radši budu mít lak probroušenej skrz než toto.

-> palinator 04.05.20 11:00:36: Nevomrdáš to nehtama a prstýnkama. Mrkni na většinu aut s klasickým madlem.
-> palinator 04.05.20 11:00:36: Jo takhle. To je prostě daný konstrukcí, stejnej typ klik používá už 900NG - viz tady: -> dragon_cb_cz 03.05.20 10:21:46: . Konkrétní detaily jsou (jak je u Saabu zvykem) zdůvodněný milionem bezpečnostních argumentů, ale z pohledu tý "misky" je to přece skoro to samý jako měla i 742, ne? Nějak mě nikdy nenapadlo nad tím přemýšlet...
-> dragon_cb_cz:
Nevim proč ta klika měla vůbec misku navíc. Jako si to tuzeři dodávali na Fábie.
Nevim proč ta klika měla vůbec misku navíc. Jako si to tuzeři dodávali na Fábie.
Ostatně poface taky, ale už dost radikálnější odstup od některých "samozřejmostí" z minulosti:
-> palinator 04.05.20 08:32:02: Kliky z benzínky? Jako že jsou černý a ne lakovaný? Holt lak byl za příplatek no
Jinak záď měly Saaby vždycky celkem konvenční, spíš příď ne. A tam je předface 9-3SS pořád dost typickej Saab:

-> dragon_cb_cz:
Prostě až na ty pravěký kliky z benzínky to vypadá moc nově a relativně normálně.
Prostě až na ty pravěký kliky z benzínky to vypadá moc nově a relativně normálně.

-> Bukaj 03.05.20 15:35:55: To fakt nevim co s tebou, kdyz ty zadní světla jsou skoro stejný...
-> dragon_cb_cz 03.05.20 11:41:10: Vidím tam návaznost na toto: -> dragon_cb_cz 03.05.20 10:21:46:
ale rozhodně ne na toto: -> dragon_cb_cz 03.05.20 08:28:17:
ale rozhodně ne na toto: -> dragon_cb_cz 03.05.20 08:28:17:

-> Jarda/felda 03.05.20 11:40:18: Spíš nevím, jestli si to vůbec dokázali spočítat. Mám pocit, že tam vládnul trochu přístup ve stylu David29 - ty nahoře jsou blbci a my víme, co je potřeba. Občas to vypadalo, že si inženýři dělali co chtěli. Viz ten nesmyslnej optickej audiosystém u 9-3NG před faceliftem.
-> Bukaj 03.05.20 10:25:37: Zadek 9-3OG (což je vpodstatě to samé, jako 900NG, jen se SPZ posunula mezi světla a nahradila ten panel co tam byl před tím). Pořád tam tu návaznost nevidíš?
-> Bukaj 03.05.20 10:25:37: Kola jsou BBS aftermarket. Ale podívej se na světla 900 a té 9-3 - barevný rozložení i tvarování stejný. Kdyby se mi podařilo najít červenou 900 bez toho reflexního panelu mezi světly, bylo by to vidět ještě víc.
-> Nwkt 03.05.20 10:41:46: Fotka taky udělá svoje
A červená jim obecně sluší hodně.
-> palinator 03.05.20 10:44:52: Jediný odklon od předchozího designu Saabu je v tom, že je to sedan a ne liftback. Jinak tam ta návaznost je naprosto jasná. A Saab neměl s odbytem problém - problém měl s tím, že ty auta byly výrobně strašně drahý, protože museli mít vždycky něco extra....
-> darklord 03.05.20 10:46:28: E46 je docela hezká. Shodou okolností parkuje soused stříbrnou 330Cd vedle mojí stříbrný Aerovky
-> Nwkt 03.05.20 10:41:46: Fotka taky udělá svoje

-> palinator 03.05.20 10:44:52: Jediný odklon od předchozího designu Saabu je v tom, že je to sedan a ne liftback. Jinak tam ta návaznost je naprosto jasná. A Saab neměl s odbytem problém - problém měl s tím, že ty auta byly výrobně strašně drahý, protože museli mít vždycky něco extra....
-> darklord 03.05.20 10:46:28: E46 je docela hezká. Shodou okolností parkuje soused stříbrnou 330Cd vedle mojí stříbrný Aerovky

-> dragon_cb_cz: vypada to na tom malom obrazku ako zadok E46. Az po rozkliknuti clovek vidi omyl, ze ide o dake divne auto



-> Bukaj:
Podle mě to hodně dělá ta barva, že ty světla splývaj a ty čirý části evokujou dojem BMW. A hlavně bych řek, že tenhle design byl takovej pokus o záchranu Saabu, protože třeba to BMW se narozdíl od Saabu i prodávalo.
Podle mě to hodně dělá ta barva, že ty světla splývaj a ty čirý části evokujou dojem BMW. A hlavně bych řek, že tenhle design byl takovej pokus o záchranu Saabu, protože třeba to BMW se narozdíl od Saabu i prodávalo.

-> dragon_cb_cz 03.05.20 08:28:17: To je první Saab co se mi líbí 

-> dragon_cb_cz: Právě, že tam vůbec žádnou spojitost nevidím. A na první pohled (asi kvůli světlům a kolům) to vypadá jak bavor...
-> Jarda: -> Bukaj: To teda nevím na co koukáte, ten zadek je naprosto jasné pokračování předchozích aut - tady třeba 900NG:
-> Bukaj 03.05.20 08:34:17: jo, na malym nahledu si hned rikam bmw
-> dragon_cb_cz: To sice jo, ale nepůsobí to na mne už saabovsky. Spíš mi to připomíná BMW nebo jiný "tuctový" vůz...

-> Bukaj 02.05.20 23:17:15: Přitom v sedanu se jim ta prdel naopak dost povedla podle mě:
-> dragon_cb_cz: Přesně - ta celobílá vertikální zadní světla to degradují na tuningový kcháry kolem roku 2005
A ten Focus - u toho jsem dlouho nemohl uvěřit, že to není nějakej čínskej tjůnynk ty růžově svítící bludičky


A ten Focus - u toho jsem dlouho nemohl uvěřit, že to není nějakej čínskej tjůnynk ty růžově svítící bludičky


-> Bukaj 02.05.20 22:07:09: Auta to jsou hezký, jen ty světla ve stylu Focus Combi moc nemusím. V Praze jich jezdí relativně dost.
-> dragon_cb_cz: Aha, já tyto (pro mne) nehezké kombíky potkávám v Praze a okolí tak obden. Většinou stříbrné a černé, párkrát jsem viděl i červenej, ale snad žádné jiné barvy...
-> dragon_cb_cz 02.05.20 21:31:27: Myslím, že to bude on. Moc jich tu není 

-> Bukaj 02.05.20 21:01:09: Ne, ale je to v ČB, tam je Saab něco jako jednorožec.
-> Milan 136 02.05.20 20:18:07: To je ten co si ho onehdá fotil zezadu? Po face, že jo? Ta modrá metla mu sluší...
-> Milan 136 02.05.20 20:18:07: To je ten co si ho onehdá fotil zezadu? Po face, že jo? Ta modrá metla mu sluší...
-> Milan 136: Co je na tom spešl? To je Vítkovo auto?
-> palinator 01.05.20 11:05:59: Chtěl jsem zavolat tobě. 

-> Jirik_Tuňák1983:
Měl sis radši flusnout na svou koncovku.
Měl sis radši flusnout na svou koncovku.

-> Bukaj 01.05.20 06:38:54: 
-> Jirik_Tuňák1983 01.05.20 02:22:17: Jo jo, prej projet. Na gumy jsi flusat nezkoušel?

-> Jirik_Tuňák1983 01.05.20 02:22:17: Jo jo, prej projet. Na gumy jsi flusat nezkoušel?

-> Jirik_Tuňák1983: Čekal jsem spíš něco ve smyslu, že hadřík ze syntetického materiálu se připekl na výfuk a pak jsi jej hodinu škrábal žiletkou... 

-> dragon_cb_cz 30.04.20 10:25:06: Jsem se byl projet cestou z práce. Že jsou plyny z toho turbobenzínu horký jako prase, to jsem věděl, ale flusl jsem na kus hadru, že otřu koncovku po příjezdu, páč jí musím mít furt čistou a co myslíš, že se stalo? Zasyčelo to a flusík vybublal a vypařil se jako na pánvi.
To jsem úplně nečekal, i když už nějaký ožehlý fousy z doby, kdy jsem to koupil, dobře pamatuji. 


-> Jirik_Tuňák1983 30.04.20 06:36:53: Stojí tam ten barák už skoro sto let, tak snad ještě pár dalších bude 

-> dragon_cb_cz 30.04.20 01:06:40: To teď úplně neklapne, tenhle víkend malujeme u našich na chatě a pak máme výjimečně v práci příští pátek (svátek) a dvě soboty do konce měsíce. 

-> Jirik_Tuňák1983 30.04.20 00:54:20: Naše chalupa. Sbal ženu a malou a přijeďte na prodlouženej víkend. Je to tam trochu partyzánský, ale zase božskej klid 

-> Jirik_Tuňák1983 18.04.20 18:09:28: Vrahu 
My jsme po instalaci nové převodovky, hluk z velké části off, rohlík on

My jsme po instalaci nové převodovky, hluk z velké části off, rohlík on

-> dragon_cb_cz 02.04.20 13:13:36: Počkej, až tam bude pět dozadu a jedna dopředu. 

Špionážní foto z rána, nejspíš už je v autě. Těším se jak malej kluk 

-> Milan 136 01.04.20 20:50:02: Hele musím zjistit kolik z toho je přirážka za "nechce se mi to v tomhle případě dělat". (neptal jsem se tenkrát já). V dílech je hlavní sada (rozvod samotný) za cca trojku, kompletní sada (hlavní rozvod + vyvažovací hřídele) za šestku, v obou případech bez napínáku, ten je asi za 600 Kč. Vše bez daně. Případně originál kity včetně tmelu, těsnění, O-kroužků atd cca za desítku. Takže díly nic strašlivého nejsou - vzhledem k životnosti okolo 250-350 tisíc.
A vím, že si to spousta lidí dělala i doma svépomocně, takže to určitě jde udělat i levněji. Ale pochopil jsem, že když má David dělat motor, tak aby na to dal záruku, tak minimálně ta hlava dolů a nové těsnění musí. Jestli si při tom člověk nechá udělat i ty ventily, kroužky atd - to už je asi na dohodě, ale když už je to dole, smysl to dává.
Jak říkáš, u méně perspektivního kusu to nemá smysl a prostě se jezdí s chrastícím rozvodem a doufá se, že vydrží. Případně se udělá jen nějaký ten menší kit, bez sundání hlavy atd... prostor pro kompromisy asi je.
A vím, že si to spousta lidí dělala i doma svépomocně, takže to určitě jde udělat i levněji. Ale pochopil jsem, že když má David dělat motor, tak aby na to dal záruku, tak minimálně ta hlava dolů a nové těsnění musí. Jestli si při tom člověk nechá udělat i ty ventily, kroužky atd - to už je asi na dohodě, ale když už je to dole, smysl to dává.
Jak říkáš, u méně perspektivního kusu to nemá smysl a prostě se jezdí s chrastícím rozvodem a doufá se, že vydrží. Případně se udělá jen nějaký ten menší kit, bez sundání hlavy atd... prostor pro kompromisy asi je.
-> King 01.04.20 15:19:24: Já jsem jeden čas měl nasocklý MP3 přehávač - byl geniální v tom, že byl na 1 klasickou tužkovou (AA) baterii, kterých vždy pár mám v žebradle do čelovky - a když jsem třeba dělal hydroizolaci jezírka (celej den s hučící Leisterkou), tak abych se z toho zvuku nezbláznil, vzal jsem si z domova sluchadla a šlo to. Ale pak jsem tu MP3 utopil a poté ztratil a stejnou se mi nepodařilo sehnat (aby byla na AA baterku - ani by nemusela být růžová
)...
...naštěstí jsem už celkem dlouho nedělal nějakou větší vodní plochu, takže těch pár hodin se vždy dá nějak přežít

...naštěstí jsem už celkem dlouho nedělal nějakou větší vodní plochu, takže těch pár hodin se vždy dá nějak přežít
