
skoda.virt.cz
odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaký vůz??
-> Sita 07.05.25 12:30:18: jen s F1?
a pritom crash ma lepsi...(fab kdysi 4 hvezdy a citygo pozdeji, prisneji? 5 hvezd) ale tak myslel jsem si to

-> dragon_cb_cz 07.05.25 20:38:35: Nebo Toyota. Třá Auris, Yaris.
-> Jakub05: Nic proti Citigo, ale zkus mrknout i na Suzuki Swift v automatu. Často to byly klasické a těžce blbuvzdorné hydroměniče (akorát 1.5ka benzín v modelech cca 2004-2010 byl robot) a nestojí nějak zásadně moc. Akorát jich v ČR na prodej moc není, ale občas se objeví.
-> Sita: Město prakticky neopouští, taky proto nutnost toho MPi. A upřímně bych nechtěl vidět 25 let staré Punto po jakékoliv kolizi.
-> Sita: nojo, pak lepší jezdit parním válcem...
-> Jakub05 07.05.25 11:04:31: CityGo je super auto do mesta. Pokud se jezdi i mimo, tak protoze to nestoji uplne malo bych zvazil jestli to ma dostatecnou pasivni bezpecnost. Znama si to koupila uplne novy na podnikani, srazila se s F1 a dopadlo to pro ni dost blbe. Ja to osobne vnimam jako slabou stranku toho modelu...
-> Borderer: Měl jsem to jednou půjčený jako náhradní a upalovalo to s tím tříhrnkem obstojně a překvapilo mě, kolik je v tom malinkém autíčku vevnitř místa. I to tak legračně celkově vypadá, ale zase ne tak ulítle jakto dobová trojka od TPCA.
-> Jakub05 07.05.25 09:39:03: Aha, tak to dosť nepríjemné závady. Naše Punto v zásadných veciach našťastie statočne drží (ťuk-ťuk), ale detaily na opravu sa občasne objavujú (ako na každom stroji), naposledy lanko prednej kapoty kaput, termostat. Zvyšné veci len včasná údržba.
-> Jakub05: Ber to naopak. V citigu je motor z Fabie. Pak to zní líp
Taky po litrovým MPi pokukuju, o víkendu budu mít jednu combi pujčenou, tak zjistím aspoň jak to (ne)jede a pak se rozhodnu.

-> Syny: Taky by to možná šlo, ale musel by tam být nepřímý vstřik, což je v té předposlední snad jen ten litrový motor ze Citigo (CHYA a B). A žena prcka ocení, jelikož její odhad vzdálenosti je - jak to bývá - většinou poněkud nepřesný

-> Jakub05: A proc Citigo? Neni lepsi treba nejaka Fabie?
-> Milan 136: Málo, vím. Jde o to, jestli má cenu si to jít aspoň někam zkusit, nebo je to servisní past jako - popis níže.
-> minno: Ani mi nemluv. Po překroužkování, přelíznutí hlavy, výměny ventilových gufer a rozvodů po asi 1000 km začlo téct gufero na klice pod rozvodama, minulý týden začlo haprovat startování (asi oxidace kostřícího bodu na převodovce) a když jsem to vezl do garáže na opravu, tak jsem si všimnul, že pocvakává převodovka na jedničku, asi omleté soukolí a škube spojka. Suma za 2000 km od opravy motoru... Ale třeba časem ještě upustím páru a opravím to, v tomhle jsem jaksi nepoučitelný
Edit - vzpomněl jsem si na Malucha, kterého jsem vlastnil ještě na škole - to auto se za každou opravu pomstilo. Oprava prasklé žárovky - přestaly stírat stěrače. Oprava stěračů - rozlítnul se rozdělovač. Opravil se rozdělovač - Rozžvýkalo to klíňák. Vyměnil se klíňák - urvala se převodovka ze silentů. Daly se silenty, spadla na mě stropnice... a tak pořád dál a dokola. Fiat jako Fiat

Edit - vzpomněl jsem si na Malucha, kterého jsem vlastnil ještě na škole - to auto se za každou opravu pomstilo. Oprava prasklé žárovky - přestaly stírat stěrače. Oprava stěračů - rozlítnul se rozdělovač. Opravil se rozdělovač - Rozžvýkalo to klíňák. Vyměnil se klíňák - urvala se převodovka ze silentů. Daly se silenty, spadla na mě stropnice... a tak pořád dál a dokola. Fiat jako Fiat
-> Jakub05 06.05.25 10:21:56: Čo sa deje s Puntom?
-> Jakub05 06.05.25 13:32:12: Nikdy jsem neřešil problém. Ale kolik toho jezdí...
-> Milan 136: Jasný, že s DSG se to srovnat nedá, spíš jde o to, jestli ta mechatronika nemá nějakou mimořádnou zálibu odcházet. To auto by jezdilo jen po městě, dlouhodobý rychlostní průměr je kolem 20 km/h, žena není zádný střelec a ani po 19 letech řízení (z toho 8 let Š120) mi nepřijde, že by v téhle disciplíně nějak excelovala.
-> Jakub05:
Kup jednokvalt.
Kup jednokvalt.

-> Jakub05 06.05.25 10:21:56: Zkus se s tím svézt a uvidíš. Je to robotizovaný klasický manuál.
Ahoj, máte někdo zkušenosti s automatickou převodovkou v Citigo? Pohár mé trpělivosti s ženy Puntem začíná pomalu přetékat.
-> Jirik_Tuňák1983 22.03.25 00:55:50: 1 hudba a 1 hlas pre všetky socíkovské dokrútky

-> minno 20.03.25 16:00:15: Myslím, že kdybych chtěl vypsat kompletní seznam závad za ty dva roky, co jsem tím vehiklem trpěl, tak mi nestačí celá stránka Virtu...

-> minno 20.03.25 18:58:41: Ta hudba je stejně nejvíc. 

Dobrý bylo, když Bukajovi rupla zadní poloosa (jezdí jak vepř
) a objednal originální díl z Rumunska. Vzadu to auto mělo tuhou nápravu se stálym náhonem. Nová poloosa přišla a to byla kvalita, že jsem to nežral. Jeden tisícihran na konci hřídele byl posunutej úplně na kraj, jak kdyby to byla vačka 


-> Matthes, záškodník z TechWebu 20.03.25 14:28:18: já mám taky tvrdou spojku na Navaře
ale dělat se mi nechce když neklouže 


-> Matthes, záškodník z TechWebu 20.03.25 14:28:18: Áno, hrozné auto. Nechápem, ako sa dá taká hrúza vyrobiť
Ale zas kopec srandy.
My sme to mali na firme 2-3 roky, najazdené do 40 tkm. Nakoniec odišla spojka a auto sa vrátilo leasingovke
Celkové závady: odpadol stierač, odpadlo zrkadlo z dverí, spadlo sklo do dverí, zámok dverí sa vytiahol z dverí spolu s kľúčom, zadné brzdy nebrzdili, prestal fungovať vetrák kúrenia. Celý čas šlo ťažko radiť R (vyžadovalo si to špeciálny grif a ani to nie vždy fungovalo) - raz som ostal stáť krížom cez cestu a nemohol som sa otočiť, lebo nešlo zaradiť spiatočku
A raz nám v zime zamrzla nafta (ale to nebola chyba auta). Občas blblo spínanie 4x4. Geometria vozu od novoty zlá, gumy sa drali nakrivo. Raz v daždi v rýchlosti asi 60 km/h pri snahe predbehnúť vozidlo predo mnou za úplne bezpečných podmienok, som s Daciou chytil taký balans, že som to ledva ukéroval. A na volante sme mali guľu, lebo s tým nešlo normálne točiť

My sme to mali na firme 2-3 roky, najazdené do 40 tkm. Nakoniec odišla spojka a auto sa vrátilo leasingovke

Celkové závady: odpadol stierač, odpadlo zrkadlo z dverí, spadlo sklo do dverí, zámok dverí sa vytiahol z dverí spolu s kľúčom, zadné brzdy nebrzdili, prestal fungovať vetrák kúrenia. Celý čas šlo ťažko radiť R (vyžadovalo si to špeciálny grif a ani to nie vždy fungovalo) - raz som ostal stáť krížom cez cestu a nemohol som sa otočiť, lebo nešlo zaradiť spiatočku


Ja prave tehda jeste na skole casto delal s Bukajem na ty jeho hruze a to bylo strasny. Tam se sralo, co mohlo, vcetne Bukajova levyho kolena. Spojka byla strasne tvrda a rozdil od uplne rozepnuty spojky po uplne sepnutou byly asi 3 milimetry chodu pedalu 

-> Matthes, záškodník z TechWebu 20.03.25 13:39:57: 
Během školy jsem byl na praxi v Renaultu a objevilo se to tam na dílně. Přišlo mi to už tehdy jako nedospělému horší než stodvacítka. Taková matlanina. Co si vzpomínám, tak mě dost pobavil hlavní brzdový válec natočený asi o 15° a tím pádem byla kapalina z jedné strany kus nad max a z druhé kus pod min

Během školy jsem byl na praxi v Renaultu a objevilo se to tam na dílně. Přišlo mi to už tehdy jako nedospělému horší než stodvacítka. Taková matlanina. Co si vzpomínám, tak mě dost pobavil hlavní brzdový válec natočený asi o 15° a tím pádem byla kapalina z jedné strany kus nad max a z druhé kus pod min

-> Matthes, záškodník z TechWebu 20.03.25 13:39:57: Ale jak dlouho to od základní verze vydrželo ve výrobním programu. 

-> minno 20.03.25 12:59:42: Jak tu hruzu vidim, tak se mi jezej chlupy na prdeli. To je strasny.
-> Bukaj: Tak či to bola zrovna 1307, to netuším, ale bola to Dacia DoubleCab 4x4 s nízkou lamino nadstavbou, vyrobená v r. 2003.
Otec u svojej vtedajšej práce jazdil s rovnakou, akurát mala vysokú nadstavbu.
Otec u svojej vtedajšej práce jazdil s rovnakou, akurát mala vysokú nadstavbu.
-> minno 19.03.25 09:14:07: Ty jsi taky měl tu "čest" jezdit s Dacií 1307 double cab?

-> Borderer 18.03.25 07:39:57: Tak ve 130 to má nějakých 2500 RPM.
-> Syny 19.03.25 08:34:32: Zvykneš si
Ono je to dosť o tom, na čo je človek naučený a z čoho presedláva.
Jediný deasel, s ktorým som denne jazdil, bola služobná Dacia pickup pred 20 rokmi s hladkým 1,9D motorom 45 kW/120 Nm a to bolo niečo príšerné
V tých časoch som si pochvaľoval aj bežnú 120L, aké je tu luxusné vozítko

Jediný deasel, s ktorým som denne jazdil, bola služobná Dacia pickup pred 20 rokmi s hladkým 1,9D motorom 45 kW/120 Nm a to bolo niečo príšerné


-> Jarda/felda 18.03.25 21:56:58:
Psal jsem to Bukajovi, tak je to snad k pochopení.
AFN v Toledu klapku nemělo a šlo to znát.
-> ajok 19.03.25 05:24:28:
Jestli tohle čte Alenka...
Jinak podle popisu mám teď skoro stejně "morálně zastaralí vůs", ale musím se ho v jednom punktu zastat - nesmrdí.
Psal jsem to Bukajovi, tak je to snad k pochopení.

AFN v Toledu klapku nemělo a šlo to znát.
-> ajok 19.03.25 05:24:28:
Jestli tohle čte Alenka...

Jinak podle popisu mám teď skoro stejně "morálně zastaralí vůs", ale musím se ho v jednom punktu zastat - nesmrdí.
-> Syny: euforie přestává když jdeš platit a s prodavačkou si už tykas, protože tam jsi ob den
-> minno: Je fakt, ze od doby co mam toho Leona, tak pri tankovani zas rad cejtim vuni benzinu :) A taky je fajn, ze neni omastena pistole
Ale jinak s tim benzinem asi neumim jezdit nebo nevim 


-> Bukaj 18.03.25 22:18:06: -> palinator 18.03.25 21:41:34: Jak říkám - v nafťácích jsem se nikdy nevrtal, nafta mi smrdí-> ajok 19.03.25 05:24:28: -> Bukaj 18.03.25 22:18:06: to jsme na tom s naftou podobnePripájam sa do klubu

-> Bukaj 18.03.25 22:18:06: to jsme na tom s naftou podobne, sice je to PD spolehlivy, ale usporny neni, kolik to melo najeto, ze bylo potreba delat vacky? Davam zas jen castrol edge titanium.
Soused ted koupil stribrnou fabii 1 SDi a zamoruje tim ulici, ma to najeto asi mega, prahy deravy, ruzky blatniku nejsou, pri otevirani patych dveri by se clovek porezal, pry STK jeste pres rok a dal za to 30, 20km trasy pry jezdi za 5, jen bych nechtel byt v jeho kuzi, az bude u Tokozu zas ta pojizdna stanice EM, jsem mu rikal, ze jsem mu mohl nechat modrou mnohem lepsi fab LPG a on ze pry nechce plyn, ze se toho boji a todle pry neboucha :). Jinak ma to nejaky vysoky, jestli jen podvozek pro spatny cesty?
Soused ted koupil stribrnou fabii 1 SDi a zamoruje tim ulici, ma to najeto asi mega, prahy deravy, ruzky blatniku nejsou, pri otevirani patych dveri by se clovek porezal, pry STK jeste pres rok a dal za to 30, 20km trasy pry jezdi za 5, jen bych nechtel byt v jeho kuzi, az bude u Tokozu zas ta pojizdna stanice EM, jsem mu rikal, ze jsem mu mohl nechat modrou mnohem lepsi fab LPG a on ze pry nechce plyn, ze se toho boji a todle pry neboucha :). Jinak ma to nejaky vysoky, jestli jen podvozek pro spatny cesty?
-> palinator 18.03.25 21:41:34: Jak říkám - v nafťácích jsem se nikdy nevrtal, nafta mi smrdí a jediný nafťák, kam jsem koukal pod kapotu, byla vloni kamarádova O1 1,9 TDi, kde jsem z nouze měnil vačku, hydra a rozvody...
...a nekoumal jsem, co je jak ovládané, hlavně aby to odjelo
...a nekoumal jsem, co je jak ovládané, hlavně aby to odjelo

-> palinator 18.03.25 21:41:34: mam 2004 a chcíp klapku už mam
takže o tom "novější" bych možná i pochyboval





-> Bukaj:
Nemůžeš snižovat množství vzduchu nasátého do válce, protože snížené kompresní teplo kvůli nižšímu kompresnímu tlaku by nedokázalo zapálit vstříknutou naftu. Pokud je třeba snížit obsah kyslíku kvůli NOx, řeší se to recirkulací spalin. Klapku novější diesely mají, ale ta slouží ke chcípání (snižuje rázy), a mám tušení že se i používá u EURO6 (nebo aspoň některých) k tvorbě podtlaku od sání, aby spalin od EGRu mohlo téct více. Ale tam by už lanko nedávalo smysl vůbec.
Nemůžeš snižovat množství vzduchu nasátého do válce, protože snížené kompresní teplo kvůli nižšímu kompresnímu tlaku by nedokázalo zapálit vstříknutou naftu. Pokud je třeba snížit obsah kyslíku kvůli NOx, řeší se to recirkulací spalin. Klapku novější diesely mají, ale ta slouží ke chcípání (snižuje rázy), a mám tušení že se i používá u EURO6 (nebo aspoň některých) k tvorbě podtlaku od sání, aby spalin od EGRu mohlo téct více. Ale tam by už lanko nedávalo smysl vůbec.

-> Bukaj 18.03.25 21:05:05: ne, nafta se řídí odjakživa jenom množstvím paliva
vzduchu co si nasaje to má




-> Bukaj: Zážehový motor = Regulace kvantitativní omezíš průtok vzduchu
Vznětový =kvalitativni. Tzn. Nafťák reguluješ množstvím vstřikované dávky,vzduchu si nasaje nebo turbo netlačí vždycky přebytek a maximum možný.
Vznětový =kvalitativni. Tzn. Nafťák reguluješ množstvím vstřikované dávky,vzduchu si nasaje nebo turbo netlačí vždycky přebytek a maximum možný.
-> palinator 18.03.25 19:05:20: Aha, tak to netuším. Žil jsem v domnění, že nafťáky se regulují právě klapkou - přívod vzduchu (a v závislosti na poloze klapky se elektronicky řídí vstřikování paliva)...
Jinak na Volvu (S70 1997) mám klasicky ke klapce lanko (a když jedu na tempomat, tak mi uhybá pedál plynu pod nohou)
. A myslím, že i tátova Octavia 1,8 20V (taky 1997) má taky lanko.
Asi jediný vůz, který pravidelně servisuji a který má elektronický pedál plynu, je Caddyna 1,6 z roku myslím 2011...
Jinak na Volvu (S70 1997) mám klasicky ke klapce lanko (a když jedu na tempomat, tak mi uhybá pedál plynu pod nohou)

Asi jediný vůz, který pravidelně servisuji a který má elektronický pedál plynu, je Caddyna 1,6 z roku myslím 2011...
-> Bukaj:
Tak jak můžeš mluvit o klapce. Diesel výkon přes klapku nereguluje.
A už vůbec nemá smysl řešit nějaký lanko. Poslední auto s čerpadlem na lanko byla Felda, jinak to jde po drátech už od roku 1991.
Tak jak můžeš mluvit o klapce. Diesel výkon přes klapku nereguluje.
A už vůbec nemá smysl řešit nějaký lanko. Poslední auto s čerpadlem na lanko byla Felda, jinak to jde po drátech už od roku 1991.
-> Syny 17.03.25 22:17:57: -> MATTESS 18.03.25 10:57:59: jj, diky, zkusim mu napsat, docela dost se mi to auto zacina libit....
-> Jarda/felda 17.03.25 20:55:33: nj, tak Datsun, dobre ze vyuzije stejny dil na vice autech... u nivy to tak dobre neni, protoze poddimenzovane dily ze zigulaka
Jeste nejaky napady na coupe klasicke koncepce nebo mozna i cabrio, ale roadster ne... sice se mi libi, ale 2 mista jsou malo. Treba challenger se mi libi, ale je to obr a ty automaty, po tom taky zrovna netouzim...
-> Jarda/felda 17.03.25 20:55:33: nj, tak Datsun, dobre ze vyuzije stejny dil na vice autech... u nivy to tak dobre neni, protoze poddimenzovane dily ze zigulaka

Jeste nejaky napady na coupe klasicke koncepce nebo mozna i cabrio, ale roadster ne... sice se mi libi, ale 2 mista jsou malo. Treba challenger se mi libi, ale je to obr a ty automaty, po tom taky zrovna netouzim...
-> palinator: Právě, že jsem si všiml, že se řeší HDI. Ale fakt netuším, jak Frantíci dělají přenos informace od pedálu k motoru - proto jsem se ptal. Pokud je to elektronicky, tak se nelze divit tomu, že nezareaguje hned na pedál, ale že tam může bejt nějakej retadrovanej trpaslík v krabičce...
