skoda.virt.cz
odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Skoda 120 GLS,r.v.1979,92030km,druh
ý majitel (otec,syn).Já jsem třetí.O auto jsem usiloval asi pět let.Původně určeno na export,ale k vůli tomu,že pravá půlka masky byla matná,auto nebylo vyexportováno.Prodáno tedy v ČSSR.Majitel koupil leštěný díl masky a bylo vše v pořádku,tolik příběh,který jsem si vyslechl od syna prvního majitele.Škodovka je v původním stavu s drobnými vylepšeními,které dovolovala tehdejší doba.Samozřejmě má i vady,které se budu snažit odstranit.Koroze předních blatníků,zadních lemů.Jinak je v docela dobré kondici.Můj cíl je GLeSo vrátit do originálního stavu ,tak jak ho tady všichni známe.
15.11.2011 Sehnal jsem přes kamaráda zrcátka.Nožky nejsou úplně perfektní,ale jsem za ně rád.
18.8.2013 Doba je hektická,auto je odstavené a není na něj čas.Je to běh na delší trať,ale myšlenka je stále při životě.
13.10.2013 Začínám odstrojovat a zjišťovat rozsah koroze.
12.12.2013 Nákup dílů včetně zadní hladké kapoty.
1.1.2014 Klempířina je skoro hotova.
8.1.2014 Po klempířské stránce je hotovo. Auto převezeno k lakýrníkovi,ale potom ještě přijdou na řadu nápravy,brzdy.Postup je vím opačný,ale takhle to prostě vyšlo.
20.1.2014 Nalakováno
4.3.2014 Kompletní demontáž agregátu,poštou přišel přední nárazník a vyzvednul jsem nějaké nazinkované díly.
3.5.2014 Mám nazinkované některé díly,dnes jsem zkompletoval přední světla,vše se vleče,opět není moc času.
23.8.2015 Po dlouhé pauze jsem alespoň nastrojil všechny čtvery dveře.
8.11.2023 Tak se snad vrátím k tomuhle projektu a konečně to dodělám. Přední náprava připravena.
15.11.2011 Sehnal jsem přes kamaráda zrcátka.Nožky nejsou úplně perfektní,ale jsem za ně rád.
18.8.2013 Doba je hektická,auto je odstavené a není na něj čas.Je to běh na delší trať,ale myšlenka je stále při životě.
13.10.2013 Začínám odstrojovat a zjišťovat rozsah koroze.
12.12.2013 Nákup dílů včetně zadní hladké kapoty.
1.1.2014 Klempířina je skoro hotova.
8.1.2014 Po klempířské stránce je hotovo. Auto převezeno k lakýrníkovi,ale potom ještě přijdou na řadu nápravy,brzdy.Postup je vím opačný,ale takhle to prostě vyšlo.
20.1.2014 Nalakováno
4.3.2014 Kompletní demontáž agregátu,poštou přišel přední nárazník a vyzvednul jsem nějaké nazinkované díly.
3.5.2014 Mám nazinkované některé díly,dnes jsem zkompletoval přední světla,vše se vleče,opět není moc času.
23.8.2015 Po dlouhé pauze jsem alespoň nastrojil všechny čtvery dveře.
8.11.2023 Tak se snad vrátím k tomuhle projektu a konečně to dodělám. Přední náprava připravena.
GLeSo - komentáře:
-> Humlik: to se máš že už jedeš auto nalakovat
-> oppik: Mám celý zadní úžovkový boky,nový přední blatníky,ještě mi chybí výztuhy a prahy.Ty opravný díly podběhů jsem koukal mají v ACI,nebo OB.Čelo je v pohodě,jedny dveře musím vyměnit,ty mám.Snad nic jinýho nebude potřeba.Ty bys mi mohl něco z toho nabídnout? Sháním zadní hladké víko motoru,za to bych byl rád.
-> Humlik: a máš na tu velkou renovaci všechny díly co budeš k tomu potřebovat
-> oppik: No snad to všechno dobře dopadne,ona si to zaslouží 

-> jena.mack: No myslim,že mám trochu náskok,vezmu tě rád na prohlídku mého království 

Budu muset zají na pokec a spočítat kolik toho vlastně máš asi jsi mě už předběh!

to bude velká renovace
-> jena.mack: Čau,ty sem taky ještě chodíš
na to už je pozdě,už jsem ji začal připravovat na repasi.Věděl jsem dlouho,že na to musí dojít.

Nazdar sousede,¨já bych nejt tebou nic nerozebíral a nechal to tak.
Autentickej stav má svý kouzlo a auto bych si jen užíval. Vim o čem mluvím si vem jak dlouho jsem hrabal erko teď bych už do toho nešel a to mě čeká ještě jedno teda spíš holá kastle než auto :D čus H
Autentickej stav má svý kouzlo a auto bych si jen užíval. Vim o čem mluvím si vem jak dlouho jsem hrabal erko teď bych už do toho nešel a to mě čeká ještě jedno teda spíš holá kastle než auto :D čus H
→ Burák: Musim se u tebe nějak stavit okouknout to.Lak na tvym vypadá pěkně.Já nevim přesně můj odstín,ale 8125 bylo v nabídce až od 8/80.Já to mám prodaný 9/79,ale má to bejt určitě model 79,myslim že mám 8122-jeřabinová červeň.
Barvě ČSN 8125 odpovídá úplně přesně RAL 3002. N na podvozku apod. Tip na retuše podvozku atd Alkytonem je okem neroznatená. 

Koroze je problém až od určitého stádia, do jisté míry se dá v rámci zachování původnosti brzdit. Ale jednou ten čas renovace nastane. Mimochodem, doporučuju zajít na Závodí do drogerky proti Frigeře a koupit polyuretanovou barvu od Multicoloru. Míchaj ji tam dobře a míchaj ji v ČSN!!! Pokud Ti to budou lakovat v boxu a vypálí se, vypadá naprosto přesně jak originál lak. Mužu předvést, nemáš to ke mě daleko 

Právě,přední blatníky K.O,zadní lemy totéž,pod těma lištama na lemech to hlodalo a pán byl koumák,/viz. víko motoru,původně hladké že/,takže do podběhů našrouboval různé přídavné zástěrky,no hrůza,takže jedeme od základu

-> Burák: nj ale na co pěknej lak když ti hnijou blatníky?

Neni to škoda, gyk to mělo pěknej lak, ne?
fantastickej kus 

-> Viliam: zatím vše při starém,není čas 

-> Humlik: Čo je tu nového?
-> Burák: pozůstatek po původním majiteli,zatim to nechávám,nevim co mě čeká pod tou "parádou"