Bery/Rapid Bery/Rapid

komentáře | popis | fotky | Bery | 20.05.23 16:36 | 409x v oblíbených
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.

Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…



- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1

Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu

náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,

-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)

-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě

-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,

za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem

Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs







2006 motor škoda 136 - úprava METALEX

vačka Schwejk

sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky

karburátory Weber DCOM 40

výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič

chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60

Pumpa FACET silver + FACET red top





Motor 2013 - 2014

obsah 1400

vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka







Převodovka - Kalmar motorsport dog kit



2014



Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.

www.facebook.com/BernasRR T





Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)







2015



Rallye Orlické Hory 2015 

Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský



Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.

 V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili  i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.

Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno. 

Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.

Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start. 

První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.

Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.

Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye







Bery/Rapid - komentáře:

06:48:15
29.04.2024
Bery
večer vyklizim zbytky z multivana, návštěva,co tu byla mi pomohla s heverem, Urbi se tu stavil na kafe před odjezdem domů, taková pohoda byla a jdu sundat rapida konečně z podvalu, že to prezuju na kola na stání... no šla kolem žena moje a :\" To UŽ SI ZASE hraješ s tím autem?\" 3 ja se z tebe zblaznim...3 1
17:18:01
28.04.2024
havlik
super105
15:01:46
28.04.2024
StepaNoFUN
-> Bery: ta kapota byla tim, ze se vyklepala ta jedna maticka. To opravime.
14:09:08
28.04.2024
StepaNoFUN
-> Eidy 28.04.24 13:21:35: vyprostovani vozu po vejletu mimo trat kdysi davno. To uz je vlastnost a ne vada.

Jinak svezeni pekny. Kdyz jsme to najizdeli, tak jsem se mistama i bal.

Kazdopadne je znat, ze jsme v tom dlouho nejeli.
upraveno 1x, naposled 28.04.2024 14:10:32
13:21:35
28.04.2024
Eidy
-> Bery: A ty dveře jsou od čeho? Jinak asi pěkný svezení.
12:50:19
28.04.2024
Bery
taky se trochu utrhla ta zadní kapota...jinak asi ok..
12:44:53
28.04.2024
StepaNoFUN
Na prejezdu...
zvětšit Bery/Rapid - obrázek od StepaNoFUN vložen 28.04.2024 12:44:53
12:43:44
28.04.2024
StepaNoFUN
Laminat vydrzel. Praskla jen barva na L prahu.
zvětšit Bery/Rapid - obrázek od StepaNoFUN vložen 28.04.2024 12:43:44
11:36:29
28.04.2024
Bery
tak za mne moc pěkná soutěž. Škoda té poslední rz- 15 km, kde se lámal chleba a na konci už bylo cítit, že přicházíme o brzdy.
Jsme doma, auto funguje moc.motor drzi, nikde ani kapka oleje, nebo fridexi, ve stredu jsme stihlidoladit na brzde- Urbimu diky za dobrou praci
.takze usušit, prezout zkontrolovat a uvidíme co dál. bude třeba trochu laminátu, na RZ 3 jsem to moc pěkně zahodil asi 300m za startem, ale vyskrabali jsme se..
no zážitků moc...chyb spousta, ale v druhé rundě už jsem klukům dokázal trochu sekundovat.
zvětšit Bery/Rapid - obrázek od Bery vložen 28.04.2024 11:36:29
11:19:10
22.04.2024
vhml
11:15:31
22.04.2024
vhml
-> Bery 22.04.24 11:04:30: Rozhodující je vždycky číslo směsi. Od super soft devítek po super hard jedničky.



Ale historicky se to u tý evropský gumy intepretuje jakože je to značený jinak, ale to je nesmysl. Jen je jinej rozsah tvrdostí, který jsou k dispozici. Musíš vycházet z oficiálních katalogů, ne jak si to někdo přepíše do eshopu.
upraveno 2x, naposled 22.04.2024 11:16:34
11:09:17
22.04.2024
Bery
www.zavodniauta.cz/hankoo k-13-195-530r13-z209



viz níže směsi.

i na shoremeter to sedí
11:04:30
22.04.2024
Bery
-> vhml: já myslim, že pleteš značení - super soft se nevyrábí, ale T7 evropa má směs super softu ze Z209 - rejže. tj T7 jsou 9ky

upraveno 1x, naposled 22.04.2024 11:05:34
10:50:37
22.04.2024
vhml
-> Bery 19.04.24 08:23:16: hele ty evropy nejsou značený jinak, já nevím kde se takovej nesmysl kdysi vzal, ale opakuje ho kazdej.



Pouze se evropy nevyrábí v super soft směsi 9 a naopak neevropský Z209 se nedělaj v tvrdý směsi 3
upraveno 1x, naposled 22.04.2024 10:54:11
09:47:31
22.04.2024
Bery
ještě větší nápisnápis, než jsme doufali
zvětšit Bery/Rapid - obrázek od Bery vložen 22.04.2024 09:47:31
09:01:08
19.04.2024
Bery
-> Eidy: za týden, už bude vedro - přes 10 °2 v noci nad nulou...chci tomu věřit:-))))

edit... no za týden...harmonogram je následující - v něděli test - par km kolem komína, uterý odvezu "najížďák" do depa do Králík, středa na brzdu, čtvrtek odjezd...
upraveno 1x, naposled 19.04.2024 09:05:46
08:54:47
19.04.2024
Eidy
-> Bery: Jedete zítra? Možná sis měl objednat hřeby. 1
08:23:16
19.04.2024
Bery
nastrojil jsem čelo, výfuk - mocně to z něj fouká, olej, voda ok,nikde nic nerosí.

přehodil jsem závodní desky a očistil a vyfoukal brzdiče a kotouče - musím ještě našlapat a doladit krok,

zkontroloval jsem tlak v tlumičích a dofoukal

Až v létě budu dělat upgrade garáže, dám si na zeď tabuli abych si věci nerekapituloval tady 5



A musim vyndat sedačku ještě, doladit a ovzdušnit spojku.



Objednal jsem ve spěchu Hankook T7, ale evropy, který jsou značený o třídu jinak. Soft je super soft - krátké RZ a do 15° - podle vývoje počasí se to nakonec jeví jako správná volba. Na dopoledne určitě, kór když v Králíkách sněží 1
upraveno 1x, naposled 19.04.2024 09:01:49
21:33:42
17.04.2024
Bery
to jsou věci. vrčíme.
Extreme Tyres