
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
skoda.virt.cz
... Škoda MB, 105, 120, 130, 135, 136, Rapid, Garde i starší a speciály
Nejbližší srazy a akce
datum | nazev | misto |
---|---|---|
19.09. - 21.09.2025 | 44.Škoda sraz Doksy | ATC Klůček |
19.09. - 21.09.2025 | 19. Jihomoravský sraz | Němčičky |
04.10.2025 | Sraz Garde&Rapid | Poděbrady | Další akce a srazy... |
Nejnovější články
Aktuální galerie
Poslední příspěvky v diskuzích a komentářích
15:16:47
19.09.2025
19.09.2025

Bukaj
[p#4131964] To je zajímavý počin. Ještě by to chtělo omezit i šířku... S těmi 5m bych měl asi problém i s Volvem...

15:14:12
19.09.2025
19.09.2025

Bukaj
[p#4131959] Tak to je snad první věc, co udělám, když sednu do auta, kterým předtím jel někdo jiný - sešteluju sedačku, zrcátka (dneska i volant). Spousta aut už má "paměť" na několik nastavení pro různé řidiče, takže stačí zmáčknout čudl. A i u levných aut už dneska nemusíš stahovat okýnko u spolujezdce a vyklánět se přes středový tunel štelovat zrcátko, ale prostě otočíš čudlíkem na dveřích a zrcátko si nastavíš absolutně bez námahy... Takže tento argument se zamítá.
Šířka plně otevřených dveří stodvacítky je srovnatelná s šířkou dveří dnešních běžných vozů nižší střední třídy, třeba škodovácká Coupé naopak potřebovala mnohem víc prostoru. Takže taky argument mimo. Množství přepravovaných věcí bylo dříve naopak větší, než dnes - když už se někam jelo, tak se zpravidla něco vezlo, ne jen KMB a šup za volant. Bezpečnost - to říkám odjakživa, že auto mám na jezdění a ne na bariérové testy...
...a prostoru v interiéru bylo v tehdejších vozech naopak více, než v moderních (tedy v MB/kile toho prostoru zase tak moc nebylo, ale nic tam nepřekáželo volnému pohybu, na rozdíl od moderních keplů, ve vozech řady 742 nebo Fa/Fel bylo mnohem víc místa uvnitř, než u současných běžných vozů, kde pasažéry z nějakého pro mne nejasného důvodu obklopují ze všech stran hroudy plastu, že se ani otočit nejde a vystoupit z místa řidiče spolujezdcovými dveřmi je úkol hodný akrobata...
Ad Citigo na dovolenou - kolikrát ročně jezdí průměrný člověk na dovolenou? Nestačilo by to Citigo a jednou, dvakrát do roka si na tu dovču auto půjčit? Rozhodně by to vyšlo levněji...
Šířka plně otevřených dveří stodvacítky je srovnatelná s šířkou dveří dnešních běžných vozů nižší střední třídy, třeba škodovácká Coupé naopak potřebovala mnohem víc prostoru. Takže taky argument mimo. Množství přepravovaných věcí bylo dříve naopak větší, než dnes - když už se někam jelo, tak se zpravidla něco vezlo, ne jen KMB a šup za volant. Bezpečnost - to říkám odjakživa, že auto mám na jezdění a ne na bariérové testy...
...a prostoru v interiéru bylo v tehdejších vozech naopak více, než v moderních (tedy v MB/kile toho prostoru zase tak moc nebylo, ale nic tam nepřekáželo volnému pohybu, na rozdíl od moderních keplů, ve vozech řady 742 nebo Fa/Fel bylo mnohem víc místa uvnitř, než u současných běžných vozů, kde pasažéry z nějakého pro mne nejasného důvodu obklopují ze všech stran hroudy plastu, že se ani otočit nejde a vystoupit z místa řidiče spolujezdcovými dveřmi je úkol hodný akrobata...
Ad Citigo na dovolenou - kolikrát ročně jezdí průměrný člověk na dovolenou? Nestačilo by to Citigo a jednou, dvakrát do roka si na tu dovču auto půjčit? Rozhodně by to vyšlo levněji...

14:59:58
19.09.2025
19.09.2025

Bukaj
[p#4131951] Přesně to jsem chtěl napsat 
Stačí pár jízd, aby si člověk na ten rozměr vozu zvykl. Blbý je, když někdo střídá třeba několik aut a není moc technický typ...

Stačí pár jízd, aby si člověk na ten rozměr vozu zvykl. Blbý je, když někdo střídá třeba několik aut a není moc technický typ...
14:58:13
19.09.2025
19.09.2025

Bukaj
[p#4131949] Já to spíš mám opačně - kdykoli přesednu do něčeho širšího, než škodovka, tak krajnice místy vymetám i bez auta v protisměru
Když jsem si před 3 lety pořídil Volvo, tak během prvního měsíce jsem tak zlikvidoval 3 pneu (což se mi u škodovky podařilo jen jednou v životě a to s ní prasím daleko víc. Ty moderní nízké pneumatiky na těžkých vozech prdlačky vydrží - zatímco škodovka jakoby se vznášela nad všemi výmoly, Volvo vždycky hrozná rána a pak pár kilometrů trnu, jestli auto nezačne někam táhnout...

Když jsem si před 3 lety pořídil Volvo, tak během prvního měsíce jsem tak zlikvidoval 3 pneu (což se mi u škodovky podařilo jen jednou v životě a to s ní prasím daleko víc. Ty moderní nízké pneumatiky na těžkých vozech prdlačky vydrží - zatímco škodovka jakoby se vznášela nad všemi výmoly, Volvo vždycky hrozná rána a pak pár kilometrů trnu, jestli auto nezačne někam táhnout...

14:52:04
19.09.2025
19.09.2025

Bukaj
-> 11mAjA11: Já si tak trochu náhodou půjčil od kamaráda Garretta ACE 250 a pořídil jsem si ten samý. Je to dávno překonaný stroj, ale mně bohatě stačí... 
