
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> MOLSO: aj tak je to už jedno keď su vo farbe

-> MOLSO: ono totiž není tryskání jako tryskání, proto se to jeví zmatečně..
www.mmspektrum.com/clanek /zinkove-povlaky-v-lakovna ch.html
www.grewis.cz/povrchova-u prava.php
www.mmspektrum.com/clanek /zinkove-povlaky-v-lakovna ch.html
www.grewis.cz/povrchova-u prava.php
-> colaczech:
a teraz si vyber
kazdopadne tie moje pružiny boli pekné otryskané, povedal by som, že len zdrsnené. žiadne krátery ani "erodovaný" povrch.
Za to zadné kyvkové mali od korózie hlbrie krátery a dosť hrbolatý povrch. A keď tie nepraskli doteraz..... pochybujem že by praskli po pieskovaní

kazdopadne tie moje pružiny boli pekné otryskané, povedal by som, že len zdrsnené. žiadne krátery ani "erodovaný" povrch.
Za to zadné kyvkové mali od korózie hlbrie krátery a dosť hrbolatý povrch. A keď tie nepraskli doteraz..... pochybujem že by praskli po pieskovaní

-> colaczech: Jo, týhle variantě tepelně-mechanického zpracování bych i rozuměl .. 

-> Jozka 07.03.15 13:56:39: Tak jsem to konečně našel, něco ohledně pískování pružin.
Všechny vinuté pružiny Lesjofors jsou vyráběny z vysoce kvalitní pružinové oceli (speciální mechanické vlastnosti). Ta je buď nejdříve zakalena v oleji a poté na počítačem řízeném stroji tvářena (vinuta) za studena nebo obráceně – je nejdříve vinuta za studena a po té teprve zakalena. V obou případech má pružina stejné mechanické vlastnosti. Dalším technologickým procesem při výrobě každé pružiny Lesjofors je pískování za účelem dokonalého opracování povrchu pro následné lakování, ale hlavně se tímto způsobem prodlužuje doba životnosti pružiny.
Všechny vinuté pružiny Lesjofors jsou vyráběny z vysoce kvalitní pružinové oceli (speciální mechanické vlastnosti). Ta je buď nejdříve zakalena v oleji a poté na počítačem řízeném stroji tvářena (vinuta) za studena nebo obráceně – je nejdříve vinuta za studena a po té teprve zakalena. V obou případech má pružina stejné mechanické vlastnosti. Dalším technologickým procesem při výrobě každé pružiny Lesjofors je pískování za účelem dokonalého opracování povrchu pro následné lakování, ale hlavně se tímto způsobem prodlužuje doba životnosti pružiny.
-> Toušík: Netušim, čekal jsem, že nějaký tažení by kvůli nim být mohlo.... tak nenapínej ;).
-> m8rinek: Takové drobnosti vůůbec neřeší a hlavně rozdíl v těch pásech poznáš?
-> Toušík: Pásy z čajny? :D
-> m8rinek: Jo a dost podstatnej já něco sepíšu a hodím to sem jen napovím že to nebylo až tolik v autě 

-> Toušík: Copak byl problém? :)
Je to tam!! Sice komplikací jako bejk, ale auto otestováno do MČRHA!!
-> radekp: inspiroval tě autolift ? :o) taky jsem to chtěl dělat, ale není čas....a když je dvousloupák v dílně... ;-)
-> radekp: Voko není pí*a, voko vidí.
Chvíli jsem váhal, ale pak jsem viděl trubky na čepy a úchyt na pístnici a bylo to jasný. A když teda šroubem, budeš to pohánět vrtačkou nebo jak? Ručně by ses asi uráčnoval.

-> radekp 08.03.15 20:41:25: to bude ten překlápěcí zvedák ?
-> Eidy: no ty vole!
To jsem nečekal, že to uhádne první člověk
Původně to mělo být ze škoda heverů. Nakonec tam bude závitovka s lichoběžníkovým závitem a axiální ložiska. Jak to budeme mít hotové, hodím foto

Původně to mělo být ze škoda heverů. Nakonec tam bude závitovka s lichoběžníkovým závitem a axiální ložiska. Jak to budeme mít hotové, hodím foto
-> radekp: hydraulicka radlica na predok auta :D
-> radekp: Zvedák na auto.
po roce stavění domku jsem v nedokončené garáži dělal konečně něco na auto. Uhádne někdo co? Odajnění po dokončení, cca za týden.
Je tu niekto kto pieskuje skelety aut ? Mam jednu otazku. ked tak, sprava vdaka 

-> MOLSO: 

-> castrol: ked praska reaktor čo ? 

-> haso: to je romantika ako keď pozeras do krbu na praskanie drevo

-> Bukaj 05.03.15 22:40:06: Buď v klidu, ono se taky tryskání úspěšně používalo v aplikaci pro "uzavření" povrchu právě jako prevence vzniku mikrotrhlin.. 

-> castrol: ta atomka tam, pozitivny vyhlad 

-> Bery: hm...tak to jo. navíc jeslti máš bahnáka 4x4 tak toho rámu moc vidět není. Já jsem si usmyslel že muj warrior 350 bude jako yamaha 450, v tý době se mi to líbilo. rám vínová metla, zbytek černá metla. Po dvou letech kdy to bylo napůl rozložený jsem se dokopal k tomu že mám tak půlku v laku, zbývá rám, naházet nový věci do motoru a složit. Tak uvidíme. Pravda je že origo to bylo taky stříkaný, jinak by to opískovat skoro nešlo. díky
-> Tabi: a jak krásně se v tom drží vlhkost, zimní posypová sůl apod. ideální podmínky pro naše malé přátele rezokorozníky 

-> ŠKODA 120 GLS: To by člověk neřekl,že vozí takovou hromádku bordela,co?

-> Max: asi na 4x jsem to prostříkával,2x to otáčel,zechcaný to neni a když nepočítám čas,je to za hubičku.tenhle rám nezachrání ani komaxit,ale vypadá to dobře.Originální barva byla taky stříkaná,takže OK.
-> minno: tak vylestis a na to naneses treba alkyton, to uz nicemu nevadi... tam je naprd ta koroze, ona iniciace trhliny muze byt i od ni

-> minno 06.03.15 12:59:23: To je Coca Cola hodně bez cukru.
Ne, je to letadélko.
www.pilotak.cz/ultralehka -letadla

Ne, je to letadélko.
www.pilotak.cz/ultralehka -letadla
-> Jarda - zrušená registrace 05.03.15 21:52:21: a po každej zime pružiny preleštiť
btw. was ist "ultralajt"?

-> dragon_cb_cz: No, tam, kam jsem měl v úmyslu...
...ještě musím nashromáždit vejfuky a případně vlečkový bubny na šopování...
...a to zkusim toho Vinše...
...ještě musím nashromáždit vejfuky a případně vlečkový bubny na šopování...
...a to zkusim toho Vinše...
-> Bukaj: Kam jsi to nakonec vezl?
-> Jarda - zrušená registrace 05.03.15 21:52:21: Tohle jsem si měl přečíst buď před pondělkem (kdy jsem vezl díly na pískování a komax), nebo raději nikdy... 

-> MOLSO: Treba ich ešte žeravé vyválať v snehu




a kurva 

-> MOLSO: udela to vrub, spoustu vrubu a muze tam dojit k iniciaci trhliny, idealne by mely spis byt lestene... je fakt, ze mi jednou na felde opiskovana praskla

-> Jarda: co je zle na pieskovani pruzin ? 

ja jsem absolvoval materialograficky kurz na VUT v Brne, ptal jsem se na vic veci okolo aut nez ucastnici ze skodovky :)
napr. piskovani pruzin je krajne nevhodne, vodikova krehkost nikdy nevymizi, i maly rozdil teplot ma vyrazny vliv na houzevnatost vs. krehkost materialu (a kazdy mi rikal, ze je nesmysl, ze pri teplotach kolem nuly se MTX krouti mnohem mene nez kdyz je pres 20°C)
treba do ultralajtu by me nikdo nedostal.... kdyz jsem videl ty konstrukcni vady, to je brutus
napr. piskovani pruzin je krajne nevhodne, vodikova krehkost nikdy nevymizi, i maly rozdil teplot ma vyrazny vliv na houzevnatost vs. krehkost materialu (a kazdy mi rikal, ze je nesmysl, ze pri teplotach kolem nuly se MTX krouti mnohem mene nez kdyz je pres 20°C)
treba do ultralajtu by me nikdo nedostal.... kdyz jsem videl ty konstrukcni vady, to je brutus
-> Bery: jak jsi spokojený s výsledkem lakování toho rámu na 4kolku ?
Mám doma jeden opískovanej a přemýšlím jestli to nedám na komaxit...jedna kvuli času a jednak kvuli členitosti. Mám teda menší, sportku 350, takže tam je trubkovej...
Mám doma jeden opískovanej a přemýšlím jestli to nedám na komaxit...jedna kvuli času a jednak kvuli členitosti. Mám teda menší, sportku 350, takže tam je trubkovej...
-> dragon_cb_cz: moji je to jedno... mela Vitaru Long V6, takze mela jen par pozadavku ... vyssi, 4x4, ne moc velky, ne moc maly, aspon trochu nizsi spotreba (to oproti Vitare splnuje i tank). + Cena lehce nad 100k. Z tohodle teda vylezly vsechny japonsky SUV (CR-V, RAV-4...)... pak prisly na radu moje pozadavky (normalni z. dvere, normalni mechanika) a z finalniho dua Grand Vitara x Forester zbyl jen Forester.