-> Danster: Autentický kousek dosti.. A má skvěle namontovanou mlhovku.. "tak teda jo, když to musí být - ale nechci s tím nic mít.."
Jsem pár kusů viděl, zpravidla Benelux, případně UK.. bohužel mě možnost odchylnej štítků trkla až poté, co tu PAV-PO vystavil ten kus z Francie - a od tý doby jako na potvoru nic..
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
11:20:44
13.02.2015
13.02.2015

Jozka
10:47:11
13.02.2015
13.02.2015

Danster
-> Bukaj: Zajímavý s tím štítkem a výrobním číslem to jsem nikdy neviděl. Asi tím že exportní MBčko jsem nikdy neměl možnost prostudovat
Podle fotky vypadá že je blinkřík namontován správně viz. kamarádova 68" v nerenovovaným stavu hundertgang.spc-net.cz/ph pBB3/.../file.php?id=4368& am...

Podle fotky vypadá že je blinkřík namontován správně viz. kamarádova 68" v nerenovovaným stavu hundertgang.spc-net.cz/ph pBB3/.../file.php?id=4368& am...
08:50:57
13.02.2015
13.02.2015

Jozka
-> Bukaj: Já ti mám stejně takovej divnej pocit, že na exportních kusech byly ty blinříky spíš takový "fiaťácký", bez toho dělítka..
Koukl jsem i na 110L a R a i tam je dělení blinkru svislé.. ono to vypadá i daleko přirozeněji - je to jako napsat KOBYLA:
skoda-virt.cz/cz/.../1044 1-110r-prototyp
a KOBILA
skoda-virt.cz/cz/.../6320 -olin-skoda-100-hundertka? offset=10

Koukl jsem i na 110L a R a i tam je dělení blinkru svislé.. ono to vypadá i daleko přirozeněji - je to jako napsat KOBYLA:
skoda-virt.cz/cz/.../1044 1-110r-prototyp
a KOBILA
skoda-virt.cz/cz/.../6320 -olin-skoda-100-hundertka? offset=10
07:13:55
13.02.2015
13.02.2015

Bukaj
-> Petr98: Díky 

06:49:36
13.02.2015
13.02.2015

Petr98
-> Bukaj: na blinkr se ti po sichte podivam. Mel by byt bez uprav puvodni.
01:02:30
13.02.2015
13.02.2015

Jozka
-> Bukaj: Dle mě správně tak, jaks namontoval, když jsem u svého dumal zda jo, či ne, oživoval jsem si paměť dobovkama a přestože jich není moc, kde šlo rozeznat, tak takhle svisle..
Ale kdybys dneska zavolal během dne, asi by ze mě vypadly leda tak meze výbušnosti čpavku nebo jiná podobná volovina..
O těch ražených číslech vím jen z doslechu, německý MB jsem nikdy neměl možnost prohlýdnout detailně - i ten štítek vidím prvně.. ale dle fontu to vypadá spíš na dílo německýho dovozce.
Ale kdybys dneska zavolal během dne, asi by ze mě vypadly leda tak meze výbušnosti čpavku nebo jiná podobná volovina..

O těch ražených číslech vím jen z doslechu, německý MB jsem nikdy neměl možnost prohlýdnout detailně - i ten štítek vidím prvně.. ale dle fontu to vypadá spíš na dílo německýho dovozce.
00:43:21
13.02.2015
13.02.2015

Bukaj
...a dirky po štítku v kufru:
00:41:38
13.02.2015
13.02.2015

Bukaj
A pro dnešek do třetice: výrobní štítky
Olík, když jsem jej kdysi jel obhlídnout, než jej koupil současný majitel, neměl štítek na chladičovce (i když dirky tam byly), ale štítek byl přišroubován na pravém předním podběhu v kufru (vedle Gejzíru). Navíc štítek nebyl klasický, jak jej známe z MB (zinek,...), ale je hliníkový
a s úplně jiným vzhledem - jakoby byl novější, než vůz...
Je to nějaká specialita pro německý trh, nebo...?
Olík, když jsem jej kdysi jel obhlídnout, než jej koupil současný majitel, neměl štítek na chladičovce (i když dirky tam byly), ale štítek byl přišroubován na pravém předním podběhu v kufru (vedle Gejzíru). Navíc štítek nebyl klasický, jak jej známe z MB (zinek,...), ale je hliníkový
a s úplně jiným vzhledem - jakoby byl novější, než vůz...
Je to nějaká specialita pro německý trh, nebo...?
00:29:34
13.02.2015
13.02.2015

Bukaj
Další téma: výrobní číslo karoserie.
Kde všude lze nalézt číslo, kromě klasického místa na chladičovce?
Jsou nějaké zákonitosti pro další čísla (modelový rok, export do určitých zemí,...)?
Na Olíkovi (model 68, export Německo) je číslo karoserie vyraženo i v kufru (viz vyznačené místo na fotce), slyšel jsem, že některá MBčka měla číslo karoserie ještě na (zadním?) podběhu...
Kde všude lze nalézt číslo, kromě klasického místa na chladičovce?
Jsou nějaké zákonitosti pro další čísla (modelový rok, export do určitých zemí,...)?
Na Olíkovi (model 68, export Německo) je číslo karoserie vyraženo i v kufru (viz vyznačené místo na fotce), slyšel jsem, že některá MBčka měla číslo karoserie ještě na (zadním?) podběhu...
00:16:45
13.02.2015
13.02.2015

Bukaj
Zatím jsem je namontoval vertikálně, červíkem po směru jízdy (dozadu), v nejhorším navrtat další dvě dirky na každý blinkr není problém...

00:13:50
13.02.2015
13.02.2015

Bukaj
katalog...
00:12:23
13.02.2015
13.02.2015

Bukaj
Tak k dnešku opět pár témat k diskusi...
Za prvé - dnes jsem zjistil, že nemám číslo na Jožku, kterému jsem chtěl volat jakožto člověku, který by mohl znát...
...jak jsou u modelu 68 orientovány blinkříky v blatníku - zda vertikálně, nebo horizontálně.
Pro obě varianty by bylo odůvodnění...
...pro umístění blinkrů jsem vycházel z Dokingova ( skoda-virt.cz/cz/.../6438 -doking-de-luxe ) snímku (viz foto)...
...pro vertikální pozici kromě tohoto snímku (bohužel blinkřík na nepůvodním blatníku) by hovořila logika toho, kam by měl blinkr svítit - dopředu a dozadu, ovšem ten ozdobný hliník je celkem tenký, takže by nemusel vadit...
...pro horizontální orientaci hovoří jednak logika estetická (linie doplňků na voze jsou horizontální a červík, jistící sklíčko by byl směrem dolů skryt pohledům), druhak obrázek z katalogu dílů, kde je blinkr rozkreslen v horizontální poloze...

Za prvé - dnes jsem zjistil, že nemám číslo na Jožku, kterému jsem chtěl volat jakožto člověku, který by mohl znát...

...jak jsou u modelu 68 orientovány blinkříky v blatníku - zda vertikálně, nebo horizontálně.
Pro obě varianty by bylo odůvodnění...
...pro umístění blinkrů jsem vycházel z Dokingova ( skoda-virt.cz/cz/.../6438 -doking-de-luxe ) snímku (viz foto)...
...pro vertikální pozici kromě tohoto snímku (bohužel blinkřík na nepůvodním blatníku) by hovořila logika toho, kam by měl blinkr svítit - dopředu a dozadu, ovšem ten ozdobný hliník je celkem tenký, takže by nemusel vadit...
...pro horizontální orientaci hovoří jednak logika estetická (linie doplňků na voze jsou horizontální a červík, jistící sklíčko by byl směrem dolů skryt pohledům), druhak obrázek z katalogu dílů, kde je blinkr rozkreslen v horizontální poloze...
08:43:00
12.02.2015
12.02.2015

Bukaj
-> zralous: Originál MB startér poznáš podle označení příkonu v koních (0,8 k).
Kilí a novější startery měly už značení v kW (myslím, že 0,6 kW kila, 0,66 kW 105120/130 a 0,8kW cca od modelového roku 88.
Cívky by měly být záměnné, jen původní MB příruba má širší horní lemík kvůli vyšší cívce...
Kilí a novější startery měly už značení v kW (myslím, že 0,6 kW kila, 0,66 kW 105120/130 a 0,8kW cca od modelového roku 88.
Cívky by měly být záměnné, jen původní MB příruba má širší horní lemík kvůli vyšší cívce...

08:08:46
12.02.2015
12.02.2015

zralous
Díky .. zkusím se s tím nějak popasovat. Každopádně při pohledu na Tabiho startér je zřejmé, že jsem si pro MBX schoval startér nový, leč se špatnou cívkou
. Doufám, že je rozdíl jen v té cívce, protože stator mám již v laku a al díly v lesku
. Doufám, že je rozdíl jen v té cívce, protože stator mám již v laku a al díly v lesku
22:25:04
11.02.2015
11.02.2015

Jozka
-> Bukaj: Když se dělaly GO 1203 motorů v plynových Destách výměnným způsobem, tak ty motory, co se vracely zpět, měly úplně stejnej celošedej look.. 

22:13:43
11.02.2015
11.02.2015

Bukaj
Taky mám dojem, že z výroby byly startery jinak "namalované", než ND. A taky se mi vybaví repasované startery, když vidím lakovanou přírubu
Každopádně nový startér, co mám doma (ovšem už z dob kila, příkon nemá psaný v koních, ale v kW a má menší cívku) vypadá úplně stejně, jak ten z inzerátu.
Takže buď nové startery byly dodávány v celolaku, nebo při repasi starých nezůstalo nic původního
Ty repasované měly často patrné vyžrání obalu statoru korozí a stopy po pískování pod lakem...
A také mi nseí v inzerátu popis "vyrobeno 1964", neboť mám dojem (opravte mne kdyžtak), že v tomto roce ještě nebyly cívky na statoru nýtovány, ale šroubovány...

Každopádně nový startér, co mám doma (ovšem už z dob kila, příkon nemá psaný v koních, ale v kW a má menší cívku) vypadá úplně stejně, jak ten z inzerátu.
Takže buď nové startery byly dodávány v celolaku, nebo při repasi starých nezůstalo nic původního

Ty repasované měly často patrné vyžrání obalu statoru korozí a stopy po pískování pod lakem...
A také mi nseí v inzerátu popis "vyrobeno 1964", neboť mám dojem (opravte mne kdyžtak), že v tomto roce ještě nebyly cívky na statoru nýtovány, ale šroubovány...

21:56:26
11.02.2015
11.02.2015

Jozka
-> Tabi: To vypadá.. vycházím spíš z dílů, co jsem vyndal z aut (od našeho MB mám i původní startér), než z regálovejch kusů, takže jsem tím limitovanej.. teď trochu spekuluju, ale ND k povalování v regálech mototechny mohly vypadat i lehce jinak, než díly přímo na linku.
Ten inzerát se trochu usvědčuje ohledně barevnosti i popisem - po repasi a rozebrání tam není vidět žádná stopa, takže ho někdo nejspíš pak přestříkal.. (takhle přesně vypadaly repasovaný startéry, který měl na regálech ve skladu dopravák Vodních Staveb na operativní výměny
) - ale za 1500 by byl OK. 
Ten inzerát se trochu usvědčuje ohledně barevnosti i popisem - po repasi a rozebrání tam není vidět žádná stopa, takže ho někdo nejspíš pak přestříkal.. (takhle přesně vypadaly repasovaný startéry, který měl na regálech ve skladu dopravák Vodních Staveb na operativní výměny
) - ale za 1500 by byl OK. 
21:32:06
11.02.2015
11.02.2015

Tabi
-> Jozka: Tak jsem se díval na ten náhradní startér a AL víko je taky v barvě a vypadá to docela origo,ale?A tady jeden zajímavý inzerát,ale jestli tomu člověk může taky věřit?
auto.bazos.cz/inzerat/... /NOVY-STARTER-MOTORU-NA-SK ODA-1000-MB.php
auto.bazos.cz/inzerat/... /NOVY-STARTER-MOTORU-NA-SK ODA-1000-MB.php
21:05:13
11.02.2015
11.02.2015

Jozka
-> zralous: Jo, to táhlo letovaný vypadá dost amatérsky..
O startérech už tu kdysi tuším už šla řeč, za mě jen že to pastorkový víko AL lakovaný nebylo, zadní víčka pamatuju šedy, černý i v tý olivově zelený, co byla i na dílech podvozku.. a viděl jsem podezřelý množství vysouvacích cívek v barvě modré a některý statory vypadaly, že nebyly nalakovaný vůbec.
Osobně se spokojuju se vzhledem cca viz -> Tabi 11.02.15 20:49:16:
O startérech už tu kdysi tuším už šla řeč, za mě jen že to pastorkový víko AL lakovaný nebylo, zadní víčka pamatuju šedy, černý i v tý olivově zelený, co byla i na dílech podvozku.. a viděl jsem podezřelý množství vysouvacích cívek v barvě modré a některý statory vypadaly, že nebyly nalakovaný vůbec.
Osobně se spokojuju se vzhledem cca viz -> Tabi 11.02.15 20:49:16:

20:49:16
11.02.2015
11.02.2015

Tabi
-> zralous: Taky jsem chvíli přemýšlel jak udělat startér,ale říkal jsem si,že není skoro vidět,tak jsem to potom moc neřešil.
Mám doma jeden náhradní,dojdu se podívat jestli je barva i na tom odlitku,myslím,že ne.Jinak po dobu provozování všech škodovek byly snad všechny šedé a jeden černý v poměru tak 15:1.
Mám doma jeden náhradní,dojdu se podívat jestli je barva i na tom odlitku,myslím,že ne.Jinak po dobu provozování všech škodovek byly snad všechny šedé a jeden černý v poměru tak 15:1.
19:00:54
11.02.2015
11.02.2015

zralous
-> Bukaj: -> Petr98: Ale na to, ze je to original bych si teda býval nevsadil 
Kontrolní otázka, jaké barevné provedení měl origo startér na MB? Vždycky se mi dostaly pod ruku jen rezaté, okyslé a zablácené trosky. Nový jako ND jsem viděl celý šedý, na těch demontovaných jsem ale na al. částech žádné zbytky barvy neobjevil, takže myslím, že takhle původní provedení nevypadalo.

Kontrolní otázka, jaké barevné provedení měl origo startér na MB? Vždycky se mi dostaly pod ruku jen rezaté, okyslé a zablácené trosky. Nový jako ND jsem viděl celý šedý, na těch demontovaných jsem ale na al. částech žádné zbytky barvy neobjevil, takže myslím, že takhle původní provedení nevypadalo.
07:48:32
11.02.2015
11.02.2015

Bukaj
-> zralous: Přesně tak, jak píše-> Petr98: 

06:01:40
11.02.2015
11.02.2015

Petr98
-> zralous: ano, jedno je stelovaci, jedno spajene. A jedno stelovaci samozrejme vedouci k prepakovani.
22:47:04
10.02.2015
10.02.2015

zralous
-> Bukaj 24.03.14 23:37:46: Vrátím se k tvé fotce táhel na MBX/G.. To je fakt jedno štelovací a druhý na tvrdo spájený? Já to na svém Géčku našel taky tak a celou dobu jsem dumal, jak to šetrně rozpájet a udělat dvě stejný, když to nějakej moula takhle zprasil


22:28:49
10.02.2015
10.02.2015

Duri
-> ondie: preposlal som Ti nejake foto a komunikaciu ohladom tesneni na tvoj mail
16:25:36
10.02.2015
10.02.2015

ondie
-> Jozka:
-> Bukaj: Díky.
-> Bukaj: Díky.
15:04:31
10.02.2015
10.02.2015

Jozka
-> Bukaj: No, u mě origo tak na 95%, auto se v roce 1983 už jednou lakovalo.. takže se mohlo stát, že pokud táta tehdy měl nový těsnění, tak to jetý z něj mohl někdo vymámit podobně jako P blatníky (i s původníma céčkma a blinkrama)..
14:54:53
10.02.2015
10.02.2015

Bukaj
-> Jozka: Porovnával jsem s tím, co jsem vytáhl z Olíka a co tam zaručeně bylo původní od výroby...
14:50:31
10.02.2015
10.02.2015

Jozka
-> ondie: skoda-oldtimer.at/fileadm
in/.../tesnenia-cennik-nov
y.pdf
-> Bukaj: Kdo ví, co je u tohle origo - profil, kterej jsi mi onehdy přenechal, je taky subtilnější, než jsem vypreparoval z našeho rodinnýho vozu..
-> Bukaj: Kdo ví, co je u tohle origo - profil, kterej jsi mi onehdy přenechal, je taky subtilnější, než jsem vypreparoval z našeho rodinnýho vozu..
14:45:34
10.02.2015
10.02.2015

Bukaj
-> ondie: E-shop nemají, komunikace přes mail, nebo se vyskytují na všech větších burzách. Dělají těsnění na tuzemské poválečné vozy...
14:43:19
10.02.2015
10.02.2015

ondie
-> Duri: Byl by nějaký kontakt na ty výrobce těsnění z Prievidzi,mají nějaký e-shop nebo tak něco ? Kterými auty se zabývají nejčastěji ?
14:34:00
10.02.2015
10.02.2015

Bukaj
-> Jozka: Jo, X (K) profil koupen u p. Svobody. Oproti originálu je malinko menší (subtilnější), ale funguje a jak vidno na fotkách, ještě je to moc tlusté... 

13:22:00
10.02.2015
10.02.2015

Jozka
-> Duri 10.02.15 12:39:05:
Jasně, brzdospojka !
-> Bukaj: Takže ten X (nebo K) už jako jo (Svoboda?)..
Jasně, brzdospojka !-> Bukaj: Takže ten X (nebo K) už jako jo (Svoboda?)..
12:47:09
10.02.2015
10.02.2015

Bukaj
-> Duri: Nojo, to mne nenapadlo - přece model 68 a policajt brzdovky - díky za objasnění
Jinak to těsnění kluci ze Slovenska neměli a kupované je od výrobce někde v okolí Pardubic...

Jinak to těsnění kluci ze Slovenska neměli a kupované je od výrobce někde v okolí Pardubic...

12:40:01
10.02.2015
10.02.2015

Duri
-> Bukaj: a este otazocka? Kto robi tesnenia 16. a 17. serie? Nasi chlapci z Prievidze, ci niekto v CR?
12:39:05
10.02.2015
10.02.2015

Duri
k plavaku brzdovej kvapaliny. Druha strana kabliku by mala byt na kontrolke mazania. Ak to odpojis od baroskopu, mozes ich skusit navzajom prepipat merakom...
12:37:20
10.02.2015
10.02.2015

Duri
-> Bukaj: Zahada svetlozeleneho kablika...
12:33:14
10.02.2015
10.02.2015

Bukaj
-> Jozka: Tak moje parketa jsou modely 67 a 68 a ty mají upevňovací šroubky M6 s hlavou 9 mm všechny. To snad jen prvních pár serií mělo na stahovačkách válcovou hlavu s drážkou...
08:52:16
10.02.2015
10.02.2015

Jozka
-> Bukaj: Tohle moc nastudovaný nemám, vždycky jsem do aut vracel, co tam bylo.. ale i to úplně poslední MB, co jsem rozebral, bych řekl, že mělo stahovačky jako moje 1968/01(16.) - snad jen upevňovací šroubky měly o číslo menší hlavičky..
08:41:56
10.02.2015
10.02.2015

Bukaj
-> Jozka: Právě v souhrnném katalogu jsou psaný (a kreslený) tři typy stahovaček a ta klasická s ozubeným vějířem je psaná jen do 12. serie, přitom tu novější stahovačku a linetu skla (prolisovanou) jsem objevil až v druhém MB 68, ale v Olíkovi, ani Levandulce není...
...a je mi divné, že by v katalogu byla tak velká bota?
A kabel je na kostru přístrojovky až moc dlouhý, a tento konkrétní nebyl momentálně zapojený a byl stočený do klubíčka za levou částí palubky...
U těsnění dveří bylo znát, že si trochu sedly už za ten půlden, doufám, že plné sednutí jim nebude trvat dvacet let...
...a je mi divné, že by v katalogu byla tak velká bota?
A kabel je na kostru přístrojovky až moc dlouhý, a tento konkrétní nebyl momentálně zapojený a byl stočený do klubíčka za levou částí palubky...
U těsnění dveří bylo znát, že si trochu sedly už za ten půlden, doufám, že plné sednutí jim nebude trvat dvacet let...

08:33:20
10.02.2015
10.02.2015

Jozka
-> Bukaj: Ten zelenej vodič se mi taky vloni v létě motal v palubce.. ale už nevím - napadá mě jen (asi blbě) ukostření přístrojů ?
Odtažení dveří vzniká dost často, "sednutí si" je ale spíš loterie.. 60/40 že jo..
U stahovaček mě z hlavy napadá jen jedinej rozdíl - původní měly jednoduchej pevnej čep s drážkou, novější odpruženej s pérkem a podložkou.. Ke starýmu je i jiná lineta okna..
Odtažení dveří vzniká dost často, "sednutí si" je ale spíš loterie.. 60/40 že jo..
U stahovaček mě z hlavy napadá jen jedinej rozdíl - původní měly jednoduchej pevnej čep s drážkou, novější odpruženej s pérkem a podložkou.. Ke starýmu je i jiná lineta okna..
02:42:48
10.02.2015
10.02.2015

Bukaj
A za třetí:
co myslíte - sedne si těsnění dveří (profil 16. a 17. serie, novodobá výroba) ve spodní části, když dveře jsou slícované, ale kvůli těsnění spodní rohy dost odstávají?
co myslíte - sedne si těsnění dveří (profil 16. a 17. serie, novodobá výroba) ve spodní části, když dveře jsou slícované, ale kvůli těsnění spodní rohy dost odstávají?

02:38:11
10.02.2015
10.02.2015

Bukaj
Za druhé: Jaký je rozdíl mezi stahovačkou oken do 12. serie a od 13. do 17. serie? Dle katalogu se ten druhý podobá třetímu typu (od 1.6.68), ale jak v Levandulce 67 (15. serie), tak v Olíkovi 68 byly klasické stahovačky s "vějířovým hřebenem"...
02:30:37
10.02.2015
10.02.2015

Bukaj
Tak po dnešku, stráveném u Olíka (MB1968) mám opět pár dotazů:
Za prvé: od čeho je v instalaci modelu 68 cca půl metru dlouhý zelený vodič s fastonem na konci, vycházející ze svazku instalace spolu s vodiči přerušovače směrovek, vodičem pro přídavné dálkové a rezervním vodičem?
Za prvé: od čeho je v instalaci modelu 68 cca půl metru dlouhý zelený vodič s fastonem na konci, vycházející ze svazku instalace spolu s vodiči přerušovače směrovek, vodičem pro přídavné dálkové a rezervním vodičem?
08:28:49
09.02.2015
09.02.2015

Jozka
-> Bukaj: Jo - kolega si ty kostry světlometů taky pamatuje tím blbým a mnohdy vyklápění světla překážejícím způsobem - pod hlavičkou šroubku na rámečku..
08:13:29
09.02.2015
09.02.2015

Bukaj
-> Jozka 08.02.15 17:09:46: Přesně tak - zatímco u 1000MB je zadek světla vystaven vlivům prostředí (motorový prostor), tak u trosky netřeba nic těsnit - přístup k žárovkám je z interiéru boudy.

17:09:46
08.02.2015
08.02.2015

Jozka
-> Tabi: Až takovej problém to není, flekouše jsem s 1203 štítama nafasoval - jedinej zásadní zádrhel spočívá v tom, že se lampy zevnitř docela rychle zapráší bordelem ze silnice.
16:27:22
08.02.2015
08.02.2015

Tabi
-> Jozka: No myslel jsem si to.
Prodávající to inzeruje jako na 1000mb/1203,ale na embéčko by se to asi blbě pasovalo.

Prodávající to inzeruje jako na 1000mb/1203,ale na embéčko by se to asi blbě pasovalo.

15:37:09
08.02.2015
08.02.2015

Jozka
-> Tabi: Dle toho popisu : plech menší a bez lemu (prolisu) na nalepení gumy okolo a s těma maticema - tak typická 1203..
15:23:32
08.02.2015
08.02.2015

Tabi
-> Jozka: -> Bukaj: Nedávno jsme tady řešili štíty zadních světel,opět jsem narazil na inzerát,kde je plech bez prolisu po obvodu,má jiné uchycení pomocí průchozího šroubu a matice a dvě malé odrazové paraboly,kroska?Něco se po...,nejde mi nakopírovat odkaz z Bazoše.sk


