skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
20:27:10
12.03.2015
12.03.2015

Petr98
-> Tabi: Na nejakem embu uz jsem je videl
20:22:52
12.03.2015
12.03.2015

Tabi
Dneska jsem hledal v dílech cívku do traktůrku a našel jsem tyto zátky.Nedávno se tady řešili leukoplastí zalepené díry na dveřích.Někdo se taky ptal jaké byly zátky na stovkách,podle barvy co je na jedné zátce je to z mojí bejvalky 110 L.Ale nevím jestli je to právě ta ze dveří,na první pohled se mi zdá větší.Zítra jedu do garáže,tak to vyzkouším.

09:17:21
12.03.2015
12.03.2015

zralous
-> Jozka: děkuji za šroubové info:) Zase jsem tedy něco zkompletoval a připravil pro montáž.
Do debaty o motoru 1100MB mohu vnést trochu světla.. Po letech si tedy nejsem jist na 100%, pro jistotu se doma ještě podívám na původní píst s ojnicí, který jsem si jako deko ponechal:) Sháněl jsem tehdy sadu s 18mm čepem
Do debaty o motoru 1100MB mohu vnést trochu světla.. Po letech si tedy nejsem jist na 100%, pro jistotu se doma ještě podívám na původní píst s ojnicí, který jsem si jako deko ponechal:) Sháněl jsem tehdy sadu s 18mm čepem

08:11:12
11.03.2015
11.03.2015

Jozka
-> Bukaj: Ještě ten 1100 motor by někdo mohl poskytnout za účelem pitvy..

06:30:37
11.03.2015
11.03.2015

Bukaj
-> Petr98:
Tak -> Jozka: bude mít asi jako vždy pravdu, neboť po prostudování souhrnného katalogu zjišťuji, že od 16. série byly rozdílné (zesílené) pouze ojnice a jejich matice, pouzdro zůstává stejné pro všechna MB.
Ojniční pánve mělo MB jiné od 14. série - stejné pánve, jako měly MBX, MBG a 1100MB od počátku výroby.
A čepy jak píše Jožka - od 4. série zesílené a pro jedenáctistovky ještě jiný typ (ještě zesílené?).
Každopádně pouzdro i pojistný kroužek čepů je v katalogu jen po jednom typu
Tak -> Jozka: bude mít asi jako vždy pravdu, neboť po prostudování souhrnného katalogu zjišťuji, že od 16. série byly rozdílné (zesílené) pouze ojnice a jejich matice, pouzdro zůstává stejné pro všechna MB.
Ojniční pánve mělo MB jiné od 14. série - stejné pánve, jako měly MBX, MBG a 1100MB od počátku výroby.
A čepy jak píše Jožka - od 4. série zesílené a pro jedenáctistovky ještě jiný typ (ještě zesílené?).
Každopádně pouzdro i pojistný kroužek čepů je v katalogu jen po jednom typu

11:41:48
10.03.2015
10.03.2015

Jozka
-> Petr98: Nic si z toho nedělej, jsem zas napsal "morou" místo motoru..

11:22:26
10.03.2015
10.03.2015

Petr98
-> Jozka: jo promin, ja si to blbe precetl 

11:11:43
10.03.2015
10.03.2015

Jozka
-> Petr98: Buď od třetí, nebo od 4. (jak praví katalog).. že to takhle bylo u 1100 jsem fakt nikde nepsal..

10:58:07
10.03.2015
10.03.2015

Petr98
-> Jozka: cepy byly zesilene zmensenim vnitrniho prumeru uz od druhe serie, takze tezko az pri 1100 v roce 67 

10:33:36
10.03.2015
10.03.2015

Jozka
Teď mě napadlo, kdepak asi jsou zbylý ojnice a vůbec všechno po GO motoru 16. série.. ty "zaručeně původní" skoro jistě byly..

10:32:11
10.03.2015
10.03.2015

Jozka
-> dragon_cb_cz: Mě motor ke kuchnutí (ta poslední verze s číslem/7 kdysi zmizel omylem na šroťáku).. Tyhle dohady jsem zaznamenal cca v posledních třech letech, z počátku u motorů /7, pak u všech.. zatím posečkám ve svým omylu, než ho někdo vyvrátí (ale rozborka "zaručeně originálního" morou mě nejspíš nepřesvědčí
), neb souhrnnej katalog uvádí jen 3. druhy čepů (s dírou 13, s dírou 12 a pro 1100, Baťa tvrdí, že ojnice pro 1000 MB budou dodávany jen do vyčerpání zásob, pak že bude nutný použít kilí ojnice pro čep 20 mm s atypickým extra tlustým pouzdrem na vyrovnání rozdílu průměrů - a jiný info nemám..
), neb souhrnnej katalog uvádí jen 3. druhy čepů (s dírou 13, s dírou 12 a pro 1100, Baťa tvrdí, že ojnice pro 1000 MB budou dodávany jen do vyčerpání zásob, pak že bude nutný použít kilí ojnice pro čep 20 mm s atypickým extra tlustým pouzdrem na vyrovnání rozdílu průměrů - a jiný info nemám..10:16:59
10.03.2015
10.03.2015

dragon_cb_cz
-> Jozka: Jo, v tomhle jsem žil taky... ale kuchat motor abych zjistil co v něm mám se mi úplně nechce 

10:15:50
10.03.2015
10.03.2015

Jozka
V těch čepech pístních je najednou nějakej chos.. jsem podle vlastních (nevelkých) poznatků, literatury a pamětníků žil v domnění, že MB = 18 mm (možná s vyjímkou 1100 - do těch jsem nedělal nikdy) a kilo = 20 mm. K zesílení čepů během výroby sice došlo, ale zesilovalo se zmenšováním otvoru v čepu (12 místo 13 mm snad, ale musel bych hledat), vnější průměr zůstal.. jak to teda je ?
09:28:44
10.03.2015
10.03.2015

Petr98
-> Bukaj: nee. Urcite driv. Ted to ale z hlavy nevim. Po sichte zjistim. MBG je od 12te serie a tam byl rozdil v pistech s jednim a dvema zebry. Cili tutove uz byly 20ky.
09:25:51
10.03.2015
10.03.2015

dragon_cb_cz
-> Bukaj: To je pořád o sérii dřív než abych je potřeboval...
06:46:04
10.03.2015
10.03.2015

Bukaj
-> Petr98 09.03.15 19:08:29: Já zase mám dojem, že se to lámalo až od 16. serie - ty ojnice a čepy...
21:58:00
09.03.2015
09.03.2015

dragon_cb_cz
-> Martin14: By šlo... akorát to je ve skladu na jihu kam pojedu zas až za měsíc nejspíš :/
-> Petr98: Výměna má přednost, ale pokud tam budou dvě komplet, tak jsi druhý v pořadí
-> Petr98: Výměna má přednost, ale pokud tam budou dvě komplet, tak jsi druhý v pořadí

21:31:03
09.03.2015
09.03.2015

Martin14
-> dragon_cb_cz: Můžeme vyměnit, mam s 20 čepem a potřebuju 18. Když tak SZ.
21:26:45
09.03.2015
09.03.2015

Petr98
-> dragon_cb_cz: -> dragon_cb_cz: Jednu bych bral
21:16:26
09.03.2015
09.03.2015

dragon_cb_cz
-> Petr98: V tom případě mám takový pocit, že mám doma zcela navíc minimálně jednu, ale spíš dvě kompletní MB sady... a jednu nekompletní vrchem k tomu
Nechcete to někdo? A že mi teda tudíž asi jedna s 20mm čepem chybí 
Nechcete to někdo? A že mi teda tudíž asi jedna s 20mm čepem chybí 
21:13:26
09.03.2015
09.03.2015

Petr98
-> dragon_cb_cz: Nee, s prichodem modernizace (zvyseni vykonu ze 42 na 48 koní) se to menilo.
21:10:04
09.03.2015
09.03.2015

dragon_cb_cz
-> Petr98: Pockej, čep 18mm skončil už v roce 66? Já měl za to, že je to záležitost všech MB...
19:33:54
09.03.2015
09.03.2015

Petr98
-> Martin14: Ojnice by jsi musel vymenit pri prechodu na 20mm pistni cep.
19:13:20
09.03.2015
09.03.2015

Martin14
-> Petr98: Dík, takže na MB64 můžu dát jen vložky a kroužky bez toho abych měnil ojnice? Nebo lze prohodit pouzdro a použít celou sadu na starých ojnicích?
19:08:29
09.03.2015
09.03.2015

Petr98
-> Martin14: jj vsechny mely 5cm a i prvni stovky mely nizke ramena. Pistni sada je stejna od roku nejak 66 kdy se zvetsil pistni cep z 18ti na prumer 20mm. Jinak je stejna.
19:03:21
09.03.2015
09.03.2015

Martin14
Panové, měli všechny MB podélná ramena jen 5cm vysoká nebo se to někde lámalo? U stovky jsem nikdy ty 5cm neviděl tam jsem vždy měl 6cm. A jak moc je záměnná pístní sada ze 100 na 1000MB. Někde jsem četl ze první série měli nějakou odlišnost, ale už jsem to nenašel. Dík
13:36:56
07.03.2015
07.03.2015

Jozka
-> zralous 04.03.15 21:40:14: Jsem trochu zapátral v těch šroubech.. bohužel pro mě jsou starý normy na zápustný šrouby čočkový nahrazený a nedostupný, pro tebe jsem ale pozitivně zjistil, že šrouby dveřního kování od 18. série (katalogizovaný velmi ledabyle, dají se najít jenom u sedaních Z dveří, u předních ani u X zmíněný nejsou !) jsou skutečně M6x25 závitořezný, přitom doplňkový čísla (.05) znamenají zinkování..
21:56:42
04.03.2015
04.03.2015

Jozka
-> zralous: Super - ze tří dva je dobrý skóre..
S těma šroubama je to na draka v tom, že než jsem stačil vybrakovat firemní knihovnu norem, tak prolítla komínem Malešický spalovny a tak jen vím, že 1. varianta je klasickej šroub se záp. čočkovitou hlavou (ČSN 02 1155), ale už ne matroš a další (podle doplňkových číslic). Pro tebe by mohlo být zajímavý, že šroub od 18. série (ČSN 02 1229) se základním označením shoduje se závitořezným šroubem třeba držáků slunečních clon - takže na tu tvou 1100 by mohl být OK.
S těma šroubama je to na draka v tom, že než jsem stačil vybrakovat firemní knihovnu norem, tak prolítla komínem Malešický spalovny a tak jen vím, že 1. varianta je klasickej šroub se záp. čočkovitou hlavou (ČSN 02 1155), ale už ne matroš a další (podle doplňkových číslic). Pro tebe by mohlo být zajímavý, že šroub od 18. série (ČSN 02 1229) se základním označením shoduje se závitořezným šroubem třeba držáků slunečních clon - takže na tu tvou 1100 by mohl být OK.
21:56:42
04.03.2015
04.03.2015

Jozka
-> zralous: Super - ze tří dva je dobrý skóre..
S těma šroubama je to na draka v tom, že než jsem stačil vybrakovat firemní knihovnu norem, tak prolítla komínem Malešický spalovny a tak jen vím, že 1. varianta je klasickej šroub se záp. čočkovitou hlavou (ČSN 02 1155), ale už ne matroš a další (podle doplňkových číslic). Pro tebe by mohlo být zajímavý, že šroub od 18. série (ČSN 02 1229) se základním označením shoduje se závitořezným šroubem třeba držáků slunečních clon - takže na tu tvou 1100 by mohl být OK.
S těma šroubama je to na draka v tom, že než jsem stačil vybrakovat firemní knihovnu norem, tak prolítla komínem Malešický spalovny a tak jen vím, že 1. varianta je klasickej šroub se záp. čočkovitou hlavou (ČSN 02 1155), ale už ne matroš a další (podle doplňkových číslic). Pro tebe by mohlo být zajímavý, že šroub od 18. série (ČSN 02 1229) se základním označením shoduje se závitořezným šroubem třeba držáků slunečních clon - takže na tu tvou 1100 by mohl být OK.
21:40:14
04.03.2015
04.03.2015

zralous
-> Jozka: Jj, ze tří jsem udělal 2 
Já mám ten pocit, že jsem je odsud taky demontoval. Nicméně v katalogu je uvedena jen a pouze délka šroubu, ale v případě závitořezných to bývá uvedeno.. Pro případ, že by tam nepatřily, mám v záloze ty samé bez závitořezných drážek. Musím se podívat na šedivku, co tam patří, tam je to jistota

Já mám ten pocit, že jsem je odsud taky demontoval. Nicméně v katalogu je uvedena jen a pouze délka šroubu, ale v případě závitořezných to bývá uvedeno.. Pro případ, že by tam nepatřily, mám v záloze ty samé bez závitořezných drážek. Musím se podívat na šedivku, co tam patří, tam je to jistota

20:41:51
04.03.2015
04.03.2015

Jozka
-> zralous: Takže použitelnej kus ? To jsem rád..
Tyhle šrouby do plechu už jsem u klik i viděl, ale byl to bolševickej standart ve všech možnejch rozměrech a myslím, že tam nepatří.. Mám do tohohle místa vybranej příslušnej počet neožvejkanejch "neželeznejch" (nějakej zinkohliník nebo co to je), ale taky si úplně na 100% jistej jejich originalitou
Tyhle šrouby do plechu už jsem u klik i viděl, ale byl to bolševickej standart ve všech možnejch rozměrech a myslím, že tam nepatří.. Mám do tohohle místa vybranej příslušnej počet neožvejkanejch "neželeznejch" (nějakej zinkohliník nebo co to je), ale taky si úplně na 100% jistej jejich originalitou
20:32:28
04.03.2015
04.03.2015

zralous
-> Jozka: A myslím, že ani ty závitořezný šrouby tam nepatří.. nebo že by jo?
20:31:19
04.03.2015
04.03.2015

zralous
-> Jozka: myslel jsem si to.. Tahle je z našeho rodinnýho MB, jsou na ní špatný Cu kontakty, ale zkusím rozletovat a vyměnit z té stovkové.. Nějak se mi ten hliník líbí ale hlavně potřebuju dát dohromady 2 startéry a víc cívek nemám. Jinak ještě jednou díky za dárce
Máš pravdu, chybí. Jenže jsem měl nazinkovanou jen jednu, a tohle je zrovna ta druhá. Až dám další závoz na Zn, detail doladím

Máš pravdu, chybí. Jenže jsem měl nazinkovanou jen jednu, a tohle je zrovna ta druhá. Až dám další závoz na Zn, detail doladím

14:59:22
04.03.2015
04.03.2015

Jozka
-> zralous: AL se vyskytuje tak málo, že bude asi nejfousatější ze všech.. Nechybí ti pod nízkou matičkou M6 na čepu kliky vějířová podložka ? 

11:19:16
04.03.2015
04.03.2015

zralous
Přišly mi pod ruku dvě cívky startéru, jedna s plastovou, druhá s al. kontaktnicí, obě PAL. Ta al. je z 1000mb standard r.67. Tipuji al. bude dřívější provedení??
23:49:17
01.03.2015
01.03.2015

Jozka
-> Bukaj: Zajímavý - všechny 100/1000 AL vany, co mi prošly rukama (5 ks), měly heliporty jak plechový, jen chycený 4. šroubama. Přitom 1x1000 MBG, 2x 110LS, 110R + kus z vrakáče - na pohled se nelišily, přesto číslama na odlitcích (který jsem si někam obkreslil) jo.. Bohužel z důvodu někdejšího rozkradení nemůžu dneska už porovnat a nakonec ani nevím, jestli to byly originální kusy z výroby na těch konkrétních autech/motorech.
23:35:44
01.03.2015
01.03.2015

Bukaj
-> Jozka: \
Díky
Plechové vany měly i Mkové 105ky - tedy 19 děr v bloku...
Jinak jo - MB vana má proti šplouchání jen "heliport" přes necelou půlku vany. Kilí neznám.
A co se týče hliníkových, tak MBG/X/1100 má jinak přepážky, než 110. A 742 měla tři typy hliníkových 18 dírových van, přičemž jeden z nich byl dle předčíslí 111 z doby kila...
Díky

Plechové vany měly i Mkové 105ky - tedy 19 děr v bloku...
Jinak jo - MB vana má proti šplouchání jen "heliport" přes necelou půlku vany. Kilí neznám.
A co se týče hliníkových, tak MBG/X/1100 má jinak přepážky, než 110. A 742 měla tři typy hliníkových 18 dírových van, přičemž jeden z nich byl dle předčíslí 111 z doby kila...
23:18:18
01.03.2015
01.03.2015

Jozka
-> Bukaj: Jo, napsal jsem to blbě, neb jsem zapomněl, že ta menší byla chvilku montovaná už i z počátku výroby a přepisoval - a nějakej mamlas dole mi do toho zvonil, jak kdyby hořelo..
Ten Rekord řemen 13 mm dáš i do tý menší, ale blbě se "odvaluje" - zkoušel jsem to a ani po doplnění dalších podložek a maticí na pár závitech to moc nefungovalo.
Plechový vany pro MB a kilo mi přijdou identický a obě maj jako přepážku jen takovej ten "heliport", ne? Nějakej lehkej rozdíl je v hliníkových vanách 100 vs. 1000, resp. na 110 LS/R je víc druhů AL van.
A to existujou i plechový vany s 19ti dírama ?
Ten Rekord řemen 13 mm dáš i do tý menší, ale blbě se "odvaluje" - zkoušel jsem to a ani po doplnění dalších podložek a maticí na pár závitech to moc nefungovalo.
Plechový vany pro MB a kilo mi přijdou identický a obě maj jako přepážku jen takovej ten "heliport", ne? Nějakej lehkej rozdíl je v hliníkových vanách 100 vs. 1000, resp. na 110 LS/R je víc druhů AL van.
A to existujou i plechový vany s 19ti dírama ?
22:30:58
01.03.2015
01.03.2015

Bukaj
-> Jozka 01.03.15 11:17:58: Hele, nebude to spíš opačně? To, co píšeš, je hloupost, ne? Proč by tropická řemenice byla větší? To by přece při stejných otáčkách motoru byly nižší otáčky ventilátoru...
Nebo se ta "tropická" montovala jen v kombinaci s desetilistou vrtulí?
Jinak u té nejmenší řemenice (na hubenej klíňák) je právě problém v tom, že to osazení pro protikus řemenice je kratší - tudíž by se tam možná nevešel širokej řemen...
Vyštrachal jsem jednu zachovalou větší řemenici, takže zatím jsem v klidu, ale zajímalo by mne, jak to vše vlastně bylo a co si lze dovolit
-> Petr98 01.03.15 21:05:31: 19 děr vanu má opravdu až Mko od roku 84 (model 85).
A hliníkových 18 dírových van bylo docela dost typů, tak bacha na to. U plechových 18 d. si nejsem jist, jestli MB mělo stejnou, jako kila (vnitřní uspořádání přepážek), ale určitě jsou všechny záměnné až po 105ku modelu 84 (stejná hloubka, jen 105ka měla jiný šroub na vypouštění oleje - s těsněním namísto konického závitu...

Nebo se ta "tropická" montovala jen v kombinaci s desetilistou vrtulí?
Jinak u té nejmenší řemenice (na hubenej klíňák) je právě problém v tom, že to osazení pro protikus řemenice je kratší - tudíž by se tam možná nevešel širokej řemen...

Vyštrachal jsem jednu zachovalou větší řemenici, takže zatím jsem v klidu, ale zajímalo by mne, jak to vše vlastně bylo a co si lze dovolit

-> Petr98 01.03.15 21:05:31: 19 děr vanu má opravdu až Mko od roku 84 (model 85).
A hliníkových 18 dírových van bylo docela dost typů, tak bacha na to. U plechových 18 d. si nejsem jist, jestli MB mělo stejnou, jako kila (vnitřní uspořádání přepážek), ale určitě jsou všechny záměnné až po 105ku modelu 84 (stejná hloubka, jen 105ka měla jiný šroub na vypouštění oleje - s těsněním namísto konického závitu...
21:13:36
01.03.2015
01.03.2015

Petr98
-> Nwkt: Nevím, nechávám si poradit
Znám (chci znát) jen embo 
Znám (chci znát) jen embo 
21:10:03
01.03.2015
01.03.2015

Nwkt
-> Petr98: 19 má až Mko ne
21:05:31
01.03.2015
01.03.2015

Petr98
Pánové, jak je to s vanama? Embo a stovka ma 18 děr a pak bylo už 19?
18:05:33
01.03.2015
01.03.2015

Jozka
-> Fávo forever: Existoval i systém s chromovaným odlitkem a dírou v zadním čele, v podstatě těsně pod ohybem - ale to je pěšky jak za vozem a ještě se klika nasazovala trochu šikmo zdola..
16:11:09
01.03.2015
01.03.2015

Fávo forever
-> Petr98: Škoda, že to nevymysleli jinak 

16:06:21
01.03.2015
01.03.2015

Petr98
-> Fávo forever: Ano 

15:56:07
01.03.2015
01.03.2015

Fávo forever
Když bych chtěl MB motor startovat ručně klikou, musím kvůli tomu znásilnit mřížku v zadním čele?
11:35:13
01.03.2015
01.03.2015

Jozka
-> vhml: Jo, v šíři 9,5 (nebo 10) jo.
11:32:05
01.03.2015
01.03.2015

vhml
-> Jozka 01.03.15 11:17:58: sériovej řemen má 1050.
-> Bukaj 01.03.15 10:23:42: po snížení hlučnosti lze úspěšně použít řemen 1075 - alespoň u stovky. Nevím jak to mají 1000.
-> Bukaj 01.03.15 10:23:42: po snížení hlučnosti lze úspěšně použít řemen 1075 - alespoň u stovky. Nevím jak to mají 1000.
11:17:58
01.03.2015
01.03.2015

Jozka
-> Bukaj:
Mý poznámky říkaj, že řemenice byla zkraje 113,5, pak ta obludná (a u dalších sérií tropická) řemenice měla průměr 129,5 mm (řemen 13x1030, dalo se i 1040), potom se zas vrátili k provedení s průměrem 112,5 mm nejobvyklejším (řemen má metr).
Ta poslední řemenice MB je shodná s většinou kil a erek a je to asi ta tvoje 10,7 mm. Jinak se asi se moc neliší, je u ní použitej jinej počet podložek, takže možná (?) má ten náboj kratší.
S délkama řemenů bych si starosti nedělal - nějakej vhodnej se vždycky najde, nicméně mě na tý malý kilí dělala šíře 13 mm neplechu. Ty starý křivý řemeny se na ní odíraly a přidíraly - všude gumový mračna.. Ale opačně to fungovalo, s 10 mm řemenem se řemenice na klice snáší celkem dobře.
Mý poznámky říkaj, že řemenice byla zkraje 113,5, pak ta obludná (a u dalších sérií tropická) řemenice měla průměr 129,5 mm (řemen 13x1030, dalo se i 1040), potom se zas vrátili k provedení s průměrem 112,5 mm nejobvyklejším (řemen má metr).
Ta poslední řemenice MB je shodná s většinou kil a erek a je to asi ta tvoje 10,7 mm. Jinak se asi se moc neliší, je u ní použitej jinej počet podložek, takže možná (?) má ten náboj kratší.
S délkama řemenů bych si starosti nedělal - nějakej vhodnej se vždycky najde, nicméně mě na tý malý kilí dělala šíře 13 mm neplechu. Ty starý křivý řemeny se na ní odíraly a přidíraly - všude gumový mračna.. Ale opačně to fungovalo, s 10 mm řemenem se řemenice na klice snáší celkem dobře.
10:23:42
01.03.2015
01.03.2015

Bukaj
Kolik je různých průměrů řemenic ventilátoru?
Z katalogu vyplývá, že tři pro MB (pro tropy menší průměr). Od 18 serie se lišila čím? A jaké byly varianty u stovek?
U modelu 68 (konec 15. serie), který dáváme dokupy, byla řemenice většího průměru (11,2 cm) poškozená a jako díl jsem sehnal dvě nové, ale obě menšího průměru (10,7 cm).
Nerad bych, aby vyšší otáčky ventilátoru měly vliv na hlučnost v autě - majitel si na to potrpí a chce dělat různé odhlučňovací úpravy. Dále otázka, zda je vůbec přípustné použití řemenice pro užší řemen (což předpokládám budou ty, které jsem sehnal) v kombinaci s širším řemenem? A co délka klínového řemene? Bude pasovat některý z používaných rozměrů?
Možná jsou mé obavy liché, ale...
Z katalogu vyplývá, že tři pro MB (pro tropy menší průměr). Od 18 serie se lišila čím? A jaké byly varianty u stovek?
U modelu 68 (konec 15. serie), který dáváme dokupy, byla řemenice většího průměru (11,2 cm) poškozená a jako díl jsem sehnal dvě nové, ale obě menšího průměru (10,7 cm).
Nerad bych, aby vyšší otáčky ventilátoru měly vliv na hlučnost v autě - majitel si na to potrpí a chce dělat různé odhlučňovací úpravy. Dále otázka, zda je vůbec přípustné použití řemenice pro užší řemen (což předpokládám budou ty, které jsem sehnal) v kombinaci s širším řemenem? A co délka klínového řemene? Bude pasovat některý z používaných rozměrů?
Možná jsou mé obavy liché, ale...

