skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
16:56:06
07.01.2016
07.01.2016

Petr98
Ještě párfotek z výroby jsem našel: petr-98.rajce.idnes.cz/Sk
oda_1000_MB_-_vyroba
08:15:20
06.01.2016
06.01.2016

Jozka
08:07:49
06.01.2016
06.01.2016

Jozka
-> Bukaj:
tak nějak přesně..
-> tubelles1100: Takhle prostřižený prahy jsem viděl snad 2x - u jednoho auta sice i vím, co bylo zač, ale protože to bylo kilo s náhradní kastlí pozdní výroby (1985?), kdo ví, z jakých zbytkových komponent byla ta karosérie ušitá..
tak nějak přesně..-> tubelles1100: Takhle prostřižený prahy jsem viděl snad 2x - u jednoho auta sice i vím, co bylo zač, ale protože to bylo kilo s náhradní kastlí pozdní výroby (1985?), kdo ví, z jakých zbytkových komponent byla ta karosérie ušitá..
06:14:48
06.01.2016
06.01.2016

Petr98
-> Bukaj: 

23:48:33
05.01.2016
05.01.2016

Bukaj
-> tubelles1100: Zajímavé - skoro to vypadá, jak kdyby z těch prahů lisovali jazýčky zajištění víka nad převodovkou... 

23:39:57
05.01.2016
05.01.2016

tubelles1100
Předem se omlouvám, jestli už to tady bylo, tady jeden na virtu má takovéto kapkovité výřezy na prahových nosnících, neví někdo co je to zač? img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/.../10286_2014-0
9-30_20-46-45_39.jpg
16:54:46
05.01.2016
05.01.2016

Eidy
-> saskyn2: Hmm, tak to není eRko. Možná ta troska. I ty podložky jsou moc veliký.
16:51:07
05.01.2016
05.01.2016

saskyn2
Snad to bude líp vidět
16:37:53
05.01.2016
05.01.2016

Eidy
-> saskyn2: Tak to je divný. ERko má obě táhla trubkový. To bys pak musel porovnat čepy pro stěrače a pouzdra krz kastli. Stovkový a eRkový jsou jiný.
16:28:22
05.01.2016
05.01.2016

saskyn2
-> Eidy: To mezi stěrači je trubka, to k motorku je pásovina. No Markéta má taky erko tak se mi to asi nechce moc prodávat, jsou nový.
15:47:22
05.01.2016
05.01.2016

Eidy
-> saskyn2: Z fotky to není poznat, ale eRkový táhla jsou z trubek, ne jen lisovanej plech jako 1000/100. Pokud tam máš pěkný táhla na eRko, tak je chci :)
15:34:57
05.01.2016
05.01.2016

saskyn2
No když vidím tu fotku -> Jozka 05.01.16 11:44:27: tak koukám že to má šroubek oboje z jedné strany tak jsem trochu znejistěl a šel se podívat do zásob
tak rovnou pár otázek
1. hned dole je na co?
2. Je na trosku nebo erko?
3. Stovka, ale pravák?
4. Litr, ale pravák?
5.6.7. litr, ale proč ta 5. a 7.má šroubek jak stovka?
8.9.10. je Š100

tak rovnou pár otázek

1. hned dole je na co?
2. Je na trosku nebo erko?
3. Stovka, ale pravák?
4. Litr, ale pravák?
5.6.7. litr, ale proč ta 5. a 7.má šroubek jak stovka?
8.9.10. je Š100
11:48:10
05.01.2016
05.01.2016

Jozka
Novější hřídelky nejsou takový chcípáci jako u MB, hliníková převlečná matice je mám dojem větší. A mám dojem, že motorek ze 110LS 1975 mám s MB táhlama nakombinovanej, nějak jsem to řešil, ale je to víc jak deset let, takže detaily mi už vyšuměly.
11:45:51
05.01.2016
05.01.2016

Jozka
resp. dýlky táhel
11:44:27
05.01.2016
05.01.2016

Jozka
-> Tabi: Jinej profil, rozměry..
10:59:15
05.01.2016
05.01.2016

Tabi
-> saskyn2: Ale jinak na první pohled vypadají stejně.Nebo je tam ještě nějaká odlišnost?
10:56:56
05.01.2016
05.01.2016

Bukaj
-> saskyn2: Pokud se to na sklonku výroby nemontovalo i s upraveným motorkem...
10:22:01
05.01.2016
05.01.2016

saskyn2
Ty táhla vpravo se davali jen na kila, litr má jinde výřez na ose motoru pro ten aretační šroubek
08:13:55
05.01.2016
05.01.2016

Jozka
-> Václav Kršek: Jo, možný to je, dokonce i když to není uvedeno v katalogu, nějaký překryvy vždy byly - rozhodně dobrá zpráva pro Milana, kterej má jedno z posledních MBX a kvůli kterýmu jsem se na to ptal
.
Potom je i možný, že už byly současně s táhlovím (s jinou geometrií) použitý plastový "misky" k oskám stěračů místo původních pryžových.
.Potom je i možný, že už byly současně s táhlovím (s jinou geometrií) použitý plastový "misky" k oskám stěračů místo původních pryžových.
22:51:11
04.01.2016
04.01.2016

Tabi
-> Václav Kršek: Jj,i další jiné díly se dávali do posledních tisícovek a následně do kila.

18:09:06
04.01.2016
04.01.2016

Václav Kršek
-> Jozka: rozebíral jsem MB z roku 69 a byl tam ten mechanismus jako je vpravo 

11:38:57
04.01.2016
04.01.2016

Jozka
-> Eidy: Jo, díky.. jsem nějak chytl chaos při rozhodování narychlo.
10:41:46
04.01.2016
04.01.2016

Eidy
-> Jozka 02.01.16 14:33:37: Vpravo rozhodně kilo.
19:38:11
03.01.2016
03.01.2016

Petr98
-> Bukaj: Nejaky polomat ne?
19:36:02
03.01.2016
03.01.2016

dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> Bukaj: Ale no tak soudruhu inženýre... 

19:29:44
03.01.2016
03.01.2016

Bukaj
-> tukanovec83: Aby to vypadalo co nejvíc origo? Černou matnou syntetiku a co nejvíc stejkanců

18:18:47
03.01.2016
03.01.2016

tukanovec83
Chlapci jakou barvu mi doporučíte na chladič, aby vypadal origo? samozřejmě budu stříkat jen boky, vrch spodek, díky
17:19:35
03.01.2016
03.01.2016

Jozka
-> Bukaj: Vypadlo mi "kolem" volantu, volantí M5 si kupodivu pamatuju.. nu, dojde-li na rozborku užovky, budou pro mě popsaný krabičky a pytlíčky nezbytný.. 

17:01:04
03.01.2016
03.01.2016

Bukaj
-> Jozka: Hele, je to možný, já už si Lkovou palubku moc nevybavuju, ale měl jsem za to, že tam všechny M5 šroubky na křížák byly s "válcovou" hlavou a na středu volantu byly s válcovou hlavou a s drážkou...
12:03:37
03.01.2016
03.01.2016

Jozka
-> Bukaj: Mě ten montážní materiál přišel jak někde z interiéru, resp. palubky či přímo volantu, ale kliky taky mohou být - neoznačil jsem si. Co označený mám, je táhloví z vyvrakovanýho MB "23. série" - je to ještě to původní provedení, což ale překryv dílů nevylučuje.
08:34:50
03.01.2016
03.01.2016

Bukaj
-> Jozka 30.12.15 00:13:01: Myslím, že ouža měla s čočkovou hlavou šroubky vnitřních misek klik, Mko mělo už obyč zapuštěné. Ale nejsem si zcela jist.
-> Jozka 02.01.16 14:33:37: Jo, pokud už ten novější mechanismus neměly i poslední MB...
-> Jozka 02.01.16 14:33:37: Jo, pokud už ten novější mechanismus neměly i poslední MB...
14:33:37
02.01.2016
02.01.2016

Jozka
Pro jistotu - vlevo MB, vpravo kilo ?
00:13:01
30.12.2015
30.12.2015

Jozka
-> Bukaj: Ale podezřele povědomý mi ty šroubky jsou.. jen ale odkud..
E: včera jsem kápl na zbytky rozebranýho cosi ze 742 - a nějaký 3 - 4 takový šroubky tam byly. Ale délka 12 mm.

E: včera jsem kápl na zbytky rozebranýho cosi ze 742 - a nějaký 3 - 4 takový šroubky tam byly. Ale délka 12 mm.
23:30:43
29.12.2015
29.12.2015

Bukaj
-> sliwowitz: jestli myslíš MB, tak tam jsou M6 a dlouhé. Navíc s drážkou.
23:27:21
29.12.2015
29.12.2015

sliwowitz
a nahodou do zamkov dveri nejdu krizove? ci tam su m6?
20:36:42
29.12.2015
29.12.2015

Jozka
-> m8rinek: Z hlavy se mi jeví, že na kilech mají obdobný šroubky ráži M4..
20:32:21
29.12.2015
29.12.2015

Bukaj
-> m8rinek: Tyhle by pasovaly tak na misky klik a kličky oken 742, ale tam není potřeba čočková hlava.
Na MB je jen pár šroubů na křížák, a to jen na poslední modely a ještě polovina z nich jsou atypy. Takže jediné ty M7 na panty dveří pro modely 69 a novější...
Na MB je jen pár šroubů na křížák, a to jen na poslední modely a ještě polovina z nich jsou atypy. Takže jediné ty M7 na panty dveří pro modely 69 a novější...
20:28:18
29.12.2015
29.12.2015

m8rinek
-> Bukaj: Dík, tak to tam nechám ležet ;)
20:19:43
29.12.2015
29.12.2015

Bukaj
-> m8rinek: Na MB určitě ne, na 742 jsou M5 s čočkovou hlavou, ale delší...
20:03:12
29.12.2015
29.12.2015

m8rinek
Nejsou někde na MB či kilu šroubky s čočkovou hlavou m5x10? Objevil jsem je v jednom starym železářství, kde jsem kdysi sehnal i šrouby M7 do pantů dveří na kilo/erko.
15:43:04
28.12.2015
28.12.2015

Petr98
-> Bukaj: presne tak jsem reagoval.
Schvalne jsem se ptal na replikovou listu skoda. 140ecek.
Schvalne jsem se ptal na replikovou listu skoda. 140ecek.15:25:01
28.12.2015
28.12.2015

Bukaj
-> Petr98: Takže ty štítky jsou repliky, jo?
To jsou mi věci - co vše už se na MB vyrábí v replice...
To jsou mi věci - co vše už se na MB vyrábí v replice...

14:49:59
28.12.2015
28.12.2015

Petr98
Teď si píšu s chlápkem a v replice mi nabízí: kromě tedy zmíněného štítku 1100MBX a DE LUXE
kryt osvetlenia Spz
kryty prednych smeroviek
Predna lista S KOD A - MOMENTALNE VYPREDANA
cecka
Kryt osvetlenia interieru
Plastovy drziak clony proti slnku.
kryt osvetlenia Spz
kryty prednych smeroviek
Predna lista S KOD A - MOMENTALNE VYPREDANA
cecka
Kryt osvetlenia interieru
Plastovy drziak clony proti slnku.
09:03:43
28.12.2015
28.12.2015

Bukaj
-> Petr98: K těm zadním světlům podal ocela přesvědčivé vysvětlení Jožka - atyp ozdobné šrouby pro jedno konkrétní využití...
...u přední kapoty to také dává smysl - přece jen je to docela exponované místo a to i pohledově. Kdyby tam byl pozink, tak se při manipulaci s víkem zavazadelníku velmi rychle ošoupe prsty a bylo by to hned rezavé. Tedy ne, že bych se setkal s MBčkem, ke by byly bez koroze...
...u přední kapoty to také dává smysl - přece jen je to docela exponované místo a to i pohledově. Kdyby tam byl pozink, tak se při manipulaci s víkem zavazadelníku velmi rychle ošoupe prsty a bylo by to hned rezavé. Tedy ne, že bych se setkal s MBčkem, ke by byly bez koroze...

23:37:13
27.12.2015
27.12.2015

Petr98
-> Bukaj 27.12.15 21:51:55: Ja bral šroubky dle katalogu - jakoby, co mě napadly, že by mohly být chromované a porovnal jsem to to právě s katalogem. Je divné, že tedy neměli soudruzi tedy vypsané všechny (třeba ty kryty zadních světel) Nebo přední lišta chrom, zadní ne .....
23:05:39
27.12.2015
27.12.2015

Jozka
-> Bukaj: Co jsem našel na autech, bych tipoval spíš na nikl.. ale kdo ví, ono se to v jistý fázi blýská stejně..
21:51:55
27.12.2015
27.12.2015

Bukaj
-> Jozka: Nejsem si jist těmi šroubky bočnic deluxe sedadel - v katalogu u nich píšou chromované, ale asi jsem je nikddy nezkoumal tak podrobně, abych si byl na 100% jist, zda Cr, nebo Ni...

21:23:59
27.12.2015
27.12.2015

Jozka
-> Bukaj: U koncových jsem narazil i na tvar jakoby "nedotečenej" do toho původního.. s těma šroubama do plechu (madla, palubní budík, topnej kanál, deĺuxe plechy) na tom niklu něco bude - nakonec, nechal jsem si je onehdy poniklovat - stejně jako kousky pro sklíčka P blinkrů (kde jsem se stejně jako ty potkal s mosazí)..

19:46:13
27.12.2015
27.12.2015

Bukaj
-> Jozka: U šroubků krytů zadních světel jsem se setkal i s originálním tvarem (široká válcově-čočková hlava) a obyč pozink (u krytu, koupeného jako náhradní díl koncem 70. let). Ty s klasickou válcovou hlavou a v žlutém zinku byly pouze pro 1203 (jiné délky, než origo MB).
Jinak se domnívám (bohužel teď nemám, jak ověřit), že šroubek vedení vzduchu z tunelu do ofuků není chromovaný, ale buď niklovaný, nebo obyč pozink.
Jinak se domnívám (bohužel teď nemám, jak ověřit), že šroubek vedení vzduchu z tunelu do ofuků není chromovaný, ale buď niklovaný, nebo obyč pozink.

19:39:43
27.12.2015
27.12.2015

Bukaj
-> Petr98 27.12.15 12:12:58: U krytů zadních světel jsou na 100% origo chromované, později pouze zinkované (ale to až někdy od 70. let na n.d. a na 1203), u předních kapkovitých blinkrů možná ten krajní do blatníku, ale u krytky buď obyč pozink, nebo jsem mnohokrát viděl u blinkrů modelu 69 i mosaz, ale tam také netuším, zda to byl tuning, nebo nějaká série náhradních dílů.
Jinak šroubky polštářků madel jsou myslím niklované (jinak stejný šroubek do plechu, jako na deluxe kryty sedadel).
Jinak šroubky polštářků madel jsou myslím niklované (jinak stejný šroubek do plechu, jako na deluxe kryty sedadel).
