skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Mašinfíráci :-)
02:56:34
16.03.2013
16.03.2013

1560 - zrušená registrace
Ale původně jsem chtěl najít tuto fotku a navázat tak na téma o strojovnách, byť to teda tady není tak zajímavé jako v esu (a taky neumím fotit).
02:55:24
16.03.2013
16.03.2013

1560 - zrušená registrace
A bohužel i jednu (dost hnusnou) fotku z roku 2007 - aneb z omylu k jinému omylu. Ti, kdo znají problematiku vzniku třívozové příšery, jistě chápou, kam tím mířím, těm ostatním naznačím, že nešlo vůbec o kapacitu vlaku 

02:53:13
16.03.2013
16.03.2013

1560 - zrušená registrace
Našel jsem jednu fotku z roku 2005 (aneb jak započala obnova vozového parku na lokálkách, nebo také s Regiozmetkem až do pekla a nikdy zpět).
22:41:51
15.03.2013
15.03.2013

palinator
21:42:02
09.03.2013
09.03.2013

rené
-> palinator: No ono i zvuková úroveň je docela tragická. Na to, že to vznikalo někdy kolem roku 1993/4. Ale tak dokumentační hodnotu to má a podívat se touhle formou do dnes již zbořených hal libeňský lokomotivky je fajn.
18:02:02
09.03.2013
09.03.2013

palinator
15:16:41
09.03.2013
09.03.2013

rené
-> Stepan FUN: Je to tak, jak píše Palinator. Je tam baterie, ze který se napájí elektronika potřebná pro uvedení a udržení loko v provozním stavu. Jinak co se brzdy týká, tak akorát nejde elektrodynamická brzda, není jí čím nabudit a brzdí se vzduchem ovládanou brzdou. Ale třebas takovej cityelefant, ten už umí brzdit EDBčkem i při staženým koštěti.
-> palinator: Jak je to jištění proti vniku napětí do nesprávný sekce nevím, ale co nám jednou cvičnej vyprávěl(bydlí právě v KH), tak ze střechy lítaj slušný jiskry, takže je asi nějaká ochrana na střeše. Jinak nevim kde by se dalo sehnat vícero videí. Pravda něco mám z motorovýho kurzu tuším o 714(to by mělo být i youtube) a pak o 704 a něco málo k 731, ale teď nevím kde to je. Buď to zůstalo na disku, kde mi klekly widle a nebo je to někde na DVD a k tomu se bohužel teď nedostanu DVDmechaniky nemaje.
-> palinator: Jak je to jištění proti vniku napětí do nesprávný sekce nevím, ale co nám jednou cvičnej vyprávěl(bydlí právě v KH), tak ze střechy lítaj slušný jiskry, takže je asi nějaká ochrana na střeše. Jinak nevim kde by se dalo sehnat vícero videí. Pravda něco mám z motorovýho kurzu tuším o 714(to by mělo být i youtube) a pak o 704 a něco málo k 731, ale teď nevím kde to je. Buď to zůstalo na disku, kde mi klekly widle a nebo je to někde na DVD a k tomu se bohužel teď nedostanu DVDmechaniky nemaje.
12:58:56
09.03.2013
09.03.2013

palinator
-> Stepan FUN:
No tak já bych řek, že na tom styku ta mašina musí bejt rozjetá, všechno se odpojí a zůstávaj jenom baterie na slaboproudý věci, asi nějaký stykače, případně na pomocnej kompresor. Jinak jímka je nafoukaná, tak by to brzdit mělo...
.. navíc.. kde by to mělo brzdit "bez troleje"?
No tak já bych řek, že na tom styku ta mašina musí bejt rozjetá, všechno se odpojí a zůstávaj jenom baterie na slaboproudý věci, asi nějaký stykače, případně na pomocnej kompresor. Jinak jímka je nafoukaná, tak by to brzdit mělo...
.. navíc.. kde by to mělo brzdit "bez troleje"?
12:57:12
09.03.2013
09.03.2013

palinator
-> rené:
Jinak jsem se chtěl na to právě zeptat... Když to nestáhne, tak něco odpráskne nebo je to jištěný? Podobně jako v tom videu na konci jak byla řeč o hlavním vypínači střídavýho nebo stejnosměrnýho okruhu... když by to přestavil blbě, tak by lítaly hromy blesky?
Jinak jsem se chtěl na to právě zeptat... Když to nestáhne, tak něco odpráskne nebo je to jištěný? Podobně jako v tom videu na konci jak byla řeč o hlavním vypínači střídavýho nebo stejnosměrnýho okruhu... když by to přestavil blbě, tak by lítaly hromy blesky?
12:54:40
09.03.2013
09.03.2013

StepaNoFUN
-> rené: No nikdy jsem nesledoval kterej se pak znova zvedá. Jenom vím, že vždy spadne a pak se před odjezdem zvedá. :-) Zase tak do detailu jsem to nezkoumal. :-D Přece jenom - nejezdí to po silnici a nemůžu to řídit. :-D Tudíž tomu nedůvěřuju.
Nicméně jak je řešený to, že to bez napájení funguje? Myslím jako ovládání atd? Je tam rekuperace a nějakej záložní zdroj (tak daleko jsem to video nedokoukal :-D), nebo na tom styku soustav je to de facto neřízená střela bez osvětlení, topení a brzdy jsou prostě "natvrdo", takže záleží na odhadu kde začít brzdit?
Nicméně jak je řešený to, že to bez napájení funguje? Myslím jako ovládání atd? Je tam rekuperace a nějakej záložní zdroj (tak daleko jsem to video nedokoukal :-D), nebo na tom styku soustav je to de facto neřízená střela bez osvětlení, topení a brzdy jsou prostě "natvrdo", takže záleží na odhadu kde začít brzdit?
12:41:12
09.03.2013
09.03.2013

palinator
-> rené:
Hele nedalo by se náhodou sehnat někde i na něco jinýho? Neznáš někoho kdo by o tom moh něco vědět?
Hele nedalo by se náhodou sehnat někde i na něco jinýho? Neznáš někoho kdo by o tom moh něco vědět?
11:12:10
09.03.2013
09.03.2013

rené
-> palinator: Dobrej nález. Co nevidět mě čeká kurz na E3, tak se to bude hodit :). Ikdyž dneska je to spíš "Mesršmitech" a "Taurusech"
-> Stepan FUN: On se i na styku soustav zvedá ten samej sběrač. Jemu je to jedno co krs něj teče :). Jinudy to jde až strojovnou. Ovšem sranda je, když fíra nestáhne. To jsou pak prej dobrý ohňostroje
-> Stepan FUN: On se i na styku soustav zvedá ten samej sběrač. Jemu je to jedno co krs něj teče :). Jinudy to jde až strojovnou. Ovšem sranda je, když fíra nestáhne. To jsou pak prej dobrý ohňostroje

01:07:20
09.03.2013
09.03.2013

dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> palinator: Takhle nastrojený nejezdili ani "v té době". :)
01:00:38
09.03.2013
09.03.2013

palinator
-> Syny:
Nikdy jsi neviděl fotografii strojovny, resp. rozvaděčů a desek s technikou? Masakr... takovejch svazků, v tom aby se blbej vyznal.
A to je to prosím lokomotiva z roku 1980. 
E: I když na nový mašině bys toho asi moc neviděl, hlavně ty slaboproudý obvody
-> Stepan FUN:
Co bys je taky nevídal, jsou na elektrifikovaných tratích hodně běžný, zpravidla pokud jedou mezi dvěma trakčními systémy... A nemusíš mi vykládat, že v KH je styk trakčních soustav :o))), jsem na dopravce.
Dokonce jsme to měli jako zvláštní "domácí úkol", najít všechny styky tr. soustav v ČR.
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) :
Hold asi jiná doba...
Nikdy jsi neviděl fotografii strojovny, resp. rozvaděčů a desek s technikou? Masakr... takovejch svazků, v tom aby se blbej vyznal.


E: I když na nový mašině bys toho asi moc neviděl, hlavně ty slaboproudý obvody
-> Stepan FUN:
Co bys je taky nevídal, jsou na elektrifikovaných tratích hodně běžný, zpravidla pokud jedou mezi dvěma trakčními systémy... A nemusíš mi vykládat, že v KH je styk trakčních soustav :o))), jsem na dopravce.

-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) :
Hold asi jiná doba...
00:28:24
09.03.2013
09.03.2013

dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> palinator: Ale takhle oblečenýho mašínfíráka jsem ještě neviděl. :)
21:50:04
08.03.2013
08.03.2013

StepaNoFUN
-> palinator: Tyhle lokomotivy vídám, když se občas náhodou objevím na Hlavním nádraží v KH. A tam je krásně vidět, jak jeden sběrač spadne dolů, lokomotiva dojede bez napájení do stanice a tam se zvedá druhej. :-) KH je totiž uzel, kde se mění SS napětí na ST napětí. :-)
21:01:53
08.03.2013
08.03.2013

Vojťas
-> palinator: kurňa to jsou vzpomínky
nejlepší bylo ty přístrojový rámy vytahova z mašiny, to byl kolikrát ježek v kleci 


20:22:25
08.03.2013
08.03.2013

Syny
-> palinator: Tykravo to je teda strojovna, to jsem ani netusil 

00:47:32
23.02.2013
23.02.2013

rené
Taková menší taškařice :) Jen škoda, že se asi moc nedohodli na tom, kam až se má sprintovat. Páč si jinak nedovedu vysvětlit proč to jeden z vedoucích motoráků zahaltoval a druhej to vesele smažil dál. Ovšem i tak klobouk dolu. Řízení tejhle krabice je o zamotání rukou v normálním provozu, natož při "závodu" 

19:17:56
15.02.2013
15.02.2013

myschaak AZNP K.Hora
-> Nwkt 14.02.13 21:17:56: díky nehodě autobusu byla sjednána náhradní vlaková doprava




08:50:09
15.02.2013
15.02.2013

Matthes, záškodník z TechWebu
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Se rika furt kamiony na koleje...
00:02:10
15.02.2013
15.02.2013

dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> Nwkt 14.02.13 21:17:56: Ještě mi to připomělo jednu fotku, která už tu byla v sousedním tématu... :)
1.bp.blogspot.com/-U1A2MI 3d29Q/.../ixus007.jpg
1.bp.blogspot.com/-U1A2MI 3d29Q/.../ixus007.jpg
23:52:32
14.02.2013
14.02.2013

1560 - zrušená registrace
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) :



23:40:09
14.02.2013
14.02.2013

dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> 1560 14.02.13 22:59:56: Motokáry koleje nepotřebujou! 
-> Nwkt 14.02.13 21:17:56: Asi zjistil, že do toho podjezdu se nevejde.

-> Nwkt 14.02.13 21:17:56: Asi zjistil, že do toho podjezdu se nevejde.

22:59:56
14.02.2013
14.02.2013

1560 - zrušená registrace
Koleje? Co?
Foceno tuším 6.12.2006

Foceno tuším 6.12.2006
22:05:32
14.02.2013
14.02.2013

aceboss
Nwkt 14.02.13 21:17:56 napsal:
A pak kde se na cestě berou ty koleje


21:25:24
14.02.2013
14.02.2013

Fén
-> Nwkt: MetroBUS DPP?
21:22:25
14.02.2013
14.02.2013

Zeke-ten šestý
-> Nwkt: asi spatne odbocil, ale mazec...
21:21:56
14.02.2013
14.02.2013

Tomaso435
-> stika87: nejsou koleje :-O
21:20:57
14.02.2013
14.02.2013

stika87 - Maschinenführer
-> Nwkt: co ?

21:17:56
14.02.2013
14.02.2013

Nwkt
00:05:26
11.02.2013
11.02.2013

1560 - zrušená registrace
Pěkně je to popsáno zde.
vlaky.bestsite.cz/zelezni ce/vyvoj-navestidel-csd-ca st-iv-vyhybky-a-vyhybkova- navestidla-2-9.htm
vlaky.bestsite.cz/zelezni ce/vyvoj-navestidel-csd-ca st-iv-vyhybky-a-vyhybkova- navestidla-2-9.htm
23:39:02
10.02.2013
10.02.2013

ZdeněkH - zrušená registrace
-> Vojťas: díky
23:21:02
10.02.2013
10.02.2013

Vojťas
-> ZdeněkH: Nikdo nic neříká, tak já jen řeknu že nemůže, jedině v nějakejch okrajovejch stanicích bez dálkovýho řízení a obsluhy, že by si třeba přehodil sám, ale to musí samozřejmě ven z mašiny a růčo fůčo přehodit přestavník.
Postavení jízdní cesty, přestavení výměn ( vyhýbek ), kontrola volnosti, a další věci, je záležitost vypravčího, popřípadě dozorčího na stavědle, nebo v dopravní kanceláři. Podle toho jaká je spádová oblast a typ zabezpečení.
Postavení jízdní cesty, přestavení výměn ( vyhýbek ), kontrola volnosti, a další věci, je záležitost vypravčího, popřípadě dozorčího na stavědle, nebo v dopravní kanceláři. Podle toho jaká je spádová oblast a typ zabezpečení.
20:29:04
09.02.2013
09.02.2013

ZdeněkH - zrušená registrace
Chci se zeptat fíra může si přehazovat vyhybku (z kabiny nějak) nebo to dělá jen nějaký dozor nad tratí?
18:16:35
20.01.2013
20.01.2013

rené
Je to blbost :) , a dobíjení to má zvlášť. A muselo to bejt z kopce, jednou na dílně jsme v 8mi lidech měli problém hnout s ešusem 471+071+971 na rovině na dílně, když se fíra málo rozjel a setrvačností nezajel celej do haly. A to to má asynchronní motory, tudíž mnohem menší jízdní odpor oproti tlapovýmu uložení trakčních motorů. Ovšem šikovně naohýbaným páčidlem jde rozjet 150tka v jednom člověku, když nejni před kolem hromádka písku 
Ale tichá závist, že můžou dělat takovýdle pitchoviny :)

Ale tichá závist, že můžou dělat takovýdle pitchoviny :)
18:08:11
20.01.2013
20.01.2013

Petr Volfik
Je to 3,14čovina no.
I když rusáci jsou schopný všeho 


18:02:49
20.01.2013
20.01.2013

Vojťas
-> palinator: tak určitě,jen si teď zaboha nevybavím jak to tam je, a možná dobře, to byla hrozná práce se v tom hrabat :D
jako jo, je tam budič a dynamo, posazeny u generatoru, ale nemůžu najít žádnej obrázek :-\
jako jo, je tam budič a dynamo, posazeny u generatoru, ale nemůžu najít žádnej obrázek :-\
17:50:57
20.01.2013
20.01.2013

palinator
-> Vojťas:
No docela bych věřil tomu že je tam sólo alternátor/dynamo.
No docela bych věřil tomu že je tam sólo alternátor/dynamo.
17:48:29
20.01.2013
20.01.2013

Vojťas
-> Vojtisek: se pak budu muset mrknout na schéma odkud je braný dobíjení, nějak mi to nedá
ale myslím že z generátoru.

17:42:57
20.01.2013
20.01.2013

Vojtisek
-> Vojťas: díky, taky jsem býval železniční fanoušek

17:39:50
20.01.2013
20.01.2013

Vojťas
-> Petr Volfik: ja si myslim ze to je z kopce, protoze rozhodne neni mozny tuhle masinu ve ctyrech takhle snadno roztlacit, jestli se tak da nahodit netusim, vazi skoro 120 tun, ve čtyřech na rovině dá sakra práci s ní pohnout jen rukama.
Navíc Vojtíšek má pravdu :-D
Navíc Vojtíšek má pravdu :-D
17:38:44
20.01.2013
20.01.2013

castrol
-> Petr Volfik: ja verim ale musel aspon 2x nazhavit 

17:36:51
20.01.2013
20.01.2013

palinator
-> Petr Volfik:
Nevěřim tomu...
Nevěřim tomu...
17:36:31
20.01.2013
20.01.2013

Vojtisek
-> Petr Volfik: no co, dal tam trojku a čmelák naskočil
Podle mě to tím roztlačením určitě nenastartoval, má to elektrický přenos výkonu


17:30:04
20.01.2013
20.01.2013

Petr Volfik
Hele je tohle možný, nebo je to nějakej nahranej fake? Věřil bych tomu že jí odtlačej, ale že z toho chytne to nevim teda...
http://www.youtube.com/wa tch?v=G_NhQaehUR8&feat ure=player_embedded
http://www.youtube.com/wa tch?v=G_NhQaehUR8&feat ure=player_embedded
11:30:58
23.08.2012
23.08.2012

knapido
13:34:54
13.08.2012
13.08.2012

castrol
-> Pivodak: ty vole dobre