-> Dieter Bonrath: Tady je velmi rámocová tabulka. Opakují se vícekrát, ale jak píše bukaj, ze zbytku jde vždy odvodit kam ten motor spadá.
skoda-katalog.eu/ekatalog
-105-120/.../vyrobni-cisla
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
čísla motorů
prohledat
56 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 14.04.2007 do 10.08.2025, založil/a Shade Nouf
22:53:57
10.08.2025
10.08.2025

Tom Troll
18:58:39
03.08.2025
03.08.2025

Dieter Bonrath
Díky všem, jak motor umyji, pošlu foto.
15:00:54
01.08.2025
01.08.2025

Jozka
-> Bukaj: Jasně. Jinak je zajímavý: všiml jsem si, že 120 ze 1977 mají tu dvojku za lomítkem menší, erko ze stejnýho roku čtyřku nikoliv..
14:57:06
01.08.2025
01.08.2025

Bukaj
-> Jozka: Právě proto píšu, aby sem dal fotku toho čísla. Tam by byl vidět jednak font číslic (který se také koncem 70. let měnil) a druhak ta boule

14:48:05
01.08.2025
01.08.2025

Jozka
-> Bukaj: On to tam má Marty v podstatě napsaný..
-> michael: Přínosná tabulka, ale v AZNP razili tehdy bohužel vždy jen 6 číslic..-> Dieter Bonrath: Pokud vypadá okolí čísla jako na fotce toho, co mám doma, máš určitě ten novější, pokud je boule vodní pumpy hladká bez tý "krupice", tak asi starší..

-> michael: Přínosná tabulka, ale v AZNP razili tehdy bohužel vždy jen 6 číslic..-> Dieter Bonrath: Pokud vypadá okolí čísla jako na fotce toho, co mám doma, máš určitě ten novější, pokud je boule vodní pumpy hladká bez tý "krupice", tak asi starší..
11:23:32
01.08.2025
01.08.2025

Bukaj
-> Dieter Bonrath: Čísla škodováckých bloků se v průběhu výroby sice opakovala, ale mezitím došlo k mnoha úpravám, takže podle bloku a čísla poznáš cca období, kdy byl vyroben.
Nahoď fotky čísla a případně další a můžeme říct víc :)
Kdyžtak i na odlitku bloku máš datum výroby (musel bys tedy shodit prsa...)
Nahoď fotky čísla a případně další a můžeme říct víc :)
Kdyžtak i na odlitku bloku máš datum výroby (musel bys tedy shodit prsa...)
22:55:02
31.07.2025
31.07.2025

michael
-> Dieter Bonrath:
22:13:46
31.07.2025
31.07.2025

Dieter Bonrath
Dovolím se zeptat, zdali existuje i nějaká číselná řada motorů, tzn. zdali lze podle čísla dovodit rok výroby. Konkrétně motor 789412/4 - všechny znaky motoru odpovídají 4, ale zajímal mě rok, ze kterého motor je (karb není a z rozdělovače je sundaný štítek).
Tento článek naznačuje, že by to mohl být buď rok 1977 nebo 1972.
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Tento článek naznačuje, že by to mohl být buď rok 1977 nebo 1972.
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
06:55:37
01.05.2025
01.05.2025

Bukaj
-> Jozka 30.04.25 12:15:22: Dobrej tip, jak se z toho nezbláznit
Ovšem pro většinu lidí pak budeš stejně za blázna nebo minimálně za podivína

Ovšem pro většinu lidí pak budeš stejně za blázna nebo minimálně za podivína

12:49:20
30.04.2025
30.04.2025

minno
-> Jozka: 

12:15:22
30.04.2025
30.04.2025

Jozka
-> minno: Vidíš to logicky zcela správně, mj. zejména fakt nelze, aby jeden člověk měl zmáknutý vše od předválečný "ameriky" až po dnešný i-pody na na kolech
. Ovšem ja sa tomu nečudujem - asi tak 10 let zpět jsem totiž začal používat bezva fintu = už při probouzení se ladím do pocitu, že se celej svět zbláznil, aby mě to pak nepřekvapilo. A takovýhle věci do toho naladění přesně zapadají.. 


08:12:14
30.04.2025
30.04.2025

minno
-> Jozka 29.04.25 20:25:03: -> Bukaj 29.04.25 22:10:36: nj, ale to všetko je len "kozmetika", ktorá technika nemá čo trápiť a pochybujem, že niekto z nich je odborne kvalifikovaný na "okometrické rozoznávanie 60 a 40 ročných blokov motorov Škoda", aby mali mandát posudzovať, čo je z pohľadu dobovosti a typovosti správne a čo nie.
Viem, že sa to na stk deje, sám som všeličo podobné so škodovkou zažíval.
Len sa nad tým pozastavujem a čudujem.
To je to isté, akoby som prišiel na stk s moderným autom, u ktorého existuje XY modifikácií a technik by ma vyhodil za to, že vodnú pumpu mám mať na tomto modeli a ročníku takto a mám ju inak
Alebo na 80 ročnom veteránovi zahraničnej výroby posudzovať z hľadiska STK dobovosť a správnosť komponentov.
Viem, že sa to na stk deje, sám som všeličo podobné so škodovkou zažíval.
Len sa nad tým pozastavujem a čudujem.
To je to isté, akoby som prišiel na stk s moderným autom, u ktorého existuje XY modifikácií a technik by ma vyhodil za to, že vodnú pumpu mám mať na tomto modeli a ročníku takto a mám ju inak

00:27:43
30.04.2025
30.04.2025

Jozka
-> saskyn2: A já už jen ty štítkový šroubky do plechu.. Měli by si doletět na stroji času do Boleslavi v rozpuku zlatejch 60. a zašpačkovat si tam..



23:47:19
29.04.2025
29.04.2025

saskyn2
-> Jozka 29.04.25 20:25:03: jo to je úplný peklo kdy na štítku máš vlastně číslo motoru a číslo kastle je na nabodovaným štítku úplně jiný než výrobní číslo auta. Já mám naštěstí tyhle čísla už alespon správně, ale stejně omele i ten nabodovaný plech s číslem karoserie.
22:10:36
29.04.2025
29.04.2025

Bukaj
-> minno 29.04.25 18:59:00: Všechny MB bloky mají na "bouli" u vodní pumpy výztuhu ve tvaru Y, žádný MB blok nemá plnoprůtočný olejový filtr a všechny 105 motory mají na "bouli" u vodní pumpy "krupici", zatímco všechny MB bloky jsou tam hladké (kromě toho Y)

20:25:03
29.04.2025
29.04.2025

Jozka
-> saskyn2 29.04.25 13:34:47: Jo, hlavně ty první ročníky jsou peklo - na štítku dvojkolonka "výrobní číslo motoru a vozidla", v ní naklepaný jediný numero (dokonce zkraje i bez lomítka) a o kus vedle vyražený číslo jenom podobný, navíc ještě na nabodovaným plíšku. Mraky majitelů nervově nevydržely, takže buď zápis v TP "oprava dle skutečnosti", nebo plíšek se správným číslem.. případně žádnej a "správný" číslo vyklepaný na plášti chladiče..
A že jsou ti technici tak nějak z principu arogantní, těžko se jim takový uchylárny vysvětlujou. Hlavně takovejm, co se diví i připevňovacím šroubkům štítku.
-> minno 29.04.25 18:59:00: Jo, rozdíl na první pohled - tisícovkový bloky nemají na "bouli" pro vodní pumpu takovou tu "krupici".. už je to tu někde popsaný. Já se tomuhle rozumování divím hlavně z toho důvodu, že když už je to je x-krát zdokumentovaný z minulosti, je poněkud zvrácený se v tom znova a znova vrtat..

-> minno 29.04.25 18:59:00: Jo, rozdíl na první pohled - tisícovkový bloky nemají na "bouli" pro vodní pumpu takovou tu "krupici".. už je to tu někde popsaný. Já se tomuhle rozumování divím hlavně z toho důvodu, že když už je to je x-krát zdokumentovaný z minulosti, je poněkud zvrácený se v tom znova a znova vrtat..

19:37:49
29.04.2025
29.04.2025

Nwkt
-> minno 29.04.25 18:56:20: Bohužel musí, když technik dostane pokutu 10 000,- za to že neprovedl kontrolu zásuvky tažného zařízení ....Na STK chodí kontroly od ministerstva s autama vybavenýma skrytýma kamerama a natáčí veškerý okolí a následně pokutujou techniky a stanice
18:59:00
29.04.2025
29.04.2025

minno
-> Jozka 26.04.25 23:18:51: Jezdím nebo jezdil jsem na STK s MB lomítkama /1 (většina 988 motorů), /7 (z konce výroby MB) i /8 (kilo, který má totožnej objem válců a smí být taky) a nikdy žádnej problém. Ale kdybych k nám přijel s motorem /1 ze stopětky (1046 cm³), tak fofrem poletím..Je nejaký značný výzorový rozdiel medzi MB motorom /1 a 105 motorom /1, že to rozozná aj neodborník na staré škoda motory?
18:56:20
29.04.2025
29.04.2025

minno
Mňa len udivuje, že na stk sa ešte niekto zaoberá debilinami okolo takto starých áut.
13:34:47
29.04.2025
29.04.2025

saskyn2
-> Jozka: problém je že u 1000 která má číslo nabodovany na štítku z výroby na to má kecy i znamej, samozřejmě to nechá projít ale vomele to a kdyby to nebyl znamej tak se tam s ním budu muset hádat a dokládat nějaký papíry od výrobce že to tak je v pořádku. Prostě na stk už tyhle auta neznaj. A to není žádný mladý kluk.
12:05:40
29.04.2025
29.04.2025

Jozka
-> K.D.B.: Odhaduju, že to bude jako skoro se vším u nás - tzn. "jak kde"..
Otázka je, jak z toho dneska ven, když se génius na STK zasekne i u originálního provedení. Třeba k tý zmíněný tisícovce leda tak "pamětní list" z muzea - v něm je tuším uvedený číslo motoru i s tím slavným lomítkem..
Otázka je, jak z toho dneska ven, když se génius na STK zasekne i u originálního provedení. Třeba k tý zmíněný tisícovce leda tak "pamětní list" z muzea - v něm je tuším uvedený číslo motoru i s tím slavným lomítkem..
22:11:28
28.04.2025
28.04.2025

K.D.B.
-> Jozka:
Jsem si myslel, že s pruděním se správným lomítkem už je pokoj. Že když je tam něco v rámci 1000-120, tak to neřeší.....
Jsem si myslel, že s pruděním se správným lomítkem už je pokoj. Že když je tam něco v rámci 1000-120, tak to neřeší.....
00:10:01
28.04.2025
28.04.2025

Jozka
-> StepaNoFUN: Se mi k tomu vybavilo - u nás jsem snad někdy kolem roku 1993 (? - ještě v době, kdy tohle řešila PČR) přestavět 110LS na embéčko, tj. použít pro tu 110 karosérii MB. V první fázi mi řekli, až dojdu za 14dní, že se nad tím zamyslí, ale pak řekli, že nee.. páč downgrade. Měl jsem pak rozjednaný přehlášení do Tábora, kde by to bylo bývalo snad šlo - ale nakonec jsem na tu kejkli neměl dost času a energie..
23:57:18
27.04.2025
27.04.2025

Jozka
-> StepaNoFUN: Jo, tyhle zvěrstva jsem přesně myslel tou "domluvou".. tj. i tyhle kdysi přísně zapovězený "postupný přestavby" čehokoliv na cokoliv (slyšel jsem i o 125L zapsaný na papíry starý Octavie combi s motorem vpředu). Ale legální to nebylo a nešlo to zdaleka všude. Dodnes si pamatuju, jak jsme někdy koncem století byli s kolegou a 110L z roku 72, která měla z DI VB Chrudim zapsanej takhle motor ze 130L - technikovi se to nelíbilo ani trochu, ale když to bylo v TP, tak se do toho nes*ral a jen skřípal zubama. Nahlas.



22:51:59
27.04.2025
27.04.2025

StepaNoFUN
-> Jozka 27.04.25 22:30:47: no jeden cas (rekneme divoky devadesatky, kdy sla dovozova 742 prihlasit na papiry z kila jakoze vymena karoserie a motoru) bylo cokoli do 120LS zapsatelny jako vymena motoru tehoz typu do kastle bez vlecky a cokoli z vleckou mohlo mit 1300... Pro STK to byla vymena motoru tehoz typu a bylo na to razitko.
S tim domluvit...Od zapsani profilu 70 do TP u uzky 742 mne delila asi minuta. Bohuzel pak tam prisel jeden idiot a neklaplo to...
S tim domluvit...Od zapsani profilu 70 do TP u uzky 742 mne delila asi minuta. Bohuzel pak tam prisel jeden idiot a neklaplo to...
22:30:47
27.04.2025
27.04.2025

Jozka
-> StepaNoFUN: Bych si drze dovolil oponovat - obecně záměnný ty motory, co zmiňuješ, nebyly nikdy. Ovšem ANO - byly kdysi doby, ve kterých se leccos nechalo na ouřadech vyjednat.. který už jsou ale dávno pryč snad všude..

15:30:56
27.04.2025
27.04.2025

StepaNoFUN
-> isti 27.04.25 12:53:19: ano. V TP je 742.10, ale na motoru je vyrazenej jen kod za lomitkem. Aje na technikovi, any si to rozklicoval.
Mne jednou chteli z STK vyrazit, za motor 110 ve skode 105. Byl to totiz opis TP za ztracenej. V puvodnim TP byla ta vymena zapsana. Jako vymena motoru tehoz typu. Protoze jeden cas byly motory 1000MB - 120LS (a 130-136) zamenny jako dil. A nikdo to neresil.
Jo a brachu kdysi vyrazili z STK s tim zazrakem z Trnavy. Byl to taz 1500, ale motor to odnesl, takbtam nacpali motor z ty 1203 a vznikl problem. Montaz motoru 1500 do kastle 1203 byla povolena. Opacne to nikdo nikdy nechtel, tak museli psat do Trnavy, jestli to vyrobce schvali.
Mne jednou chteli z STK vyrazit, za motor 110 ve skode 105. Byl to totiz opis TP za ztracenej. V puvodnim TP byla ta vymena zapsana. Jako vymena motoru tehoz typu. Protoze jeden cas byly motory 1000MB - 120LS (a 130-136) zamenny jako dil. A nikdo to neresil.
Jo a brachu kdysi vyrazili z STK s tim zazrakem z Trnavy. Byl to taz 1500, ale motor to odnesl, takbtam nacpali motor z ty 1203 a vznikl problem. Montaz motoru 1500 do kastle 1203 byla povolena. Opacne to nikdo nikdy nechtel, tak museli psat do Trnavy, jestli to vyrobce schvali.
12:53:19
27.04.2025
27.04.2025

isti
-> Bukaj: Práve že v tp je 742.10,v ČR nie?
12:10:21
27.04.2025
27.04.2025

Bukaj
-> isti: Ano, typ motoru je oficiálně 742.10 atd, ale na bloku a v TP je "kód motoru" (jednočíselní označení za lomítkem), u novějších bloků (dvouřádek) pak trojčíselný kód (105/120/129/130/135/136)
.
Od Favoritů je pak na bloku vyraženo typové označení motoru (781.135 apod.)
Od Favoritů je pak na bloku vyraženo typové označení motoru (781.135 apod.)
11:46:57
27.04.2025
27.04.2025

isti
Tak som vzal drôtenú kefu,chcel som vám vynadať aké ste blbci
Musím uznať že máte pravdu,neviem prečo som mal ukotvené v hlave že vedla vodnej pumpy je na bloku vyrazený typ motora.Nemám doma žiadne tp od skodovky tak to neviem overiť ale myslím si že v tp je označenie typ motora 742.10 atď.

07:25:52
27.04.2025
27.04.2025

Tomaso435
-> Jarda/felda 26.04.25 21:54:37: jo tak sory, splet sem si to s timto značením a slepicí
23:18:51
26.04.2025
26.04.2025

Jozka
-> isti: NeNe.. 6-ti místná ražba s lomítkem, označujícím typ motoru se používala hodně dlouho, typ ve 2nd řádky se udává patrně od toho roku 1987. Vznikl tím ovšem trochu chaos - kterej znalí technici ovšem snadno "přečtou" podle vzhledu bloku (/1 je MB i 105, /3 je MBX/G i "120" stacionární atd.).
-> RALLY1976 25.04.25 22:24:53: Zřejmě další nadějnej mladej raketovej inženýr.. přibejvá jich, přibejvá..
Ale pokud to není zapsaný v TP nějak úchylně, stejně by to neměl nijak zpochybňovat..
Jezdím nebo jezdil jsem na STK s MB lomítkama /1 (většina 988 motorů), /7 (z konce výroby MB) i /8 (kilo, který má totožnej objem válců a smí být taky) a nikdy žádnej problém. Ale kdybych k nám přijel s motorem /1 ze stopětky (1046 cm³), tak fofrem poletím..
-> RALLY1976 25.04.25 22:24:53: Zřejmě další nadějnej mladej raketovej inženýr.. přibejvá jich, přibejvá..

Jezdím nebo jezdil jsem na STK s MB lomítkama /1 (většina 988 motorů), /7 (z konce výroby MB) i /8 (kilo, který má totožnej objem válců a smí být taky) a nikdy žádnej problém. Ale kdybych k nám přijel s motorem /1 ze stopětky (1046 cm³), tak fofrem poletím..
22:26:44
26.04.2025
26.04.2025

Boco
-> RALLY1976 25.04.25 22:24:53: povedz technikovi nech si to laskavo nastuduje, /7 mali 1000, az neskor, tusim od 84-85 to cislo prevzali 130
21:54:37
26.04.2025
26.04.2025

Jarda/felda
-> Tomaso435 26.04.25 20:14:40: první kde byl na motoru typ ve formátu 7XX.XXX byl favorit 

21:24:33
26.04.2025
26.04.2025

isti
-> Tomaso435: To určite nie,podla mňa to mal každý 105-136 blok.Od 87 mohol byť dvojriadkové číslo motora.
20:14:40
26.04.2025
26.04.2025

Tomaso435
-> isti 26.04.25 20:10:05: to bylo snad az od nějakýho roku 87 či tak něco
20:10:05
26.04.2025
26.04.2025

isti
-> Milan 136: U mb ešte nebolo označenie 742.10 a pod?
18:18:46
26.04.2025
26.04.2025

Milan 136
-> isti 26.04.25 14:42:46: To za lomítkem je právě typ.
14:42:46
26.04.2025
26.04.2025

isti
-> Pavel P..: A to je stále len číslo motoru a nie typ motoru.
13:58:42
26.04.2025
26.04.2025

Milan 136
22:46:56
25.04.2025
25.04.2025

Pavel P..
-> RALLY1976: tak je technik nejakej debil, jelikoz motory 1000mb maji za lomitkem 7
22:24:53
25.04.2025
25.04.2025

RALLY1976
Zdravím,dnes jsem byl s kolegou na STK s jeho Škodou 1000mb z roku 1968.Technik ho vyhodil že mu nesedí typ motoru má za lomítkem 7.On ale má ve velkém techničaku napsanou výměnu motoru z roku 1998 a tam je to číslo s tou sedmičkou za lomítkem.Řekli mu ať si dá typ motoru co tam patří.On ale nikdy neměl problém na STK až teď.Ja jsem myslel že když ho má zapsán v TP tak je to v pohodě.Mě ale vůbec nepřipadá že by to jelo líp když podle 7 za lomítkem by to měl být motor že 130.Jde nějak poznat typ motoru? Díky
08:53:54
17.04.2007
17.04.2007

Matsoft
-> Rooney: eviduje se pouze typ motoru.taakze si nechas zapsat 742.136 a je to
08:07:31
17.04.2007
17.04.2007

Rooney - zrušená registrace
Když už sme tady u těch čísel, tak ať nezakládám nové téma.
Musím mít při přestavbě na motoru 742/136 to správné číslo co tam má být tj. číslo 136kového motoru?
Nebo tam můžu nechat to co tam je? tj. číslo motoru ze 120cky?
Musím mít při přestavbě na motoru 742/136 to správné číslo co tam má být tj. číslo 136kového motoru?
Nebo tam můžu nechat to co tam je? tj. číslo motoru ze 120cky?
23:27:15
16.04.2007
16.04.2007

Matsoft
nemate vsechny... ze zacatku vyroby:
/1 - 1000MB
/2 - 1100MB
od 742 se lisi tim, ze nemaji "tupkovany" kryt vodni pumpy (na bloku) a maji na nem vylite takove jakoby Y nebo V.
/1 - 1000MB
/2 - 1100MB
od 742 se lisi tim, ze nemaji "tupkovany" kryt vodni pumpy (na bloku) a maji na nem vylite takove jakoby Y nebo V.
20:38:56
16.04.2007
16.04.2007

p.b.
A teď to někdo hodťe do článků ať se tady někdo každej měsíc neptá .)
18:00:49
16.04.2007
16.04.2007

Rapid135
-> pessam: a mame je tam vsechny

15:38:23
16.04.2007
16.04.2007

pessam
Doplnění 3 MBX MBG dva karburátory
17:04:04
15.04.2007
15.04.2007

Rapid135
doplneni
4-110R
5-110
4-110R
5-110
20:25:40
14.04.2007
14.04.2007

Rapid135
5ka by mohla byt 110 jak melo erko a 110LS,ta sila by aji odpovidala