skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Fabia Mpi - vymena tesnenia pod hlavou
23:12:11
23.11.2025
23.11.2025

ajok
-> isti 23.11.25 22:31:49: no... ale zas ma to komprese, divne...
22:31:49
23.11.2025
23.11.2025

isti
-> Bukaj: Neznie to dobre

22:09:59
23.11.2025
23.11.2025

Bukaj
Tak ještě info k poslední jízdě toho auta (citace, co mi soused napsal):
"No já jsem s ním jel do Prahy tehdy A v půlce kopce v Modřanech mi sjeli otáčky tak jsem to dojel k babičce a když už jsem pak jako parkoval že jsem couval tak mi to začalo znít právě jak sekačka takže pak už jsme nechtěli startovat a radši jsme dovezli na laně"
"No já jsem s ním jel do Prahy tehdy A v půlce kopce v Modřanech mi sjeli otáčky tak jsem to dojel k babičce a když už jsem pak jako parkoval že jsem couval tak mi to začalo znít právě jak sekačka takže pak už jsme nechtěli startovat a radši jsme dovezli na laně"
22:07:24
23.11.2025
23.11.2025

Bukaj
-> darklord 23.11.25 21:47:16: Jo, vstřikovače jdou vyndat ze sání, jako u feldy - taky jsem je tak zkoušel, že fungují.
Zkusím vymyslet nějaké odměrky...
...do válce nic nespadlo, toho bych si snad všiml :-D - navíc tlaky jsou, jak mají být...
-> isti: Soused to dotáhl na laně domů, u něj před domem jsem pak shodil hlavu, abych zjistil, co vše je špatně, pak jsme auto přetáhli na laně 150 metrů ke mně na zahradu (bez hlavy), když jsem pak nasadil hlavu zpět a následně vyšrouboval zátku olejové vany, vytekl tak půllitr chladicí kapaliny a až pak olej...
...co jsem se teď ptal, tak před závadou to auto jezdilo prý normálně, pak začala mizet chladicí kapalina a objevovat se emulze pod víčkem oleje...
...a benzín by v tom autě měl být obyč N95 a cca 3 měsíce starý, jinak víc jsem se teď nedozvěděl.
Zkusím vymyslet nějaké odměrky...
...do válce nic nespadlo, toho bych si snad všiml :-D - navíc tlaky jsou, jak mají být...
-> isti: Soused to dotáhl na laně domů, u něj před domem jsem pak shodil hlavu, abych zjistil, co vše je špatně, pak jsme auto přetáhli na laně 150 metrů ke mně na zahradu (bez hlavy), když jsem pak nasadil hlavu zpět a následně vyšrouboval zátku olejové vany, vytekl tak půllitr chladicí kapaliny a až pak olej...
...co jsem se teď ptal, tak před závadou to auto jezdilo prý normálně, pak začala mizet chladicí kapalina a objevovat se emulze pod víčkem oleje...
...a benzín by v tom autě měl být obyč N95 a cca 3 měsíce starý, jinak víc jsem se teď nedozvěděl.
21:56:27
23.11.2025
23.11.2025

isti
-> Bukaj: Nechce sa mi to celé čítať znova ale máš o tom informáciu ako sa správal ten motor pred rozobratím?
21:47:16
23.11.2025
23.11.2025

darklord
-> Bukaj: ide tam vyhodit vstrekovacia lista zo sania? Proste daj 4 rovnake priesvitne pohariky, vytiahni sviecky, vyber vstrekovaciu listu do poharikov a startuj... ak bude vsade rovnako, tak mozes vstrek vylucit. Mna skorej napada, nemohlo ti nieco padnut do valca?
21:29:36
23.11.2025
23.11.2025

Bukaj
-> ajok: Vůle nevím, zda tam zůstaly, to jsem pak už nezkoumal, můžu na to mrknout zítra.
Tlaky má ten motor předpisové - na všech válcích stejné (to jsem měřil ještě s hydroštely, nastavenými s předpětím).
S motorem jsem nedělal nic jiného, než hlavu a věci kolem ní, nové hydroštely, olej, filtry a chladicí kapalinu, vyčištěné sání, klapka a vše okolo...
...svíčky jsem zkoušel měnit mezi sebou a i za jiné (použité, funkční) a beze změny.
...ještě bych mohl zkusit prohodit mezi sebou vstřikovače, jestli není ten jeden nějak vadný, že by dával moc benzínu...
Tlaky má ten motor předpisové - na všech válcích stejné (to jsem měřil ještě s hydroštely, nastavenými s předpětím).
S motorem jsem nedělal nic jiného, než hlavu a věci kolem ní, nové hydroštely, olej, filtry a chladicí kapalinu, vyčištěné sání, klapka a vše okolo...
...svíčky jsem zkoušel měnit mezi sebou a i za jiné (použité, funkční) a beze změny.
...ještě bych mohl zkusit prohodit mezi sebou vstřikovače, jestli není ten jeden nějak vadný, že by dával moc benzínu...
21:13:34
23.11.2025
23.11.2025

ajok
-> Bukaj 23.11.25 21:02:56: zkus vyndat a ocistit cidlo polohy kliky... jinak nevim, s rozvody jsi nic nedelal, ne? cidlo klepani, to da jen predstih na 0 (alespon u feldy), to by slo, jen bylo linejsi, jeste muzes zkusit nalogovat cidlo teploty, aby nedaval nejake nesmysly, no a taky se mi stalo, ze svicka venku hazela jiskru a v motoru ne
s tim 4. valcem to je hodne divne, komprese uz mas vsude?
No a ty vule tam zustaly nebo je to vymezilo? jinak zkus prohodit svicku, jak se to bude chovat.
s tim 4. valcem to je hodne divne, komprese uz mas vsude?No a ty vule tam zustaly nebo je to vymezilo? jinak zkus prohodit svicku, jak se to bude chovat.
21:02:56
23.11.2025
23.11.2025

Bukaj
Já už fakt nevím, co s tím autem mám dělat. 
Dneska jsem zjistil následující:
Když jsem nastavil ventilové vůle, jako u klasiky bez hydroštelů - žádná změna.
Znovu jsem několikrát vyndaval svíčky, ozkoušel lištu - v liště všechny svíčky házejí jiskru.
Vyndal jsem i vstřikovače - všechny stříkají (otázka, jak poznám, zda stříkají tak, jak mají?)
Zjistil jsem, že když vyšroubuju svíčku ze 4. válce, tak auto má menší problém nastartovat, než když tam ta svíčka je, běží pak sice na 3 válce, ale udrží i volnoběh.
Když tam svíčku vrátím, tak se zase motor při startování "seká". Vypadá to, jako kdyby ta svíčka pálila jindy, než by měla nebo tam stříkalo blbě (v nesprávnou chvíli) palivo.
Když se mi to náhodou podařilo nastartovat se zapojenými všemi vstřikovači a všemi svíčkami, tak jsem to udržel v chodu jen v otáčkách a po chvíli běhu bylo cítit z nalévacího hrdla oleje štiplavý smrad - jako kdyby do klikové skříně šel benzín smíchaný s močůvkou
Mohl by takovéto podivné chování mít na svědomí špatný benzín? Nemám tušení, co je v nádrži a jak je to tam dlouho, ale na opravu toho těsnění pod hlavou jsme se se sousedem domlouvali už někdy od září...
...nebo špatný čas zápalu - čidlo klepání? Zlatá karburátorová auta s klasickým kontaktním zapalováním - tady u té moderny dost tápu.
Jinak zkusil jsem přečíst paměť závad a v ní byla jen jedna sporadická závada (něco ve smyslu "řada válců 1 - nesprávná bohatost směsi"...

Dneska jsem zjistil následující:
Když jsem nastavil ventilové vůle, jako u klasiky bez hydroštelů - žádná změna.
Znovu jsem několikrát vyndaval svíčky, ozkoušel lištu - v liště všechny svíčky házejí jiskru.
Vyndal jsem i vstřikovače - všechny stříkají (otázka, jak poznám, zda stříkají tak, jak mají?)
Zjistil jsem, že když vyšroubuju svíčku ze 4. válce, tak auto má menší problém nastartovat, než když tam ta svíčka je, běží pak sice na 3 válce, ale udrží i volnoběh.
Když tam svíčku vrátím, tak se zase motor při startování "seká". Vypadá to, jako kdyby ta svíčka pálila jindy, než by měla nebo tam stříkalo blbě (v nesprávnou chvíli) palivo.
Když se mi to náhodou podařilo nastartovat se zapojenými všemi vstřikovači a všemi svíčkami, tak jsem to udržel v chodu jen v otáčkách a po chvíli běhu bylo cítit z nalévacího hrdla oleje štiplavý smrad - jako kdyby do klikové skříně šel benzín smíchaný s močůvkou

Mohl by takovéto podivné chování mít na svědomí špatný benzín? Nemám tušení, co je v nádrži a jak je to tam dlouho, ale na opravu toho těsnění pod hlavou jsme se se sousedem domlouvali už někdy od září...
...nebo špatný čas zápalu - čidlo klepání? Zlatá karburátorová auta s klasickým kontaktním zapalováním - tady u té moderny dost tápu.

Jinak zkusil jsem přečíst paměť závad a v ní byla jen jedna sporadická závada (něco ve smyslu "řada válců 1 - nesprávná bohatost směsi"...
20:58:36
22.11.2025
22.11.2025

ajok
-> Bukaj 22.11.25 18:55:06: ja bych to zkusil vic povolit, jak jsem psal... klidne nastavit i vule jak u klasiky, jak jsem to delal ja a pritahovat az se to probehne

19:25:44
22.11.2025
22.11.2025

Bukaj
-> darklord: Tak vačku netřeba měnit většinou za celou životnost motoru.
Navíc když bys potřeboval jen vyměnit vačku, tak stačí povolit červíky, vysadit tyčky z vahadel a povysunout zdvihátka...
Navíc když bys potřeboval jen vyměnit vačku, tak stačí povolit červíky, vysadit tyčky z vahadel a povysunout zdvihátka...

19:04:49
22.11.2025
22.11.2025

darklord
-> Bukaj: takze hlava dolu aj ked menis vacku? 

18:55:06
22.11.2025
22.11.2025

Bukaj
-> ajok: To, že tam není kryt zdvihátek ale nemá vliv na to, jestli tam jdou či nejdou dát místo hydroštelů klasická zdvihátka - pokud mají stejný průměr válcové plochy a není jiná osová vzdálenost vačkového hřídele od osy hřídele vahadel (a tedy by neseděla délka tyček)...
Osobně jsem snad nikdy u žádného motoru neměl potřebu zdvihátka vytahovat jindy, než při sundané hlavě a to boční víko je jen pro zlost (další možné místo úniků oleje)...
Ale co s těmi hydroštely v té Fabii?
Osobně jsem snad nikdy u žádného motoru neměl potřebu zdvihátka vytahovat jindy, než při sundané hlavě a to boční víko je jen pro zlost (další možné místo úniků oleje)...

Ale co s těmi hydroštely v té Fabii?

18:16:14
22.11.2025
22.11.2025

ajok
-> Bukaj 22.11.25 11:51:16: diky, to mi jich bude lito... :), ale je to kurvitko, ktere tam opravdu nechci..
jestli tam jdou klasicka zdvihatka nevim, ale neni tam preci ani kryt zdvihatek na bloku, tak jsem spis myslel, ze tam nepujdou
jestli tam jdou klasicka zdvihatka nevim, ale neni tam preci ani kryt zdvihatek na bloku, tak jsem spis myslel, ze tam nepujdou
13:20:04
22.11.2025
22.11.2025

Bukaj
-> Jarda/felda: Tak poprvé když jsem to skládal, tak to nebylo hned po namontování, ale první pokus o start byl po několika hodinách...
Přemýšlím, jak je ten hydroštel vlastně konstruovaný - jak to má fungovat?
Princip funkce je založen na tlaku oleje, ne? A když tam ten tlak oleje není, tak logicky nefunguje.
Spíš mne zaráží ten způsob nastavování - dotáhnout na dotek a následně ještě utahovat - to by znamenalo přece nulové vůle a naopak pootevřené ventily (předpokládám, že tlakem oleje se v těch hydroštelech ten vnitřek vytlačí směrem ke zdvihací tyčce a "vůle" se ještě zmenší - tedy ventily by byly otevřené moc a nezavíraly se...
...nemá ten postup být opačně - tedy červík na dotek a naopak povolit?
Teď další pokus o start a furt se to chová stejně blbě - je snaha chytit, ale pak se to jakoby "zasekne" - jako kdyby buď zůstaly ventily zavřené, když mají otevírat nebo nevím, jak to popsat.
Není to "natvrdo", jako když by do něčeho narazil píst, ale spíš jako kdyby to buď zapálilo proti pohybu pístu nebo byla příliš velká komprese (plný spalovák kapaliny) - ale byť byly svíčky mokré, tak jen od benzínu, voda ani olej tam neteče...
...takže předpokládám ty hydroštely.
Jestli ještě jednou budu muset sundavat hlavu, tak na hydroštely kašlu a dám tam klasická zdvihátka s tyčkama z Favorita (předpokládám, že to jde, nebo ne?) a vůle nastavím "po staru"...
Přemýšlím, jak je ten hydroštel vlastně konstruovaný - jak to má fungovat?
Princip funkce je založen na tlaku oleje, ne? A když tam ten tlak oleje není, tak logicky nefunguje.
Spíš mne zaráží ten způsob nastavování - dotáhnout na dotek a následně ještě utahovat - to by znamenalo přece nulové vůle a naopak pootevřené ventily (předpokládám, že tlakem oleje se v těch hydroštelech ten vnitřek vytlačí směrem ke zdvihací tyčce a "vůle" se ještě zmenší - tedy ventily by byly otevřené moc a nezavíraly se...
...nemá ten postup být opačně - tedy červík na dotek a naopak povolit?
Teď další pokus o start a furt se to chová stejně blbě - je snaha chytit, ale pak se to jakoby "zasekne" - jako kdyby buď zůstaly ventily zavřené, když mají otevírat nebo nevím, jak to popsat.
Není to "natvrdo", jako když by do něčeho narazil píst, ale spíš jako kdyby to buď zapálilo proti pohybu pístu nebo byla příliš velká komprese (plný spalovák kapaliny) - ale byť byly svíčky mokré, tak jen od benzínu, voda ani olej tam neteče...
...takže předpokládám ty hydroštely.
Jestli ještě jednou budu muset sundavat hlavu, tak na hydroštely kašlu a dám tam klasická zdvihátka s tyčkama z Favorita (předpokládám, že to jde, nebo ne?) a vůle nastavím "po staru"...

12:12:28
22.11.2025
22.11.2025

Jarda/felda
-> Bukaj 22.11.25 11:48:46: nevim jak konkrétně u těhle ale u nafty se udává že se hned po namontování nových hydroštelů nesmí startovat 

11:51:16
22.11.2025
22.11.2025

Bukaj
-> ajok: Jinak ty origo hydroštely máš u mne, asi jim nic nebude, ale majitel chtěl vyměnit, tak jsem je vyměnil.
Asi nejdůvěryhodnější značka, kterou jsem sehnal, byla Ajusa (taky nejdražší - 300 za zdvihátko).
Asi nejdůvěryhodnější značka, kterou jsem sehnal, byla Ajusa (taky nejdražší - 300 za zdvihátko).
11:48:46
22.11.2025
22.11.2025

Bukaj
-> ajok: Tak jsem znovu přešel nastavení hydroštelů na vahadlech, pro jistotu jsem dal jen 1,5 otáčky předpětí, pak pokus o start a vůbec to nechytlo, jen podle zvuku byl jeden válec bez komprese...
...tak jsem vyndal svíce (všechny úplně mokré od benzínu) a jal se měřit komprese...
...první válec bez komprese, ostatní v pořádku. Zdálo se mi divné, že by na tom válci byla nulová komprese, tak jsem ho změřil zvovu a ejhle - komprese stejná, jako u ostatních válců
Ty hydroštely mne zničí
Nechám to trochu odvětrat, než tam dám svíčky zpět a pak se ozvu, co jsem vykoumal...
...tak jsem vyndal svíce (všechny úplně mokré od benzínu) a jal se měřit komprese...
...první válec bez komprese, ostatní v pořádku. Zdálo se mi divné, že by na tom válci byla nulová komprese, tak jsem ho změřil zvovu a ejhle - komprese stejná, jako u ostatních válců

Ty hydroštely mne zničí

Nechám to trochu odvětrat, než tam dám svíčky zpět a pak se ozvu, co jsem vykoumal...

09:48:54
22.11.2025
22.11.2025

ajok
-> Bukaj 22.11.25 08:47:16: tyjo, ja pred prvnim startem na hydrech udelal vule jak u klasiky, chytlo to na vsechny ale hlucne, pak az jsem to doladoval... prave jsem mel strach, aby nezustal nektery ventil pootevreny, snad se Ti to nepotkalo
po nejake dobe behu jsem to teprv dal na dotyk, nekde jsem i naopak povoloval, co jsem mozna udelal blbe, ze jsem to pak nedal o dve otaky, ale asi jen o pul, najezdilo pak 50 tis.km a zacala mlatit, tak jsem to dotahoval, nekdy mlatilo, pak vyrazne zlepseni po vymene oleje s prisadou LM, pritelkyne rikala, ze prohrata obcas mlati, ale minuly vikend dojela do Polska a zadne mlaceni jsem nezaznamenal, na oleji ted ma 14500km :)
A presahy to melo nebo jsi to rozdelaval cele?
po nejake dobe behu jsem to teprv dal na dotyk, nekde jsem i naopak povoloval, co jsem mozna udelal blbe, ze jsem to pak nedal o dve otaky, ale asi jen o pul, najezdilo pak 50 tis.km a zacala mlatit, tak jsem to dotahoval, nekdy mlatilo, pak vyrazne zlepseni po vymene oleje s prisadou LM, pritelkyne rikala, ze prohrata obcas mlati, ale minuly vikend dojela do Polska a zadne mlaceni jsem nezaznamenal, na oleji ted ma 14500km :)
A presahy to melo nebo jsi to rozdelaval cele?
08:47:16
22.11.2025
22.11.2025

Bukaj
Tak pokračování příběhu...
...předevčírem jsem to poskládal (jako tradičně jsem končil někdy v noci), hydroštely před montáží ponořil do oleje "dírkou nahoru" a v rámci možností z nich vybublal vzduch (stejně se tam určitě dost vzduchu zase dostalo než se mi je podařilo usadit do bloku), následně nastavil dle zde zmíněného postupu (červíka na dotyk a dotáhnout o dvě otáčky), nastrojil vršek, dal zpátky baterku a pokusil se o start.
Nějak se tomu nechtělo (občas se to "zaseklo", jako když by byla moc velká komprese nebo to zapálilo proti pohybu pístu) a když to chytilo, jelo to na tři válce, do otáček to šlo normálně, ale po puštění pedálu to chcíplo a vzhledem k vybité baterii se mi to už podruhé nastartovat nepodařilo.
Baterku jsem přes včerejšek dobil, dneska ráno další pokus a stejný výsledek - nejdřív zadrhávání při startu, pak běh na tři válce...
...mám podezření na ty hydroštely - mohlo se stát, že si tam něco "sedlo" a tedy je nutné hydroštely nastavit znovu, nebo to může dělat něco jiného (třeba vadná svíčka)?

...předevčírem jsem to poskládal (jako tradičně jsem končil někdy v noci), hydroštely před montáží ponořil do oleje "dírkou nahoru" a v rámci možností z nich vybublal vzduch (stejně se tam určitě dost vzduchu zase dostalo než se mi je podařilo usadit do bloku), následně nastavil dle zde zmíněného postupu (červíka na dotyk a dotáhnout o dvě otáčky), nastrojil vršek, dal zpátky baterku a pokusil se o start.
Nějak se tomu nechtělo (občas se to "zaseklo", jako když by byla moc velká komprese nebo to zapálilo proti pohybu pístu) a když to chytilo, jelo to na tři válce, do otáček to šlo normálně, ale po puštění pedálu to chcíplo a vzhledem k vybité baterii se mi to už podruhé nastartovat nepodařilo.
Baterku jsem přes včerejšek dobil, dneska ráno další pokus a stejný výsledek - nejdřív zadrhávání při startu, pak běh na tři válce...
...mám podezření na ty hydroštely - mohlo se stát, že si tam něco "sedlo" a tedy je nutné hydroštely nastavit znovu, nebo to může dělat něco jiného (třeba vadná svíčka)?

20:40:08
11.11.2025
11.11.2025

ajok
-> Bukaj 11.11.25 20:07:30: urcite G12, ale dnes uz je asi jen G12+, ted jsem ji dolival do vseho
jen ne G13, tu nekdo nedavno daval do nivy a vsichni mu to rozmlouvali, ale on ze pry kdyz prorazi chladic v prirode...

jen ne G13, tu nekdo nedavno daval do nivy a vsichni mu to rozmlouvali, ale on ze pry kdyz prorazi chladic v prirode...
20:07:30
11.11.2025
11.11.2025

Bukaj
Ještě dotaz - co do toho patří za chladicí kapalinu? Vím, že růžová, ale když koukám na výběr, tak je toho nějak strašně moc druhů - G12, G12+, G12++, G12EVO, G13, ...


12:46:54
09.11.2025
09.11.2025

ajok
-> Tomaso435 09.11.25 11:51:36: nektery elring maji nerez a nektere ne :(
-> Bukaj:
ja bych uz hydra nedaval, 2 mam koupene ( autodilos.cz/autodily/zdv ihatko-ventilu-124313281?u tm_source... ) na modrou a ono to po vymene oleje prestalo mlatit, jinak jsem domluven s kolegou, ze mi vyrobi mezikusy a budu to mit jak klasiku, jestli je budes menit, tak mi nejaky stary schovej, at to podle toho navrhnu, diky
Tesneni fa/fel jsou pouzitelna vse stejne, ma to presahy?, to byva u fab nejvetsi problem, ale pokud to nebude vylozene utopene, tak to elring podrzi, modra ma uz od vymeny tesneni 85tis.km a to jsem vahal, jestli nepodkladat vlozky.
Svuj postup dotahovani hlavy rdeji psat nebudu, ale vse mi drzi... dulezite je rovnomerne a od stredu ven, delam to na nekolikrat.
-> Bukaj:
ja bych uz hydra nedaval, 2 mam koupene ( autodilos.cz/autodily/zdv ihatko-ventilu-124313281?u tm_source... ) na modrou a ono to po vymene oleje prestalo mlatit, jinak jsem domluven s kolegou, ze mi vyrobi mezikusy a budu to mit jak klasiku, jestli je budes menit, tak mi nejaky stary schovej, at to podle toho navrhnu, diky
Tesneni fa/fel jsou pouzitelna vse stejne, ma to presahy?, to byva u fab nejvetsi problem, ale pokud to nebude vylozene utopene, tak to elring podrzi, modra ma uz od vymeny tesneni 85tis.km a to jsem vahal, jestli nepodkladat vlozky.
Svuj postup dotahovani hlavy rdeji psat nebudu, ale vse mi drzi... dulezite je rovnomerne a od stredu ven, delam to na nekolikrat.
12:11:14
09.11.2025
09.11.2025

Jarda/felda
-> Bukaj 09.11.25 11:45:16: nevim jak tyhle hydra ale u nafty celkem fungují INA
11:51:36
09.11.2025
09.11.2025

Tomaso435
-> Bukaj 09.11.25 10:19:13: pokud sezenes opravdu originál těsnění fabia, ma nerez kroužky. Tím je vyřešeno to co trapilo fa fe.
11:45:16
09.11.2025
09.11.2025

Bukaj
-> Jarda/felda: Díky :)
A jakou značku hydroštelů doporučíš z dostupných alternativ?
A jakou značku hydroštelů doporučíš z dostupných alternativ?
11:33:48
09.11.2025
09.11.2025

Jarda/felda
-> Bukaj 09.11.25 10:19:13: 1) těsnění je stejný 2) postup je klasika 25Nm a pak dvakrát po 90° 3) hydra vyměn když máš hlavu dole jinudy než horem to nejde
nastavují se postupně jako u klasiky akorát červíka povolíš pak dotáhneš na dotyk a pak ještě o dvě otáčky a je hotovo 4) píst má tvar sudu za studena se ti může zdát že je tam vůle ale po ohřátí se částečně vymezí 
nastavují se postupně jako u klasiky akorát červíka povolíš pak dotáhneš na dotyk a pak ještě o dvě otáčky a je hotovo 4) píst má tvar sudu za studena se ti může zdát že je tam vůle ale po ohřátí se částečně vymezí 
10:19:13
09.11.2025
09.11.2025

Bukaj
Potřebuju rychle a jednoduše zprovoznit sousedovu Fabii (aby nemusel tahat pěknou zachovalou 120L M1 do soli) a mám pár dotazů:
1) Jaký je rozdíl mezi těsněním pod hlavu na Fa/Fe a na Fabii 1,4? Porovnával jsem původní těsnění z Fabky (originál od výroby, výrobce Tesnila) s několika těsněními, které tu mám na Fa/Fe (ať už Asbestos z let 89 a 90 nebo Temac z pozdější doby) a nenašel jsem žádný rozdíl, ovšem na internetu se prodávají těsnění na 1,4 Fab/Oct a na Fa/Fel zvlášť - jiný lepší materiál, nebo...?
2) Jaký je správný dílenský postup utahování šroubů hlavy na 1,4 Mpi? Znám postup na litinové pětikanály a dva různé postupy na Al osmikanál (jeden postup jen na moment, druhý na moment a následně 3 x na úhel)...
3) Pokud budu dávat nové hydroštely, jak nastavím jejich "základní polohu"? Nebo je lepší nechat původní hydroštely? Nevím, v jakém jsou stavu, majitel tvrdil, že "cvakají", ale motor mi přijde v hezkém stavu a jediný problém bylo prolínání vody do oleje a oleje do vody v důsledku vadného těsnění pod hlavou (spalovací prostory těsnily dobře, tam problém nebyl, hlava není vyžraná, jako u většiny Fa/Fel,...).
4) Proč má Fabia 1,4 (oproti předchozím modelům škodovek) tak velké vůle mezi písty a vložkami? Je v tom ekologie? Když jsem sundal hlavu (byla už tma a dělal jsem to s čelovkou), tak mi subjektivně přišly písty ve vložkách strašně navolno, přitom opotřebení vložek minimální - honování patrné v celé ploše vložek) a motor byl ve fabrickém stavu (poprvé sundavaná hlava)...
Díky za rychlé a věcné odpovědi
1) Jaký je rozdíl mezi těsněním pod hlavu na Fa/Fe a na Fabii 1,4? Porovnával jsem původní těsnění z Fabky (originál od výroby, výrobce Tesnila) s několika těsněními, které tu mám na Fa/Fe (ať už Asbestos z let 89 a 90 nebo Temac z pozdější doby) a nenašel jsem žádný rozdíl, ovšem na internetu se prodávají těsnění na 1,4 Fab/Oct a na Fa/Fel zvlášť - jiný lepší materiál, nebo...?
2) Jaký je správný dílenský postup utahování šroubů hlavy na 1,4 Mpi? Znám postup na litinové pětikanály a dva různé postupy na Al osmikanál (jeden postup jen na moment, druhý na moment a následně 3 x na úhel)...
3) Pokud budu dávat nové hydroštely, jak nastavím jejich "základní polohu"? Nebo je lepší nechat původní hydroštely? Nevím, v jakém jsou stavu, majitel tvrdil, že "cvakají", ale motor mi přijde v hezkém stavu a jediný problém bylo prolínání vody do oleje a oleje do vody v důsledku vadného těsnění pod hlavou (spalovací prostory těsnily dobře, tam problém nebyl, hlava není vyžraná, jako u většiny Fa/Fel,...).
4) Proč má Fabia 1,4 (oproti předchozím modelům škodovek) tak velké vůle mezi písty a vložkami? Je v tom ekologie? Když jsem sundal hlavu (byla už tma a dělal jsem to s čelovkou), tak mi subjektivně přišly písty ve vložkách strašně navolno, přitom opotřebení vložek minimální - honování patrné v celé ploše vložek) a motor byl ve fabrickém stavu (poprvé sundavaná hlava)...
Díky za rychlé a věcné odpovědi

20:31:55
13.06.2019
13.06.2019

suri
-> Billislav: poznám , ale o otlakovaní si myslím svoje ... ja si toto svojpomocne urobím sám , nové origo guferá , zapastovať ventily čo bolo na mojej felde po 280tis km zbytočné , nebolo im nič , a dobré zrovnanie viem za 20eur ..
19:43:05
13.06.2019
13.06.2019

Billislav
-> Jarda - zrušená registrace 13.06.19 02:11:45: Ja podla toho co som vsade cital som si povedal ze nebudem tam davat hocico,ze ten elring asi bude predsa len najlepsi,aj sroby som dal nove celu sadu od elringu,ak by nahodou som to znova musel rozoberat,aby sa mi dake cinany nepolamali pri odkrucani.A teraz ked som to vsetko porobil a drzi to,sa velmi "tesim" na emisnu kontrolu ktora ma caka v lete 

19:31:30
13.06.2019
13.06.2019

Billislav
-> suri 13.06.19 07:51:59: Neviem ci sa tu moze robit reklama,je to firma "Servis hlav" z Pruskeho,ich pristup bol vzorovy,este mi aj objednali pekne zvoz kurierom
07:51:59
13.06.2019
13.06.2019

suri
-> Billislav: hlavne že to funguje , a tlakoval to kto ?
02:11:45
13.06.2019
13.06.2019

Jarda - zrušená registrace
-> Billislav 12.06.19 21:29:59: ja dal elring i na motor, kde byla jeste v jednom miste polovina dosedaci plosky na vlozce odrezla
nechtelo se mi rozebirat celej motor, auto jsem prodal za 5tis. kc a majitel s nim uz najezdil pres 70tis.km, ale ted uz asi pujde do srotu, protoze on prahy atd. delat nebude
nechtelo se mi rozebirat celej motor, auto jsem prodal za 5tis. kc a majitel s nim uz najezdil pres 70tis.km, ale ted uz asi pujde do srotu, protoze on prahy atd. delat nebude21:29:59
12.06.2019
12.06.2019

Billislav
Zdravim,davno som tu nebol prihlaseny,a napadlo ma dopisat k tejto zalozenej teme skusenosti a ako som dopadol.No,takze problemu som sa zbavil,nastastie,ale aj tak som nie mudrejsi...Ak by som to zhrnul,dal som pre istotu tu hlavu otlakovat,konecne som objavil firmu,ktora nemala s takym niecim problem a prebehlo to rychlo a hladko.Hlava presla testom,v poriadku.Plus zarovnana.Potom som dal zmerat presahy,vsetky valce rovnaka hodnota 0,06,trocha teda pod limit ale ziadny extrem.A tak som sa teda rozhodol to zlozit dokopy,s novym tesnenim Elring.No a odvtedy neubudla ani kvapka vody.Skoda ze som nevyfotil povodne tesnenie,ktore uz bolo vlastne menene,nebolo origo,bol to Victor Reinz,lebo naozaj na tom povodnom tesneni nebolo vidiet nic,,ziadnu chybu.Takze mi to vychadza len,ze bud bola ta hlava kriva,alebo naozaj neviem...Ale,ked som sa tak dival na to ake miniaturne uzke plochy vlastne realne tesnia ten priestor,ta sirka je na niektorych miestach minimalna,tak sa nemozem zbavit dojmu ze je to maximalne poddimenzovane,a staci tam ozaj malo a uz to tece 

10:48:56
19.09.2018
19.09.2018

Petr Urban
-> Jarda: No vidíš a já mám orig. Temac z škodovky na několika motorech s KP 12 a drží roky a to sem to tam musel na přání majitele dát, protože nebyl čas čekat na zakázkové těsnění. Ono stačí detonování motoru sem tam a těsnění jde...
09:45:40
19.09.2018
19.09.2018

suri
-> minno: ja som prasknutú hliníkovú videl len staré koncernové 16V aj to na motore ktorý mal 350tkm a nerobil nič , netlakoval , nebral vodu, takže toľko
09:25:18
19.09.2018
19.09.2018

Jarda - zrušená registrace
-> MVM 18.09.18 22:03:19: silikon nepodrzi nic, ten je uplna blbost tam davat, na lada foru zase pisi natrit tesneni grafitem, aby se neprilepilo a slo znovu pouzit
Tudle prasecinu, co jsem udelal, to by temac uz davno netesnil, ale ten elring to podrzi, to stejne u zlutyho rapida, tam mam natazenej blok a tesneni litalo co 30tis.km (k.p.10,8:1), tak jsem dal elring a drzi uz pres 100tis.km (teda dal jsem jinou hlavu k.p.10,4:1), posledni temac mam v cervenym MTX a bublinky uz jdou, tam jsem delal presahy 0,15 - vse rovnomerne a ma asi 65tis.km Temacu jsem koupil pred lety 10ks a tendle je posledni, ktery mam jeste namontovan, elring i pres ruzny prasecinky, kdy se mi nechtel rozebirat spodek jsem jeste menit nemusel
Tudle prasecinu, co jsem udelal, to by temac uz davno netesnil, ale ten elring to podrzi, to stejne u zlutyho rapida, tam mam natazenej blok a tesneni litalo co 30tis.km (k.p.10,8:1), tak jsem dal elring a drzi uz pres 100tis.km (teda dal jsem jinou hlavu k.p.10,4:1), posledni temac mam v cervenym MTX a bublinky uz jdou, tam jsem delal presahy 0,15 - vse rovnomerne a ma asi 65tis.km Temacu jsem koupil pred lety 10ks a tendle je posledni, ktery mam jeste namontovan, elring i pres ruzny prasecinky, kdy se mi nechtel rozebirat spodek jsem jeste menit nemusel
08:55:15
19.09.2018
19.09.2018

minno
-> Billislav 18.09.18 23:52:44: Netreba ale zabúdať na to, že nesmie byť "skok" medzi jednotlivými valcami, to je asi ešte dôležitejšie ako samotná veľkosť presahu (presah musí byť, ale moc nezáleží či je 0,07 alebo 0,1), pri prejdení bruškom prsta medzi valcami nesmie byť cítiť prechod.
-> suri: Keď som šiel stavať môj motor, tak hlavu som kupoval na inzerát a prvá hlava čo mi prišla mala prasklinu na jednom valci medzi ventilmi. Reklamoval som to a následne mi dotyčný zaslal druhú zánovnú hlavu. Takže prasknutá AL hlava existuje. Je ale pravda, že bežne k tomu nedôjde, je to skôr výnimka ako pravidlo.
-> suri: Keď som šiel stavať môj motor, tak hlavu som kupoval na inzerát a prvá hlava čo mi prišla mala prasklinu na jednom valci medzi ventilmi. Reklamoval som to a následne mi dotyčný zaslal druhú zánovnú hlavu. Takže prasknutá AL hlava existuje. Je ale pravda, že bežne k tomu nedôjde, je to skôr výnimka ako pravidlo.
08:16:53
19.09.2018
19.09.2018

suri
-> MOLSO: ja som to praktikoval už v mladých rokoch , aj na favorite aj na felicii , obidve prežili ešte krásne dva tri roky bez problému :D ale je to cigánčina ukrutná , ale vždy lepšie ako žiadny presah
23:55:18
18.09.2018
18.09.2018

Billislav
-> MVM:
Tak ano,toto zasa ja chapem,cas su peniaze a niektore servisne ukony su fakt nadlho,a navyse predpokladany cas opravy sa moze neumerne predlzit kvoli komplikaciam,a realna hodnota takeho casu potom prevysuje zmysel opravy takeho vozidla vzhladom na jeho zostatkovu hodnotu...
Tak ano,toto zasa ja chapem,cas su peniaze a niektore servisne ukony su fakt nadlho,a navyse predpokladany cas opravy sa moze neumerne predlzit kvoli komplikaciam,a realna hodnota takeho casu potom prevysuje zmysel opravy takeho vozidla vzhladom na jeho zostatkovu hodnotu...
23:52:44
18.09.2018
18.09.2018

Billislav
-> Minott:
Cize pouzijes cast z jedneho v kombinacii s druhym tesnenim na dorovnanie tam kde je to potrebne? No tak to je tiez pekna "prasarna" :-)
Cize pouzijes cast z jedneho v kombinacii s druhym tesnenim na dorovnanie tam kde je to potrebne? No tak to je tiez pekna "prasarna" :-)
23:27:02
18.09.2018
18.09.2018

MVM
-> Billislav 18.09.18 23:13:56: Na těch motorech je už vše vymyšlené. Jednak jak to opravit . A taky jak to udělat "ošulit". Vytáhnout vložky z bloku - to může byt jedna/dvě.. A nebo taky to jít může hodně špatně,můžou být vyžraný dosedací plochy. Prostě až moc práce na jednom motoru - a protože je dnešní mechaničina otročina ,nikomu se do toho za určitý peníze nechce a ojebe to. Protože regulerně ty podstivý peníze za tu práci málokdo je ochoten zaplatit a naopak ten mechanik ty samý peníze vydělá třeba na rozvodech nebo brzdách modernějšího auta za půlku času.
Tento systém bloku a mokrých vložek je postavenej na onom "přesahu" a ten je prostě nutnej - bez ohledu na těsnění. Když si to nakreslíš na kus papíru -přijdeš na to.
Tento systém bloku a mokrých vložek je postavenej na onom "přesahu" a ten je prostě nutnej - bez ohledu na těsnění. Když si to nakreslíš na kus papíru -přijdeš na to.

23:20:42
18.09.2018
18.09.2018

Minott
kupis 2 tesnenia,na 1-nom odbrusis plechove tesnenie okolo valca a pouzijes jednu cast,bezna vec tu,,,

23:13:56
18.09.2018
18.09.2018

Billislav
A taky napad,vyrobit nejake tesnenie,ktore by bolo natolko pruzne,ze by dokazalo do urcitej miery dorovnat nespravne presahy plus/minus este ziadneho vyrobcu nenapadol? Resp. bolo by to realizovatelne? Ten stredovy material ktory dosada na vlozky je vlastne cisto nepoddajny nepruzny plech?
22:58:54
18.09.2018
18.09.2018

Lukáš Mitro
-> MVM:
ja sa tym nechvalim len som chcel povedat že sa to da cele urobit aj doma na kolene(teda okrem brusenia hlavy samozrejme) bez nejakých špeci pripravkov
tiež nemam rad ked sa robota fušuje ale s motorarčinou nemam dajake extra skusenosti a na forach sa človek už pomali ani nič nedozvie lebo sa to konči hejtovanim tak som to urobil takto a dobre to je zatial, ked sa to pokazi ide to na moje triko a robil som to rodine takže za nakupnu cenu dielov
presahy som meral s uholnikom a mierkami len som sa s tych hodnot newedel vysomarit

ja sa tym nechvalim len som chcel povedat že sa to da cele urobit aj doma na kolene(teda okrem brusenia hlavy samozrejme) bez nejakých špeci pripravkov
tiež nemam rad ked sa robota fušuje ale s motorarčinou nemam dajake extra skusenosti a na forach sa človek už pomali ani nič nedozvie lebo sa to konči hejtovanim tak som to urobil takto a dobre to je zatial, ked sa to pokazi ide to na moje triko a robil som to rodine takže za nakupnu cenu dielov
presahy som meral s uholnikom a mierkami len som sa s tych hodnot newedel vysomarit

22:50:17
18.09.2018
18.09.2018

MOLSO
-> Billislav: funkčné riešenie, ktoré vydrží dosť .... aj keď je to prasárna. Ale napr náš bývalý forman ktorý mal ísť do 2 rokov na vrakovisko dostal tento "hotfix" hneď po kúpe a prakticky "povozil" všetko čo bolo treba na prerábku domu, a až do poslednej chvíle s tým nebol problém.
Kto by vysekával tie zarastené vložky ?
Kto by vysekával tie zarastené vložky ?

22:44:59
18.09.2018
18.09.2018

Billislav
-> MVM:
Vymedzovacie kruzky na vlozku navrch? A to aku moze mat zivotnost taketo paradne riesenie? Ale zasa je to rychle,usetri sa cas,ze ano :-)
Vymedzovacie kruzky na vlozku navrch? A to aku moze mat zivotnost taketo paradne riesenie? Ale zasa je to rychle,usetri sa cas,ze ano :-)
22:10:57
18.09.2018
18.09.2018

Billislav
No to je radost ked to takto citam tu dalej,ktovie ako to bolo aj v pripade mojho auta kedze nie som prvy majitel,a kupoval som ho pri 52 tisic km,zda sa ze realnych a problem tam uz bol,vymena tesnenia tam prebehla,ale tiez som krutil hlavou ked ma servisak presviedcal ze to staci a ze to uz bude ok,a preto som sa musel aj naucit sam si vela veci robit,lebo proste neviem najst spolahliveho cloveka s autoservisom tu na okoli,takeho toho "dedinskeho" ktory veci opravi tak ako sa maju opravit,nie narychlo a polovica ukonov sa vynecha...A pritom ja som nikdy nemal problem zaplatit,ale aj som si zaplatil,a aj tak ta robota nebola poriadna...
22:05:42
18.09.2018
18.09.2018

Petr Urban
Proto ty natahující se kroutící bloky s zbytečným těžkým roštem do kamen zespod s jinou roztažností nemám rád.
22:03:19
18.09.2018
18.09.2018

MVM
-> Jarda - zrušená registrace 18.09.18 21:55:50: Ale jo .. dělají se prasárny aby to vypadlo rychle z dílny i tak,že se hodí vymezovací kroužky nahoru na vložku (když je to v nule nebo 0,05mm , natře se těsnění kilem červenýho silikonu,zarve natvrdo a fertig. Když to tak dnešní doba chce - ale pak s tim autem max 10km od baráku. Udělat to na kšeft - je zlodějina. Složit motor s vědomím že to nemá přesah je podle mě taky dost hloupost ..
