Nemáte někdo aktuální číslo AutoOjetin? Viděl jsem tam velice zajímavý článek nazvaný Hromada Technických Problémů, jestli by ho někdo nenaskenoval. Baví se tam se servisákama i s člověkem z Cimbu a ze Škodovky. Několikrát jsme na virtu na tohle téma diskutovali. V článku mě překvapilo jen jedno, že těch problémů je ještě víc, než se tady vědělo

Jednak že auto je na ten motor těžký a tříválec hůř odvádí teplo, takže olej má běžně 150°, čímž se zakarbonovávají zdvihátka už po 50tkm - problémy s volnoběhem, podpálený ventily. Dál kat umístěnej u motoru přímo nad hlavním olejovým kanálem - další zhoršení problémů s olejem. Navíc piliny z katu lítají zpět pod výfukový ventily :) Dále samozřejmě hydraulický napínák řetězu. Dál EGR ventil u 47kW verze ústící kousek pod škrticí klapku, takže se zanáší už po 50tkm - druhý zdroj problémů s volnoběhem, klapka nedosedá do volnoběhu a servo ji pořád ovládá, až se spálí.
Takže proti zakarbonování zdvihátek a napínáku radí v Cimbu zkrátit servisní interval z 15.000 na 7.500, pak prej fábka přežije celých 200.000, anebo místo 5W40 lít 5W50 - závodní olej!! (do tříválcového motoru..)
A stanovisko škodovky k problémům s olejem - přesně jako se dozvěděl známej když zaplatil 20.000 za opravu (uznali mu kulanci) - že je to buď zanedbanou údržbou, nebo benzínem s biopříměsí
