-> minno 05.05.25 12:46:27: tady jeden starej mechanik, co uz nezije, to tak delal... a asi dobre
Chci se zeptat, jaky pouzivate tmel, driv jsem daval zelenej body se skelnym vlaknem a obcs to prasklo, ted jsem zkusil polaka boll zeleny se skelnym vlaknem a popraskalo uplne vse :/, kdysi mi vnutili body cerny s uhlikovym vlaknem a to byla hruza, to se loupalo, nic na tom nedrzelo... vim, ze rapid pod zadnim oknem vzdy praska, ale ze je vse popraskane, za pul roku :/
skoda.virt.cz
odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
oprava lemů
-> Borderer: Já mám podobně dovařený spodky předních blatníků ... A zatim to nerezne (2 roky ...)
-> minno: Osobně si myslím, že když se udělá falc na opraveným lemu a "podloží"se dovnitř, tak se dá krásně shora zalejt ohřátým voskem a pak to snad hnít nemůže ani kdyby chtělo. V úzké části kolem dveří se to stejně bude muset vzít natupo, protože tam není místo.
-> minno 05.05.25 12:46:27: tam se bojím že se to zvlní extrémně moc. A životnost opravy? Vzhledem k četnosti letního provozu typuju 30 let + :))
-> Tomaso435: A nebolo by lepšie lem navariť plech k plechu, bez falcu a prekrytia plechov? Myslím čo do následnej životnosti takej opravy.
Takže verdikt, zkušebně vezmu ty za 4 kila a uvidíme. :D
Já ty obyč za 300 mám taky. Jako falcuje to, vzhledem k cene asi dobrý. na tokový to pošolíchání kusu plechu 2x do roka to stačí. kdybych to měl ale používat častějš, koupil bych něco lepšího
-> Tomaso435: Ty jak píše jarda níže, že jsou k hovnu.
Ale nafalcoval sem s tím opravný plechy předních podběhů na šmoulu a šlo to v pohodě.

-> Tomaso435 04.05.25 11:03:10: tyhle jsou k hovnu
taky jsem je koupil a nefalcujou vůbec

-> Tomaso435: Přesně tyhle mam. Člověk se s tím sice nadře, ale službu to udělá.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 04.05.25 11:26:10: navareny a vybrouseny stary sikovky fungovaly taky. A i kdyz jsem mel pak pneumaticky (hydraulika pohanena vzduchem), tak jsem na nejaky doladeni stejne ty sikovky pouzival, protoze ne vsude se s tema pneu dalo dostat.
-> Tomaso435: Ja si v drevnich dobach udelal specialni celisti na svarovaci kleste... taky to slo. Tehda jsem potreboval opravit lem na skodovce a nebyly love a ani levny naradi...
-> SO545 04.05.25 11:05:42: právě netuším, zda to bude vůbec fungovat, jestli nevzít rovnou www.boukal.cz/derovaci-a-
falcovaci-kleste-tama-280-
mm-bgs106120/.../produkt at se to naučím s něčím s čím lze pracovat
-> Tomaso435 04.05.25 11:03:10: ak je to aspon trosku zlicovane na falc tak to posluzi urcite.
Cena ako za kofolu.
Cena ako za kofolu.
Pánové, chci zkusit na darovaném koni vyměnit venkovní lem. Vnitřní je zdánlivě ok, ale to se samozřejmě změní jen do toho říznu...
Každopádně, vařit na tupo se mi lem moc nechce, takže sem Koukal že bych koupil nejake kleště na falc.
eshop.charouzek.cz/kleste -karosarske-otocne-falcova ci-derovaci--290mm?gad_sou rce... je něco takového vhodné nebo to chce něco lepšího dražšího?
Díky
Každopádně, vařit na tupo se mi lem moc nechce, takže sem Koukal že bych koupil nejake kleště na falc.
eshop.charouzek.cz/kleste -karosarske-otocne-falcova ci-derovaci--290mm?gad_sou rce... je něco takového vhodné nebo to chce něco lepšího dražšího?
Díky
Ano moze to byt ako pises. Ocisit , zaklad , a dichtfix.
Vnutornaky na mojej uzovke boli original. ZA auta ktore bolo dovezene s Finska.
Predny drzal bez skrutkovania .
Zadne drzali 2ks skrutiek.
Tazka parada. Boli v predaji aj celkom slusne repliky.
Vnutornaky na mojej uzovke boli original. ZA auta ktore bolo dovezene s Finska.
Predny drzal bez skrutkovania .
Zadne drzali 2ks skrutiek.
Tazka parada. Boli v predaji aj celkom slusne repliky.
-> SO545: ty plastové podběhy jsou dobrá vychytávka musí se tam přišroubovat? Ješte jedna věc s tím karosarskym tmelem nikdy jsem to nedělal takže když strhnu ten puvodni karosarsky tmel (stejnak je k nicemu kdyz je mistama odlepeny) ocistim to dam zakladovku a zatřu to tim karosarskym tmelem od wurtu znovu může to tak být?
Ak je to hrdzave. Nepomoeze ani svatena voda.
Bud to ocitit az na zdravy kov a opravit.
Alebo to bude len provizorium zase len na cas.
Ak sa lem vymeni ako ma vydrzi dennodenne pouzivanie auta aj 10rokov.
Na dotesnenie pouzivam karosarsky tmel od WURTH Dichtfix.
Sice je to asi trosku drahsie ale tazka parada.
Toto auto som repasoval v 98 roku.
Stalo stale von a jazdil som s nim dennodenne az do doby ked som ho predal.
Jazdi dodnes. Bez vacsej korozie. Lemy ako nove.
Mal som akurat namontovane vnutorne plastove podblatniky.
Dobra vec.
Bud to ocitit az na zdravy kov a opravit.
Alebo to bude len provizorium zase len na cas.
Ak sa lem vymeni ako ma vydrzi dennodenne pouzivanie auta aj 10rokov.
Na dotesnenie pouzivam karosarsky tmel od WURTH Dichtfix.
Sice je to asi trosku drahsie ale tazka parada.
Toto auto som repasoval v 98 roku.
Stalo stale von a jazdil som s nim dennodenne az do doby ked som ho predal.
Jazdi dodnes. Bez vacsej korozie. Lemy ako nove.
Mal som akurat namontovane vnutorne plastove podblatniky.
Dobra vec.
Á někdo se vykašlal na řádné ošetření svárů a od těch to uhnilo...Teďka už asi nepomůže nic jinýho, než to pořádně obrousit až na holý kov s postupem odrezovač - základ - vrch - něco ochranného, třeba Body... Případné díry zamáznout kytem se skelnejma vláknama, normální by popraskal.
Ahoj všem prosím o pomoc kamarád má škodu 125l před 6 rokama nechal udělat výměnu lemů najel na tom cca 35 000km a rohy lemů (od prahu i od zástěrky) mu uhnily.Má ji garážovanou v suché garáži v zimě jeta jen občas.Když chytnu pod lem v některých místech je ta těsnící guma(nevím co se tam přesně dává) odchlíplá a je na lemu puchýř tam kde guma drží je lem zdráv.Můžete mě poradit jak lem kvalitně ošetřit aby se to dalo nalakovat a co dát místo te gumy nějaký karosářský tmel ? Domnívám se, že to někdo odfláknul a za tu těsnící hmotu zateklo.