-> Borderer: Nemyslím si, že by se někdo snažil násilně omezovat provoz starých aut - spíš ty vozy "sejdou na úbytě" samy - ale kdo se tvrdošíjně bude držet toho, že jiný vůz nechce, tomu nikdo (na Evropské či státní úrovni) klacky pod nohy házet asi nebude.
Na to, jak se posledních 15 let mluví o tom, že kvůli ekologii zakážou to a to, tak jsem si zatím nevšiml, že by mne to v něčem omezovalo, abych měl nadávat.
Když sáhnu do paměti, tak poslední "příkaz shora", který se nějak vztahoval k autům a jejich majitelům, bylo v roce 96 zavedení retrospektivní povinnosti zadního reflektoru do mlhy...
Zavedení ekodaně? To se ale nedotklo plošně stávajících vlastníků aut, takže ve srovnání s těmi mlhovkami to je nic. A asi už nikdo nedokáže zpětně zjistit, jestli výsledkem zavedení ekodaně byl o něco rychlejší zánik starých vraků (jejichž cena se blížila nule a s ekodaní takové vozy měly hodnotu zápornou), nebo tento krok jen zvedl ceny novějších ojetin, na které se ekodaň nevztahovala...
Zavedení ekolikvidace? Opět věc, která se nedotkla stávajících provozovatelů starých aut...
Mnohem větší dopad na úbytek starých vozů měly například veřejné iniciativy soukromých subjektů - například šrotovné apod.
Prostě "veteráni" nezmizí befelem, ale čistě přirozeně a z dobrovolného rozhodnutí jejich provozovatelů
