Elektromobilita

prohledat
1764 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 04.09.2021 do 20.09.2025, založil/a Jirik_Tuňák1983
řadit dle data
09:35:03
20.09.2025
Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983: Ta progresivní změna světlé výšky za jízdy je super věc 4
Naopak to "broušení pneumatik" při parkovacích manévrech mi přejde tedy dost úchylný...
21:11:59
19.09.2025
Jirik_Tuňák1983
-> Nwkt: a mají vůbec šanci proti např. tomuhle?
New BYD Yangwang U7 Smart Technology Test | Ultimate Electric Sedan
08:50:41
19.09.2025
palinator
-> Nwkt:
A reklamaci budu řešit v Alze? 3
23:12:01
18.09.2025
MATTESS
Honda WN7, výkon 18 kW, dojezd více než 130 km, max. rychlost více než 110km/h (neví, kolik to pojede?), nabíjení: z 20 % na 80 % za méně než 30 minut, hmotnost 217kg, cena od 349 990 Kč
Tady se někdo trochu zbláznil, ne? Za tu cenu?116
Před týdnem jela kolem nějaké el. motorka a to bylo hrozný to bzíkání. Zlatý rtojelbus
zvětšit Elektromobilita - obrázek od MATTESS vložen 18.09.2025 23:12:01
upraveno 1x, naposled 19.09.2025 09:05:16
19:37:36
18.09.2025
Nwkt
-> Jirik_Tuňák1983: Se divíš, elektro audi nebo koncern stojí za píču a čína je daleko levnější s parametrama o 50% vejš 3
19:16:23
18.09.2025
Jirik_Tuňák1983
Jak jezdím denně dálnici, tak jsem se všiml, že vídám čím dál více čínských elektroaut s německými SPZ. Copak to? Mívají často dražší a luxusně vypadající modely. Včera Xpeng P7 v černé barvě. Vypadalo to dost dobře.
upraveno 1x, naposled 18.09.2025 19:16:41
08:48:36
16.09.2025
vhml
-> saskyn2 16.09.25 08:41:17: no hele aktuálně je v italii standart, ze nemaj oranžovou po cerveny. Takže koukas po holkach a najednou buch, zelena a nez se rozhoupe prvni tak je pul intervalu v prdeli.
08:41:17
16.09.2025
saskyn2
Jo nechápu proč tyhle semafory s odpočtem nejsou všude, přitom někde v itálii nebo kde to bylo jsem to viděl tak před 15 lety. U nás to zatím občas bývá tam kde to je rozkopaný na těch dočasných a to ještě jen do zelený, opačně to myslím neodpočítává. Přitom taková skvělá věc.
upraveno 1x, naposled 16.09.2025 08:43:42
07:35:18
16.09.2025
darklord
-> palinator 15.09.25 22:17:34: to akoze odpocet je nieco extra? V Bratislave to je skoro vsade a podla mna teda rozpacity vyznam. Hlavne ked ti na oranzovu preleti pred kapotou nejaky nestihac tristovkou... 47
06:49:33
16.09.2025
palinator
-> Milan 136:
Tvl jo, všimnul jsem si toho taky. 3
06:38:30
16.09.2025
Milan 136
Jeli jste přes Hubovou kolem Pneuseurisu3
00:29:21
16.09.2025
U-Geen
-> palinator: jo na ty semafory jsem v Rozumberoku pred necelym mesicem taky koukal, to by melo bejt vsude :)
23:05:23
15.09.2025
Milan 136
-> palinator 15.09.25 22:17:34: Slušný. Já tam byl naposledy 2021.
22:17:34
15.09.2025
palinator
-> Milan 136:
Jo a budeš se divit, ale mám poměrně zajímavý pozitivní poznatky. 3

Zaprvé mají nabíječek mrtě včetně těch rychlejch, u nás jich je míň.

A v Ružomberku mají úplně luxus věc. Semafory s odpočtem do změny barvy. 25
22:08:19
15.09.2025
Milan 136
-> palinator: Tys byl v lite Rusku?1
22:03:27
15.09.2025
palinator
Už jsme doma. Celkem najeto od pátku přes 1100 km.
zvětšit Elektromobilita - obrázek od palinator vložen 15.09.2025 22:03:27
22:02:26
15.09.2025
palinator
-> Sita:
Jinej úhel.

Btw, u tohoto hotelu jsme byli před 23 lety se Škodovkou, která se mnou stále žije. 1
zvětšit Elektromobilita - obrázek od palinator vložen 15.09.2025 22:02:26
20:41:37
13.09.2025
pavucina
-> palinator: Vis ze kousek od tohohle SC jsou PRE nabijecky, který nabiji rychlejs... Ani s teslou jsem tam nezastavoval, ptz to byl oser...
22:06:34
12.09.2025
Sita
-> palinator 12.09.25 19:33:21: nejaka dalsi indicie? 1
19:33:21
12.09.2025
palinator
Na stejném místě..
Tohle auto má oproti předchozímu autu pro účely účasti na svatbě příjemný náhodný detail. 1
zvětšit Elektromobilita - obrázek od palinator vložen 12.09.2025 19:33:21
17:00:24
12.09.2025
Jarda/felda
-> pavucina 12.09.25 11:15:34: to nikdy nevíš jestli tam nějaká prasklina nebude 8 ale tak kdyžtak "přelaminuješ" a jede se dál 3
11:15:34
12.09.2025
pavucina
-> Jarda/felda: neboj, nejsem magor co by koupil hromádku trsatek, byly to rozumne nabourane kusy… takze zustavam u tvrzeni, ze problem byl hlavne v prehrani jednotek, mel jsem cas den to zjistit nez skoncila aukce a to se mi nepovedlo. Povedlo se mi jen zjistit, ze se to ne vzdy povede, ale zase z praxe okolo koncernu staci narazit na spravnyho typka, co to prehraje cely, zadny mazani chyb a pojede to.
upraveno 1x, naposled 12.09.2025 11:50:30
10:41:47
12.09.2025
Milan 136
-> palinator 12.09.25 10:31:35: Však nikde neříkám, že to říkáš ty. Myslím takový ty fb odborníky, kteří o tom četli na internetu, tak to musí být pravda!
Jinak ano, u R744 je to celkem vlastnost.

-> Syny 12.09.25 10:26:06: Já mohu dělat vše krom otevírání baterky. Na to nemám aktuálně kvalifikaci. Ale čeká mě to. Tohle si musí leasingovka vyřešit jinde, kde mají vysokonapěťového experta.
10:31:35
12.09.2025
palinator
-> Milan 136:
To jsem třeba já snad nikdy netvrdil. Myslím, že k tomu přistupuju s pokorou.
Nevím, jak budou vypadat deseti a víceletý ojetiny. A kdo a jak to bude servisovat. Snad jen, když těch aut už bude hodně, tak se někomu vyplatí na to vymyslet řešení. Přeci jen se v tom začnou točit peníze.
Jinak poloprázdná klima snad není závada, ale vlastnost ne? 3
10:26:06
12.09.2025
Syny
-> Milan 136 12.09.25 10:18:37: A do toho se poustis i ty? Myslim vymeny clanku, prace na tom el. vedeni a tak?
10:18:37
12.09.2025
Milan 136
-> palinator: Včera jsem tu měl Enyaq day. Dva s poloprázdnou klimou a ten třetí je na tom hůř. Ten hlásí chybu elektrického pohonu a musí se vyměnit článek v baterce. Úplně bezúdržbový to není, jak se někteří chtějí hádat 1
10:17:14
12.09.2025
palinator
Dneska nějaká lepší výbava 1
zvětšit Elektromobilita - obrázek od palinator vložen 12.09.2025 10:17:14
10:16:14
12.09.2025
palinator
-> saskyn2:
Vysvětlení je prosté. Golf je malej pro 3, natož když nás jede 5.
A upřímně, ujet s eGolfem za den (tím hůř po dálnici) víc než 300 km, to je pěknej oser. Ohřejou se baterky a pak je rychlonabíjení pomalý. A nabíjet co 100 km při jízdě po dálnici bys fakt nechtěl.
09:44:56
12.09.2025
Jarda/felda
-> pavucina 11.09.25 20:51:10: Zrovna u karbonový I3 bych po nehodě odpojený baterky bral jako nejmenší problém 4
09:28:42
12.09.2025
saskyn2
-> palinator: Jo já tenhle pohled chápu, hlavně si to člověk ozkouší, taky pak není za úplnýho pitomce když v diskusi píše že tam není oproti jedničkový ofci žádný pokrok3 Ale tak kdybys chtěl řešit ekonomiku tak zrovna Ty můžeš jet tím egolfem ne? Pro lidi který nemají vlastní auto to dává smysl i z pohledu ekonomiky. Já byl z enyaqu nejvíc unesenej z toho rejdu, zrychlení a tichost jsem trochu znal už z 500e. Ale mám v tom najeto pár km to se s takovouhle delší cestou samozřejmě nedá srovnávat.
08:11:46
12.09.2025
palinator
-> saskyn2:
Vychází to většinou kolem 4 Kč/km bez elektřiny, když ty kilometry v ceně využiješ všechny. Jasně, je to víc, než kolik stojí kilometr Ovcí, ale jedeš novým autem který je naprosto jinde. A nemusíš v tom mít naházenou mičudu, když jí potřebuješ jinde.

Dneska vyrážíme na cestu která bude mít během pár dní 1100 km.
upraveno 2x, naposled 12.09.2025 08:13:42
08:05:17
12.09.2025
saskyn2
-> palinator: no já jsem četl že v Budějovicích stojí 800 a právě mě to zarazilo protože jsem myslel že ti to půjčili zadarmo. Ale tak na takovouhle cestu super I tak no.
07:47:39
12.09.2025
palinator
-> saskyn2:
Platí se za to, vždyť to níž píšu. Ale je to cca na čtvrtině ceny, než co je běžná tržní půjčovna.

Je to podle specifikace od 799 do 1299 Kč.

Tady je nabídka
www.skoda-explore.cz
upraveno 1x, naposled 12.09.2025 07:47:55
07:35:09
12.09.2025
saskyn2
-> palinator: hele a to půjčení je zdarma v rámci nějaké predvadecky, nebo se neco platí? Jinak pěkná recenze.
07:22:23
12.09.2025
palinator
-> pavucina:
Opravím tě hned na začátku. Nemůžu. Musím zrekonstruovat a nemám tušení, jak mi vyjdou finance a jestli se podaří vůbec to.
Ono to pak bude dávat i o dost lepší finanční smysl, když drtivá většina elektřiny bude z vlastních zdrojů, případně nějakým levným víkendovým nákupem na spotu. Dojezd dnešních aut to naštěstí umožňuje a vychází to pak na kilometr o dost líp, než Golf, navzdory vyšší spotřebě.

Já bych taky jinak radši něco ve stylu ID7, ale je to drahé a jsou tam právě ty VW píčoviny, o kterých jsem psal. Škodovka mi v tomto vyhovuje více, protože jsem konzervativní a myslím, že jí to objektivně funguje lépe.
Kdyby bylo na mě, tak bych třeba počkal na kombík od Škodovky, ale obávám se, že to přes lásku mé ženy k SUV stejně nedopadne. 8

Jinak máš pravdu, pokud bych vybíral, tak právě a jen 85. Výkon slušnej a pořád jen RWD.

Zatím je zdaleka nejlevnější si to na dlouhé cesty půjčovat. 1
20:51:10
11.09.2025
pavucina
-> palinator: Pekna recenze, a ty chces kupovat skodovku, nechces zkusit jeste jiné stroje od jinych znacek ? Bohuzel oproti eGolfu je to proste uz jinde, ja jsem si strasne zvyknul u Tesly, ze mi staci mobil v kapse a vlastne jdes do auta nic neresis (pokud se to nekdy nevysere a musis vyndat mobil a aktivovat apku) a jen sednes slapnes na brzdu a jedes je pecka...
Jako musim rict, ze me bavi celkovej posun koncernu od prvních ID.3, kde to byl proste jeden velkej pruser.
Preji stastnou ruku pri vyberu a rozhodne bych nekupoval nic pod verzi 85 a 210kW, tech 150kw bude linych driv nebo pozdeji. Ja treba enyaqa/elroqa mit nemuzu, prijde mi to strasne mastodontní a treba bych se dival spis od ID.7, ale to je cenovkou proste mimo, zatim.

Minuly pondeli jsem Teslu prodal, uz jsem mel dost nefunkcnich asistentu a penize chci alokovat nekam jinam, nez do takovyho kramu, i kdyz co se tyce jizdy to byla proste pecka, zbytek je jinej trosku smutnej pribeh... A ted se divam co si elektrickyho poridit jen na dopravu okolo mesta (a to ty vole jezdim normalním spalovakem okolo prahy týden 4 dny a uz mi to chybí), koukam na bourany Citiga IV a i3, ted mi dve auta utekly, protoze byly vystreleny airbagy a tim padem odpojeny baterky a nejak jsem do toho nechtel jit, protoze by to mohl byt problem odkodovat crash codes.

Budes prodavat eGolfa ?
upraveno 1x, naposled 11.09.2025 20:55:10
10:30:28
11.09.2025
palinator
-> Sita:
Každopádně můžeš sjet do Budějc a 799 Kč/den tam mají tohle, tak bys zrecenzoval slabší specifikaci. 1

E: a v pěkné barvě jak od nějaké 136GL 3
zvětšit Elektromobilita - obrázek od palinator vložen 11.09.2025 10:30:28
upraveno 1x, naposled 11.09.2025 10:31:03
10:26:04
11.09.2025
palinator
-> Sita:
Na to jsem měl v plánu po vzoru romantických pořadů udělat příspěvek Behind The Scene 3

Čili:
Auto jsem vracel dealerovi, ale přebíral to jiný zaměstnanec, než od kterého jsem si to půjčoval (to byla pěkná slečna, ale chtěl jsem se bavit o autech a ne o sbírce motýlů). Doptal jsem se ho na pár věcí - jestli neví, jak dlouho bude Škoda Explore fungovat (prý minimálně do dubna, kdy má to auto jít do prodeje jako ojetina - mimochodem malej techničák to má od konce března, ale najeto to mělo na začátku září 18000 km - na to že to nejezdí denně a je to EV, tak slušný), ale že pravděpodobně po dubnu bude na půjčování jiný auto. Ptal jsem se ho na to, jakou roli v tom hraje Škodovka - což potvrdil, že to nějakým způsobem subvencuje. A ptal jsem se ho, jak se ty auta prodávají. Prej nic moc, ale že NORMU od Škodovky už splnili, tak dobrý. To mě docela překvapilo 3. Úplná katastrofa že prý jsou hybridy - to mě teda překvapilo ještě víc. On že pro EV nic nemá, ale není to jeho šálek kakaa - byl evidentně o dost mladší, než já, tak podle jeho slov ještě vrčení saj-stlač-buch-fuku nezbytně potřebuje.
Cenu konkrétního kusu neznám, protože nevím, jestli to mělo kromě kol ještě nějakou příplatkovou výbavu. Na to fakt nebyl čas to zkoumat.
Nicméně pokud vezmu ceny bez příplatků z konfigurátoru (naschvál vezmu jak jiné výbavy, tak jiné pohony):
Elroq Essence 50 - 125 kW - 52 kWh - 799 000 Kč
Elroq Selection 60 - 150 kW - 59 kWh - 948 000 Kč
Elroq Sportline 85 - 210 kW - 77 kWh - 1 112 000 Kč

Karoq Selection 1,0 TSI - 6M - 85 kW - 699 000 Kč
Karoq Top Selection 1,5 TSI - 6M - 110 kW - 825 000 Kč
Karoq Sportline 2,0 TDI - 7DSG - 110 kW - 970 000 Kč

Ono se to vlastně začíná omezovat na to, že EV není drahý. Drahý je totiž všechno. 3 V běžném provozu bude základní Elroq minimálně stejně rychlý, ale v praxi spíš rychlejší, než 1,5 TSI. Akorát TSI ujede víc než dvojnásobnou vzdálenost.

Pokud má člověk minimální požadavky na dynamiku, nezáleží mu na tichu, na komfortu, ale chce se jen dopravit z bodu A do bodu B, tak pro něj EV smysl nemá. Možná nemá smysl ani Škodovka, spíš nějaká Dachna nebo cokoliv, co se dá koupit co možná nejlevněji.
Pokud má člověk barák nebo místo, kde nabíjet, nedělá denně 1000 km jízdy nebo 500 km s vlekem, ale zároveň ročně nějaký kilometry najezdí, aby to auto stih odepsat i jinak, než stářím, pro něj EV je. Pak už záleží jen na rozmaru, jak výkonný auto chce.
Pokud člověk žije v bytě, tak ten to má složitější. Buď je pro něj EV úplně nevhodný a nebo se musí sejít nějaké podmínky. Buď mít blízko Kaufland nebo něco, kde bude relativně levné AC nabíjení a u něj přes noc parkovat.. Nebo mu budou jedno srovnatelné náklady jako za naftu a bude nabíjet na rychlonabíječkách a aby to nemusel prostě vysedět, tak to bude muset nějak vymyslet a spojit ideálně s nějakou pravidelnou činností. Každopádně tady už je to hodně "něco za něco".

A upřímně, co pořád nevíme - jak se ty auta budou chovat za 10, 15 let a jestli půjdou nějak rozumně servisovat. Bohužel v mnoha případech to nejde jinak, než kanibalizovat jiný auta. Což bude v určitém věku těch aut problém, protože nebude z čeho kanibalizovat.
upraveno 1x, naposled 11.09.2025 10:26:51
09:41:49
11.09.2025
Sita
-> palinator: dobra prace! mozna bych tam napsal i za jakou cenu je testovanej kousek k mani, aby ta recenze byla usazena do casoprostoru kompletni, ale to je jen detail.
09:25:59
11.09.2025
palinator
Tu jest ještě takové doplnění, aby to někoho nepřekvapilo.
Staré teslácké Superchargery mají krátké kabely a jsou dělané pro Tesly - ty mají port na levé straně.
Takže člověk musí parkovat na sousedním místě, než jaké je určeno pro daný stojan. V praxi tak člověk zabírá 2 místa. A ještě to byl oser, protože tam mají udělané "dorazy". A proč jsem tam byl? Nerozlišují výkon superchargeru za cenu 12,90 Kč/kWh. U ČEZu by to bylo mnohem dražší. Auto umí dobíjet přes 160 kW.

Vyšlo to jen takto:
zvětšit Elektromobilita - obrázek od palinator vložen 11.09.2025 09:25:59
09:22:54
11.09.2025
palinator
A tady je ta rozšířená:
Účelem zápůjčky bylo ověření, jaká je realita jízdy na dovolenou v celkové vzdálenosti vyšších stovek kilometrů, s plně loženým autem a malým dítětem na palubě. Nevyhnu se proto tradiční EVčkařské omáčce, aneb tzv. "zastávka na vychcání a protažení". Nutno si přiznat, že s EV je vhodné provést určitou předletovou přípravu a naplánovat si cestu. Pro trasu z Polabí do polských Beskyd to znamenalo zhruba desetiminutovou přípravu a dohadování, kde asi zhruba bude potřebovat synek servis s tím, že si člověk rovnou našel i záložní řešení. Dlužno dodat, že žádná dobíjecí zastávka na cestu tam potřeba nebyla, ale přišlo mi výhodné dobu na nakrmení a přebalení míma ještě nějak smysluplně využít. Ve skutečnosti jsem musel auto z nabíječky v Olomouci odpojovat ještě dřív, než se všechno stihlo.
Cestou zpět pak byl naplánován oběd v Ostravě. Nu, protože zde plánování nebylo úplně dokonalé, stal se z toho horor. U místního OC byla opět nabíječka a McDonald - no takovou gastrohrůzu s obrovským návalem lidí jsem nikdy neviděl. Příště radši najít nějaký jiný stánek. A auto? Musel jsem ho jít odpojit dřív, než nám vůbec přinesli objednávku - a to se auto nabíjelo z tuším 16 % do 80. Tato relace stála 666 Kč, což teda není málo a dá se říci, že při využívání rychlonabíječek je cena za kilometr v palivu podobná, jako u dieselu. Samozřejmě s dieselem bych to celé dal na jednu nádrž a mohl bych v mekáči klidně sedět dál u prázdnýho stolu, ale pořád nemám pocit, že je to tak bohovská výhoda, která vykompenzuje tu radost z jízdy. Koneckonců, několik týdnů předtím jsem jel podobně dlouhou trasu se svou Ovcí, vč. dálnic a jako.. Vždycky jsem se těšil do cíle už po 50 km 3
A teď k samotnému autu - budu to asi často porovnávat s e-Golfem.
Vadilo mi pár drobností
neumí to úplně plachtit
neumí to jezdit bez e-soundu
reakce na první milimetry sešlápnutí plynu je naprosto zbytečně ostrá, člověk má tendenci vyrazit prudčeji kupředu, i když to nemá v úmyslu. Dá se na to nastavit noha, ale musí si člověk dát záležet, aby se rozjel fakt ladně.. A nebo přepnout do módu Eco, kterej to má namapované jinak.
spotřeba ve městě a nízkých rychlostech je vyšší, než jsem čekal, i spotřeba klimatizace mi přišla vyšší, než v Golfu, ale je to dost možná dané větším vnitřním prostorem
nejdou s tím dělat žádné kraviny, ESP to strašně ukope a samotné mapování motoru je do cca 50 km/h hodně rozvolněné, že to tam nepustí plnej knedlík. Proto ve zrychlení 0-50 je Golf s Elroqem srovnatelný, přestože chudák Golf musí vztekle hrabat kvůli FWD.. Rozdíl ale nastává v tom, že Elroq za stejný čas jako 0-50 udělá i 50-100 3 A úžasně pokračuje i dál. Jízda po dálnici, resp. přejetí do levého funguje tak, že ve 100 km/h člověk dupne na plyn a během necelých 3 vteřin má 130 km/h a prostě je tam. Předjíždění kamionu na okresce znamená, že z 85 km/h za kamionem má člověk při předjíždění v místě kabiny už 130. Nesmírně návykové.
Pokud by člověk měl TDI, tak s manuálem by musel mít nakopáno a vyčkávát s motorem ve vysokých otáčkách, což působí hrozně nervózně a efektivita jízdy jde do prdele a nebo by se musel trápit s kickdownem u DSG, který v kombinaci s turboefektem je tak pomalý, že se člověk na předjíždění radši vysere.
Co je naprostá pecka, na kterou jsem nebyl vůbec zvyklej, je rejd. Tam, kdy by člověk čekal, že se zasekne volant na dorazu, tam je ještě snad víc než půl otáčky rezervy a auto se otočí na mnohem menším prostoru, než by čekal. Až se tak jakoby divně nahrbí, asi jak se už všemožně kroutí McPherson na těch 235/40 R21 3
Co je na jednu stranu super, na druhou stranu znepokojující... To auto je oživené už tím, když se do něj vleze. Samo se to zapne a jediný, co člověk musí udělat je zvolit směr jízdy při sešlápnuté brzdě. Prostě o jeden úkol méně. Zároveň se v podstatě nijak nemusí řešit, jestli jde klimatizace. Ta se pustí hned jak tam člověk vleze - pokud by člověk nechtěl, musí to naopak ručně nechat umřít.
Nelíbí se mi v interiéru ta "polička na šampóny", čili přístrojová deska. Je mrňavá, font je pro slepý lidi dost malej a moc dat neumí ukázat. Člověk pak některé věci musí mít zobrazené na té velké televizi, pokud chce sledovat např. okamžitou spotřebu. S čistě digi tachometrem se mi nejezdí dobře, lépe se mi periferním viděním pozoruje poloha ručičky.
Líbí se mi, že Škodovka ponechala svůj styl a některé prvky interiéru osadila po svém a nepřevzala debility z VW ID.x - týká se to tlačítek na volantu, ovládání oken a shortcut tlačítek pro vyvolání požadovaného menu v infotainmentu. Ovládání klimatizace na displeji se mi spíš nelíbí, ale může to být dané tím, že to prostě nemám dobře osahané jako klasické Climatroniky.
Ke zpracování nemám asi zásadní připomínku, dveře se dobře zavírají na první dobrou, navzdory chýrám v autě nic nevrzalo. Jo, jen když jsem přerovnával kufr, tak mě to málem zavřelo pátejma dveřma, protože jsem jaksi netušil, že auto má virtuální pedál 3
Brzdy mají dlouhej krok, což nepovažuju za závadu, protože to člověka aspoň víc nutí využívat rekuperaci. Účinnost je asi dostatečná, ale pro místní brakefily s kotouči jak od návěsu bláta to nic moc nebude. Já mechanický brzdy za těch několik set km mockrát nepoužil. Výbava Sportline a výše má pod volantem pádla, kterými se dá nastavovat síla rekuperace. Dá se tak relativně plynule nabrzďovat bez použití nohou. Ale používal jsem to méně, než bych čekal. Spíše jsem přepínal téměř nulovou a maximální míru rekuperace tím malým voličem směru. V reálu pak stejně člověk optimální míru rekuperace najde přidáním plynu.
Interiér není navzdory tomu, jak auto zvenku působí, moc velkej. Sice ve všech směrech je to tak nějak "v pohodě", ale třeba překvapí relativně nízká výška v interiéru. Jak to má baterky pod celou podlahou (což jde krásně vidět na tom, jak masivní jsou prahy a stejně je to skoro bez schodu), tak v tom autě sedí člověk spíš jako v kombíku, než v SUV. Dobře to jde poznat v porovnání s Karoqem, kde člověk sedí jako na záchodě a ještě má spoustu místa nad hlavou. Samozřejmě autu chybí klasickej středovej tunel. Vzadu proto nic nepřekáží, je rovná podlaha, vpředu je pak mnoho místa pod středovým tunelem, kam se vejde třeba i pakl plechovek - nebo kabelka.
Když mluvíme o Karoqu - auto přibližně podobných rozměrů, ale všechno jinak. S Karoqem se sice jezdí dobře, co se týče podvozku, ale má úplně jiný styl. Karoq je plavný, je super naladěný na nerovné okresky, kde se i ve vyšších rychlostech tlumeně zhoupne a a plave si dál. Elroq je tužší auto, čili také sportovnější. V žádném případě ale nejde říct, že by byl nekomfortní, jen je potřeba brát v úvahu, že má prostě 21" kola a ne 17" jako zmiňovaný Karoq. Takže krátký příčný nerovnosti do kabiny přenese. Ale 235 vpředu a 255 vzadu (v základu verze 85), to jsou prostě lepidla.
Z čeho jsem měl rozporuplný pocity bylo to, jak je to auto oplastovaný kolem dokola. Oplastovaný dveře, ale i prahy (jako na starým Toledu, takže začínám tušit, jak to časem dopadne) a lemy blatníků jak na shnilý Felicii... no nevim. Naopak pečlivě udělanej undertray se mi líbil - i to asi může pomoct na dálnici k nižší spotřebě.
Matrix světla bych řekl že svítí intenzivněji a jsou propracovanější, než u Golfa, nicméně čekal bych větší posun v rychlosti reakcí. Někdy to bylo jen tak tak nebo i pozdě. Ale v noci jsem jel jen krátkou testovací jízdu, takže k tomu moc nemám...
zvětšit Elektromobilita - obrázek od palinator vložen 11.09.2025 09:22:54
09:20:14
11.09.2025
palinator
Protože si zejtra jdu pro Enyaqa v naprosto stejné specifikaci i barvě 3, dokopal jsem se napsat krátkou i rozšířenou recenzi:

S autem jsme během 4 dní ujeli celkem 884 km, vzalo to v průměru něco kolem 18 kWh/100 km a je to v běžném provozu zatraceně rychlý. Z Ostravy na Olomouc po D1 mě první auto předjelo někde u Lipníku a v jednom nejmenovaném vyhlášeném kopci (samozřejmě na německé dálnici, kam jsem se teleportoval) jsme se rozlítali s nějakým Passatem tak, že na tachu bylo 170 a 180 by to ještě v klidu udělalo, kdybych nevyměk 3, takže toliko k jízdnímu stylu. Při tomto jízdním stylu dojezd někde kolem 400-420 km. Pokus o jízdu na spotřebu nebyl realizován, protože to prostě nešlo 3

Na fotce drobná provokace, ale radši jsme hned zase jeli, abychom nedostali do držky 3
zvětšit Elektromobilita - obrázek od palinator vložen 11.09.2025 09:20:14
16:36:02
10.09.2025
minno
-> palinator 07.09.25 21:40:45: Eviduješ nejaký problém s baterkami, alebo s horením auta?3 Nepostrehol som.
-> Milan 136 10.09.25 08:41:56: 3
08:43:55
10.09.2025
palinator
-> Milan 136:
3
08:41:56
10.09.2025
Milan 136
11:58:56
09.09.2025
saskyn2
-> palinator: jako jistej si samozřejmě být nemůžu ale jezdilo to na servis ke mě a do autorizáku.
09:34:36
09.09.2025
palinator
-> saskyn2:
A jak jsi poznal že ho nikdo nikdy neměnil? Tim samozřejmě nechci zlehčovat, že z toho Golfa vytekla sračka. 3

Každopádně - a to je důležité - ztichlo to.
10:52:52
08.09.2025
saskyn2
-> palinator 06.09.25 17:13:53: si mě inspiroval3 417t najeto. Bylo ho tam samozřejmě víc, tohle je část odlita do světlý nádoby pro posouzení
zvětšit Elektromobilita - obrázek od saskyn2 vložen 08.09.2025 10:52:52
10:33:06
08.09.2025
Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 08.09.25 09:16:08: A teď bude Pipíq. 1
09:16:08
08.09.2025
Milan 136
-> Bukaj 07.09.25 23:16:56: Superb jen plug in hybrid u minulé a současné generace, Kodiaq až v té současné. Karoq nee. Pak ještě existuje plug in Octavia. Čistý elektro jak říkáš. Citigo, pak přišel Enyaq a po něm Elroq.
upraveno 1x, naposled 08.09.2025 09:16:23
Extreme Tyres