-> Borderer 23.06.23 06:56:58: Tady taky souhlasím s Davidem - pokud je unifikovaný standardní světelný zdroj (třeba dvouvláknová halogenová žárovka H4) a má homologaci pro použití v libovolném hlavním světlometu automobilu, který je homologován pro použití tohoto světelného zdroje (H4), pak zákonitě musí platit, že jiný světelný zdroj ("LED H4"), homologovaný pro libovolný automobilový světlomet s paticí H4 jako náhrada původní halogenové žárovky, musí mít v jiném světlometu (homologovaném též pro H4) stejné vlastnosti.
Problém tedy není fyzikální, ale pouze legislativní - v automobilovém průmyslu jsou určité standardy - například, že někdo vymyslí nějaké univerzální řešení (žárovku), kterou prakticky všichni výrobci vozidel (nebo aspoň většina) v rámci praktičnosti a snížení nákladů na výrobu začnou používat. Jenže aby ji mohli použít, musí vyrobit světlomet a ten pak nechat homologovat (pro použití s danou žárovkou). Tedy nikoli opačně - že by homologovali žárovku do hotového světlometu...
...proto si myslím, že zde došlo k chybě - není na místě mluvit o změně osvětlení a nutnosti homologace každého světlometu zpětně, ale o plnocenné náhradě světelného zdroje (žárovky), kde stačí homologace nového světelného zdroje, že splňuje parametry pro použití ve všech aplikacích namísto dříve vyráběné H4...