-> Syny 11.05.15 15:33:12: Měřit jsem to neměřil, ale nasuneš to do sebe volně a v obou rukou při hejbání tam a zpět slyšíš drobné klapání. Pán z té firmy s výrobou a repasí poloos říkal, že ta lepidla vezmou i 0,4 mm, ale až taková tam není. Dělá to prý běžně a pokud by se mu některá z poloos měla vrátit, tak ji má označenou, aby věděl, že ji má před rozebráním zahřát.
Spíš co by to dělalo, kdybychom to jen namazali a složili tak jak to je. Přeci jen je na konci poloosy dost velkej moment a to auto má 210 PS a 320 Nm už od 1500 rpm, takže tam jde knedlík už skoro od volnoběhu.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...
15:52:33
11.05.2015
11.05.2015

Jirik_Tuňák1983
15:33:12
11.05.2015
11.05.2015

Syny
-> Jirik_Tuňák1983: Lepidla bych se uplne nebal. Co pouzivame v praci tydle ruzny Loctite lepidla, tak po ohrati na nejakou teplotu jdou normalne dily rozebrat. Otazkou je co mas pod pojmem "drobna vule na tisicihranu". Chtelo by to nejak omerit... Vule v ramci setin to zalepi, u desetin uz bych si nebyl tak jistej (ale nevim, nechci psat bludy). Nevim presne jaky druhy tech lepidel jsou, na jaky zatizeni a na jaky vule (je toho mraky), ale vydrzi to docela dost a zpetne rozebiratelny to taky je.
15:17:48
11.05.2015
11.05.2015

Jirik_Tuňák1983
Teď máme trochu dilemato.
Zatím jsme ještě neodebrali ani jedno, ale měli jsme na zkoušku s kloubem tři ložiska.
Mapco (low end), SKF, FAG. Ve všech třech je po nasunutí kloubu drobná vůle na tisícihranu.
Dotažením šroubu poloosy se to moc nevyřeší, protože na rozdíl od matky se to dotahuje jen na 35 Nm a o 90, tzn. jen zajištění. U Volva je to prý docela častý problém, že je vůle na tisícihranu poloosy, je toho plnej internet. To je možná důvod, proč to u původního ložiska zarezlo a přikvetlo na tisícihranu.
Potvrdil mi to i pán, kde dělají poloosy a klouby včetně repasí.
Všichni včetně autorizovaného servisu dávají do drážek lepidlo od Loctite (něco jako je na závity). Je to z vašeho pohledu normální? Je teda fakt, že u videí, kde dělají demontáž u tohoto vozu vytlačí poloosu z drážek v podstatě rukou.
Zatím jsme ještě neodebrali ani jedno, ale měli jsme na zkoušku s kloubem tři ložiska.
Mapco (low end), SKF, FAG. Ve všech třech je po nasunutí kloubu drobná vůle na tisícihranu.
Dotažením šroubu poloosy se to moc nevyřeší, protože na rozdíl od matky se to dotahuje jen na 35 Nm a o 90, tzn. jen zajištění. U Volva je to prý docela častý problém, že je vůle na tisícihranu poloosy, je toho plnej internet. To je možná důvod, proč to u původního ložiska zarezlo a přikvetlo na tisícihranu.
Potvrdil mi to i pán, kde dělají poloosy a klouby včetně repasí.
Všichni včetně autorizovaného servisu dávají do drážek lepidlo od Loctite (něco jako je na závity). Je to z vašeho pohledu normální? Je teda fakt, že u videí, kde dělají demontáž u tohoto vozu vytlačí poloosu z drážek v podstatě rukou.
13:54:21
09.05.2015
09.05.2015

Jirik_Tuňák1983
-> suri 09.05.15 13:34:48: U mě to bylo fuk, u mě se šlo buď po kloubu a nebo ložisku, takže jsme to potřebovali stejně oddělit.
Spíš mi šlo o ty dělený manžety, kdybych je dělal na některém z aut co máme.
Spíš mi šlo o ty dělený manžety, kdybych je dělal na některém z aut co máme.
13:53:01
09.05.2015
09.05.2015

Jirik_Tuňák1983
-> suri 09.05.15 13:34:48: Koukal jsem teď na jeden web a fakt se to nemaže. 
Poloosa liškatá v náboji. To se nedivím, že to pak může přireznout, když se na to XY let nesáhne a má to pak najeto pár českých zim.
A asi to fakt přirezává, protože u orig. náhradního dílu je i špunt pod šroub poloosy, který tam originál není.
Takže asi nějaké "opatření" ze strany výrobce.
forums.swedespeed.com/sho wthread.php?202707-How...

Poloosa liškatá v náboji. To se nedivím, že to pak může přireznout, když se na to XY let nesáhne a má to pak najeto pár českých zim.
A asi to fakt přirezává, protože u orig. náhradního dílu je i špunt pod šroub poloosy, který tam originál není.
Takže asi nějaké "opatření" ze strany výrobce.
forums.swedespeed.com/sho wthread.php?202707-How...
13:34:48
09.05.2015
09.05.2015

suri
-> Jirik_Tuňák1983 09.05.15 13:23:08: to neviem , a nedalo sa to rozobrať nejak rozumne že by si manžetu rozrezal a vyklepol "poloos" z klbu ? už som to tak robil , s tým že dáš dole spodný čep , čep riadenia a musíš chytiť blickami poloos a druhý človek ju musí sekáčom vyraziť z klbu , potom vymeníš manžetu , namažeš a klepneš nazad , blbá robota ale už som to na fábii tak robil , proste nešiel klb von
13:24:05
09.05.2015
09.05.2015

Nwkt
-> Jirik_Tuňák1983: Ti zbyly z kyvky ne



13:23:08
09.05.2015
09.05.2015

Jirik_Tuňák1983
-> suri 09.05.15 13:15:30: Nevíš, jestli se dají sehnat v ČR dělené manžety? Koukal jsem, že v USA dávají nové CV boots, které se lepí nebo jinak spojují docela často. Kdyby náhodou na některém z našich aut odešla, tak bych do toho i šel, než se s tím prcat a komplikovat si život demontáží kloubů.
13:15:30
09.05.2015
09.05.2015

suri
-> Jirik_Tuňák1983 09.05.15 13:12:28: Octavia , tu to išlo krásne , horšie býva na 4 kolke zadok , inak to väčšinou ide v pohode , podobné mordovanie som zažil asi len dva krát , a na obidvoch už boli menené ložiská za neoriginály a končilo to novým klbom aj ložiskom ... kolega má poriadnu palicu , tá vylisuje všetko ... najčastejšie nejde poloos von na Fábiách , hlavne tých starých kde na to nikto nešiahol , je to nejaký blbý matroš ktorý sa do seba kusne alebo zarezne ... a sem tam drážkovanie odstrihne od klbu , vždy to ale bola junior 1,0 37kw :D
13:12:28
09.05.2015
09.05.2015

Jirik_Tuňák1983
-> suri 09.05.15 13:10:23: Co je to za auto? No není to k posrání? Ale tady to asi vyklepnout šlo, nebo ne ?
13:10:23
09.05.2015
09.05.2015

suri
-> Jirik_Tuňák1983 09.05.15 13:06:15: Nemaže , smutné že takéto problémy má taká veľznačka ...
13:08:10
09.05.2015
09.05.2015

Jirik_Tuňák1983
Jinak tam prý před týdnem měli ještě RSovou Octávku a to samé. Kloub se vyrážel z náboje ještě většíma ranama než u mě.
Co to jako má bejt? To je ta řízená životnost?
To se jako bude měnit manžeta a při její výměně skurvím díly za 7000,-?
Na to že mám najeto 93 000 km, tak docela vostuda.
Co to jako má bejt? To je ta řízená životnost?

Na to že mám najeto 93 000 km, tak docela vostuda.
13:06:15
09.05.2015
09.05.2015

Jirik_Tuňák1983
Nechápu, jak ti kokoti ve Švédsku (možná spíš Číně) můžou takhle odfláknout prachovku / gufero, když ostatní mají udělané pěkně, kvalitně a bytelně. Vše šlo v pohodě povolit, bez vůlí a vše čisté.
Ohrožují tak životnost ostatních dílů. Teď musím vyměnit jak kloub, tak ložisko.
Jinak ono se to ve fabrice nemaže? Styk alu dílů s ocelovými díly, kdy jsem odklepával např. ten náboj z těhlice, kdy to oxidací na kroužku nabyde, tak to je taky rozkoš.
Ohrožují tak životnost ostatních dílů. Teď musím vyměnit jak kloub, tak ložisko.
Jinak ono se to ve fabrice nemaže? Styk alu dílů s ocelovými díly, kdy jsem odklepával např. ten náboj z těhlice, kdy to oxidací na kroužku nabyde, tak to je taky rozkoš.
13:02:08
09.05.2015
09.05.2015

Jirik_Tuňák1983
Rez na tisícihranu, odkud nešla vyrazit poloosa.
13:01:25
09.05.2015
09.05.2015

Jirik_Tuňák1983
Takhle má sedět zezadu na ložisku a krýt mezeru ložisko / kloub proti vniku nečistot.
Ložisko je poklepané jak jsem ho srážel z těhlice.
Ložisko je poklepané jak jsem ho srážel z těhlice.
12:58:10
09.05.2015
09.05.2015

Jirik_Tuňák1983
Po oddělení na nás vypadla prachovka, která měla krýt mezeru mezi ložiskem a kloubem ze zadní strany. Je to něco jako gufero, které je na kovové části komplet vyrezlé a guma popraskaná. Všechno ostatní OK, ale touhle sračkovou součástkou natekla voda a bordel do tisícihranu a kloub přirezl k náboji.
Několik zdrojů mi řeklo, že tahle dokurvená prachovka může i za to ložisko, byť je zapouzdřené.
Stojí stovku.
Několik zdrojů mi řeklo, že tahle dokurvená prachovka může i za to ložisko, byť je zapouzdřené.
Stojí stovku.
12:55:29
09.05.2015
09.05.2015

Jirik_Tuňák1983
V první řadě jsme se chystali na kontrolu levého předního kloubu z důvodu cvakání (jako když klikáte myší) při rozjezdu dopředu a posléze dozadu (např. parkování). Při kontrole jsme zjistili, že jde hodně ztuha i ložisko a ještě v něm při namáhavém točení jakoby lehce praská.
Bohužel se nepodařilo kloub oddělit od náboje. Fotky proč později.
Na autě nešel kloub vůbec z náboje vyklepnout, nakonec se musela vyndat poloosa z příruby na převodovce, odpojit McPherson a celá polonáprava (vyjma ramen) vyndat z auta.
Vzhledem k tomu, že S60 má celou přední nápravu ze slitiny ALU, tak to nebylo ani o co zapřít pro další úkony (tedy ani pro lis apod.).
Nakonec jsme místo k zapření našli, ale kloub ani při důrazném domlouvání palicí, kdy i obrovské šrouby jako vyrážeče byly rozmlácený na sračku, nepopolezl ani o milimetr. Po dvou hodinách snažení jsme to odvezli ke kámošovi na dílnu, kde dělají servis a opravy stavebních strojů, takže vybavení mají dost.
Očesalo se z toho co šlo, upnulo se to do velké stojanové vrtačky a tisícihran kloubu se začal odvrtávat (tady je zajištění poloosy v ložisku / náboji jen šroubem, ne zaklepávací matkou apod.). Kloub se povedlo zeslabit, ale pak už začal být matroš moc tvrdý a další větší vrtáky už to nebralo. Takže se svařil takovej forichtung, který se zapřel o šrouby, které drží náboj v těhlici a přišla na řadu ještě větší palice. Po pár ranách se z kloubu vysypala i klec s kuličkama a kloub začal vylejzat. Nakonec díky bohu vypadl.
Bohužel se nepodařilo kloub oddělit od náboje. Fotky proč později.
Na autě nešel kloub vůbec z náboje vyklepnout, nakonec se musela vyndat poloosa z příruby na převodovce, odpojit McPherson a celá polonáprava (vyjma ramen) vyndat z auta.
Vzhledem k tomu, že S60 má celou přední nápravu ze slitiny ALU, tak to nebylo ani o co zapřít pro další úkony (tedy ani pro lis apod.).
Nakonec jsme místo k zapření našli, ale kloub ani při důrazném domlouvání palicí, kdy i obrovské šrouby jako vyrážeče byly rozmlácený na sračku, nepopolezl ani o milimetr. Po dvou hodinách snažení jsme to odvezli ke kámošovi na dílnu, kde dělají servis a opravy stavebních strojů, takže vybavení mají dost.
Očesalo se z toho co šlo, upnulo se to do velké stojanové vrtačky a tisícihran kloubu se začal odvrtávat (tady je zajištění poloosy v ložisku / náboji jen šroubem, ne zaklepávací matkou apod.). Kloub se povedlo zeslabit, ale pak už začal být matroš moc tvrdý a další větší vrtáky už to nebralo. Takže se svařil takovej forichtung, který se zapřel o šrouby, které drží náboj v těhlici a přišla na řadu ještě větší palice. Po pár ranách se z kloubu vysypala i klec s kuličkama a kloub začal vylejzat. Nakonec díky bohu vypadl.
22:15:05
27.04.2015
27.04.2015

Jirik_Tuňák1983
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) 27.04.15 21:13:34: Tak můžu to zkusit, jestli by nechtěl vyměnit za Tuňáka. 

21:13:34
27.04.2015
27.04.2015

dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> Jirik_Tuňák1983: Už jsem myslel, že dnešní nákup... škoda no. :)
11:42:53
27.04.2015
27.04.2015

Jirik_Tuňák1983
Je to V70R AWD.
11:41:25
27.04.2015
27.04.2015

Jirik_Tuňák1983
11:41:16
27.04.2015
27.04.2015

Jirik_Tuňák1983
11:41:05
27.04.2015
27.04.2015

Jirik_Tuňák1983
16:09:06
16.04.2015
16.04.2015

Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 16.04.15 14:56:18: To je lepšejší, mě přijde 235 už moc, to už bych neuvez. 

14:56:18
16.04.2015
16.04.2015

Milan 136
-> Jirik_Tuňák1983: jojo 225
14:18:48
16.04.2015
16.04.2015

U-Geen
zajimavy jak to pusobi nizky, asi diky pomeru profilu k velikosti rafku... mam 215/45 R17 a to je oproti tomuhle balon ;)
14:11:30
16.04.2015
16.04.2015

Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 16.04.15 14:08:10: A ty máš 225?
14:08:10
16.04.2015
16.04.2015

Milan 136
Tomas ma pokud vim profil 40 a na fotce to bude taky 40
13:52:26
16.04.2015
16.04.2015

U-Geen
-> Jirik_Tuňák1983: a jakej je profil na fotce? me to prijde strasne nizoucky.
12:41:18
16.04.2015
16.04.2015

Jirik_Tuňák1983
-> U-Geen 16.04.15 12:22:58: Mě se to k té připláclé siluetě docela líbí.
Musel bych to ale někde nejdřív vyzkoušet a nebo se na tom projet. Horší je, že mám v techničáku stejné gumy jako má na Pasákovi Nwkt a to 235/40/18. O centimetr na všech gumách nahoru se mi moc nechce.
Přijde mi to celkem zbytečné.


12:22:58
16.04.2015
16.04.2015

U-Geen
-> Jirik_Tuňák1983 15.04.15 16:03:24: to uz mi prijde moc ;)
11:44:37
16.04.2015
16.04.2015

Jirik_Tuňák1983
-> Pavel P@nkáč 15.04.15 22:06:02: Teď mám sedumnáctky a asi taky velikostně jdou. Včera jsem si ho umyl.
Teda to auto a přezul na letní.

22:06:02
15.04.2015
15.04.2015

Pavel P@nkáč
-> Jirik_Tuňák1983: jako pekne ale z foto me přijdou k autu celkem velka
21:25:48
15.04.2015
15.04.2015

Milan 136
-> Chali: to je zmutovanej crafter

21:25:09
15.04.2015
15.04.2015

Milan 136
-> Pavel P..: já? Ano
a x-let jsem jezdil na pickupu 195/45 r15 a to je o hovno vyšší profil

a x-let jsem jezdil na pickupu 195/45 r15 a to je o hovno vyšší profil
21:19:12
15.04.2015
15.04.2015

Chali
21:10:13
15.04.2015
15.04.2015

Pavel P..
-> Milan 136: jo to je výborná rada... už jsi to zkoušel?

21:06:43
15.04.2015
15.04.2015

Milan 136
-> Pavel P.. 15.04.15 18:36:26: úplně v pohodě. Jen nesmíš hlava nehlava vymetat každou díru 
-> Nwkt: rozdíl mezi zimníma TS850 195/65 R15 a letníma S001 225/40 R18 je u mě MAX půl litru, možná ani ne

-> Nwkt: rozdíl mezi zimníma TS850 195/65 R15 a letníma S001 225/40 R18 je u mě MAX půl litru, možná ani ne

21:05:52
15.04.2015
15.04.2015

Pavel P..
-> palinator: to je taky balon... mám 205/55/16 
ať si každej jezdí na čem chce ale mě prostě vyhovuje pohodlí a né že cejtim každou spáru a kamínek na silnici... a taky náprava a všechny spoje víc trpí.

ať si každej jezdí na čem chce ale mě prostě vyhovuje pohodlí a né že cejtim každou spáru a kamínek na silnici... a taky náprava a všechny spoje víc trpí.
21:03:14
15.04.2015
15.04.2015

dragon_cb_cz
-> Nwkt: Kecám, já jsem prostě línej shánět jiný disky
A gumy teď mám stejně koupený zase na nějakou dobu dopředu...

21:02:10
15.04.2015
15.04.2015

Nwkt
-> dragon_cb_cz: Passat mi jezdí za míň jak Toledo, takže ty 235 R18 překousnu 

21:00:16
15.04.2015
15.04.2015

dragon_cb_cz
-> Nwkt: No jo, jenže já teď řeším, že jezdím za 6 litrů a to se mi nelíbí
S traktorem parádu dělat nepotřebuju....

20:46:02
15.04.2015
15.04.2015

palinator
-> Syny:
Jojo, taky ho mám. A za ty prachy...
Jojo, taky ho mám. A za ty prachy...

20:44:08
15.04.2015
15.04.2015

Nwkt
-> dragon_cb_cz: holt ten litr nafty navíc je daň za to, že to auto vypadá líp no 

20:42:57
15.04.2015
15.04.2015

dragon_cb_cz
-> Syny: -> palinator: Peklo nepeklo... funguje to taky. Nejak jsem se nikdy nedokazal presvedcit ke zmene, akorat by to vic zralo....
20:18:30
15.04.2015
15.04.2015

haso
18" disky, teraz som cital ze opel adam je postaveny na 17".
Cakam kedy sa na Octaviu VII. dostanu disky 22,5 z autobusu
Cakam kedy sa na Octaviu VII. dostanu disky 22,5 z autobusu

20:15:24
15.04.2015
15.04.2015

Syny
-> palinator: Ja mam na aute 195/50 R15 a ten profil se mi jevi jako celkem rozumnej kompromis :) Tendleten Octaviovej rozmer je fakt docela peklo :)
20:14:20
15.04.2015
15.04.2015

palinator
-> Pavel P..:
16" na balonech.
A co je pak 195/65 R15? 
16" na balonech.


20:09:50
15.04.2015
15.04.2015

Nwkt
-> dragon_cb_cz:
tak tak, nemám s tím žádný problém
