skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Čtvrtý vyrobený prototyp Škody 110R v roce 1970.
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
110R Prototyp - komentáře:
19:39:59
05.05.2014
05.05.2014

castrol
-> jourin: parada
19:07:21
05.05.2014
05.05.2014

jourin
-> Nwkt: přesně :) ale jen do zítra :-(
18:59:21
05.05.2014
05.05.2014

Nwkt
-> jourin: Si odjel za teplem co 

18:57:47
05.05.2014
05.05.2014

jourin
-> Bedřich: no podle fotek jo, osobně jsem ho ještě nevidel :-( strašně dlouho jsme už nebyl na dalnem východě


18:54:00
05.05.2014
05.05.2014

Bedřich - zrušená registrace
-> jourin: Přední nápis dopadl solidně.

18:45:09
05.05.2014
05.05.2014

minno
Krása 

18:18:10
30.04.2014
30.04.2014

Burák
-> jourin: nojo, ale to si musis nasadit brejle 

15:45:09
30.04.2014
30.04.2014

minno
-> jourin: koberec už máte?
12:50:09
30.04.2014
30.04.2014

jourin
-> Burák: No akorat v tyhle puvodni to zrno naopak bylo desne jemny, skoro neviditelny :)
-> Luky: No bude to vypadat dost podobne, na argumentaci se tesim :-)
-> Jozka: Jo nejak to vyladime, dneska mi nase sefredaktorka psala, ze maj v Globusu radici paku ve tvaru kobry a svitej ji oci
-> Luky: No bude to vypadat dost podobne, na argumentaci se tesim :-)
-> Jozka: Jo nejak to vyladime, dneska mi nase sefredaktorka psala, ze maj v Globusu radici paku ve tvaru kobry a svitej ji oci

11:50:26
30.04.2014
30.04.2014

Jozka
Tak o těch částicích jsem nevěděl, ale dává to smysl.
11:45:49
30.04.2014
30.04.2014

Burák
No, liší se to zásadně. Starý metalízy byly dělaný bez bezbarvýho laku a měly daleko větší zrna. A lišily se podle automobilek, třeba ty, co používal Renault, nebo Simca.
simcaklub.cz/data/.../php oubyub.jpg
simcaklub.cz/data/.../php oubyub.jpg
10:25:47
30.04.2014
30.04.2014

Jozka
-> Luky: Dá pár dobovejch fotek trochu zatmavenejch za okno a bude, ne?
Barva na tvým odkazu taky nevyšla špatně, ale ty dobový metalízy jsou prostě nějaký jiný.. Nemám tedy ani tušení proč, možná se mi to jen zdá - ale potkávám jednu světle zelenou DS-ku nově nalakovanou víceméně origo barvou a přijde mi, že se to liší docela zásadně od soudobejch.
Barva na tvým odkazu taky nevyšla špatně, ale ty dobový metalízy jsou prostě nějaký jiný.. Nemám tedy ani tušení proč, možná se mi to jen zdá - ale potkávám jednu světle zelenou DS-ku nově nalakovanou víceméně origo barvou a přijde mi, že se to liší docela zásadně od soudobejch.09:54:12
30.04.2014
30.04.2014

Luky
Tyjo ta metla na tom bude nezvyklá
Fakt to bude vypadat jako nějaká tuningkára, musíš si připravit argumentaci a obhajobu před veteránskými "znalci", až tě na srazu budou spílat za to, že jsi si na svoje auto dovolil dát barvu, která tam "nepatří" 
EDIT: jinak Octavia RS na erku je totok: www.skoda110r.com/archiv/ .../08194_01.jpg
Fakt to bude vypadat jako nějaká tuningkára, musíš si připravit argumentaci a obhajobu před veteránskými "znalci", až tě na srazu budou spílat za to, že jsi si na svoje auto dovolil dát barvu, která tam "nepatří" 
EDIT: jinak Octavia RS na erku je totok: www.skoda110r.com/archiv/ .../08194_01.jpg
09:44:12
30.04.2014
30.04.2014

Burák
-> jourin: To si povíme 

09:41:49
30.04.2014
30.04.2014

jourin
-> havlik: Ja to preziju :)
08:06:28
30.04.2014
30.04.2014

havlik
-> jourin: tě ta simca bude pronásledovat


23:50:01
29.04.2014
29.04.2014

Jozka
-> jourin: Rozumím, jsem si toho co psal M8 všiml až později..
On stejně žertoval, s tou RS barvou by to asi nebylo vítězný finále projektu..
On stejně žertoval, s tou RS barvou by to asi nebylo vítězný finále projektu..
23:44:14
29.04.2014
29.04.2014

jourin
-> Jozka: Jo jo ale myslel jsem prehistoricky s ohledem na modrou co je na Otavii RS :)
23:11:56
29.04.2014
29.04.2014

Tuner#2 - zrušená registrace
22:47:17
29.04.2014
29.04.2014

Jozka
-> jourin: To není tak prehistorický, to je odstín pro 1501 Speciál, ne? Moc pěkná barva a to i kdyby to nebylo úplně na 100% origo trefený.
110R Prototyp
