
skoda.virt.cz
odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rapid 136, v provozu od 14. 2. 1990
Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.
Cestovani
Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz
Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.
Podvozek
- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).
- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon
- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita
- náboje s roztečí 4x100
- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou
- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny
- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)
- pružiny Speedpro okruhové, 220mm
- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami
- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.
- vzadu podlozky na zmenu roztece
- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen
- obě nápravy v pozinku a komaxitu
- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen
- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539
- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs
Motor
- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50
- blok 742.136
- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku
- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V
- sací koš a vana 742
- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody
- vačka Chovanec 265/265
- tesnění pod hlavou Elring
- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1
- slícované sací a výfukové kanály s těsnením
- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky
- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136
- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky
- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs
- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160
- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou
- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena
- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)
Interier
- Central na DO
- Okna v elektrice
- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)
- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.
- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny
- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy
- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou
- digitální tachometr Sigma BC906
- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat
Exterier
- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD
- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".
- Predni plastove podbehy
- vycentrovany 1 predni sterac
- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem
- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa
Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.
Cestovani
Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz
Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.
Podvozek
- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).
- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon
- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita
- náboje s roztečí 4x100
- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou
- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny
- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)
- pružiny Speedpro okruhové, 220mm
- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami
- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.
- vzadu podlozky na zmenu roztece
- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen
- obě nápravy v pozinku a komaxitu
- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen
- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539
- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs
Motor
- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50
- blok 742.136
- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku
- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V
- sací koš a vana 742
- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody
- vačka Chovanec 265/265
- tesnění pod hlavou Elring
- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1
- slícované sací a výfukové kanály s těsnením
- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky
- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136
- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky
- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs
- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160
- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou
- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena
- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)
Interier
- Central na DO
- Okna v elektrice
- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)
- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.
- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny
- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy
- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou
- digitální tachometr Sigma BC906
- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat
Exterier
- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD
- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".
- Predni plastove podbehy
- vycentrovany 1 predni sterac
- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem
- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa
* Peca/Rapid 136 * - komentáře:
09:26:08
12.05.2011
12.05.2011

Čokin
-> Peca: Paradní postup fotek, ted mě mrzí, že jsem nepořídil žádné fotky když jsem svého Rapida vezl domů po koupi

09:14:30
12.05.2011
12.05.2011

Karel.
-> Peca: na kolik tě prosím vyšel ten komaxit?díky
22:46:50
11.05.2011
11.05.2011

Jarinko
To bodovanie vyztuh neslo spravit lepsie? strasne sa mi to nepaci... skoda toho zinku aj komaxitu na to...
22:21:09
28.04.2011
28.04.2011

Peca
Dost fotek jsem použil i ve videu, který mám v popisku, tam jsou nejlépe vidět kontrasty typu "dříve" a "nyní"...
Starých fotek mám spousty, ještě zkusím pohledat a něco doplnit. Mám zaplacen větší upload teprve pár dní
Starých fotek mám spousty, ještě zkusím pohledat a něco doplnit. Mám zaplacen větší upload teprve pár dní

18:11:30
28.04.2011
28.04.2011

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Peca: Parádní galerka, zhltnul jsem všechny fotky
pěkný kus historie, asi taky budu muset přidat nějaké starší bohužel jich moc nemám 
pěkný kus historie, asi taky budu muset přidat nějaké starší bohužel jich moc nemám 
16:48:28
28.04.2011
28.04.2011

MOLSO
-> Peca: neviem mam rad take fotky zo zaciatkov prve opravy, úpravy ... 

16:34:28
28.04.2011
28.04.2011

Peca
-> MOLSO: Jak to?
08:18:10
28.04.2011
28.04.2011

MOLSO
-> Peca: uplne na tych fotkach "ujíždím" 

23:45:42
27.04.2011
27.04.2011

Eidy
Perfektní fotečky. Ty začátky byly těžký u každýho koukám 

22:30:29
27.04.2011
27.04.2011

Peca
-> MATTESS: No jo, začátky jsou ještě focený na polaroid a pak skenovaný, no to byly časy 

22:10:01
27.04.2011
27.04.2011

MATTESS
-> Peca: paráda, že jsi nahrál nějaké historické fotky. Je zajímavé vidět vývoj auta v průběhu let
20:23:41
17.04.2011
17.04.2011

Eidy
-> Peca: Tak googli a dej vědět. To víš, kdo by chtěl mít prasklý péro 

20:06:38
17.04.2011
17.04.2011

minno
-> škodec: ale aké takéto veci? ramená a takéto diely keď dám pozinkovať, tak sa tomu snáď nič nestane. Však načo by potom existovali zinkovne, ak by to malo byť po pozinkovaní naprd (oslabené) :)
20:01:24
17.04.2011
17.04.2011

škodec
-> minno: tak tak, tiez mi neodporucali zinkovat taketo veci v zinkovne

19:55:11
17.04.2011
17.04.2011

minno
-> Dušan: čiže aj bežné kovové diely stratia pevnosť? to je nejaké divné.
19:42:43
17.04.2011
17.04.2011

Dušan
s tim zinkem je to pravda, i zinkovane srouby ztrati svoji pevnost. Musi se to po zinkovani v necem macet, ale v cem si nepamatuju 

18:51:31
17.04.2011
17.04.2011

Peca
-> Eidy: Mám to všechno galvanicky... O tom jsem nikdy neslyšel, že by to mělo až tak špatný vliv? Hm, zkusím zagooglit...
18:48:43
17.04.2011
17.04.2011

Peca
-> SOMALECEK (martin120): Na to ma casu jeste dost
Zatim bude max. spolujezdec.
Zatim bude max. spolujezdec.12:43:14
17.04.2011
17.04.2011

jerrom
-> Eidy: ona se ta vodíková křehkost dá nějak odstranit...někde o tom někdo psal, myslím že se to musí dát ihned po zinku do pece nebo tak něco.
12:29:03
17.04.2011
17.04.2011

Eidy
-> minno: já právě mluvím o galvanickým.
* Peca/Rapid 136 *
