
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rapid 136, v provozu od 14. 2. 1990
Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.
Cestovani
Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz
Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.
Podvozek
- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).
- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon
- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita
- náboje s roztečí 4x100
- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou
- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny
- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)
- pružiny Speedpro okruhové, 220mm
- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami
- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.
- vzadu podlozky na zmenu roztece
- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen
- obě nápravy v pozinku a komaxitu
- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen
- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539
- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs
Motor
- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50
- blok 742.136
- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku
- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V
- sací koš a vana 742
- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody
- vačka Chovanec 265/265
- tesnění pod hlavou Elring
- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1
- slícované sací a výfukové kanály s těsnením
- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky
- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136
- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky
- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs
- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160
- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou
- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena
- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)
Interier
- Central na DO
- Okna v elektrice
- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)
- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.
- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny
- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy
- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou
- digitální tachometr Sigma BC906
- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat
Exterier
- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD
- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".
- Predni plastove podbehy
- vycentrovany 1 predni sterac
- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem
- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa
Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.
Cestovani
Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz
Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.
Podvozek
- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).
- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon
- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita
- náboje s roztečí 4x100
- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou
- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny
- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)
- pružiny Speedpro okruhové, 220mm
- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami
- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.
- vzadu podlozky na zmenu roztece
- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen
- obě nápravy v pozinku a komaxitu
- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen
- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539
- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs
Motor
- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50
- blok 742.136
- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku
- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V
- sací koš a vana 742
- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody
- vačka Chovanec 265/265
- tesnění pod hlavou Elring
- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1
- slícované sací a výfukové kanály s těsnením
- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky
- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136
- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky
- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs
- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160
- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou
- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena
- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)
Interier
- Central na DO
- Okna v elektrice
- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)
- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.
- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny
- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy
- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou
- digitální tachometr Sigma BC906
- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat
Exterier
- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD
- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".
- Predni plastove podbehy
- vycentrovany 1 predni sterac
- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem
- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa
* Peca/Rapid 136 * - komentáře:
01:08:20
04.04.2013
04.04.2013

Star LC20
Koteeel ! 

00:38:43
04.04.2013
04.04.2013

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Peca: Teda pane sleduju to od začátku, nějak jsem tomu nedával velké naděje, že budu moct napsat co teď napíšu, ale vypadá to hodně dobře! Pěkná práce, jen tu kapotu níž a pokud nepůjde tak jako mě díky nové gumě, tak alespoň plech chladičovky natřít/přelepit na černo aby tam tak nesvítil. To mě vždy na eMku strašně rozčiluje, kor na světlých barvách, když to tam někdo má vidět. 

22:43:04
03.04.2013
03.04.2013

Pavel P@nkáč
Tak stim naraznikem rovne to zacina vypadat luxusne, jeste tu kapotu trochu

21:20:56
02.04.2013
02.04.2013

Lubes - zrušená registrace
-> Peca: tak ten predok je mega
a tapce 100% 
a tapce 100% 
20:41:19
02.04.2013
02.04.2013

Eidy
-> Peca: No tywoe. Se srovnaným nárazníkem je to daleko, daleko lepší. Teď je to supr.
20:18:28
02.04.2013
02.04.2013

THOMMY
-> havlik: Pak by tam byla moc velká hluchá černá plocha...
20:15:37
02.04.2013
02.04.2013

Peca
-> havlik: No v planu je dat i do narazniku oranzovy sklicko misto toho bilyho, tak to zase bude ladit o neco vic. Uvidime, prostory pro zmeny budou vzdycky 

20:15:33
02.04.2013
02.04.2013

THOMMY
Zrovna jsem chtěl napsat, že takhle je ten nárazník daleko lepší
"Pozičky" jsou tam fajn, nechal bych je. Teď ještě doladit kapotu 
"Pozičky" jsou tam fajn, nechal bych je. Teď ještě doladit kapotu 
20:13:28
02.04.2013
02.04.2013

havlik
-> Peca: jop myslim si že by to bylo nejlepší a nejkompaktnější
20:11:54
02.04.2013
02.04.2013

Peca
-> havlik: Ted je to jen odrazka. Myslis hodit do pryc ty sklicka kompletne?
20:08:42
02.04.2013
02.04.2013

havlik
-> Peca: no vidíš jaká je to krása s tim nárazníkem když je na rovno hned o 100% lepší, ale asi bych vynechal ty pozičky na krajích masky.
20:02:27
02.04.2013
02.04.2013

francomk
-> Peca: Krása!
20:01:38
02.04.2013
02.04.2013

peter13789
-> Peca: krásne si to dal dokopy po dlhej dobe, a ten predok je luxusný 

14:59:16
27.03.2013
27.03.2013

castrol
-> Peca: tapacirung si vychytal
14:12:48
27.03.2013
27.03.2013

Peca
-> michal.tuareg: To bude až po nahození všech koberců 

14:12:11
27.03.2013
27.03.2013

Peca
-> Placko: Dejme tomu - dekorativní odrazka 

13:42:36
27.03.2013
27.03.2013

Placko
taká malá otazočka .. načo robíš blinkri vedľa svetiel ked ich máš v nárazníku ? alebo ich učel bude ako pozičky ?
a ináč dvere vyzerajú fakt super

a ináč dvere vyzerajú fakt super

11:45:07
27.03.2013
27.03.2013

Lubes - zrušená registrace
-> michal.tuareg: hned som tušil že to je z tvojeho auta 

11:34:06
27.03.2013
27.03.2013

michal.tuareg
vypadá to super Peco !
11:33:14
27.03.2013
27.03.2013

michal.tuareg
jako základ tapecu posloužily spodní části original tapecu z Issuzu Vehicross, zbytek je dodělaný z laminátu a tmele. Bylo s tím dost děláního, asi 3x předělaný do finální podoby.
* Peca/Rapid 136 *
