Akční foto z Myta by MerHanz www.rajce.net/f1316196239
www.rajce.net/f1316196394
www.rajce.net/f1316196612
	
             skoda.virt.cz
                skoda.virt.cz
          
	stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
   
   Základní údaje:
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
      Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Fifa/ MBéro - komentáře:
15:40:11
24.11.2017
24.11.2017

Fifa
			
				
			
		
		
08:11:44
06.11.2017
06.11.2017

Fifa
			
				
			
		
		
A díky Wladovi, že jsi mě vyvez.  1450 je fakt znát a ani není třeba to drasticky točit. A to jak to drží je další kapitola sama pro sebe.
 1450 je fakt znát a ani není třeba to drasticky točit. A to jak to drží je další kapitola sama pro sebe.
							 1450 je fakt znát a ani není třeba to drasticky točit. A to jak to drží je další kapitola sama pro sebe.
 1450 je fakt znát a ani není třeba to drasticky točit. A to jak to drží je další kapitola sama pro sebe.
08:04:58
06.11.2017
06.11.2017

Fifa
			
				
			
		
		
Trackday ve Vysokém Myte se vydařil na výbornou  Až na vypadlé vicko na olej vše šlapalo.
 Až na vypadlé vicko na olej vše šlapalo.
							 Až na vypadlé vicko na olej vše šlapalo.
 Až na vypadlé vicko na olej vše šlapalo.08:48:49
11.08.2017
11.08.2017

Fifa
			
				
			
		
		
Nějaké poznatky z testování:
Na technickém okruhu i relativně slabý motor umí na suchu slušně rozhrabat odlehčené zadní kolo.
Chlazení ve 30 stupních okolního vzduchu je značně nedostatečné. Po 4 kolech jsem měl vysokou teplotu i s pootevřenou kapotou.
Na mokru značně klouže předek. Důvodem budou pravděpodobně mizerné gumy a tím nemyslím sjeté.
Jediný fungující způsob jak přidat brzdný účinek na zadní kola je přitažení lanovodů ruční brzdy, což jsem udělal a brzdný účinek se zlepšil. Takže s brzdami spokojenost a ve vedru fungovaly nejlépe až po třech rozjížďkách.
	Na technickém okruhu i relativně slabý motor umí na suchu slušně rozhrabat odlehčené zadní kolo.
Chlazení ve 30 stupních okolního vzduchu je značně nedostatečné. Po 4 kolech jsem měl vysokou teplotu i s pootevřenou kapotou.
Na mokru značně klouže předek. Důvodem budou pravděpodobně mizerné gumy a tím nemyslím sjeté.
Jediný fungující způsob jak přidat brzdný účinek na zadní kola je přitažení lanovodů ruční brzdy, což jsem udělal a brzdný účinek se zlepšil. Takže s brzdami spokojenost a ve vedru fungovaly nejlépe až po třech rozjížďkách.
23:03:57
03.08.2017
03.08.2017

Fifa
			
				
			
		
		
Zlepšení po pár kolech
							22:57:15
03.08.2017
03.08.2017

Fifa
			
				
			
		
		
První jízda
							19:58:52
03.08.2017
03.08.2017

Fifa
			
				
			
		
		
Testování Vysoké Mýto
							07:52:21
21.06.2017
21.06.2017

Jozka
			
				
			
		
		
-> Fifa:  Jsem si říkal, že jsem tam tvé "UOC" viděl patrně prvně.. 
	
14:58:45
20.06.2017
20.06.2017

Fifa
			
				
			
		
		
Navštívil jsem poprvé v životě sraz v Běsinech a byl opravdu perfektní. I přes velký počet účastníků nikde nic nevzal,  poznal jsem spoustu nových zajímavých a fajn lidí.
Diky Otovi, že to vydržel jako navigátor při soutěžích.
Slalom takového typu jako tady na sraze jsem jel poprvé, nějak jsem se nestíhal orientovat, povedlo se mi zabloudit a neprojel jsem při první jízdě koncovou časomírou. Jel jsem pak ještě 2x a jelo mi to dost svižně, ale žádný čas na porovnání nemám. Nevím proč nebyl doměřen.
Ve sprintu do 1400 jsem 11 z 37 což považuji za dobrý výsledek vzhledem k brzo zařazené dvojce a velké konkurenci.
Zručnost a BOAS raději nekomentuju :-)
							Diky Otovi, že to vydržel jako navigátor při soutěžích.
Slalom takového typu jako tady na sraze jsem jel poprvé, nějak jsem se nestíhal orientovat, povedlo se mi zabloudit a neprojel jsem při první jízdě koncovou časomírou. Jel jsem pak ještě 2x a jelo mi to dost svižně, ale žádný čas na porovnání nemám. Nevím proč nebyl doměřen.
Ve sprintu do 1400 jsem 11 z 37 což považuji za dobrý výsledek vzhledem k brzo zařazené dvojce a velké konkurenci.
Zručnost a BOAS raději nekomentuju :-)
11:10:56
09.06.2017
09.06.2017

Fifa
			
				
			
		
		
Další pri stroje na  měření přidány
							23:38:28
06.07.2016
06.07.2016

Fifa
			
				
			
		
		
Že by byla záhada drnčící páky vyřešena?
							23:37:27
06.07.2016
06.07.2016

Fifa
			
				
			
		
		
-> minno: Obě jsem nezapomněl vyměnit ;-)
	14:11:40
25.04.2016
25.04.2016

minno
			
				
			
		
		
-> Fifa: 
	
00:26:12
25.04.2016
25.04.2016

Fifa
			
				
			
		
		
-> minno: Dobrá připomínka, už jsem koupil M8x22 a jedna strana je vyměněna ;-)
	10:39:59
14.04.2016
14.04.2016

minno
			
				
			
		
		
-> Fifa: Zvykne o to zavadiť páka ručnej brzdy po jej zatiahnutí a ručka nebrzdí, origo tam patrí šrób M8x22, M8x25 je už moc, treba skrátiť. Nie je to len moja skúsenosť.
	 Fifa/ MBéro
            Fifa/ MBéro
          
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
      
 
                                                                                                        




 
 




