Eidy / Kóča Eidy / Kóča

komentáře | popis | fotky | Eidy | 27.01.25 19:58 | 719x v oblíbených
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.

Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Jeremy Clarkson - Love the Beast


Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.

1) Podvozek:
Přední náprava:

* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.

Zadní náprava:

* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Hřídele od Kalmar Motorsport doma leštěné.
* Rozchod 1390 mm.

Převodovka:

* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.

Kola:

* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 nebo Yokohama A052 195/50 R15.

2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.

3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.

4) Motor:

* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.

5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.

6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.

Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.

Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Škoda 110R at Goodwood trackday - 18.06.2022 - stint 3


Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Š110R - Autodrom Most 13.4.2022 - Stint 2 - 18:00


Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Škoda 110R on Nordscheife 10.06.2018 stint 4 - my fastest lap 8:55


Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Škoda 110R in Spa Francorchamps 11.06.2018 part 3


Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured

Eidy / Kóča - komentáře:

14:46:24
09.04.2011
krtik
-> Eidy: Ahoj, máš ji fakt moc hezkou a pěkně na ní děláš 4 . Možná jsem už chválil, ale opáčko nevadí 1 . Ale všimnul jsem si, že máš jakési fleky na zadních blatnících, hned nad koly, co to je?
14:30:27
09.04.2011
Péďa17
-> Eidy: pěkný,jsem zvědavej co uděláš dál z karbonu
09:13:09
09.04.2011
T
-> Eidy: : zavařit? víš kolik je to váhy navíc? 40 já to vážil a převodovka cca 160 g. což máš jsem koukal míň 4 a baterka 110 g i s takovou gumou,aby to sedělo...4 40
09:07:25
09.04.2011
Eidy
-> T: Ten deklík vedle přijde zavařit. Stejnak je baterka jinde. Byl to matroš od tebe, ale teď už mám jen kousky.
08:12:10
09.04.2011
T
-> Eidy: : máš to pěkný 4 jen tam máš vedle ještě jedno závaží 40 koukni ke mě skoda-virt.cz/cz/.../3539 -t-ero 5 jen to mam lamino...bych taky uživil carbon 40(ikdyž já to mam schovaný za sedačkama :-/ ) to je ještě pořád materiál ode mě? 131
07:54:13
09.04.2011
Eidy
-> hundrtkarjiri: Tak vím a nevím. Chce to ještě lamino blatníky a dveře.To časem1
-> johaning: Díky. Je to i zásluha kvalitnímu lakování plechu4
19:31:01
08.04.2011
johaning
-> Eidy: mooc pekny vytvor,gratuluji,vypada to velmi pekne4
19:26:22
08.04.2011
hundrtkarjiri
To si děláš pr.....Ty už fakt nevíš jak honit gramy.Jen tak dál.Příště budeš dělat z karbonu dekl na baterku ne???
19:20:49
08.04.2011
Herbal
-> Eidy 08.04.11 19:14:06: LIKE 5
19:14:06
08.04.2011
Eidy
Přibyly fotku mého dalšího karbonového výtvoru.
17:39:39
06.04.2011
T
-> Eidy: ,-> pistaa: : díky za vysvětlení a,el to bylo jen tak ze zajímavosti, momentálně jsem dojezdil sezonu se serii a byl jsem i v Mostě(ikdyž byla dosta zima) ale i v Plzni atd. a nic a teď jsem přidal ještě ten "násos" zespodu a jezdím momentálně bez termostatu a jak říkám...musím zaklepat, takže nic neřeším, jen se vzdělávám 4 ale každopádně víčku zkusim sehnat nové....že je po mě vždycky , když někam dojedu malá loužička 8
11:28:50
06.04.2011
vhml
V závodním litru byl ten tlak taky nějak zvyšovanej myslím. 100-110 byla běžná provozní teplota.
09:26:15
06.04.2011
pistaa
-> T: nadobky si mozes vyrobit ak by sa ti nepacila ta co je serioo v novych autach, tlaky v koncerne vw su rozdelene na 3 skupiny a to podla farieb krytov expanznych nadobiek taktiez je tam varianta 1,3 bar, 1,6-1,7 bar a tretiu neviem. ale dolezite je ze su to seriove vycka na ktore ti staci spravit nadobku, s hadicami , ja som dal vsetko Samco a je to v pohode 4krat oplet a drzi to skvele i ked to ej pod tlakom je strach chytit ty hadicu :) treba mat 100pct spoje trubiek a hadic a 100% stav zaslepiek motora pozaistovane lebo to obcas streli a dojazdil si . treba to zaklepat a je to super a chladic samozrejme tiez. je to super vidie ze teplota stupne na 100C ci 120C a dojazdis v pohode bez vrenia ked prijdes o moznost dochladenia, tym ze voda nevrie otvori i zaseknuty termostat a dochladi sa.. boli asy ze som na okruhu jazdil okruh s 120C vodou a slo to v pohode v videach to ej aj vidiet.
21:55:14
05.04.2011
Eidy
-> T: Tvoje honění teploty má příčinu jinde. Tlak v systému má vliv pouze na teplotu varu, ale nikoliv na samotnou teplotu vody! Jakýkoliv auto se sériovým nebo rozumně posilněným motorem musí za běžných podmínek chladit i bez víčka expanzky. Chladící okruh je vždy konstruován s rezervou třeba kvůli chlazení v koloně při 40°C nebo na jízdu s naloženým autem do prudkého a dlouhého kopce. V tuto chvíli může přijít ke slovu zvýšená teplota varu kapaliny díky přetlaku a motor se neuvaří. Pokud se ale motor nechladí, je problém v chladiči, vodním čerpadle, trubkách nebo motoru, případně kombinace všeho.
Já třeba vím, že při stání na místě mi teplota leze nahoru. Jsem si toho vědom, kalkuluju s tím a žíly mi to netrhá. Je to prostě záležitost mezi nebem a Kóčou. Každopádně vím, že jakmile jedu (a je jedno jak a kdy a kde), teplota je stabilně tam kde má být a to je důležitý.

EDIT: Třeba Lamborghini Miura (mimo jiné) je známa problémovým chlazením. A to i při jízdě. To říkám spíš jen pro zajímavost, nikoliv jako příklad, aby někdo tvrdil, že mu škodovka chladí jako Miura. Čili blbě 1
upraveno 1x, naposled 05.04.2011 21:57:58
21:22:06
05.04.2011
T
-> Eidy: : chápu, dík za osvětlení situace 4 a dík za nabídku,ale nejdřív zítra kouknu do pár krámů a uvidíme jak pochodim a pak kdyžtak řeknu 4 a taky jsem asi pochopil, že by to mohl být důvod toho mojeho "honění" teploty co? 8
20:16:44
05.04.2011
Eidy
-> johaning: Jo, spokojenej jsem a nestěžuju si. Neboj. Stejnak bych na to neměl čas, jen vysvětluju. A díky 4
20:13:24
05.04.2011
ochoda
KRÁSA 2 .... tak tak Sici lidi sou blazen jen ja sem letadlo 6
20:03:46
05.04.2011
johaning
-> Eidy: tak snad si s plechem spokojen,ale drive to vazne neslo,proto to mas takto zadarmiko4
19:58:47
05.04.2011
Eidy
-> T: Tobě z tý trubky kape normálně voda? To je špatně. Pokud nevaříš, tak odtamtud nesmí nic jít. To je vidět, že víčko netěsní. Tudy právě odtéká voda/utíká přetlak, když je příliš velký, resp., když vaříš. To tám mám. Je to vidět na fotce.
Jinak víčko těsní chladící okruh spodní gumičkou a když je velký tlak, gumička se nadzvedne (tlak přemůže pružinku) a uteče to tou trubičkou, která je napojená mezi spodní a vrchní těsnící gumičku.
Jasný? Měl bych tu jedno hezký víčko 1,1 atm, který jsem koupil od známého sysla Škoda dílů 1
Extreme Tyres