Novou karoserii jsem koupil 15.9.2000 v jednom bazaru.Narazil jsem na ní na inzerát a že jí majitel měl od roku 1990 schovanou ve stodole.Taky podle toho vypadala!!!Né že by byla skorodovaná,to ani náhodou,ale zabydleli se vní slepice a byla plná hoven a sena.......Chtěli za ní 17000.-.Ukecal jsem je na 15000.- a hned si jí odvezl domů.V té době jsem ještě nevěděl co se stane a že do toho "zahučí" tolik peněz.Pak jsem se asi někde praštil do hlavy a TUNING mohl začít........:-)
Karoserii jsem svěřil v okolí vyhlášenému klempíři a i když překročil domluvenou cenu byl jsem spkojený,blatníčky (vnitřní podběhy škody 120) tam byli jak z AZNP..:-)Nanesl jsem patřičnou vrstvu ochraných prostředků a pak jsem zajel za lakýrem a hrozně dlouho jsem si nemohl vybrat barvu.Napřed to měla být žlutá,ale pak jsem změnil názor na zelenou.Vybral jsem asi 8 odstínů podobné barvy a začal vyřazovat.Nakonec padla volba na VW SIGNAL GREEN.
Okna jsem zajel natónovat (pokovení) do Prahy na 98%.
Nápravy jsou z části nové a z části zrenovované škoda 130.Udělal jsem si výztuhy na předek i na zadek,vzpěru do kufru a ještě je jedna výztuha uprostřed vozu pod origoš výztuhou.
Brzdy jsou ve předu 4 pístky,ale ne ze 130 ale z 1203!!!!Jsou prostě větší a vzadu z Octavie kůli mechanické ruční brzdě.Kotouče jsu ve předu dvojité chlazené a ještě jsou navíc vrtané a mají drážky,průměr 288....A zadní jsou z Felicie ale také vrtané s drážkama.Oboje jsou od firny HPR. Kola jsou značky ATS a mají velikost 8j*17" ET 38 + pneumatiky 205/40-17
DRUHÝ kola jsou OZ Ultraleggera 7j*16" s pneumatikama 205/45-16. Jen použitím těchto kol se váha sníží o 20 kg.
Náboje jsou upravené na rozteč 100 mm + doladění rozchodu duralovýma podložkama. - Na 16" kola časem nové zadní náboje s větším rozchodem a přední nápravu by to chtělo novou s širšíma ramenama,jestli se na to někdy dostan
Pružiny jsou vyrobené z průměru drátu 14 a tlumiče jsou s nastavitelnou tuhostí značky SPAX..(28 poloh).
Interiér je skoro seriovej až na pár drobností....Třeba skořepinové sedačky SPARCO Evo,tříbodové bezpečnostní pásy SCHROT,hasicí přístroj,digi. tachometr SIGMA BC 1400,,středový panel z filcky,el. ovládaná okna,upravená palubní + přístrojová deska,přečalouněný dveře a strop,volant VICTOR a nějaká ta řadička.Dále namontovaný duralový bezpečnostní ochranný rám origo MTX + další výztuha napříč auta pod sedačkama...
Muzika
Hlavní jednotkou která bude mít vše na povel je autorádio s CD/MP3/WMA přehrávačem Alpine CDA-9835 která přes čtyřkanálový zesilovač Carpower VORTEX 4/400 bude pohánět přední komponentní reproduktory Magnat Extrema 2160 a zadní Magnat Xtrema 216. Dvoukanálový zesilovač je zmůstkovaný a pohání woofer Ground Zero GZUW 10" (bylo JL Audio 10W7-3) ....Jsou kompletně vytlumeny přední dveře,malinko i BR bedna a prostor za zadní stěnou....Zesilovače jsou umístěny v kufru a baterie pod dnem kufru (ano,místo rezervy))) kvůli lepšímu rozložení hmotnosti.
Motor z okti 1.8 T kterej je zatim v sérii (150 ps) protože je na sériovej převodovce (3,9) akorát je tam delší 4 a 5 stupeň.Setrvák fabia,4-lamelová kovokeramická spojka od FERODO.Startér felicia,el. benzínové čerpadlo BOSCH. Uchycení přes mezikus a nově vyrobené držáky motoru.
Časem se plánuje výměna převodovky z jiného vozu která snese podstatně větší výkon a hlavně točivej moment....ale zatim se mi nechce.Ve voze je už asi 8 převodovka...))
Nyní delší 4 a 5 stupeň pro pohodovou jízdu na dálnicích... ;-)
Váha cca 1050 kg s plnou nádrží na 17" kolech....:-(
Nejlepší čas sprintu na 400 m - 14,473 s
www.autotuning.cz/index.p
hp?page=2&...
VIDEO Z 1. VEŘEJNÉ JÍZDY V ROCE 2004
Pár fotek z cesty pro ty co nejsou na FB
Croatia 2010 aneb "stodvacítkou" k moři :
www.facebook.com/album.ph
p?aid=34541&...
TUNER / Zelenka - komentáře:
-> Tom: Jestli myslíž že je zadek moc těžkej a táhne to ven ze zatáčky......tak netáhne...Jen tomu v zatáčkách ještě nedávam co by to sneslo,protože neni ještě předělaná geometrie....Budu muset ladit,ale né v tomhle počasí....
-> Tom: Jestli myslíž že je zadek moc těžkej a táhne to ven ze zatáčky......tak netáhne...Jen tomu v zatáčkách ještě nedávam co by to sneslo,protože neni ještě předělaná geometrie....Budu muset ladit,ale né v tomhle počasí....
Rovně to jede pěkně, ale zajímalo by mě jak se to chová při rychlém průjezdu ostrou zatáčkou. Jak se chová zadek.
K těm kapkám mám jednu radu. Kupte si dvě panoramatický skla třeba na Avii, a nechte si u sklenáře z nich vyříznout skla do kapek, a budete čubrnět na ten rozdíl.
-> U-Geen: máš pravdu, des... tú fotku poznám
-> U-Geen & Tuner: aha :-) Mám rád keď mi niekto takéto veci čo mne nedávajú zmysel vysvetlí, pozerám sa potom na to ináč...
Hmmm,možná že až se bude blížit výměna převodovky,tak zkusim motor vytočit tak na 5000-6000 otáček a rychle pustit spojku,jestli to ještě rozdejchá....Jako to dělají ty motory s polovičnim krouťákem..
-> Rapid: Jen jsem to napsal, protoze mozna dost lidi si to neuvedomi. To neni vymluva, jen vysvetleni, jinak by odpich byl daleko silnejsi.
-> **R@ZOR**: Koukni na videa,jsou pod fotkama...
-> minno: V každejch kapkách je vidět hov.o...Měl jsem před tim 3 roky beskydy a je to uplně to samý.A jak říkal U-GEEN,tyhle zrcátka jsou asi nejhezčí tam kde jsou...
A jak jsi dopadl v Mimoni? A co ten sprint se Zazzou, kdo vyhrál? Jsou někde výsledky?
-> minno: protoze s touhle serednou nohou dost dobre dat do zlabku nejdou, a vypada to jeste blbejc, ja sem je v tom zlabku mel, ten mesic nez sem je zase sundal. brr :-)
len taká drobnosť, prečo tie zrkadlá niekto (aj ty) dáva tak nízko (až pod tú priehlbinu)? Vyzerá to dosť divne a musí v nich byť vidieť hov.o... Už som sa to kedysi pýtal, ale nikto mi neodpovedal...
mattess:co se tyce prevodovky, tak tu bych neresil...jednou se sni postavil na start tak s ni musi jet a ne vymouvat se na to ze na ni musi opatrne ...(nerikam ze se na ni Lubos vymlouva, je to reakce k tomu tvymu prispevku). Jinak, videl jsem videa, a uz se nemuzu dockat az to uvidim nazivo!parada
-> Tuner#2: A navic tomu kilu da hned plnou sadu a nekouka na prevodovku
-> TUNER: Četl jsi na Rebelech článek o Štílci od Hípy? Vzal si Tě tam jako vzor, ale řekl bych, že porovnává hrušky s jabkama. Jak může to svý kilo, který je od dobrých 100kg lehčí (možná víc) se stálým převodem 4,44 (možná 4,22 - nevím) a na kolech z kočárku porovnávat s těžším autem, delší převodovkou a hlavně na těžkejch 17". Škoda že už zrušil fórum...
-> TUNER: Jo jo posli do uschovny a dej vedet na muj mail ... nebo ono to da vedet vlastne samo ... budu vdecny ...
-> U-Geen: No znas to Microsoft ... odeslal jsem jim asi 100 vygenerovanejch chyb ...
-> CHIP: je to normalni single pass XVID :-) takze by to jit melo.
-> CHIP: Můžu ti poslat origo neupravený videa,ale bude to zabírat pár mega......Do "uschovny.cz" jako jsem to posílal U-GEENOVI..Možná by ti to šlo...Nebo je to kompem...Mě to doma v .avi taky nejde tak si to dávam do .vcd a šlape to...V práci to běhá s .avi v pohodě.....
-> PepaS: Ikdyz jsem to stahnul ... ten samej problem ..