Novou karoserii jsem koupil 15.9.2000 v jednom bazaru.Narazil jsem na ní na inzerát a že jí majitel měl od roku 1990 schovanou ve stodole.Taky podle toho vypadala!!!Né že by byla skorodovaná,to ani náhodou,ale zabydleli se vní slepice a byla plná hoven a sena.......Chtěli za ní 17000.-.Ukecal jsem je na 15000.- a hned si jí odvezl domů.V té době jsem ještě nevěděl co se stane a že do toho "zahučí" tolik peněz.Pak jsem se asi někde praštil do hlavy a TUNING mohl začít........:-)
Karoserii jsem svěřil v okolí vyhlášenému klempíři a i když překročil domluvenou cenu byl jsem spkojený,blatníčky (vnitřní podběhy škody 120) tam byli jak z AZNP..:-)Nanesl jsem patřičnou vrstvu ochraných prostředků a pak jsem zajel za lakýrem a hrozně dlouho jsem si nemohl vybrat barvu.Napřed to měla být žlutá,ale pak jsem změnil názor na zelenou.Vybral jsem asi 8 odstínů podobné barvy a začal vyřazovat.Nakonec padla volba na VW SIGNAL GREEN.
Okna jsem zajel natónovat (pokovení) do Prahy na 98%.
Nápravy jsou z části nové a z části zrenovované škoda 130.Udělal jsem si výztuhy na předek i na zadek,vzpěru do kufru a ještě je jedna výztuha uprostřed vozu pod origoš výztuhou.
Brzdy jsou ve předu 4 pístky,ale ne ze 130 ale z 1203!!!!Jsou prostě větší a vzadu z Octavie kůli mechanické ruční brzdě.Kotouče jsu ve předu dvojité chlazené a ještě jsou navíc vrtané a mají drážky,průměr 288....A zadní jsou z Felicie ale také vrtané s drážkama.Oboje jsou od firny HPR. Kola jsou značky ATS a mají velikost 8j*17" ET 38 + pneumatiky 205/40-17
DRUHÝ kola jsou OZ Ultraleggera 7j*16" s pneumatikama 205/45-16. Jen použitím těchto kol se váha sníží o 20 kg.
Náboje jsou upravené na rozteč 100 mm + doladění rozchodu duralovýma podložkama. - Na 16" kola časem nové zadní náboje s větším rozchodem a přední nápravu by to chtělo novou s širšíma ramenama,jestli se na to někdy dostan
Pružiny jsou vyrobené z průměru drátu 14 a tlumiče jsou s nastavitelnou tuhostí značky SPAX..(28 poloh).
Interiér je skoro seriovej až na pár drobností....Třeba skořepinové sedačky SPARCO Evo,tříbodové bezpečnostní pásy SCHROT,hasicí přístroj,digi. tachometr SIGMA BC 1400,,středový panel z filcky,el. ovládaná okna,upravená palubní + přístrojová deska,přečalouněný dveře a strop,volant VICTOR a nějaká ta řadička.Dále namontovaný duralový bezpečnostní ochranný rám origo MTX + další výztuha napříč auta pod sedačkama...
Muzika
Hlavní jednotkou která bude mít vše na povel je autorádio s CD/MP3/WMA přehrávačem Alpine CDA-9835 která přes čtyřkanálový zesilovač Carpower VORTEX 4/400 bude pohánět přední komponentní reproduktory Magnat Extrema 2160 a zadní Magnat Xtrema 216. Dvoukanálový zesilovač je zmůstkovaný a pohání woofer Ground Zero GZUW 10" (bylo JL Audio 10W7-3) ....Jsou kompletně vytlumeny přední dveře,malinko i BR bedna a prostor za zadní stěnou....Zesilovače jsou umístěny v kufru a baterie pod dnem kufru (ano,místo rezervy))) kvůli lepšímu rozložení hmotnosti.
Motor z okti 1.8 T kterej je zatim v sérii (150 ps) protože je na sériovej převodovce (3,9) akorát je tam delší 4 a 5 stupeň.Setrvák fabia,4-lamelová kovokeramická spojka od FERODO.Startér felicia,el. benzínové čerpadlo BOSCH. Uchycení přes mezikus a nově vyrobené držáky motoru.
Časem se plánuje výměna převodovky z jiného vozu která snese podstatně větší výkon a hlavně točivej moment....ale zatim se mi nechce.Ve voze je už asi 8 převodovka...))
Nyní delší 4 a 5 stupeň pro pohodovou jízdu na dálnicích... ;-)
Váha cca 1050 kg s plnou nádrží na 17" kolech....:-(
Nejlepší čas sprintu na 400 m - 14,473 s
www.autotuning.cz/index.p
hp?page=2&...
VIDEO Z 1. VEŘEJNÉ JÍZDY V ROCE 2004
Pár fotek z cesty pro ty co nejsou na FB
Croatia 2010 aneb "stodvacítkou" k moři :
www.facebook.com/album.ph
p?aid=34541&...
TUNER / Zelenka - komentáře:
-> TUNER: áále,počítám,že až se naučím tuhle prolejzačku zkusím něco složitějšího...:-)
-> chooki: Čauky,poloosy no problemo....Převodovka zatim drží,ale počítam že tenhle rok bude výměna protože nevydrží....Uvidíme.Ještě zkusim spešl olej abych na minimum snížil tření...(1 litr/800 kč)Minulej rok jsem najel asi 2000 km a letos počítam tak kolem 3-4000 km.Záleží jak s tim jezdíš,největší vliv na to mají necitlivý rozjezdy,hrabačky a další chujoviny...Takže se snažim to taky trochu šetřit....
Cau Tuner, mozno trocha infantilni dotaz, ale jak tam mas ten motor 1.8 T, nemavas problemy s prevodovkou a poloosi ? ale asi moc s tym nejazdis ? Dik
-> Bery: Ale copak?
-> Boga: počkej do podzimu,nechám ti ten svůj:-)
Těd sem moch mít rám z okruhový 120 za cenu šrotu...jenže my ho někdo vyfouk... Ty ceny u němcu sou fakt chutny. Díky moc a ať ti to lítá
-> Boga: Hm,nevim o tom....Heigo dělá i do Škodovek,ale až uvidíš ty ceny tak tě přejde chuť...
-> lpepsi: JJ,tak nějak,pokud to nebudeš svařovat,tak je to dobrej matroš.Pružiny bych koupil od Sakyho 250 nebo 260-ky,ale s tlumičema bych zase tolik neexperimentoval.Záleží kolik do toho chceš investovat...
-> TUNER: Ja vim ze MTX uz nedela, ale jestli nemaji pokračovatele...někoho kdo pořád děla...tak tak sem to myslel. Asi nemaj co?
Tuner-> moc dik, jako neva ze se ten dural neda svarovat, ne? to nepotrebuju, vlastne staci vysoustruzit, udelat zavit, a jedem

jojo dikes za ty strandky super je tam spousta veci, jeste premyslim jestli pruziny nechat udelat jine (tvrdsi) nebo nechat ty origos, jen je zkratit, a taky nevim jestli tlumice, kamosovi jsme to udelali tak, ze jsme vypustili starou napln tlumicu, a dali tam prevodovy olej, a obratili tu trisku pres kterou to proteka, a je to tvdre.... teda asi hodne tvrde kdyz prijel ten borec za pul hodiny a ze ten tlumic vyrval
asi na metalex.
tohle už se nevyrabi - nebo zkus www.heigo.de
-> Boga: Kontakt na koho?
tak sem zase jednou za debila...nedal bys mi kontakt?!
-> Boga: Nemyslim originál jako že je jedinej,ale že to neni dělaný doma,ale od firmy co se tim zabejvala (MTX) čistě samotnej rám stál 9000,- ale ještě byli věci kolem a kolem.....
Gratuluju(dost dobrá cena)...takže jinej exemplář neexistuje!?
-> Boga: Rám jsem koupil od Nikyho..Je to originál od MTX
Nazdar mám dotaz kdo ti delal ten rám?? To cáloval jen material,nebo to bylo se vsum vsudy??
-> PepaS: Asi jo,hlavně mi šlo o pevnost aby to něco vydrželo...Kdyby to bylo bláto tak už tady možná nejsem...
-> TUNER: Ja mam nejaky automatovy dural, to bude asi neco podobneho
-> lpepsi: Nooo naboje ti předělá každej soustružník nebo SAKY tady z vebu..Matroš (dural) jsem si sehnal v Hořovicích...Našel jsem je ve ZLATEJCH STRÁNKÁCH,ted nevim jak se jmenujou...Možná na ně seženu číslo tak bych ti ho poslal.Pošlou to i poštou...Za ten matroš jsem dal asi 2500,-Ale pozor,je víc druhů duralu!!Tenhle je nějakej strojní,je pevnější ale blbě nebo snad vůbec se nedá svřovat.
Jinak koukni na tyhle stránky,určitě si tam něco vybereš...
skoda-upravy.wz.cz/main/i
ndex.php