Novou karoserii jsem koupil 15.9.2000 v jednom bazaru.Narazil jsem na ní na inzerát a že jí majitel měl od roku 1990 schovanou ve stodole.Taky podle toho vypadala!!!Né že by byla skorodovaná,to ani náhodou,ale zabydleli se vní slepice a byla plná hoven a sena.......Chtěli za ní 17000.-.Ukecal jsem je na 15000.- a hned si jí odvezl domů.V té době jsem ještě nevěděl co se stane a že do toho "zahučí" tolik peněz.Pak jsem se asi někde praštil do hlavy a TUNING mohl začít........:-)
Karoserii jsem svěřil v okolí vyhlášenému klempíři a i když překročil domluvenou cenu byl jsem spkojený,blatníčky (vnitřní podběhy škody 120) tam byli jak z AZNP..:-)Nanesl jsem patřičnou vrstvu ochraných prostředků a pak jsem zajel za lakýrem a hrozně dlouho jsem si nemohl vybrat barvu.Napřed to měla být žlutá,ale pak jsem změnil názor na zelenou.Vybral jsem asi 8 odstínů podobné barvy a začal vyřazovat.Nakonec padla volba na VW SIGNAL GREEN.
Okna jsem zajel natónovat (pokovení) do Prahy na 98%.
Nápravy jsou z části nové a z části zrenovované škoda 130.Udělal jsem si výztuhy na předek i na zadek,vzpěru do kufru a ještě je jedna výztuha uprostřed vozu pod origoš výztuhou.
Brzdy jsou ve předu 4 pístky,ale ne ze 130 ale z 1203!!!!Jsou prostě větší a vzadu z Octavie kůli mechanické ruční brzdě.Kotouče jsu ve předu dvojité chlazené a ještě jsou navíc vrtané a mají drážky,průměr 288....A zadní jsou z Felicie ale také vrtané s drážkama.Oboje jsou od firny HPR. Kola jsou značky ATS a mají velikost 8j*17" ET 38 + pneumatiky 205/40-17
DRUHÝ kola jsou OZ Ultraleggera 7j*16" s pneumatikama 205/45-16. Jen použitím těchto kol se váha sníží o 20 kg.
Náboje jsou upravené na rozteč 100 mm + doladění rozchodu duralovýma podložkama. - Na 16" kola časem nové zadní náboje s větším rozchodem a přední nápravu by to chtělo novou s širšíma ramenama,jestli se na to někdy dostan
Pružiny jsou vyrobené z průměru drátu 14 a tlumiče jsou s nastavitelnou tuhostí značky SPAX..(28 poloh).
Interiér je skoro seriovej až na pár drobností....Třeba skořepinové sedačky SPARCO Evo,tříbodové bezpečnostní pásy SCHROT,hasicí přístroj,digi. tachometr SIGMA BC 1400,,středový panel z filcky,el. ovládaná okna,upravená palubní + přístrojová deska,přečalouněný dveře a strop,volant VICTOR a nějaká ta řadička.Dále namontovaný duralový bezpečnostní ochranný rám origo MTX + další výztuha napříč auta pod sedačkama...
Muzika
Hlavní jednotkou která bude mít vše na povel je autorádio s CD/MP3/WMA přehrávačem Alpine CDA-9835 která přes čtyřkanálový zesilovač Carpower VORTEX 4/400 bude pohánět přední komponentní reproduktory Magnat Extrema 2160 a zadní Magnat Xtrema 216. Dvoukanálový zesilovač je zmůstkovaný a pohání woofer Ground Zero GZUW 10" (bylo JL Audio 10W7-3) ....Jsou kompletně vytlumeny přední dveře,malinko i BR bedna a prostor za zadní stěnou....Zesilovače jsou umístěny v kufru a baterie pod dnem kufru (ano,místo rezervy))) kvůli lepšímu rozložení hmotnosti.
Motor z okti 1.8 T kterej je zatim v sérii (150 ps) protože je na sériovej převodovce (3,9) akorát je tam delší 4 a 5 stupeň.Setrvák fabia,4-lamelová kovokeramická spojka od FERODO.Startér felicia,el. benzínové čerpadlo BOSCH. Uchycení přes mezikus a nově vyrobené držáky motoru.
Časem se plánuje výměna převodovky z jiného vozu která snese podstatně větší výkon a hlavně točivej moment....ale zatim se mi nechce.Ve voze je už asi 8 převodovka...))
Nyní delší 4 a 5 stupeň pro pohodovou jízdu na dálnicích... ;-)
Váha cca 1050 kg s plnou nádrží na 17" kolech....:-(
Nejlepší čas sprintu na 400 m - 14,473 s
www.autotuning.cz/index.p
hp?page=2&...
VIDEO Z 1. VEŘEJNÉ JÍZDY V ROCE 2004
Pár fotek z cesty pro ty co nejsou na FB
Croatia 2010 aneb "stodvacítkou" k moři :
www.facebook.com/album.ph
p?aid=34541&...
TUNER / Zelenka - komentáře:
-> MATTESS: Taky si jí pak vystavim,protože už má stejně "vytahanej" obal...

díky
-> minno: ostrov Krk - Baška
delší cesta tam něco kolem 935 km a kratší nazpátek kolem 800 km.
-> Tuner#2: nj,to se dá najezdit za víkend i po čechách.....šlo mi o to dojet k moři...jedno kam.....a to se povedlo. Navíc takovej kus od domova to nabírá teprve ten správnej adrenalin,přejezd přes 4 cizí státy jsou taky fajn.
Jinak ohledně povrchu..jak jsem psal,jezdil jsem s lehkou nohou,ale až při odjezdu jsem potřebovel trochu svižnější odjezd z křižovatky,a při většim přidání to moc nezrychlovalo,ale motor byl v otáčkách....jsem si říkal sakra,proč mi klouže spojka? co to je za problem ? tak dam dvojku,přidam a cítim jak se sune zadek bokem.....houby spojka,ten jejich asfalt fakt klouže víc jak u nás když je mokro!!!.....mazec.....
-> TUNER 03.08.10 15:18:46: Tak to není zas o tolik víc než jsem najel po Maďarsku. Ale přece jen moře, je moře... Čest a sláva převodovce, přece jenom kdyby se zas trhnul obal byl by to průser...
upraveno 1x, naposled 03.08.2010 15:49:04
-> TUNER: a kde presne ten cieľ dovolenky bol? 1720 km je na celkovú štreku tam aj späť celkom málo :) I keď uznávam že na takto upravenom aute je to celkom dosť :) No konečne si s tým niekde zašiel. Cestovanie škodovkou na diaľky je vždy to najlepšie, čo tie autá dokážu priniesť :)
upraveno 1x, naposled 03.08.2010 15:37:09
-> petr s: Převodofku jsem šetřil,nikde jsem cestlu tam nejel podlahu))....a risknul jsem to bez náhradní a hafo nářadí k tomu.....vydržela holka jedna zázračná...na to co má zasebou,tolik sprintů,tak to nechápu....holt se povedla...

Jinak pár info k cestě k moři.
Najeto 1720 km průměr než se sjelo z dálnice 99,4 km/h pak se sjelo a až k moři se jelo nějakejch 100-120 km mimo dálnice a průměr spadnul na 85. Cestou z5 díky kolonam a jiné cestě přes konec německa mimo dálnice průměr 69 km/h (ale zase asi o 140 km kratší trasa než tam) Cestovní rychlost na dálnici kolem 120 -125 dle GPS a situace.
Cena za benzín 4000,- (dle platného kurzu koruna / euro / kuna) + mýta 858 kč + dálniční známky 1060 kč (část za známku se možná vrátí ))) Takže náklady na cestu cca 6000,- kč. Když se samo nepočítá amortizace atd atd.
Spotřeba vyšla na 7,24 litru / 100 km s čimž jsem spokojenej. Počítal jsem mezi 7-8 litry a tohle je spíš u spodní hranice.
Zážitky.....nezapomenutel
ný....

-> petr s: v moři?

Jestli to bylo u moře tak kde jsou spotřebované převodovky?
Ale zelenka pri mori.....pekna fotka :o)
-> MATTESS 03.08.10 13:14:46: NJ kdo je na FB ví...

aaaa, fotečka z brzkého vstávání

pěkná fotka u moře... kde si byl?

-> stevotuner: Nevím, kde a jak jsi hledal, že jsi nic nenašel...já to jen zadal do googlu...
-> Borin - Král tuzerů: dakujem

-> TUNER: chcel by som sa ta opytat odkial si zhanal tvoje sedacky nemozem najst neakeho predajcu na veci sparco pomozes mi??? Dakujem